Minä kirjoitin osana viestiäni, että:
"Saa nähdä, saataisiinko Manse-ViVe finaalit, jossa - voin kuvitella - tietyiltä suunnilta ei sympatiaa heru pätkän vertaa kummallekaan joukkueelle. Olisiko tämä sitten ns. "kauhufinaalit" jonnekin päin Suomea! Manse-KPL ollessa finaalipari, KPL saanee suurimman osan pesisväen suosion selkeämmin - vielä kun eivät ole pitkään aikaan mestaruutta voittaneet."
Huomaa tuossa boldatussa yllä vielä tuo -isi -muoto, olisiko.
Johon singahdat vastaamaan sillä asenteella, että mieltä on pahoitettu ja sua/Jymyä kohtaan on "hyökätty":
Viittaat ilmeisesti Sotkamon Jymyn leiriin. Itselleni ainakin herttaisen yhdentekevää kuka voittaa ja mitä voittaa, jos Jymy ei ole mukana karkeloissa.
Ikään kuin olisin osoittanut kommenttini henkilökohtaisesti sinulle tai Sotkamon Jymyn suuntaan - sillä kulmalla tulit ainakin tuohon vastaamaan - samalla eräänlainen Déjà-vu, näin on vuosien saatossa käynyt täällä useasti aiemminkin. Ehkä sulla itsellä on automaattisesti se olettama, että "kaikki muut vihaa Sotkamon Jymyä" ja käännät sen sitten näin päin.
Kommenttini perustui siihen mitä täällä on aiemmin esim. liveseurannan puolella kirjoitettu - tai mitä muualla somessa on ollut - kirjoituksia on ollut sen suuntaisia, että "paskat finaalit, tai niitä ei tarvitse katsoa" tms. jos vastakkain ovat Veto ja Manse. Olkoot näiden kirjoittajat sitten Sotkamosta, Joensuusta, Oulusta tai vaikka Utsjoelta, ei sillä nyt ollut tässä merkitystä - vaikka, kyllä varmasti
keskimääräisesti sotkamolainen toivoo ennemmin vaikka JoMan voittavan ViVen finaaleissa, kuin taas vastaavassa tilanteessa
suurin osa seinäjokisista olisi Vimpelin puolella. Siitä nuo edellä mainitut paikkakunnat tai vaikkapa Sotkamo yleistys - historia joukkueiden välillä kuitenkin vaikuttaa edelleen - ainakin osaan kannattajista.
Enhän minä siis tuossa missään vaiheessa väittänyt, että sinulle olisi väliä "
kuka voittaa ja mitä voittaa". Tosin kun singahdit vastaamaan tuollaisen vastauksen kera "todistelemaan", niin sehän nimenomaan saa tuntumaan siltä, että ehkä sillä sittenkin on sulle hieman väliä, että voittaisiko finaaleissa mestaruuden vaikkapa ViVe vaiko JoMa. Varmasti "
se koira älähtää johon...." -sanonta on tuttu.
En usko, että se on mestaruudesta pelaavilta joukkueilta pois, jos minulle on sama, mikä kolmesta jäljellä olevasta voittaa. Vastasin vain siihen, että ei Veto-Manse mikään kauhufinaali ainakaan minulle olisi. Jos oma suosikkini ei mestaruutta voita, niin on aika lailla sama, kuka sen voittaa
Tämä selvä ja itse ajattelen samoin Vedon kohdalla, tai ainakin lähes, sillä --> kyllä jonkinasteiset sympatiat esim. Manse-IPV sarjassa oli itsellä haastaja IPV:n puolella. Vastaavassa finaalisarjassa olisi varmasti ollut myös, vaikkei sillä sen suurempaa merkitystä tuossa tilanteessa itselle lopulta olisi, että kumpi mestaruuden veisi. Eli eipä juuri hetkauta kuka voittaa, mutta hieman voi asettua toisen puolelle/sympatiseeraamaan. Tosin kuten täällä tuli aikanaan todettua, että niin hienoa kuin IPV:n menoa oli seurata, niin game vitosessa taas pesäpallon/välierien kannalta ajattelin, että ehkä siinä vaiheessa olisi Mansen hyvä painella jatkoon. Lopulta tuo olettama osoittui tietyllä tavalla vääräksi, sillä ainakaan Jymy ei tuossa parissa Manselle saanut oikein edes kunnon haastetta heitettyä. Ja puolestaan Veto - KPL ei ole mitään pesäpallon varsinaista ilotulitusta ollut.
Jos finaaleissa pelaa Manse-Kouvola mulle ei ole mitään väliä kumpi mestaruuden voittaa. Siinä tapauksessa toivon pesäpallon voittavan, eli nähtävän laadukkaita & jännittäviä vääntöjä. Liputkin taitaa olla jo takataskussa yhteen finaaliotteluun..