Petteri Nummelinin paluu!

  • 425 175
  • 1 154

masamasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Enpä kyllä usko että TPS:n tarjous olisi ollut niin ehdoton kuin Lehto antaa ymmärtää. Ennemmin kuulostaa siltä, että "suutuin, käänsin katseen muualle enkä kysellyt perään". Eiköhän ne tarvittavat lantit olisi tosiaan sopimuksen sorvaamiseen löytynyt.

Kyllä sitä kotonakin tulee toisinaan vaimon kanssa erimielisyyttä, ja joskus on vain parempi antaa tilanteen rauhoittua, mennä puuhailemaan omiaan ja keskustella myöhemmin, kuin riidellä pää punaisena kerralla asiat halki. Sillä riidan hetkellä sopimuksen syntyminen voi olla täysin mahdotonta, mutta eipä ole kovin hedelmällistä lähteä siltä seisomalta vieraisiin köyrimään.
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Olen itse koittanut pysytellä tästä keskustelusta mahdollisimman paljon sivussa. Petun lähtö Raumalle tuntuu edelleen niin pahalta, että vaikea on saada kovinkaan syvällistä tekstiä aikaiseksi.

Tunne on vähän niin kuin petetyksi tulleella. Vihainen olo, mutta mihin ne tunteet katoaa yhdessä yössä. Petu on edelleen "meidän Petu", mutta pettymys miestä kohtaan on kova, tällaisen ratkaisun jälkeen. Täytyy kyllä sanoa, että jos ensi kaudella tulee eteen Turkuhallissa tilanne, jossa sinikeltainen kannattajajoukko alkaa kädet pystyssä huutamaan "Numppa, Numppa", (heillä kun ei varmasti ole käsitystä siitä, kenelle tuo lempinimi oikeasti kuuluu) niin siinä palaa hihat jopa tältä rauhalliselta perheenisältäkin.

Outoa on, että Petu yritti tällä sopimuksella edelleen rahastaa, koska jo tästä viime Helmikuun Iltalehden jutusta: TPS:ään paluu kiehtoo "Petua", saa sellaisen käsityksen, että mies olisi valmis pelaamaan täällä huolimatta korvauksen summasta. Varsinkin Petun kommentti, "- Voihan se olla, että Palloseurasta todetaan, että eiköhän minun hommat riitä jo, ja että pysy sinä siellä Sveitsissä vaan" viittaisi siihen, että ei mies TPS:n palatessaan paljoa markkina-arvoista perustaisi..missä kohtaa lie sitten noussut neste päähän ja raha taas alkanut painaa vaakakupissa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kuten jo Lukko- puolelle kirjoittelin:

Ei kai täälläkään kukaan usko, että Petu tuolla loukkaantumishistorialla ja iällä pelaisia useaa ehjää kautta, kun ei käytännössä enää vuosiin ole sellaisia pelannut?

TPS väisti tässä hienosti mustanpekan, joka jaettiin (varsin tutusti) hirveällä ylihinnalla länsirannikon siivouspalvelulle.

edit. lienee realismia arvioida, että Lukko- sopparin toteutuessa Petu pelaa kahden kauden aikana maksimissaan sellaiset 50-70 matsia. Loput ajasta telakalla ja pikkuvammoja parannellessa
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Summat ovat mielestäni tässä kohtaa irrelevantteja. Yhdestä asiasta mä olen varma: sen verran Turun talousalueellakin asuu dennisrafkineja, heikkisalmeloita, toivosukareita jne. jne., että rahaa kyllä löytyy. Ei siellä A-katsomoissa mitään persaukista poppoota istu. TPS-henkeä löytyy jokaiselta - tosin jos aiemmin ollaan hommia ja kontakteja kustu, niin sitten niitä ongelmia on ja tulee olemaan jatkossakin.

