Petteri Orpon hallitus

  • 1 222 526
  • 15 353

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
RKP haluaa taas vakavia keskusteluita. Eikö näitä voisi jo pikku hiljaa kerrallaan hoitaa, eikä vähän väliä istua pullakahvilla. Sarkasmia osittain, mutta RKP tiesi jo ennen hallitusneuvotteluita mihin RKP ryhtyy. Joko sitä tukea on tai ei ole. Ei PS siitä muutu.
On kynnyskysymys näköjään nykyään, että yksi hallituspuolue on täysin hukassa identiteetistään ja paikastaan oikeisto-vasemmisto-akselilla.

Keskusta ja rkp vaihtoivat läpsystä roolia. Rkp kiukuttelee mutta roikkuu hallituksessa, ja sen hintana pari hahmoa ssavat olla oppositiossa hallituspuolueessa. Surullista.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni tämä on hieman rasistinen, tai ainakin uuskolonialistinen ajattelutapa, vaikka se toki valtavirtaa onkin. Eli tarvitaan ulkomailta resursseja tekemään ns. paskahommat kun omaa kansaa ei kiinnosta. Suomessa on 200 000 toimeentulotuella eläjää. Kyllä tuosta porukasta löytyy iso määrä paskahommien tekijöitä, ja poliittisilla päätöksillä täytyy vaikuttaa siihen, että paskahommistakin tulee houkuttelevampia. Esimerkiksi tähän hallitus olisi tarttumassa. Sosiaaliturvaa täytyy leikata ja loisiminen täytyy saada epämukavammaksi. Ei voi olla vaihtoehto, että voi maata kotona mukavasti ja kieltäytyä paskahommista.

Ehdottomasti, kannustinloukut ovat iso yhteiskunnallinen ongelma ja järjestelmän vika. Ongelma on myös se, ettei nuo työt ole usein erityisen vakaita ja henkilöiden kyky työllistyä uudelleen on heikko. Eli vaarana on se, että se kouluttamaton, kielitaidoton Suomeen tullut henkilö olisi nopeasti samassa kannustinloukussa kuin ne jo Suomessa olevat työkykyiset, joille se alkuperäinen duuni ei ole kelvannut. Sitten tarvitaankin taas ulkomailta uusi työntekijä tekemään duuneja, jotka ei työttömille kelpaa… ja hän tuo tietysti myös vaimon, lapset ja mahd. muuta perhettä mukanaan.

Vaikea ja monia eri politiikan osa-alueita koskeva paketti korjattavaksi etenkin, kun työmaailmassakin on ennakoitavissa isoja murroksia lähitulevaisuudessa.
 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Jos poliisi kirjaa epäillyn tuontomerkkejä tyyliin "musta jätesäkki" hän syyllistyy etniseen profilointiin, virkavirheeseen ja rasistiseen käytökseen. Seurauksena todennäköisesti potkut ja viralta pano... Tais sitten hän päätyy valtiovarainministeriksi...
Älähän nyt. Se on vaan suoraa puhetta.
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Mielestäni tämä on hieman rasistinen, tai ainakin uuskolonialistinen ajattelutapa, vaikka se toki valtavirtaa onkin. Eli tarvitaan ulkomailta resursseja tekemään ns. paskahommat kun omaa kansaa ei kiinnosta. Suomessa on 200 000 toimeentulotuella eläjää. Kyllä tuosta porukasta löytyy iso määrä paskahommien tekijöitä, ja poliittisilla päätöksillä täytyy vaikuttaa siihen, että paskahommistakin tulee houkuttelevampia. Esimerkiksi tähän hallitus olisi tarttumassa. Sosiaaliturvaa täytyy leikata ja loisiminen täytyy saada epämukavammaksi. Ei voi olla vaihtoehto, että voi maata kotona mukavasti ja kieltäytyä paskahommista.
Itse olen ottanut töitä vastaan aina kun niitä on ollut tarjolla. Olen ollut töissä yli 40 vuotta ja nyt olen eläkkeellä. Osa työpaikoista on huonosti palkattuja paskaduuneja, mutta olen tyytyväinen, että olen tehnyt niitäkin duuneja. Kaikki työ on arvokasta, jonkun on niitäkin duuneja tehtävä.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Mielestäni tämä on hieman rasistinen, tai ainakin uuskolonialistinen ajattelutapa, vaikka se toki valtavirtaa onkin. Eli tarvitaan ulkomailta resursseja tekemään ns. paskahommat kun omaa kansaa ei kiinnosta. Suomessa on 200 000 toimeentulotuella eläjää. Kyllä tuosta porukasta löytyy iso määrä paskahommien tekijöitä, ja poliittisilla päätöksillä täytyy vaikuttaa siihen, että paskahommistakin tulee houkuttelevampia. Esimerkiksi tähän hallitus olisi tarttumassa. Sosiaaliturvaa täytyy leikata ja loisiminen täytyy saada epämukavammaksi. Ei voi olla vaihtoehto, että voi maata kotona mukavasti ja kieltäytyä paskahommista.
Sinällään ihan asiaa, mutta mielestäni sanan paskahomma käyttäminen tulisi lopettaa. Jokaisen työn tekijää tarvitaan, eikä ole olemassa parempia ja huonompia töitä. Lähtökohtaisesti jokaisen tulisi tehdä työtä, josta pitää. Mitä se sitten kullakin on, on jokaisen itse päätettävissä.

Itse olen tehnyt töitä nuoresta asti ja koulut on käyty työn ohella. Tämä on osaltaan auttanut siihen, etten ole koskaan ollut pitkään koulutusta vastaamattomassa työssä ja kynnys ottaa työtä vastaan on ollut matala. Itse suosittelenkin kaikille pyrkimään töihin ja hankkimaan työkokemusta jo nuorena. Ensimmäistä työpaikkaa maisterina etsivän voi olla hankala enää tyytyä koulutusta vastaamattomaan työhön.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
No, haitanneeko tuo, jos se jäätävä rasisti osaa hommansa, ja on osaltaan auttamassa Suomen talouden kääntämisessä toiseen suuntaan...
Rasismilla on konkreettisia yhteiskunnallisia seurauksia, jotka vaikuttavat esimerkiksi turvallisuuteen. Supohan on sanonut tämän aiheen tiimoilta että rasismi ja muukalaisviha ovat kasvava turvallisuusuhka suomessa.


Iltalehdestä:
"Aiemmin samana vuonna Purra tiedusteli Halla-ahon blogin vieraskirjassa, olisiko Helsingissä samanmielisiä ihmisiä ”sylkemässä kerjäläisten päälle ja hakkaamassa neekerilapsia”. "

Riikka Purra ei varmasti ole läpeensä paha ihminen, mutta ei hän ole sovelias edustamaan suomalaisia ministeritasolla. Järkyttävää kertakaikkiaan että noin vihainen ja rasistinen ihminen voi yleensäkään olla
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Iltalehdestä:
"Aiemmin samana vuonna Purra tiedusteli Halla-ahon blogin vieraskirjassa, olisiko Helsingissä samanmielisiä ihmisiä ”sylkemässä kerjäläisten päälle ja hakkaamassa neekerilapsia”. "

Riikka Purra ei varmasti ole läpeensä paha ihminen, mutta ei hän ole sovelias edustamaan suomalaisia ministeritasolla. Järkyttävää kertakaikkiaan että noin vihainen ja rasistinen ihminen voi yleensäkään olla
Kyseisen tekstin rasistisuutta ei voi kiistää. Kysymykseen onko Purra rasisti, tulee kuitenkin tietää, onko näkökannat noista ajoista muuttuneet. Toiset uskovat että ovat, toiset että ei. Jotta arviointi ei perustu uskomuksiin, tulee ministeripestiä arvioida ensisijaisesti ministerikauden aikaisten tekojen perusteella, kuten myös KD kannanotossaan korosti.
 

rpeez

Jäsen
Sinällään ihan asiaa, mutta mielestäni sanan paskahomma käyttäminen tulisi lopettaa. Jokaisen työn tekijää tarvitaan, eikä ole olemassa parempia ja huonompia töitä. Lähtökohtaisesti jokaisen tulisi tehdä työtä, josta pitää. Mitä se sitten kullakin on, on jokaisen itse päätettävissä.

