Kiistatta Virta epäonnistui, niin Tepsissä kuin Ässissä, mutta täytyy huomioida, että Turussa varmasti vaikutti organisaation epävakaisuus, siten että Virta ei saanut valmentaa rauhassa. Porissa hän ei pitänyt päätään, vaan lähti kovassa paineessa muokkaamaan pelikirjaansa ja homma lähti lapasesta. KalPassa Virta saa vakaan, tutun ja turvallisen ympäristön työnteolle, joten tulosta on tullut ja tulee lisääkin.
Täysin mahdollista. Kuten on myös se ettei homma koko kautta toimikaan samalla tavoin kuin se nyt on toiminut. Turussa organisaation epävakaus on helpoiten alleviivattu tarkastellessa esim. edellistä hallituskokoonpanoa ja sen edesottamuksia, ei siinä mitään. Käypä selitys se ei silti Virran pelaajiston housuunpaskomiselle yksinään ole, toki noteerasin että huomioit tämän. Porissa sortui samaan kuin Turussa eli kun homma ei alussa toiminut, alkoi taas pelaajien syyttely, pelikirjan häränpyllyjenheitot ja joukkueen kuriton ja yleinen sekoilu. KalPan seesteisyys ei mielestäni takaa sitä etteikö edelleenkin ongelmia voisi vastaisuudessa ilmetä, toki Kuopiossa vanhat muistot varmasti vaikuttavat kärsivällisyyteen, niin organisaation kuin fanienkin keskuudessa.
Sivuhuomiona vielä se, että KalPa ei mielestäni pelitapansa loisteliaisuuden vuoksi ole noita voittamiaan pelejä voittanut, ainakaan kaikkia niitä. En myöskään pidä Peksiä oikeasti kovinkaan lahjakkaana ihmisjohtajana sen jälkeen mitä olen jutellut muutaman entisen valmennettavan kanssa. Tietysti Virtaa pitäisikin ehkä tarkastella kaverina joka enemmän ehkä jakaa mielipiteitä kuin keskivertovalmentaja joten aika paljon löytyy varmasti niin lyöjää kuin silittelijääkin, olen muistaakseni lukenut esimerkiksi Jalasvaaran Jannelta jotain aivan erisävyisiä kommentteja kuin mitä itse olen kuullut.
Haluan joka tapauksessa peräänkuuluttaa malttia tässä miehen ympärillä noin kuukauden stintin jälkeen leijuvan hypen suhteen, sillä tuloksille Pekan pitää KalPa nyt valmentaakin ollakseen edes jollain tasolla varteenotettava liigakoutsi, ja toisaalta pitkä matka miehellä vielä on kuljettavanaan jotta joukkue top 6:ssa tuloksellisesti komeilee kongin lyödessä. Sihvosen kohdalla tämä maltin peräänkuuluttaminen on ydinasia sillä mies on pari kertaa joutunut aika kiusalliseenkin valoon kun ensin julistellaan ties mitä ja lopulta totaalinen radiohiljaisuus valtaa taajudet, sen lisäksi että virheitä on tämän hahmon täysin mahdoton myöntää. Eräänlaista hassuttelua ja viihdyttävää toki sekin, mutta tuskin mies sellaiseen pyrkii etenkään nyt kun ei enää UL:n listoilla ole.