Hmmm. Dennis Rafkin pyöritti rahallisesti lähes yksinään paikallista käsipallojengiä, jonka resurssientarve ja status on järkyttävän paljon pienempi kuin SM-liigassa pelaavan jääkiekkoseuran. Kuitenkin vetäytyi tuostakin hommasta muutama vuosi takaperin. Heikki Salmelan rahat menevät suurimmaksi osaksi TUTO Hockeylle, joka on yksi Palloseuran kilpailijoista. Toivo Sukari puolestaan jeesailee Raision Loimua, ja on jo valmiiksi tukemassa TPS:ää, ja on ollut aiemminkin. Kuten Denniskin. Hessusta en ole varma, että laittaako samalla rahaa myös Palloseuraan. TPS-henkeä löytyy turkulaisilta, mutta niin niitä muitakin kohteita, joihin sijoittaa, etenkin kun Palloseura urheilullisesti on rämpinyt tässä melkoisesti ja puuhastelun henki on välillä huokunut kauas. No, ei tästä sen enempää, tiedän ettei pointtisi edes ollut pitää noita tiettyja herroja varteenotettavina sugardaddyinä, mutta oma pointtini lähinnä on se, että paljon muuhunkin täällä Turun megalomaanisella talousalueella voi sijoittaa rahaa tällä hetkellä. Ymmärrän sinua tässä, mutta tavallaan en oikoisi mutkia tuon rahoituksen "helppouden" myötä ihan noin suoriksi.

Yksi vaihtoehto olisi voinut olla esim. "normaalin" TPS kolmos-nelospakin vuosipalkan sijoittamista normaalista pelaajabudjetista + hattu kourassa yhteistyökumppaneita kiertämällä se Nummelinin "legendalisä". Ei tuo voi olla suuri ongelma.

Tää olisi voinut olla yksi vaihtoehto tosiaan. En mä oikein edes käsitä, miksi se neuvotteluyhteys katkesi niin nopeasti, mahdettiinko edes ehtiä funtsia tätä? Olisi pienentänyt sitä rahankeruutaakkaa melkoisesti, tosin Petun vaatiessa kaksivuotista sopimusta olisi edelleen ollut haastavaa, ainakin last offer-pyyntönsä perusteella. Helpompaa kuitenkin.

Petteri Nummelin on vielä 40-vuotiaanakin pelaaja, jolla on tietty pelillinen arvo. Tämä arvo on absoluuttinen ja se on varmasti tiedossa jokaisessa ammattilaiskaukalossa ympäri Euroopan. Tähän päälle Petteri Nummelinilla on imagollinen arvo. Tämä arvo on suhteellinen ja kaikkein suurin se on Turussa. Petu onkin kaikkein suurimmat urotekonsa kiekkoilussa tehnyt nimenomaan maajoukkuepaidassa, joten tiettyä imagollista arvoa hänellä on ympäri Suomea. Kovin montaa aktiivipelaajaa ei MM-95 joukkueesta enää löydy. Väitetään mitä tahansa, mutta tuolla on edelleen tiettyä imagollista arvoa - ympäri Suomea.

En lähde tätä kiistämään. Varmasti imagollinen arvo olisi suunnaton. Kuitenkin Palloseuran tulee ammattilaisurheiluseurana vaalia myös urheilullisia tavoitteitaan, ja budjetista noin suuren siivun uhraus tuonikäisen pelaajan palkkaan olisi sulaa hulluutta, ottaen huomioon nuo vajaat kaudet mitä tähän asti on pelannut. Pelillinen arvokin on parhaimmillaan huikea, mutta riskitekijöitä on liiaksi, ja edelleen, pidän hyvänä että Berg-keissistä on otettu opiksi.

Uskon edelleen, että tähän imagoarvoon se ylimääräinen rahoitus olisi löytynyt. Jos ja JOS TPS:ssa olisi ollut todellista halua ja nöyryyttä lähteä sitä TPS:a tukevilta yrityksiltä ja henkilöiltä kysymään.

Selvä. Itse en tiedä edes mitä uskoa, kun ylipäätään tässä vaiheessa me tiedetään niin vähän tästä koko vyyhdistä. Yhtälailla voi todeta, että JOS Petu olisi ollut sanojensa mittainen mies, olisi ainakin voinut vähän hillitymmin reagoida tuohon heikompaan tarjoukseen jonka Palloseura esitti hänelle. Sen sijaan että löi neuvotteluyhteydet kylmäksi samantien. Mahdettiinko oikeasti edes ehtiä noita rahoitusjuttuja sen enempää miettiään yhdessä, kun kaveri ei vastannut edes puhelimeen ennen kuin Lukko-siirrosta uutisoitiin?

En ole missään kohdassa väittänyt, että kyseiset pelaajat ovat lähteneet muualle sen vuoksi, että tarjottiin vain yhden vuoden soppareita. Absoluuttinen fakta on se, että jokaikinen listassa oleva pelaaja on lähtenyt TPS:sta JA tehnyt kahden vuoden sopimuksen tulevan seuransa kanssa. Väittäisin, että jokainen työntekijä, joka tekee työtä määräaikaisilla työsopimuksilla, valitsee lähes sataprosenttisella varmuudella tuon tuplasti pidemmän määräaikaisuuden. Tämä siis mielestäni toimii myös jääkiekon ulkopuolella.

