Pissaliisat...

  • 171 668
  • 446

Anton

Jäsen
Talvehtivatko vittumarkot Suomessa?
Kun viikonloppuna kyllästyin yleisurheilun MM –kisoihin, kaljan kittaamiseen ja piparin vonkaamiseen, päätin ryhtyä harrastamaan neljättä lempiharrastusta eli mattojenpesua ulkona. Pistin olohuoneen isot matot rullalle ja lähdin kysymään eukolta, että olisiko aika lähteä rantaan pesemään mattoja?!
Okei, okei puhuin sontaa! Ei se ihan noin mennyt - roolit taisi mennä sekaisin. Sanotaan, että vaimo esitti tarjouksen, josta en voinut kieltäytyä! Autoillessani rantaan, purasin parista poskihampaasta paikat hajalle. Mutta asiaan.
Kun hupailimme siellä [SENSUROITU!] mattolaiturilla, oli läheiseen puistoon kerääntynyt liki parikymmentä vittumarkoa. Parven sisällä tapahtui aktiivista kommunikointia: ”ku, vittu heit” ja ”no, vittu joot” poukkoilivat vilkkaasti.
Samalla tein havainnon:
Sillä osalla vittumarkoista, joilla oli polkupyörä tai skootteri, oli päällään paksumpi vaatetus. Päällä oli t-paita, aukinainen kauluspaita, svetari, huppari/takki ja mahdollisesti jopa toppaliivit. Vastaavasti jalkaisin liikkuvilla oli yllään paljon kevyempi varustus. Pitääkö ymmärtää, että paksumpiin vaatteisiin ja skoottereihin pukeutuneet vittumarkot ovat varustautuneet syysmuuttoon? Vai olisiko näin, että juuri nämä paremmin varustautuneet muodostavat talvisin rannoilla ja snakkareiden ympärillä parveilevat, paikalleen jäävät vittumarkot. Jalkasin liikkuvilla vittumarkoilla ei näyttänyt olevan talvipakkasilta suojaavaa paksua rasvakerrosta, joten päättelin niiden olevan joidenkin lemmikkejä ja talven yli sisäruokinnalla.
Paikalla ei ollut lainkaan pissaliisoja, joten tässä parvessa oli kyseessä ilman soidinkumppania jääneistä nuoremmista ja/tai soidinkamppailuissa heikommaksi jääneistä yksilöistä?

Asia tuntuu aika mielenkiintoiselta ja jään tänne tarkkailemaan tilannetta vielä toiseksikin viikoksi.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
noniin.Täällä Helsingissä se on taas about to begin..Eli vielä kaks päivää reilut 50 tuntia ni voi taas nähdä 28000 pissaliisaa ja vittumarkoa heilumassa espalla,kaivarissa hietsussa ja kenties kaisaniemen puistossa..Itse pääsen kokemaan tämän helvetin läpi menemisen johtuen työpaikkani "taiteidenyön bileistä" ei hymiöitä..todellakaan.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
En tiedä onko aiemmin tullut esille, mutta todellinen pissaliisojen tunnari:

Ripsipiirakka: Satu The Teinihoro

Että silleen...
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Pissislauma bongattu...

Viime perjantaina, IFK-Lukko ottelussa molemmilla erätauolla B-päädyn puoleisen röökipaikan takaosassa oli malliesimerkki aidosta pissislaumasta. 5-6 noin 15. vuotiasta tyttöä, röökit kädessä halailtiin, litkittiin siideriä pullosta, kaatuiltiin ja kiroiltiin...se on sitä jääkiekkokulttuuria.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Talvi on puskemassa päälle kovaa vauhtia, joten saattaisi olla aika järjestää koko maan kattava pissaliisojen syyskeräys nyt, kun sotaveteraanitkin on jo saatu kerättyä pois kaduilta kuleksimasta ennen pakkasten tuloa.

Mikään ei ole niin järkyttävää, kuin hankeen jäätynyt pisssaliisa...
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Kun nyt nousi tää ketju ylös, ja lätkäyhteyksistä puhuttiin niin tässä kiskobussissa tapahtunutta matkalla Blues-matsiin.

