Mulla oli agentti hallilla, joka pelin lisäksi tsiigasi toimia vaihtopenkillä. Raportti on murhaava: "Esim. Peltonen, Kuhta, Somervuori, Hirschovits ja Wirtanen pelaavat joka jätkä ihan kyrpä otsassa ja syy on Matikaisen peluuttamisessa. IFK on tällä hetkellä pikkupoikien, MiGin ja MaGin, leikkikenttä ja loput pelaa sen, mitä ykköseltä jää. Kokeneet pelimiehet ovat vittuuntuneita. Esimerkkinä eräskin ylivoima, missä Granlundit olivat pyörittäneet yv:tä jo minuutin ja tuli pelikatko. Ville nousi penkiltä ylös, avasi luukun ja oli menossa kentälle. Matikainen käski Villen takaisin penkille, Ville paiskasi luukun kiinni ja kehon kielestä paistoi turhautuminen ja suoranainen vittuuntuneisuus. Vika ei siis ole Granlundien, mutta tässä on nyt olemassa sellainen vaara, että jätkät vittuuntuvat Granlundeille, vaikka tilanne ei missään nimessä ole heidän vikansa. Ja toki pelaajatkin sen tietävät, mutta ihmismieli ei valitettavasti aina ole niin kypsä, että asiat osaisi pitää asioina. Ja kiekkoilijat kun eivät tunnetusti ole muutenkaan kypsimmästä päästä. Fakta vain on se, että IFK:lla on arsenaalissa lähes yhtä kovia jätkiä (joo, joo Mikke on suvereeni), joita ei tällä hetkellä hyödynnetä sillä tavalla kuin heitä pitäisi. Matikainen peluuttaa epätasaisesti ja jo nyt se näkyy turhautuneisuutena kokeneiden äijien pelaamisessa, koska sen lisäksi että he ovat pettyneitä omiin ja joukkueen suorituksiin, he eivät ole tyytyväisiä peluutukseen".
Tässä on tietysti jonkin verran spekulointia, mutta mitä enemmän mä tätä nyt olen pureskellut, sitä enemmän olen taipuvainen kääntymään sille kannalle, että osa totuutta tässä ainakin piilee.
Missä on se megalomaanisen itseluottamuksen ja joukkuehengen omaava joukkue, joka viime keväänä voitti suvereenisti Suomen mestaruuden? Missä on kapteeni Peltonen? Miksi Kimmo Kuhta ei pelaa säännöllisesti ylivoimaa?
Mitä vittua Petri Matikainen? Sulla ei ole varaa vittuilla näille pelaajille, joista suurimman osan juuret on IFK:ssa. Ja loputkin varmasti viihtyvät seurassa ja pelaavat sata lasissa joukkueelle. Sulla ei ole varaa ryssiä hommaa.