Taisin vähän liian äkkipikaisena tuon viestisi lukea, ja vedin tässä puolestani itse mutkia suoriksi. Mielestäni Petu on silti vähän outo (joskin tavallaan oikea) lisä tuohon listaan näilläkin tässä lainatussa mainituilla perusteilla, koska on läpi syksyn julistanut rakkauttaan Palloseuraan, ja on täten oletusarvoisesti vähän eri luokassa kuin jotkut rivipelaajat (työntekijät), ts. ainakin itse olisin ilman muuta uskonut että kykenisi tinkiä edes sen verran omista periaatteistaan ettei olisi vetänyt hernettä pysyvästi nenään tuosta Arsen jo kuuluisasta, "loukkaavasta" lähestymisestä. Kuten täällä on jo pariin otteeseen esitetty, itsekin lähden siitä että Arse kyllä lopulta teki kunnon tarjouksen, jolloin Petteri oli jo päättänyt kantansa. Mutta spekulaatiotahan tämäkin vain on.

toivottavasti tämän lauseesi myötä tajuat, kuinka heikoilla perusteilla/tiedoilla argumenttisi ovat.

Toivottavasti tämän lauseesi myötä sä puolestasi huomaat sen, että yleistät yhden lauseen perusteella aika tavalla, jos oikeasti seisot tuon "argumenttisi ovat"-lausahduksesi takana. Puhut siis monesta argumentista, vaikka perustelit yhdellä, tietysti radikaalisti pieleen menneellä, mutta silti vain yhdellä, argumentilla.
 

Sheriffi13

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, Raffi Torres
Pakko hieman avautua:

Olen itsekin tälle foorumille aikoinaan avautunut tepsin ja käytännössä valmentajan ratkaisuista petun ensimmäisen reissun kohdalla ja varmasti selväksi tuli, että arvostukseni Petua kohtaan on vähintäänkin korkea.

Kuitenkin, nyt on pakko kallistua tepsin päätöksen puolelle. Moni tässä jo on asian todennutkin, mut riski on yksinkertaisesti liian suuri. Petu olisi ollut sopimuskaudellaan jo 41(?) ja kaikkihan ymmärtää, että tuon ikäisen kropan liikkuvat osat alkaa olemaan jo aika kovilla.
tps on siis laskenut, että tällä rahalla olemme valmiit ottamaan "riskin". Kiistatta kyseessä on loisto pelaaja, mutta ottaen huomioon tepsin taloudelliset rajoitteet, niin ehkä tämä oli järkevä ratkaisu. Aika näyttää.

Vaikea tietysti spekuloida millään euromäärillä, kun näitä ei ole tiedossa. Kuitenkin pidän Lehtoa helvetin tyhmänä, että menee laukomaan tuollaista tekstiä. Näkemyserona on siis Lehdon mukaan ollut 50k. Eikö sillä Petulla ole tilillä jo massia. Tepsin omana poikana luulisi lähtevän ns. talkoisiin mukaan. Alentaisi palkkaansa ja päättäisi uransa kasvattajaseurassaan. Minkä arvoista se on? rahassa mitattuna. Ja siltikin saisi ihan hyvän rahallisen korvauksen siitä joka iltaisesta 30 minuutin peliajasta.

Spekuloidaan nyt tälläkin. Onkohan vuori&kumpp. ollut yhteydessä Suikkaseen: "Sulla on muuten ensi kaudella tän verran rahaa. Käytetäänkö Petuun tämän kokoinen summa?"
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Yhyy..

Fanit marraskuussa:
Nummelin on ihan älyttömän hyvä pelaaja ja pystyy dominoimaan liigaa ja pelaamaan 25-30min matsissa. Toivottavasti saataisiin loppukaudeksi tänne pelaamaan ja vitsi kun olisi ensi vuonna tulossa joukkueeseen. Tähtipelaaja. Miten voikin olla tuon ikäiseksi hyvässä kunnossa ja pystyy pelaamaan vielä 45- vuotiaanakin.

(TPS tarjoaa arvoltaan Koskiranta yms. kumppanit sopparia, Petterillä on plussana vielä aikamoinen media-arvo. YHDEN VUODEN SOPIMUSTA, camoon.)

Fanit joulukuussa:
Nummelin on petturi ja mulkku. Poltetaan paidat ekassa matsissa, kun ei tule tänne pelaamaan halvalla ja rakastele TPS logoa. Onneksi ei tarjottu kahta kautta ja mitään joukkueen parhaita palkkoja, koska liian vanha ja ei pysy kuitenkaan kasassa. Muutenkaan ei nyt niin erikoinen pelaaja enää tuolla iällä.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vaikea tietysti spekuloida millään euromäärillä, kun näitä ei ole tiedossa. Kuitenkin pidän Lehtoa helvetin tyhmänä, että menee laukomaan tuollaista tekstiä. Näkemyserona on siis Lehdon mukaan ollut 50k. Eikö sillä Petulla ole tilillä jo massia. Tepsin omana poikana luulisi lähtevän ns. talkoisiin mukaan. Alentaisi palkkaansa ja päättäisi uransa kasvattajaseurassaan. Minkä arvoista se on? rahassa mitattuna. Ja siltikin saisi ihan hyvän rahallisen korvauksen siitä joka iltaisesta 30 minuutin peliajasta.

Niin, kuten täällä on todettukin, jokainen itse vastaa päätöksenteostaan jos kahdesta eri suunnasta tarjotaan rahallisesti toisistaan poikkeavia sopimuksia. Petulla on täysi oikeus pelata Lukossa, jos raha sanelee sen minne hän siirtyy, kuten nyt ilmeisesti on käymässä. Silti, kuten Akuma82 melko hyvin tuossa yllä kiteyttää, niin kaveri on hempeillyt lehtien sivuilla miten hienoa oli pelata Palloseurassa ja miten haluaisi ensi kaudella pelata Palloseurassa, jos hänelle nähdään tarvetta rosterissa. Kommenttiensa valossa tämä nyt oikeasti vaikuttaa erittäin absurdille tapaukselle.

Tämän ketjun otsikonkin voisi muuttaa muotoon "Nummelinin paalu!". Voi että kun on katkeroitunut olo.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Niin, itse olen varmaan hehkutellut juuri tuohon tyyliin, mutta en mä ajatellut että Petulle kelpaa vain ja ainoastaan kaksivuotinen soppari, ja että palkkapyyntönsä on 300 000 euroa. Tuohon päälle vielä nuo miehen itsensä juttelemat asiat, niin soppa on valmis. Onko se jokin ihme, että täällä ollaan palasina?

Helvetin asiallinen kirjoitus muuten sulta, toit juuri ihan vitusti lisäarvoa tähän keskusteluun.
 

#76

Jäsen
Uran ajan tienestit on yksi seikka, mutta onko missään ollut juttua onko esim. Nummelin säästänyt rahaa vai hukannut sen huonoihin sijoituksiin yms.? Näitähän tulee esiin aina silloin tällöin, että joku syystä tai toisesta menettää keräämänsä rahat.

Seurauskollisuus toimii minusta kumpaankin suuntaan ja yleensä antaa jotain anteeksi kummaltakin taholta, mutta ei minusta kumpikaan osapuoli voi laittaa liian isoa painoarvoa seurauskollisuudellekaan.
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Helvetin asiallinen kirjoitus muuten sulta, toit juuri ihan vitusti lisäarvoa tähän keskusteluun.

Tuossahan oli pelkkää faktaa tämän ketjun tiimoilta.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Niin, itse olen varmaan hehkutellut juuri tuohon tyyliin, mutta en mä ajatellut että Petulle kelpaa vain ja ainoastaan kaksivuotinen soppari, ja että palkkapyyntönsä on 300 000 euroa. Tuohon päälle vielä nuo miehen itsensä juttelemat asiat, niin soppa on valmis. Onko se jokin ihme, että täällä ollaan palasina?

Helvetin asiallinen kirjoitus muuten sulta, toit juuri ihan vitusti lisäarvoa tähän keskusteluun.

