Ei kai kukaan tosissaan tee mitään johtopäätöksiä jostain viiden ottelu pistepörssistä? Tai saati kahden ottelun, niin kuin sinä näytät tekevän... Saksa muuten voitti hopee noissa kisoissa, näin ohi mennen mainitakseni. Ihan silmämääräiseen tulkintaan noissa kisoissa perustin nuot kommenttini.
Pistepörssiä kannattaa tosiaan tulkita ennemmin KHL kausien osalta. Rikkonaisella viime kaudellakin yli 0,5ppg ja sitä ennen useampi vuosi jotain 0,6-0,7ppg tahtia ja tehotilasto rutkasti plussalla... Onko tämä sinun mielestä huonosti?
Onko 34v joku hokkarit naulaan ikä?
Minähän juuri painotin, että muutaman EHT-tasoisen ottelun otanta on kovin pieni indikaattori ja mielummin käytän koko kauden tilastoja viime vuosilta. Ja kun itse noita olympialaisia mainostit ja otit hyvin pienen otannan esiin, niin jos niitä haluaa kaivella ja niiden perusteella tehdä jotain johtopäätöksiä, niin ainakin minulle suoriutuminen tosipeleissä kertoo enemmän kuin suoriutuminen E-Koreaa vastaan. Mutta kuten jo mainitsin, en antaisi liikaa painoarvoa koko viiden pelin kisoille ihan sama miten ne menivät.
0,5 PPG olisi Kontiolalta ihan ok, mutta ongelma on se että Jokereilla on jo hidas, ikääntyvä, loukkaantumistaustainen Regin (kalliina) sentterinä, eikä ole pariin kauteen saanut pisteitäkään aikaan. Löytyy myös 0,5 PPG vetävä John Norman. Ja Nuuska-Niemi, joka on hidas, pehmeä eikä sovellu neloskenttää korkeammalle missään tilanteessa.
Mitä uutta Kontiola haettiin tuomaan? Uskooko kukaan täällä terveeseen ja sellaiseen edes 45p kauteen? Eiköhän toimistoa myöden odotukset ole juurikin tuon viime kautisten 0,5 ppg pitäminen maksimissaan. Kontiolan ominaisuudet ovat mielestäni myös kaukana ihanteellisesta mitä vaaditaan KHL:ssä pelien kovetessa ja tempon noustessa (pudotuspelit). Hankala uskoa, jos Kontiola edes keväällä on terveenä, että hidas ja pehmeä pelaaja olisi elementissään erityisesti pudotuspeleissä. Juuri pehmeiden, hitaiden, mukavuudenhaluisten ja suht pienikokoisten pelaajien tasonlasku pudotuspeleihin on ollut murheenkryyninä, etenkin kuluneella kaudella.
Ottaen huomioon Kontiolan iän, loukkaantumistaustan ja päätöksen tulla Venäjän jälkeen nyt juuri Helsinkiin vuodeksi, vaikuttaa ainakin minulle siltä että ura alkaa olemaan päättymäisillään. Ehkä vielä kausi Tapparassa sitten vuoden päästä, mutta eiköhän se aikalailla siinä sitten ole.