Mainos

Peter Tiivola

• 149 291
  • 813

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Meidän Peter vaan jaksaa herättää tunteita vastustajissa. Pakko arvostaa.

Muutenkin olen ajatellut tuota Tiivolaa ja hänen historiaansa Ässissä. Joskus aiemmin oli the ykkössentteri, mikä ei ole hänelle se otollisin rooli. Lisäksi nykyinen joukkue on varmasti paras, jossa Pege on Porissa pelannut. Joten olettaisin, että Porissa on taas ihmisen entistä parempi olla.

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tokihan tuossa hävinneen joukkueen pelaaja muutenkin on aika altis kiehahtamaan. Sitten kun selkeästi pelin ollessa ohi käy töytäisemässä/taklaamassa, niin sehän on vain puhdasta provosointia. Mutta siinähän se vastuu onkin, että miten tällaiseen reagoi. Tuohon olisi kannattanut reagoida heti tai jättää sikseen.

Onnistuneesti provosoitu/rottailtu Tiivolalta ja Kodytekin kasetti ei tätä syystä tai toisesta kestänyt vaan sortui typeryyteen. Luulen, että oli jo pelissä tapahtuneiden monen asian summa lisättynä siihen, että IFK on ollut jo pitkään yksi liigan paskimpia joukkueita. Kodytek pelaajana yleensä todella rehti ja ihan kylmäpäinen. Ottanee opiksi tästä.

Sihti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onnistuneesti provosoitu/rottailtu Tiivolalta ja Kodytekin kasetti ei tätä syystä tai toisesta kestänyt vaan sortui typeryyteen.
Tämä nyt ei ole varsinaisesti vain sinulle, mutta ihmetyttää suuresti, miten osa IFK:n kannattajista on reagoinut tähän "rottailuun". Luulisi että juuri siellä osattaisiin arvostaa vanhanliiton provosointia jolla koitetaan sekoittaa vastustajan kuuppa. Teillä kun siellä pelaa muuan Åstenit ja Komarovit, jotka varsin hyvin nämä kyseiset temput myös taitavat. Siellä kustaisiin hunajaa kun roolit olisivat toisinpäin ja jonkun Tiivolan kuuppa olisi seonnut mutta nyt tässä tilanteessa Pegen tekoset ovatkin rottailua. Koomisuutta lisäävät nuo osan IFK:n kannattajien itkut Talajan taklauksesta teletappiin. Tai ylipäätään Tiivolan törmäilystä puhuminen taklaamisena.

Minun mielestäni provoilut ja tökkiminen kuuluvat lajiin. Ymmärtäisin jos jossain Mikkelissä tai Jyväskylässä hengitettäisiin paperipussiin lauantain jäljiltä, mutta kyseistä toimintaa Helsingistä en ymmärrä.

Toivottavasti 29.1.2025 nahistellaan ja nähdään rehtiä fyysistä peliä. Jatketaan siitä mihin lauantaina jäätiin, mutta jätetään potkimiset välistä. Ässät ja IFK ovat hengenheimolaisia ja itse monen muun patasydämen tavoin arvostan isosti IFK:ta ja sen kannattajia. Pidetäänhän peli jatkossakin sopivan rosoisena ja jätetään moraaliposeeraus ihan muille joukkueille.

Prt Sc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onnistuneesti provosoitu/rottailtu Tiivolalta ja Kodytekin kasetti ei tätä syystä tai toisesta kestänyt vaan sortui typeryyteen. Luulen, että oli jo pelissä tapahtuneiden monen asian summa lisättynä siihen, että IFK on ollut jo pitkään yksi liigan paskimpia joukkueita. Kodytek pelaajana yleensä todella rehti ja ihan kylmäpäinen. Ottanee opiksi tästä.

Tiivola osaa olla erittäin ärsyttävä tapaus ja ui usein onnistuneesti vastustajan ihon alle. Luulenpa, että Talajan pommin jälkeen Tiivola on nähnyt oivan maalitaulun ja päässyt hyvin ihon alle. Kiva kun punaisten veljesten kohtaamisissa jälleen sattuu ja tapahtuu!

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä nyt ei ole varsinaisesti vain sinulle, mutta ihmetyttää suuresti, miten osa IFK:n kannattajista on reagoinut tähän "rottailuun". Luulisi että juuri siellä osattaisiin arvostaa vanhanliiton provosointia jolla koitetaan sekoittaa vastustajan kuuppa. Teillä kun siellä pelaa muuan Åstenit ja Komarovit, jotka varsin hyvin nämä kyseiset temput myös taitavat. Siellä kustaisiin hunajaa kun roolit olisivat toisinpäin ja jonkun Tiivolan kuuppa olisi seonnut mutta nyt tässä tilanteessa Pegen tekoset ovatkin rottailua. Koomisuutta lisäävät nuo osan IFK:n kannattajien itkut Talajan taklauksesta teletappiin. Tai ylipäätään Tiivolan törmäilystä puhuminen taklaamisena.

Siis itse nimenomaan tarkoitin kehua, että oli onnistunut teko Tiivolalta. Ei itse saanut mitään ja sai hommattua vastustajalle pitkän pelikiellon ja kuumennettua täysin hyvin pienellä. Harva voitetun pelin päätyttyä lähtee tökkimään, mutta tämä oli Tiivolalta hyvin hoksattu käydä vielä kokeilemassa. Mitään väärää en Tiivolan toiminnassa näe, vaan fiksusti hoidettu provosoiminen. Eri asia jos olisi vahongoittamistarkoituksessa jotain tehnyt pelin jälkeen, mutta se on enempi noiden Komarovien yms. tyhmien pelaajien hommia. Kodytekia varmasti provosi se, ettei osannut yhtään odottaa. Mutta nimenomaan hänen toimintansa tässä koko tapauksessa oli typerää.

IFK:ssa joku Komarov on aivan paska näissä. Hän ei edes taklaa koskaan ja jos yrittää jotain rottailua, niin ainoastaan pilaa joukkueen pelin pitkällä alivoimalla ja saa pelikieltoa päälle. Hänestä ei ole kuin haittaa kun ei nimenomaan osaa hoitaa näitä noin hyvin kuin tässä tapauksessa Tiivola.

Åsten on hieman Komarovia parempi, näkyy jo siinä että hyvin harvoin saa isoja jäähyjä tai pelikieltoa. Osaa pelata myös rehdisti kovaa, mitä Komarov ei edes ehdi tekemään.

Viimeksi muokattu:

Sihti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
IFK:ssa joku Komarov on aivan paska näissä. Hän ei edes taklaa koskaan ja jos yrittää jotain rottailua, niin ainoastaan pilaa joukkueen pelin pitkällä alivoimalla ja saa pelikieltoa päälle. Hänestä ei ole kuin haittaa kun ei nimenomaan osaa hoitaa näitä noin hyvin kuin tässä tapauksessa Tiivola.
Juuri Lepakkovuoro-podcastissa Wiskari alleviivasi vieraana olleesta Komarovista, että vaikka mies mielletään jäähyherkkänä kaiffarina, niin esimerkiksi änäriuran aikana hankki hän tilastollisesti joukkueilleen pitkässä juoksussa enemmän ylivoimaminuutteja kuin alivoimaa. Toki tämän kauden otteita IFK:ssa en ole sen tarkemmin seurannut ja lienet asiasta varmasti paljon paremmin perillä kuin minä.

Ikä alkaa painaa, mutta ei kannata vielä vajota synkkyyteen. Itse uskon että Pappa-Leonidin parhaat pelit ovat vasta luvassa keväällä.

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuri Lepakkovuoro-podcastissa Wiskari alleviivasi vieraana olleesta Komarovista, että vaikka mies mielletään jäähyherkkänä kaiffarina, niin esimerkiksi änäriuran aikana hankki hän tilastollisesti joukkueilleen pitkässä juoksussa enemmän ylivoimaminuutteja kuin alivoimaa. Toki tämän kauden otteita IFK:ssa en ole sen tarkemmin seurannut ja lienet asiasta varmasti paljon paremmin perillä kuin minä.

Ikä alkaa painaa, mutta ei kannata vielä vajota synkkyyteen. Itse uskon että Pappa-Leonidin parhaat pelit ovat vasta luvassa keväällä.

IFK:n aikana ei ole juuri jäähyjä aiheuttanut kellekään. Itse on pleijareissa pilannut takaa-ajon älyvapaalla päällekarkauksella, josta isot jäähyminuutit ja pelikiellot. Eli kahden kauden otannalla nuo Wiskarin jutut ei voisi pahemmin metsässä olla, jos nykyaikaa katsotaan. Varmasti NHL:ssä oli eri pelaaja. Nyt on täydi vitsi, jota vituttaa nähdä oman joukkueen riveissä.

Komarov on joskus ollut hyvä hommassaan. Nykyään on suuri vitsi. Käytöskymppejä, pelikieltoja ja kruununa juuri tuo miten kusi kauden tärkeimmällä hetkellä pleijareissa koko joukkueen päälle. Ei taklaa ja nuo ärsytysyriryksensä ei kiinnosta vastustajia pätkääkään.

IFK:n kannattajana toivoisin, ettei pleijareissa pelaisi peliäkään kun hänessä on valtava mahdollisuus siureen haittaan ja käytännössä nolla mahdollisuus olla kummemmin hyödyksi.

Topikkiin sen verran, että paljon olisi Komarovilla opittavaa Tiivolasta miten ollaan joukkueelle hyödyksi ja pystytään hämmentämään jäähyttömästi.

Viimeksi muokattu:

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tykkään Pegestä kun hän pelaa meillä. Kun mies on osannut vielä sopivasti kehua Poria niin sitä enemmän on päässyt ”omiin poikiin”.

Silloin kun Tiivola pelasi ennen ekaa tänne saapumistaan muualla niin hän ärsytti mua todella paljon. Sellainen komean, kopean ja kieroilevan aatelisherran ulkomuoto muutamine filmeineen meni kyllä todella ihon alle.

Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Kodytekin kupin veti nurin Talajan taklaus, ja sen jälkeen Tiivolan pikku agitointi riitti läikyttämään pipon kokonaan nurin.

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän pakko tulla vieraisiin pöytiin huutelemaan, mutta kamoon. Mut joo, Kodytekillä napsahti vähän epäammattimaisesti, ja nyt sit kärsii kakkunsa ansaitusti. Ei mitään, uutta vuotta kohti ja hyvää joulua Ässäporukalle!

Viimeisen 20 pelin otannalla IFK liigan 13. paras. No ehkä se ei sitten ole liigan paskimpia ollut, mutta ei tuolla ole kuin pari huonommin suorittanutta.

Mutta se siitä. Ei liity aiheeseen, Ässillä paljon paremman oloinen flow päällä.

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
Viimeisen 20 pelin otannalla IFK liigan 13. paras. No ehkä se ei sitten ole liigan paskimpia ollut, mutta ei tuolla ole kuin pari huonommin suorittanutta.

Mutta se siitä. Ei liity aiheeseen, Ässillä paljon paremman oloinen flow päällä.
Paskin tsägä ainakin loukkaantumisten suhteen (taas) ja tähän kohtaan vielä tälläinen temppu Kodytekilta.

Tiivola näköjään oikeasti osaa tuon rottailun, kiinnostava nähdä mitä pleijareissa saa aikaan. Hyvää joulua sinne stadiinkin!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy