Voi hyvänen aika... Eikö Jatkiksessa enää mikään ole pyhää?
Noh, paneudun tähän dilemmaan kliinisen asiantuntemuksen kautta eli vähemmän tunnepitoisesti kuin esim. eilen eräässä toisessa ketjussa.
Hygieenisyys ennen kaikkea ja puhtaus on puoli ruokaa eli mitä enemmän "siellä" on tartuntaviiksiä, sen helpommin jotain epämiellyttävän makuista ja tuoksuista jää pesun jäljiltä odottamaan pahaa-aavistamatonta, kiiluvasilmäistä sankariamme.
Kun tuo asia on kunnossa, voidaan keskustella seuraavaksi esteettisyydestä eli mikä ketäkin miellyttää. Minä kuljen tässä asiassa hygienia-asiat edelle eli vähemmän tartuntoja => vähemmän tartuntoja. Toki, jonkinasteinen esteettisesti kaunis "sommitelma" sopii minunkin mielikuviini - ja käytäntöönkin, mutta vain nk. kolmion alueelle, muutoin olen aika kriittinen karvoille.
Eikä tässä vielä kaikki, sillä hygienian ja esteettisyyden lisäksi kuvaan astuu myös mielestäni tärkein aspekti eli miltä "se" tuntuu?
Jos "sen" trimmaamisesta on kulunut jo kotvan aikaa, voi kiiluvasilmäistä sankariamme odotta seuraava ikävä yllätys eli täyttymyksen hetkellä tunne on kuin olisi astumassa pihalta löytämäänsä siiliä - häpyluun alue punoittaa pahasti ja pieniä veripisteitä on ilmaantunut iholle.
Jos siis lähdetään sheivaamaan, se vaatii myös säännöllisyyttä ja huolenpitoa kuin hiukset ikään. Ikävän näköinen ja tuntuinen sänki kertoo mielestäni myös mahdollisista hygieniaan kohdistuvista puutteistä.
Täällä on puhuttu vain "sheivaamisesta", mutta käsittääkseni se on vain yksi keino trimmata karvoitusta kaiken maailman epilaattoreiden ja vahausten lisäksi. En tunne kovin tarkkaan asiaa (Luojan kiitos), mutta itse puolustautuisin henegenlähtööni asti joltain nivusteni alueelle kohdistuvalta vahaukselta - jo ajatuskin puistattaa, mutta useille naisille se lienee ihan arkista puuhastelua.
Äänestin "ei", sillä nykyisessä, toivottavsti stabiilissa elämäntilanteessani nämä asiat ovat kunnossa vastaukseni indikoimalla tavalla ja minulle on halutessani sallittu toimenpiteidenkin vapaus vaikuttaa asiaan. Vastavuoroisesti minä huolehdin omasta hygieniastani ja esteettisyydestäni em. tavalla - säännöllisesti.
Btw - mitä noihin Musta Nuolen mainitsemiin täysin paljaaksi sheivattuhin ammattilaisten "tavaroihin" tulee, niissä vain noudatetaan kansainvälisesti yleistä tieliikenneasetusta:
"Jokainen tielläliikkuja on velvollinen poistamaan yleisiltä teiltä liikennettä haittaavat esteet välittömästi ne huomatessaan"