Lähinnä täältä muualta katsottuna vain huvittaa tuo hirveä pelaajan hehkutus mikä minun mielestä on ihan aiheestakin. Sitten ajatellaan, että pitäisi saada jotenkin ilmaiseksi joukkueeseen tuon tason vahvistuksia vaikka kasvattajaseura onkin. En ainakaan itse muista missään kommenttia missä ilmoittaisi olevansa jollain älyttömällä alennuksella TPS:n käytössä, vaan nimenomaan kiinnostaisi tulla pelaamaan mikäli tilaa on rosterissa. Eikä tuossa puhuta 300k€ palkasta, jos jotkut tämänkin hetken pelaajista tienaavat tarjottua summaa enemmän. Eikö Petterille sitten kuuluisi se rahakkain tai edes sitä lähellä oleva sopimus teidän mielestä? Hän olisi jopa tyytynyt hieman pienempään ja se ei tunnu teille edes riittävän, vaan pitäisi alentaa roimasti palkkaa. Eiköhän hänelläkin ole sukua ja lapsia missä varmasti 100k€:lle löytyy käyttöä ja turvaa tulevaisuutta varten.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lähinnä täältä muualta katsottuna vain huvittaa tuo hirveä pelaajan hehkutus mikä minun mielestä on ihan aiheestakin. Sitten ajatellaan, että pitäisi saada jotenkin ilmaiseksi joukkueeseen tuon tason vahvistuksia vaikka kasvattajaseura onkin. En ainakaan itse muista missään kommenttia missä ilmoittaisi olevansa jollain älyttömällä alennuksella TPS:n käytössä, vaan nimenomaan kiinnostaisi tulla pelaamaan mikäli tilaa on rosterissa. Eikä tuossa puhuta 300k€ palkasta, jos jotkut tämänkin hetken pelaajista tienaavat tarjottua summaa enemmän. Eikö Petterille sitten kuuluisi se rahakkain tai edes sitä lähellä oleva sopimus teidän mielestä? Hän olisi jopa tyytynyt hieman pienempään ja se ei tunnu teille edes riittävän, vaan pitäisi alentaa roimasti palkkaa. Eiköhän hänelläkin ole sukua ja lapsia missä varmasti 100k€:lle löytyy käyttöä ja turvaa tulevaisuutta varten.

No kieltämättä tää tilanne on paskamainen. Ja kannattajina ei oikein voi olla niin kauhean hyvin perillä näistä asioista. Nuo kommenttinsa tuossa syksymmällä vaan jollain tapaa viitoitti ihan erilailla tietä kuin mitä agenttinsa nyt jutteleekin.

Senkin voin ihan avoimesti myöntää, että tähän kyllä suhtautuu aika tunteellisesti. Liiankin. Joten pahoittelut tuosta avautumisesta, jos tuo viestisi nyt ihan vilpittömällä asenteella on kirjoitettu. Kuten nimim. Ratikka tuossa faktoista toteaakin, pitäähän tuo ainakin jollain tasolla paikkaansa. Minä en ainakaan vaan osaa suhtautua Petuun nyt samalla tavalla kuin tuolloin kun Tepsissä viimeksi pelasi.

Anyway, Lockea ja Bergiä lukuunottamatta TPS:n pelaajat eivät noin älyttömiä summia ole tienanneet, ja itse pitäisin aikamoisena riskisijoituksena jos Petulle, 41-vuotiaalle veteraanille jonka terveystilanteesta pitkällä tähtäimellä ei todellakaan voi mennä takuuseen, sorvattaisiin seurahistorian suurimpia kolkutteleva sopimus. Ei vain mahdu mun ajatustenkulkuun tuollainen yhtälö, ja varmasti tässäkin asiassa painaa se tosiasia miten Bergin kanssa kävi tuossa taannoin. Ihan vituiksihan se meni.
 

lebak

Jäsen
Kuten joku tuossa jo aiemmin kommentoi niin todellisia mustavalkoisia sydämiä löytyy ainakin rintamalla Koivut (nuorempi ja vanhempi), Korpikoski sekä seuran osakkeisiin sijoittanut Kiprusoff. Nämä kaverit ovat omalla panoksellaan aidosti kantaneet vastuuta joukkueesta silloin kun hätä on ollut suurin, välittämättä siitä että rahaa olisi tullut enemmän jostain muualta tai sijoitetulle pääomalle olisi saanut paljon suuremman tuoton jostain muualta.