Arvoitus:

Kaksi pissistä normaalitoimissaan kilpailemassa siitä kumman purkkapallosta tulee räjähtäessä kovempi ääni, kun toisen puhelin soi.

Normaalit "joo mä oon vittu ratikassa" jälkeen alkoi selitys siitä että missä kohtaa mennään. "Ollaan täällä Töölöössä, tullaan kohta Urheilutalolle ja mentiin just Helsinkitorin ohi, mut ollaan hallilla varmaan puolen tunnin päästä".

Jos joku näillä ohjeilla pystyy ihan oikeesti määrittämään näiden pissisten sijainnin, niin nostan kyllä hattua.

Oikea vastaushan on tietty kolmosen spåra matkalla hallia kohti Porvoonkadulla.

Hallille sisään mentäessä selitti toinen lippujen hankintaa näin: "vittu joo mä soittin lippupalveluun ja kysyin seisomapaikkoja, mut se sano et ne on vittu loppuunmyyty vittu, siis tosi hyvä vittu ku mä en siis vittu voi sietää niit seisomapaikkoja ni vittu tosi hyvä ku meil on nyt nää istumapaikat vittu".

No joo, ehkä toi vika meni hiukkasen myös naisen logiikan piikkiin...
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti wilco
En tiedä onko aiemmin tullut esille, mutta todellinen pissaliisojen tunnari:

Ripsipiirakka: Satu The Teinihoro


Tuttu on biisi, ja kun nyt ollaan tarkkoja, niin esittäjä on Prototyyppi, eikä Ripsipiirakka.

Prototyyppi on Forssalainen bändi, ja tuo kyseinen kappale on sanoitettu tietääkseni heidän jonkun toisen kappaleensa taustaan. Aivan varma tästä en kyllä ole..
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti Miika-90
Tuttu on biisi, ja kun nyt ollaan tarkkoja, niin esittäjä on Prototyyppi, eikä Ripsipiirakka.

Prototyyppi on Forssalainen bändi, ja tuo kyseinen kappale on sanoitettu tietääkseni heidän jonkun toisen kappaleensa taustaan. Aivan varma tästä en kyllä ole..

Pikaetsinnällä oli laitettu esittäjäksi muutamissa paikoissa Ripsipiirakka, mutta ne olivat niinkin luotettavia lähteitä kuin keskustelupalstat.

Sanoitettu heidän kappaleen taustaan, mutta silti voi esittäjä olla Rp. Kyllä tuo melodia on jostakin muualtakin tuttu. Vaikka kaikki kappaleethan ovat kopioita vanhemmista kappaleista.

Mutta silti pointti on, että tuo kappale on selkeä pissisten tunnari, esitti sen kuka vaan.

Että silleen...
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sen verran tuosta Satu the teinihorosta, ettei se nyt missään tapauksessa ole Ripsipiirakan kappale. Kuten ei se taannoinen Hannu Karpo-biisikään ollut Aarne Tenkasen (vaan Energyn Sami Tenkasen) biisi, vaikka monet niin edelleen luulevat.
 

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Haa. Vihdoinkin pääsen päästämään tuskani pihalle Jatkiksen välillä heittäessä Katkis pissi(s)pusikkoon.

Viime torstaina Hippoksen liigamatsissa (JYP-SaiPa) sattui käymään niinkin ikävästi, että tajusin lähteä hapuilemaan vessaan päin rakontyhjennykselle vasta erätauon puolessa välissä. Kuinka ollakaan, ovella tervehti mukavan pituinen jono. Päästyäni ulos hotelli Helpotuksesta toista erää oli ehditty pelata jo pari minuuttia. Päätin jäädä seisomakatsomon sivuun tiirailemaan tilannetta ja etsimään kulkuväylää, jota sitten pelikatkon tullessa käyttäisin surffatessani omalle paikalleni. Enhän toki halua halua olla muiden ihmisten edessä ja estää samalla näiltä pelin näkemisen.

Pahaksi onneksi Alex Tremblay vain päätti tehdä maalin ja pistää koko katsomon huutamaan, paitsi ne vieressäni seisseet kolme teini-ikäistä tyttölasta kirkumaan kurkku suorana..

Toivottavasti muistan ainakin seuraavissa muutamissa matseissa rynnätä hyvissä ajoin takaisin lehtereille.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti Mazza
Sen verran tuosta Satu the teinihorosta, ettei se nyt missään tapauksessa ole Ripsipiirakan kappale. Kuten ei se taannoinen Hannu Karpo-biisikään ollut Aarne Tenkasen (vaan Energyn Sami Tenkasen) biisi, vaikka monet niin edelleen luulevat.

Niin, kuten olen kirjoitellut, että en ole varma kenen se on. Löytyy vain tuolla nimellä. Mutta, kun kerran tiedät, niin kerro kenen se on. Jää ihmettely vähemmälle.

Että silleen...
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti wilco
Niin, kuten olen kirjoitellut, että en ole varma kenen se on. Löytyy vain tuolla nimellä. Mutta, kun kerran tiedät, niin kerro kenen se on. Jää ihmettely vähemmälle.

Että silleen...
Teinihoron esittäjä oli muistaaksen sellainen "bändi" kuin Oranssi Paska, vai oliko Laveerre. No jompi kumpi, paskaa joka tapauksessa.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Eikös se esittäjä ole Raili's People, joka myös kappaleestaan "Nussi mua perseeseen" on tunnettu...
 

Tuamas

Jäsen
"Satu The teinihoro"-nimisen taidepläjäyksen esittäjä on siis tuo jo täällä mainittu "Oranssi Paska"-niminen laulu- ja soitinyhtye.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Nyt alkaa mennä jo todella paljon off-topic, mutta muistanko aivan väärin, että Oranssi Paska teki myös "Jammu"-biisin?

Lisää o-t:ta, elikkäste meikäläisen tupakaverina armeijassa oli Oranssi Paskaan kuuluvan kaveri. Eli lähes sukua julkkikselle.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänä armon viikonloppuna, olen nähnyt sen, missä Suomessa pesii eniten pissiksiä.

Vastaus on, Lappeenranta. Olen vieraillut syyslomani aikana rakkaan ystäväni Poisonin luona kohta pari yötä, ja perjantai-iltana mennessämme keilaamaan, näin sen. Käsittämätön määrä pissaliisoja! Ja vielä niitä pahimpia mahdollisia, ei mitään kevytversioita. Tässä vaiheessa Oleksin kävelykadun Mäkin edessä pissiksiä oli "vasta" 40-60, mutta aijai kun kävelimme tästä samasta paikasta n. klo 22 aikaan uudestaan ohi...
Pissiksiä oli valehtelematta n. 100-150, kaikki seisoivat ryhmissä, joivat siideriä ja olivat siis niin kännishä niin kännishä...
Pissisten määrä todellakin järkytti minut, olenhan sentään Helsingin tyttöjä, mutta ei meillä Stadissa pissiksiä näin paljoa ole!

Oli pakko ottaa kuviakin tästä tapahtumasta, mutta saan ne yleisölle näkyville vasta kun olen takaisin Helsingissä.

Palaan asiaan...
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Vastalause

Viestin lähetti Upsider

Niin ei tämä ole utelua, vaan mun mielipide on, että teini-ikä kuuluu ihmisen elinkaareen. Nykyisinhän tämä pissismi on täysi kirosana teinien keskudeessa. Kukaan ei halua myöntää olevansa pissis. Miksi niitä pissiksiä pyörii kuitenkin kaupungilla pilvin pimein.

Toisaalta jokainen pissiksenhaukkuja tässä threadissa voisi miettiä omaa teini-ikäänsä ja millainen itse sillon oli. Samanlaisiahan me kaikki ollaan joskus oltu. Itse siis en ole täysin valmis tuomitsemaan pissiskulttuuria. Mua ärsyttää enemmän näiden pissisten tarve esittää muka aikuista vanhemmille ihmisille. Antaa teini-ikästen olla teini-ikäsiä.

Sieluni korvin kuulen nim.merk. Upsiderin (mainio nick muuten "pissisaktivistille") marssivan jättimäisessä mielenosoituksessa järkähtämättömänä "Vapauttakaa pissaliisat!" sekä "Pissiskin on ihminen!"-sloganeja mantranomaisesti päästellen.

Mukava yleistys ainakin meikäläisestä. Mäkin olen ollut pissis? Siis kirkunut hysteerisenä "Viiiii*tu mua panettaa!" jossain kirkkopuistossa kaverini oksentaessa Upsideriaan pientareille? Sanon sataprosenttisen varmalla rintaäänellä "En perkele ole ollut."

Mitä muuta koko pissis&v*ttumarko-touhuilu on kuin itseään isompana esiintymistä?

Nim.merk. kaunista on yhdeksän pissistä grillin edessä tukkimassa jonoa. "Vieläkö te laskette rahojanne siinä, vai saako jo joku muukin tilata? Vai tilaatteko te jo jotain?" Ja kolmetoista vuotiaan nuoren naisen vastaus tähän uteluun: "Mee sää homo vittuun tai mä tapan sut!"

Silloin nauratti.
 

straiter

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Lahti, Werder Bremen
Aatteella kotisivut

En ole ihan varma, että onko tämä ollut täällä aikaisemmin mutta törmäsin kyseisen aatteen omiin kotisivuihin. Ainoa, että vittumarkoista käytetään ksittämätöntä pissalauri-termiä. Silti hymyilytti useamman kerran näitä sivuja selaillessa.

Ainoa, mikä pelottaa on se, että tästä muodostuu näiden sivujen myötä vielä nykystä suurempi massaliike, ellei peräti kultti.

http://pissismi.homestead.com/
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Predatorille kunniaa..

Predatorin lanseeraama käsitys leviää jo Iltalehteenkin.

Iltalehden viikko-osiosta löytyy kattava kuvaus pissis-termistä.

**pieni lainaus**

Pissismin keskeinen sana on vittu. Sitä käytetään verbinä, adjektiivina ja substantiivina. Muut voimasanat höystävät monotonisen, 74 desibeliä ylittävän kimityksen. Pissiksen laukku vetää monta hehtolitraa, mutta koulukirjoille ei aina löydy tilaa. Myös möykkä ja sormimerkit paljastavat pissiksen.

**pieni lainaus**

On tainnut jutun kirjoittaja kahlata pissisketjun JA:stä läpi..

K
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Predatorille kunniaa..

Viestin lähetti Kaiser Soze


On tainnut jutun kirjoittaja kahlata pissisketjun JA:stä läpi..

K
Lupasin pyhästi, etten kirjoita enää tähän(kään) ketjuun, mutta nyt oli pakko.

Minulla on jotenkin semmoinen kuva, että Jaana Rinne on itse ikipissis ;)

edit: voi perkele, predator takaisin ja äkkiä!
"Johdan" tämän ketjun sotkemista 22-20..
Kolmanneksi innokkain pissistelijä näyttäisi olevan Veli Tatzka.
 
Viimeksi muokattu:

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kunniaa veli Predatorille.

Iltalehti on tehnyt pääaiheen pissiksistä viikkoliitteeseensä. Tämän ketjun olisi artikkelin kirjoittaja voinut mainita lähdemateriaalina. : )
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Matka pissisten maailmaan

Pissisharrastajille ja aiheesta kiinnostuneille olisi nyt laadukkaaksi kehuttua elokuvatarjontaa. Uusi jenkkifilmi nimeltään Kolmetoista ei muutamien arvostelujen (lähteenä kylläkin Iltalehti ja muutama ilmaisjakelu) mukaan sorru hömpötykseen ja kiiltokuvamaisuuteen, vaan sen realismin omainen kerronta valaisee teinien mielenliikkeitä. Siinä kiltti tyttö alkaa kaveerata pissiksen kanssa, ja seurauksena on näpistelyä, juopottelua, seksisuhteita ja riekkumista. Elokuva kuitenkin esittää tyttöjen riehumisen takana olevan epävarmuutta ja kasvukipuja (=pissiskin on ihminen), eikä ryhdy moralisoimaan.

Todenkaltaisuutta tarinaan on osaltaan tuonut myös käsikirjoittajaa avustanut 13-vuotias tyttö.

Eli mikäli haluatte ymmärtää pissistä, käykäähän kattomassa kyseinen kuva. Itse ainakin menen, noin niin kuin verestämään vanhoja pissiselämän muistoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös