Niinii, mutta jos IS-juttu pitää kutinsa, niin kumpi tässä pissii ja kenenkä linssiin. Halu olisi kova, mutta toiset käyttää sitä surutta hyödyksi? Haen tällä myös sitä, että ei näissä asioissa ole vain yhtä oikeaa ja toista väärää. Näin ollen kenenkään tuomitseminen, ilman että tietää faktoja on mielestäni melko jyrkkä toimenpide.
Ja toisaalta, miksi Korkin blogit ei ole relevantteja? Se, että verottajalle ei tartte maksaa, mutta seuralle pitää "maksaa", on mielestäni erikoinen perustelu. Vai ymmärsinkö väärin? Eiköhän Koivuillakin olisi ihan mukavasti silti jäänyt taskun pohjalle vaikka olisi ihan hillittömät prosentit maksaneetkin? En näe näissä maksamisissa ja "maksamisissa" ihan hirveitä eroja. Vai tarviiko kaikki kiekkolegendat monen miljoonan tuloja, kun yhdenkin vuoden tuloilla veroja Suomeen maksaen eläisi herroiksi järkevällä rahankäytöllä Suomessa. Eli jos saat isommat tienestit, niin toisin ajoin on oikein toimia oman pään mukaan ja toisin ajoin ei? Ehkä kärjistän kovasti, mutta itse en näe näille eroja.
Kumpaakaan maksamista en kannata, sillä kyllä ihan jokaisella on mahdollisuus itse ainakin yrittää rakennella niitä omia siipiä. Kaikki ei ole yhtä lahjakkaita ja kaikilla ei ole yhtä paljon pelikortteja, mutta ei täällä nälkään kuolla jos ei rahaa syydetä täysin turhanpäiväisyyksiin (muutamana esimerkkinä tupakka, viina, huumeet jne. jne). Aina olen ite päässyt ainakin paskaojaa kaivamaan kun rahasta on ollut puute.
Ja jos Rintanen olisi tällaisia päästänyt suustaan, niin edelleen ymmärtäisin, kun muualla pelasi. Asiat kun ei vaan ole niin mustavalkoisia. Ihan älyttömien "maksaminen" siitä, että on tietyn värinen sydän on mielestäni väärin. Eikä mielestäni värin tunnustaminenkaan ole väärin. Vaihtoehtona pelata oikeaa palkkatasoa pienemmällä rahalla kun saa pelata oikeilla väreillä, tai jopa lopettaa uransa (siis vaihtoehtona kun ei saa oikeaa korvausta) vaikka paloa peliin on, ovat melko dramaattisia vaihtoehtoja.
Värien tunnustamisesta vielä vähän. Kuvittelisin, että kaikilla Lukosta lähteneillä omilla pojilla on elämän loppuun saakka Lukkosydän. Jos olosuhteiden (esim. seurajohto, elämäntilanne, palkkaneuvottelut, valmentaja tms) tai muiden syiden takia kuitenkaan eivät voi tätä toteuttaa, ei liene heidän vikansa. No, yritän lopetella tähän. Mielipiteeni lienee tullut selväksi. Palaan omaan pöytään ja omiin piireihini.