Voidaan myös mietttiä tilannetta, kun Saku Koivu muutaman vuoden päästä tai Mikko/Miikka useamman vuoden päästä alkavat miettimään jatkaako uraansa kun NHL-kortit on katsottu ja ikää on 40v. Jos TPS:n taloudellinen tilanne on silloinkin yhtä puoleensavetävä, niin mitä esimerkiksi kyseiset janarit tekisivät? Voi olla ettei siirtyisi toiseen SM-liiga seuraan, mutta tuskin myöskään Mikko Koivu tulisi pelaamaan sentterin paikkaa "Koskirannan tasoisella" palkalla TPS:ssä. Mahdollisesti ottaisi viimeisen sopimuksen toisesta liigasta, lopettaisi kiekkoilun, alkaisi tekemään jotain muuta, mutta ei välttämättä hyväksyisi sitä sopimusta, vaikka rahasta kellään heistä ei ole pulaa. Kuten monet jo edellä puhuivat, Nummelin ei kokenut saavansa arvoistaan sopimusta ja teki ratkaisunsa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
No, ei tästä sen enempää, tiedän ettei pointtisi edes ollut pitää noita tiettyja herroja varteenotettavina sugardaddyinä, mutta oma pointtini lähinnä on se, että paljon muuhunkin täällä Turun megalomaanisella talousalueella voi sijoittaa rahaa tällä hetkellä. Ymmärrän sinua tässä, mutta tavallaan en oikoisi mutkia tuon rahoituksen "helppouden" myötä ihan noin suoriksi.
Lähinnä toin vain esiin sen, että kyllä siellä Turun alueella rahaa on! Jos hommia hoidettaisiin oikeasti ammattimaisella otteella, niin HC TPS OY:n tulisi olla Turun talousalueella se ykkösjuttu, johon sponsorit haluavat sijoittaa. Parhaassa tapauksessa yritysten tulisi käydä tarjouskilpailua siitä, lukeeko TPS:n paidan helmassa "Hesburger", "Masku" vai "Pizzeria Dennis". Eikä näihin kolmeen mainitsemaani yritykseen kannata kiinnittää liikaa huomiota - muitakin vaihtoehtoja on. Ykkösasia on kuitenkin se, että paikallisen Palloseuran sponsorointi pitäisi jälleen saada paikkakunnan yritysten prioriteetiksi. Sanotaan mitä sanotaan, mutta kyllähän TPS:n medianäkyvyys on aivan toista luokkaa kuin TuTo:lla tai Loimulla. Ja medianäkyvyyttähän käsittääkseni yritykset tuolla sponsoroinnillaan juuri hakevat.
En mä oikein edes käsitä, miksi se neuvotteluyhteys katkesi niin nopeasti, mahdettiinko edes ehtiä funtsia tätä?
- - -
Yhtälailla voi todeta, että JOS Petu olisi ollut sanojensa mittainen mies, olisi ainakin voinut vähän hillitymmin reagoida tuohon heikompaan tarjoukseen jonka Palloseura esitti hänelle. Sen sijaan että löi neuvotteluyhteydet kylmäksi samantien.
Niin, kumpi osapuoli löi neuvotteluyhteydet kylmäksi?

Ainoa fakta, jonka tästä asiasta olen lukenut, on Petteri Lehdon käsialaa. TPS antoi Petulle oman viimeisen vastatarjouksensa, aikaa vastata kolme päivää. OTA TAI JÄTÄ! Mielestäni tämä on enemmänkin Palloseuran puolelta neuvotteluyhteyden kylmäksi lyömistä.
En lähde tätä kiistämään. Varmasti imagollinen arvo olisi suunnaton. Kuitenkin Palloseuran tulee ammattilaisurheiluseurana vaalia myös urheilullisia tavoitteitaan, ja budjetista noin suuren siivun uhraus tuonikäisen pelaajan palkkaan olisi sulaa hulluutta, ottaen huomioon nuo vajaat kaudet mitä tähän asti on pelannut. Pelillinen arvokin on parhaimmillaan huikea, mutta riskitekijöitä on liiaksi, ja edelleen, pidän hyvänä että Berg-keissistä on otettu opiksi.
Pelillinen arvo on se, minkälaisen taloudellisen riskin Palloseura suostuisi ottamaan. Olkoon se sitten 1/2 tai 2/3 tai 3/4 Petun haluamasta palkasta. Loppuosa sitten kerättäisiin sponsoreilta ja vastineeksi tästä turkulaiset saavat ihailla seuraavat kaksi vuotta Petun näköisen äijän loikoilevan Maskun sohvalla vääntämässä Hesen kerroksia ja lukemassa Turun Sanomia.
Itse en tiedä edes mitä uskoa, kun ylipäätään tässä vaiheessa me tiedetään niin vähän tästä koko vyyhdistä. Mahdettiinko oikeasti edes ehtiä noita rahoitusjuttuja sen enempää miettiään yhdessä, kun kaveri ei vastannut edes puhelimeen ennen kuin Lukko-siirrosta uutisoitiin?
Yhteenvetoni on se, että mielestäni tuollainen rahoitusjuttu pitäisi pystyä järjestämään siinä vaiheessa, kun tuollainen Petun tasoinen haluaa palata kotiin - ja tämä siis täysin "normaalin" pelaajabudjetin ulkopuolelta. Sen verran suuri imagollinen arvo ja mainosarvo tuollaisilla pelaajilla on.

Esimerkkini on huono (johtuen omistajuudesta ja perhesuhteista hallitukseen yms.), mutta mietipä jos vaikka Saku Koivu haluaisi palata Suomeen kahden vuoden sopimuksella. Kyllä ne rahat kahdeksi kaudeksi kaivettaisiin väkisin vaikka mistä, vaikka pelaajabudjetti olisi kuinka täynnä ja jopa ylitettykin - ei Sakua sentään mihinkään Jokereihin päästettäisi. Sen verran uskon varsinaissuomalaisten yritysten ja yrittäjien TPS-henkisyyteen. Petteri Nummelinin kohdalla tätä ei tehty - lehtijuttujen perusteella ei edes yritetty. Pidettiin vain pää kovana siitä yhden vuoden sopimuksesta.
 

Fremont

Jäsen
Ainoa fakta, jonka tästä asiasta olen lukenut, on Petteri Lehdon käsialaa..

Millä perusteella Lehdon jutustelu oli faktaa? Onko sille tehty joku valheenpaljastustesti?

Noin muuten ketjussa käy kummasti kaiken maailman tietäjää huutelemassa miten Petu koitettiin saada ilmaiseksi, tähän voisi myös heittää pientä faktaa, ehdottiko TPS siis Nummelinille/Lehdolle että Petun pitäisi pelata ilmaiseksi? Dokumentit pöytään sitten jos näin kävi.

Ei Tepsillä ole mitään velvotteita Petun lapsia tai kavereita ajatella, jos lukko tai joku muu haluaa näin tehdä, niin siitä vaan. Erikoinen ajatusmaailma muutoinkin muutamilla kun Petun rahat pitäisi jakaa lapsille. Kunnon lähtökohdat elämään ja tukipilareita Suomelle, toisin kuin änäriveronkiertäjät?
 

Aurelius

Jäsen
Ainoa fakta, jonka tästä asiasta olen lukenut, on Petteri Lehdon käsialaa. TPS antoi Petulle oman viimeisen vastatarjouksensa, aikaa vastata kolme päivää. OTA TAI JÄTÄ! Mielestäni tämä on enemmänkin Palloseuran puolelta neuvotteluyhteyden kylmäksi lyömistä.

Tää on ihan totta. Toisaalta taas Vuori kertoi tavoitelleensa Nummelinia, mutta turhaan, mikä kertoo taas siitä että Tepsi olisi yrittänyt keskustella. Ylipäätään faktoja on liikkeellä aika vähän, varmimmatkin tiedot taitaa tulla Vuoren ja Lehdon suusta, ja molemmilla on oma lehmä ojassa. Se lienee jokaisen oma valinta, kumpaa uskoo vai uskooko kumpaakaan.

Koko sopasta on sanottu jo varmaan kaikki oleellinen. Edelleen kuitenkin kaksi asiaa tässä hämmästyttää muiden yli. Ensimmäinen on median käyttö - miksi tätä puidaan niin voimakkaasti puskaradioiden kautta ja kuka sitä tekee? Toinen on ajankohta. Jos on aitoa halua pelata Tepsissä, ja jos tarjous ei oo kerran ollut alkuperäisten huhujen mukaisesti loukkaava, miksi lyödä hommat lukkoon toisen seuran kanssa jo joulukuussa?
 

tikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Winnipeg Jets, Liverpool
Siis ihan oikeastiko Teemu vois mennä Hifkiin paremmalla palkalla, Saku Jokereihin, Timonen Jyppiin...

Ei saatana. Jossain se raja vaan menee rahan ja seurauskollisuuden välillä. Ymmärrän, että case-Nummelin ei tunnu miltään esim. Lahdesta katsottuna. Itse ainakin reagoin tähän nimenomaan mustavalkoisella sydämellä.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
No niin palstavelijet, eiköhän laiteta lunta kalsariin. Suu loksahti kyllä etäTPS:lläkin selälleen kun luin mutta pidin ihan höpönä tuota juttua. En usko siihen edelleenkään mutta katsotaan.

Se nyt vaan on kuitenkin tosi että ahne ja kiittämätön leipuri on Numppa jos tuon tempun tekee. Muut seuran "isot" kasvatit on laittanut rahaa siihen että TPS selviää talousahdingosta niin tää Sveitsin rahassa kylpevä hulmutukka vaatii vaan lisää. Seura on tehnyt juuri niinkuin seuran tulee tehdä, Nummelin on 41 syksyllä ja vuoden pahvi 200keurolla oli ollut realistininen. Optio seuraavasta maksimissaan. Menköön mauton jätkä mauttomaan Lukkoon jos rahaa rakastaa. Seura on suuri ja ens kaudenkaan sota ei yhtä miestä kaipaa.

Yksikään pelaaja ei Sveitsin(kään) liigassa ole nostellut mitään Miljoonan euron kausiliksoja. Nämä "isot pojat" NHL:ssa vetelevät tällä erää ihan toisenlaisia summia. Mikon markkina-arvo on tällä erää 6.75 Miljoonaa per kausi ja uransa loppusuoraa polkeva Sakukin vetää Duckseilta 3 miltsiä per kausi. Niistä summista (plus Sakun kohdalla jo tienatuista ziljoonista) on vähän helpompi heittää muutama sata tonnia TPS:n pohjattomaan laariin kuin Peetun frangi-pinosta.
Lähinnä kai faktaa on se, että Peetu oli valmis tinkimään sen 50 donaa per kausi "markkina-arvostaan" (eli Luganon maksamasta hinnasta) jos vaan saa sen kahden vuoden diilin. TPS:lle ei kelvannut sen paremmin palkkatarjous kuin ehdotettu kaksivuotinen paperikaan. UTJ Vuoren puheet kaikkien aikojen tarjouksesta on todella paksua shaibaa ettei sitä niele edes sokea Reettakaan.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United

Yhteen asiaan haluaisin sinällään puuttua, Seppänen tuossa lopussa toteaa "Tällaista se urheilumarkkina on" osoitettuna TPS-faneille. Minusta kuitenkin fanit ovat tärkeä osa urheilumarkkinoita, ilman heitä ei olisi sponsorien kiinnostusta, pääsylipputuloja etc. joten minusta meillä faneilla on ihan oikeus sanoa sanottavamme jos olemme tyytymättömiä, Seppäsen mielestä meidän ilmeisesti pitäisi olla hiljaa ja niellä lasti jonka Lehto ja Petu haluavat meille syöttää.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siis ihan oikeastiko Teemu vois mennä Hifkiin paremmalla palkalla, Saku Jokereihin, Timonen Jyppiin...

Ei saatana. Jossain se raja vaan menee rahan ja seurauskollisuuden välillä. Ymmärrän, että case-Nummelin ei tunnu miltään esim. Lahdesta katsottuna. Itse ainakin reagoin tähän nimenomaan mustavalkoisella sydämellä.

Kuinka paljon TPS arvosti Nummelinia, tarjotessaan 100.000€ alle markkina-arvon olevaa yksivuotista sopimusta? Eikö TPS tässä kohtaa kertonut Nummelinille, että kyseessä on normaali sopimusneuvottelu, eikä "seuraikonin" kotiinpaluu?
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Niin. Onko markkina-arvo ollut hieman epäsuhteessa todelliseen arvoon
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
103 ottelua TPS:ssa. TPS ei edes ainut edustamansa SM-Liigaseura. Ikoni? Legenda? Ei. TPS-ikonin ja -legendan poika? Kyllä.

Vaikka arvostankin seurauskollisuutta helvetisti, Petulla ei ole mitään syytä olla uskollinen TPS:lle millään tavalla, vain sen takia että isän paita roikkuu katossa.

Seurauskollisuutta on myös kahteen suuntaan. Myös seuran pitää olla uskollinen omilleen, ja tarjota markkina-arvon hintaista sopimusta, eikä odottaa että sehän on meidän miehiä joten laitetaan sille tosta paketti mailoja ja muutama kuppi saludoa.

Ymmärrän kyllä että kannattajat odottivat Petun tulevan Turkuun, mutta jotain rajaa tähän kommentointiin silti.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hyvin moni ulkopaikkakuntalainen unohtaa joko vahingossa, epähuomiossa tai tarkoituksella ne kommentit jotka Nummelin itse antoi n. kaksi kuukautta sitten (ja ensimmäiset jo Helmikuussa 2012). Sensijaan keskitytään pelimääriin TPS:n paidassa yms. asioihin.

Eiköhän täällä suurin metakka ole noussut juuri siitä miten paljon jätkä puhui halustaan pelata meillä, miten sydän sykkii TPS:n puolesta ja miten hienoa on vetää Tepsin pelipaita päälle.

Mun mielestä on mautonta pelajaan osalta laukoa tuollaisia ja sitten perään tehdä sopimus muualle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös