Kai nyt Sotkamo ja Tampere olisivat voineet aloittaa heti huomenna lauantaina? Ja pelata sitten maanantaina seuraavaksi?
Eihän tuollainen kolme peräkkäistä pelipäivää voi tuntua missään, kun suurin osa ajasta katsellaan lonkkalevossa, että mitä seuraavaksi tapahtuu? Ja sitten mä heräsin.
Sarjaohjelma on luotu tyyliin vuosi sitten. Mun mielestä se pitäisi hioda ja luoda silloin kerralla kuntoon ja sellaiseen muotoon, että esim. pudotuspeleissä mahdolliset game 5:t on otettu huomioon jne. jne. Eli aikataulut sen mukaan. Näin varmasti olisi pitänyt pystyä myös saamaan välierät vuoropäiville, kuten viime vuosina on ollut tapana. Tottakai sitten on koronaa ja sitä ja tätä "force majeure", mutta käsittääkseni tässä ei ollut nyt siitä kyse.
Sapluunat pitää olla selkeät ja sitten niillä mennään, jos sitten joku saa esim. lepoetua, jos on sen runkosarjasijoituksella tai pudotuspelien hyvillä peliesityksillä ansainnut, niin sitten sen kuuluukin mennä niin.
Ja mä oon siis samaa mieltä siitä, että nyt tällä pelitahdilla ja kun molemmat joukkueet vielä tuon game vitosen pelasi, niin ihan hyvä ja reilu päätös tuo nyt tässä kohdin oli. Pointti nyt oli siis ainakin se, että tällaista tilannetta ei pitäisi ilman force majeurea päästä syntymään, jossa ikään kuin jälkeen päin rukkailaan pudotuspelien otteluohjelmaa. Mitä jos olisi tullut vaikka Kopla - Jymy ottelupari ja sitten kabinetissa päätetään, että joo annetaanpas Jymylle tuohon yksi extra vapaapäivä. Ja joo, en tiedä onko otteluohjelmassa ollut alustapitäen tuo *täppä, että jos puolivälierät venyy viidenteen niin välierien toista pelipäivää saatetaan rukata. Finaalien pelipäivät nyt on aivan ok ja selkeät, niihin ei pitäisikään joutua koskemaan, mutta olisi sitten suunniteltu alunperin puolivälierien/välierien pelipäivät yhden-kahden lisäpäivän avulla hieman enemmän "happea antaviksi", jos näitä sarjojen venymisiä vitospeleihin tapahtuu.
Eli sikäli olen samaa mieltä tuosta, mitä
@Mleknoe edellissivulla välierien pelipäivistä lyhyesti kommentoi.
- - -
Meinasin kirjoitella, että tänään pientä välipäivän makua peleistä, mutta tuleehan sieltä 2 kpl naisten välieriä ja veitsikurkulla pelaava HP vs SiiPe putoamiskamppailu. Ei nämä toki silti samanlaista kiimaa/mielenkiintoa herätä kuin eiliset pelit.
Siellä oli Puhtimäen instagram-livessä eilen ilmeisesti myös Surakka & Hyötyläinen(?) kuokkimassa. Tuo on vielä itseltä katsomatta, voinee olla ihan hyvää settiä.
Oli ihan pakko etsiä tämä herra. Nyt pyytelee anteeksi ja kaikki on tosi okei. Hän elää täysillä. Jälkikasvulle voimia!
Joo. Tämä sama kaava on toistunut aiemminkin.. Jokainen voinee itse päätellä mistä ongelmasta hommassa on kyse. Lähinnä säälin, nyt kun mietin.