Itse olen tehnyt töitä nuoresta asti ja koulut on käyty työn ohella. Tämä on osaltaan auttanut siihen, etten ole koskaan ollut pitkään koulutusta vastaamattomassa työssä ja kynnys ottaa työtä vastaan on ollut matala. Itse suosittelenkin kaikille pyrkimään töihin ja hankkimaan työkokemusta jo nuorena. Ensimmäistä työpaikkaa maisterina etsivän voi olla hankala enää tyytyä koulutusta vastaamattomaan työhön.
Erinomaisesti sanottu!

Voisimme kaikki ihan ensimmäiseksi aloittaa siitä ettei suorittavia töitä kutsuta paskahommiksi. Se jos mikä vähentää ihmisten halua ottaa niitä vastaan. Itse kun lapsena nurisin jostain hommasta vanhemmilleni tai mummolleni vastaus oli aina "työ ku työ". Ja niin se on, jokaista työntekijää paitsi lossitonta lossinvartijaa (NL:ssä sellainenkin oli ;-) tarvitaan.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyseisen tekstin rasistisuutta ei voi kiistää. Kysymykseen onko Purra rasisti, tulee kuitenkin tietää, onko näkökannat noista ajoista muuttuneet. Toiset uskovat että ovat, toiset että ei. Jotta arviointi ei perustu uskomuksiin, tulee ministeripestiä arvioida ensisijaisesti ministerikauden aikaisten tekojen perusteella, kuten myös KD kannanotossaan korosti.

Noh, Purran ministerikauden aikaisia tekoja/kirjoituksia voi lukea hänen blogistaan/Twitteristä ja sanomisia lehdistä. Pakotettua anteeksipyyntöä lukunottamatta meno on pysynyt samanlaisena ja vanhoja tekoja puolustellaan.


”Ulkoministeri Valtonen pyysi Turkilta anteeksi Purran kirjoituksia.

– Se oli Valtosen oma asia. Minulla ei ole siihen mitään sanottavaa.”
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Noh, Purran ministerikauden aikaisia tekoja/kirjoituksia voi lukea hänen blogistaan/Twitteristä ja sanomisia lehdistä. Pakotettua anteeksipyyntöä lukunottamatta meno on pysynyt samanlaisena ja vanhoja tekoja puolustellaan.


”Ulkoministeri Valtonen pyysi Turkilta anteeksi Purran kirjoituksia.

– Se oli Valtosen oma asia. Minulla ei ole siihen mitään sanottavaa.”
En ole Purran jokaista kirjoitusta lukenut, mutta jos viittasit tässä tuohon kirjoituksiin mustista säkeistä, olen itse muutama sivu takaperin ottanut kantaa sen puolesta, ettei se ole rasistinen ja perustelut löytyvät sieltä.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Sinällään ihan asiaa, mutta mielestäni sanan paskahomma käyttäminen tulisi lopettaa. Jokaisen työn tekijää tarvitaan, eikä ole olemassa parempia ja huonompia töitä. Lähtökohtaisesti jokaisen tulisi tehdä työtä, josta pitää. Mitä se sitten kullakin on, on jokaisen itse päätettävissä.

Itse olen tehnyt töitä nuoresta asti ja koulut on käyty työn ohella. Tämä on osaltaan auttanut siihen, etten ole koskaan ollut pitkään koulutusta vastaamattomassa työssä ja kynnys ottaa työtä vastaan on ollut matala. Itse suosittelenkin kaikille pyrkimään töihin ja hankkimaan työkokemusta jo nuorena. Ensimmäistä työpaikkaa maisterina etsivän voi olla hankala enää tyytyä koulutusta vastaamattomaan työhön.

Olen samaa mieltä, mutta halusin käyttää tuota termiä, sillä tuota termiä käyttäen ihmiset usein noista töistä kieltäytyvät. Sen takia ensimmäisen kyseisen sanan edellä käytin tuota ns. -etuliitettä, jotta tuo yleinen konteksti sanan käytölle kävisi selväksi. Lisäsin nyt myös viestiini lainausmerkit kaikkien kyseisten sanojen kohdalle.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Nyt kokoomus näyttää johtajansa näköiseltä idiootilta, eikä tämä hallitus Petterin johdolla ja nykyisellä kokoonpanolla enää muuksi muutu. Kyllä kokoomuksessakin luulisi jo sisäisesti kuohuvan jos hallituskumppani vie pääministeriä kuin pässiä narussa.
Ettei nyt vaan hänen persoonansa häiritsisi nyt joitain enemmän kun se, kuinka on tähän asti politiikkaa tehnyt tai nyt kommentoinut näitä PS:n temppuja. Muiden touhujahan Orpo tuolla joutuu kuitenkin kommentoimaan, eikä omiaan.
 
Viimeksi muokattu:

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Olisipa perussuomalaisilla samanlainen ennakkoluulottomuus maahanmuuttajia kohtaan kuin omia ministereitään kohtaan ja arvioitaisiin heitäkin yksilöllisesti tekojen perusteella. Ja näin yleisesti ottaen kun perussuomalaiset puhuvat haittamaahanmuutosta niin Perussuomalaiset tuntuvat itse olevan haittapuolue, ministerit ovat haitaksi Suomen maineelle ja puolueen politiikka on haitaksi Suomen kansantaloudelle.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En ole Purran jokaista kirjoitusta lukenut, mutta jos viittasit tässä tuohon kirjoituksiin mustista säkeistä, olen itse muutama sivu takaperin ottanut kantaa sen puolesta, ettei se ole rasistinen ja perustelut löytyvät sieltä.

Viittasin Riikan suhtautumista kaikkiin Riikan vanhoihin kirjoituksiin.
 

Liitteet

  • IMG_3105.jpeg
    IMG_3105.jpeg
    348,9 KB · kertaa luettu: 187

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Minusta ei perussuomalaisten, kuten ei kenenkään muunkaan, tarvitse lähteä kaikkea tekemäänsä pyytämään anteeksi tahi pahoittelemaan. Niillä menneillä ja nykyisillä sanomisilla on se kannatus rakennettu. Joten enemmän siinä kustaan niiden äänestäjien niskaan jos nyt lähdetään muuttamaan kaikkea sanottua. Se on minusta isompi virhe.

Esim. nämä Purran viime aikaiset esiin nostetut jutut(blogin tekstit?) ovat olleet siellä luettavissa kai koko ajan? Ja nyt se on ongelma tälle ja tolle?

Jos RKP ei tykkää asiasta niin sitten siellä on laitettava peli poikki, kaadettava hallitus. Tahi sitten on pidettävä turpa kiinni. Ei se minusta ole sen kummempaa, jos hallitus kaatuu niin se kaatuu, sitten tulee toinen.

Tämän kohun myötä itselle on käynyt selvemmäksi, kuinka rasisti/rasismi sanana on kokenut tavallaan merkityksen menetyksen, tai siis se ei ole niin vahva ehkä kuinka sen pitäisi olla. Tarkoitan, jotta kun ollaan viimeiset vuodet huudettu rasistia siellä ja rasismia täällä, niin tällä hetkellä tuo huutelu vähän katoaa niinkuin tuuleen.

Jos muuten jonkun toisen maailmankuva ei vastaa omaa, ei se tarkoita jotta se olisi väärä, se on vain erilainen. Ja minusta tänne mahtuu perussuomalaiset, kommunistit, savolaiset ja turkulaisetkin olemaan ihan hyvin.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Olisipa perussuomalaisilla samanlainen ennakkoluulottomuus maahanmuuttajia kohtaan kuin omia ministereitään kohtaan ja arvioitaisiin heitäkin yksilöllisesti tekojen perusteella. Ja näin yleisesti ottaen kun perussuomalaiset puhuvat haittamaahanmuutosta niin Perussuomalaiset tuntuvat itse olevan haittapuolue, ministerit ovat haitaksi Suomen maineelle ja puolueen politiikka on haitaksi Suomen kansantaloudelle.
Itsekritiikki loistaa poissaolollaan. Syy asioiden tilaan löytyy aina joistain muista. Vaikka faktat olisivat silmien edessä, on totuus jokin muu.

Tuleeko ensimmäisenä mieleen yksi Porkkana sosiopaatti veden takaa?

Jotenkin tästä Purran puolustelusta tulee eteisesti mieleen nykyinen Trumpin kannattajakunta. Etäisesti. Toki onneksi ei olla vielä lähelläkään niin fucked up menoa.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Tämän kohun myötä itselle on käynyt selvemmäksi, kuinka rasisti/rasismi sanana on kokenut tavallaan merkityksen menetyksen, tai siis se ei ole niin vahva ehkä kuinka sen pitäisi olla. Tarkoitan, jotta kun ollaan viimeiset vuodet huudettu rasistia siellä ja rasismia täällä, niin tällä hetkellä tuo huutelu vähän katoaa niinkuin tuuleen.

Jos muuten jonkun toisen maailmankuva ei vastaa omaa, ei se tarkoita jotta se olisi väärä, se on vain erilainen. Ja minusta tänne mahtuu perussuomalaiset, kommunistit, savolaiset ja turkulaisetkin olemaan ihan hyvin.
Ei rasismi sanana ole inflatoitunut. Se vain tuntuu siltä koska siitä on somen myötä tullut näkyvämpää ja myös valtakunnan politiikassa on jo pitkään saanut olla sellainen julkisesti tiedetty salonkikelpoinen rasisti.

Toki rasismia on aina varmasti ollut poliitikkojen keskuudessa. Mutta se pysyi piilossa sekä myös aikanaan asioita mitä nyt pidetään rasismina ei joskus menneisyydessä edes sellaisena pidetty.

Mitä maailmankuvien oikeellisuuteen tulee, kyllä toisten maailmankuva on mielestäni väärä.

Aivan kuin myös toiset kulttuurit ovat huonompia kuin meidän. Kulttuurit joissa tytöt eivät pääse kouluu ja homoja tapetaan ovat huonompia kuin meidän.

Sellaista kulttuuria emme tänne halua. Se ei ole rasismia. Se on maahanmuuttokriittisyyttä.

On tärkeää erottaa toisistaan kriittisyys sekä kulttuurillista materiaa kohtaan mitä meille saapuu ja vaikkapa ihonväri. Ongelmista pitää voida puhua. Mutta ihmisiä on kunnioitettava ja on oltava käytöstavat.

Mua vituttaa aivan suunnattomasti se että persuissa tuntuu saavan jotenkin jotain ihme pisteitä siitä kun vain "uskaltaa sanoa ikävästi".

Siinä ei ole kyllä mitään rohkeaa.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Itsekritiikki loistaa poissaolollaan. Syy asioiden tilaan löytyy aina joistain muista. Vaikka faktat olisivat silmien edessä, on totuus jokin muu.

Tuleeko ensimmäisenä mieleen yksi Porkkana sosiopaatti veden takaa?

Jotenkin tästä Purran puolustelusta tulee eteisesti mieleen nykyinen Trumpin kannattajakunta. Etäisesti. Toki onneksi ei olla vielä lähelläkään niin fucked up menoa.
Onhan tuossa kannattamisessa ja puolueen "tekemisissä" täysin samaa meininkiä. Myös Trumppia ajojahdataan, joka saa vain kannattajissa lisää hönkää koneeseen ja valemedia/vihervasurit ärsyttää entistä enemmän.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen samaa mieltä, mutta halusin käyttää tuota termiä, sillä tuota termiä käyttäen ihmiset usein noista töistä kieltäytyvät. Sen takia ensimmäisen kyseisen sanan edellä käytin tuota ns. -etuliitettä, jotta tuo yleinen konteksti sanan käytölle kävisi selväksi. Lisäsin nyt myös viestiini lainausmerkit kaikkien kyseisten sanojen kohdalle.

Onko sinulla käsitystä aikaisemmin mainitsemasi 200 000 työttömän laadusta? Kuinka moni pystyy oikeasti työllistymään?

Minulla on sellainen käsitys, että suuri joukko tuosta ryhmästä on sellaisia, joidenka työkyky on pysyvästi alentunut. Tuo ryhmä pitäisi käydä läpi ja siirtää ne sairaseläkkeelle, joista ei ole enää töihin.

Minulle nousee karvat pystyy, kun puhutaan loisimisesta ja siihen sisällytetään kaikki työttömät. Suuri ryhmä haluaisi töitä, mutta ei halua/ pysty muuttamaan töiden perässä. Päihdeongelmien kanssa painivien työllistyminen on mahdotonta, mielenterveyspotilaiden vaikeaa jne.

