Minua häiritsee tässä keskustelussa näkökulman suppeus, puhutaan kuusinumeroisista säästöistä. Oletan, että kasvaneiden hallikulujen vuoksi Ässien selvä tavoite ja itse asiassa pakkokin on saada oheismyynnistä merkittävästä tuloja vastikkeiden / vuokrien katteeksi. Kun tämä yhdistetään siihen, että koko kauden on kuulunut kritiikkiä siitä, että oheispalvelut on järjestetty niin huonosti, että Ässät on menettänyt merkittävästi tuloja, niin missä on pihvi? Jos jo valmiiksi toimimattomista palveluista "säästetään" merkittävästi, niin haluan jonkun kertovan minulle, miten tämä automaattisesti johtaa tulovirran kasvuun ja positiiviseen tulokseen nimenomaan Ässien kassan kannalta. On aivan sama kuinka paljon Vilkuna "säästää", jos säästöt eivät ulkoistuksen myötä heijastu toiminnan tehostamisen ja palvelun nopeutumisen kautta euroiksi nimenomaan Ässien kassaan. Toki voihan olla, että oheispalvelut oli järjestetty niin suurella ja täydellisellä ammattitaidottomuudella kustannuksista piittaamatta, että Vilkuna järjestää Ässille samat nettotulot ihan vain ilmestymällä paikalle ja puhaltamalla pöpöt pois. Tämä taas tarkoittaisi sitä, että hallitus käytännössä antoi ammattitaidottoman toimitusjohtajan juosta bussin alle viheltämättä peliä poikki. Talouslukuja pitää vaatia ja mielellään osata lukea myös ja erityisesti hallituksessa.
Mikäli olen ymmärtänyt oikein pelkkä paikallaan pysyminen ei riitä, vaan tulovirran tulisi Ässien talouden kestävyyden kannalta olla koko ajan kasvava.Tilanne vaatisi Ässiltä ulostuloa, mutta ymmärrettävästi se on hankalaa ennen tilinpäätöksen valmistumista ja yhtiökokousta. Tämän vuoksi sotkun olisi pitänyt rajoittua korkeintaan toimitusjohtajan potkuihin ja hallitusmuutokset sekä ulkoistukset olisi ulospäin yhtenäiseltä näyttävin tavoin pitänyt hoitaa yhtiökokouksen jälkeen. Nyt homma näyttää kaaokselta Vilkunan antaessa haastatteluja Ässien asioista, jotka periaatteessa eivät enää hänelle kuulu.