Oikeisto lopettaa loisiminen ja leikkaa kaikista vähäosaisimmilta, vasemmisto keksii uudestaan tempputyöllistämisen ja sotkee työmarkkinoita, näin karrikoiden.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Twitterin ihmeellisestä maailmasta bongattu kommentti:

RKP päätyi pitkällisten keskustelujen jälkeen irvistämään Petteri Orpolle.
(Olli Tiainen)
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Saa nähdä minkälaiset kiemurtelut Purralta tulee, jos pitää oikeasti alkaa puolueena irtisanoutumaan kaikesta rasismista. Jos olisin Anna-Maja Henriksson, niin vaatisin, että jokaisen persuministerin läppärinkanteen pitää ilmestyä Antifa-tarra.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No, haitanneeko tuo, jos se jäätävä rasisti osaa hommansa, ja on osaltaan auttamassa Suomen talouden kääntämisessä toiseen suuntaan...

Kyllä se haittaa. Kun rasismi ja muihin vähemmistöihin kohditunut vihamielisyys sivuutetaan tulee siitä ajan kanssa myös hyväksyttävämpää. Esimerkkejä löytyy euroopasta esim. Unkarista. Eivät kaikki saksassakaan aikoinaan vihanneet juutalaisia, romaneja ja muita vähemmistöjä, mutta kun sille ajattelutavalle annettiin maaperää niin lopputulos oli karmaiseva. Enkä tällä nyt tarkoita, että Suomi olisi menossa sitä kohti. Rasismille ei saa antaa yhtään tilaa, siksi KD ja RKP painottavat tätä. Tiina Elovaara puhui tänään asiasta Iltalehdessä ja kertoi kuinka rasismiin puututiin vielä Soinin perussuomalaisissa, mutta Halla-ahon persuissa ei. Muutenkin Elovaaralta hyvää analyysia koko populistisen ilmiön taustoista.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Riikka Purran eroa vaativa adressi on kerännyt 100 000 allekirjoitusta. Juuri muuta kuin symbolista vaikutustahan tuolla ei ole, huomioiden senkin ettei allekirjoittaminen vaadi vahvaa tunnistautumista. Tuo 100 000 marssimaan Mannerheimintielle, niin ehkä jotain voisi tapahtuakin.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Onko sinulla käsitystä aikaisemmin mainitsemasi 200 000 työttömän laadusta? Kuinka moni pystyy oikeasti työllistymään?

Minulla on sellainen käsitys, että suuri joukko tuosta ryhmästä on sellaisia, joidenka työkyky on pysyvästi alentunut. Tuo ryhmä pitäisi käydä läpi ja siirtää ne sairaseläkkeelle, joista ei ole enää töihin.

Minulle nousee karvat pystyy, kun puhutaan loisimisesta ja siihen sisällytetään kaikki työttömät. Suuri ryhmä haluaisi töitä, mutta ei halua/ pysty muuttamaan töiden perässä. Päihdeongelmien kanssa painivien työllistyminen on mahdotonta, mielenterveyspotilaiden vaikeaa jne.

Oikeisto lopettaa loisiminen ja leikkaa kaikista vähäosaisimmilta, vasemmisto keksii uudestaan tempputyöllistämisen ja sotkee työmarkkinoita, näin karrikoiden.

Jos tosiaan on niin, että ihminen on pysyvästi työkyvytön, niin hänen paikkansa on sairaseläkkeellä, kuten sanoit. Väitän kuitenkin, että valtaosalla tuosta ryhmästä olisi työelämässä käyttöä. Jos työelämässä kielitaidoton ja huomattavan huonosti koulutettu maahanmuuttaja kykenee työllistymään ja tuottamaan hyötyä, niin en yksinkertaisesti pysty käsittämään miten niin valtava joukko Suomessa kasvaneita ja koulutettuja ei kykene tekemään mitään hyödyllistä yhteiskunnan eteen, vaikka olisikin ongelmia taustalla. Minunkin kotikaupunki on täynnä maahanmuuttajia, jotka toimivat esimerkiksi siivoojina, uber-kuskeina, ruokalähetteinä ynnämuina. Eivät puhu kieltä ja tuskin kummoista koulutusta taustalla, ja varmasti taustalla paljon vaikeampia ongelmia kuin suurimmalla osalla meillä suomalaisilla. Silti he yrittävät, tekevät, ja ovat aktiivisia tässä yhteiskunnassa. Kyllä uskon vahvasti, että on ihmisestä itsestään kiinni, mitä hän täällä tekee ja saa aikaiseksi. Ellei sitten oikeasti ole joku sairaus joka invalidisoi ihmisen toimintakyvyttömäksi. En tosin usko, että 200 000 toimeentulotuella eläjää on tälläisessä tilanteessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös