Pesiskausi 2021

  • 330 411
  • 2 276

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Omasta mielestä Vimpeli on suurin suosikki mestariksi tällä hetkellä. Katsotaan mitä tapahtuu. Hienot välierät tiedossa.

No puolivälieristä ei voi vetää johtopäätöksiä kun KeKi ja PattU olivat heikkoja mittareita Vimpelille ja Koplalle.

Mansen ukot veteli puolivaloilla 2,5 peliä. Ja neljäs pari oli odotetun tasainen.

Vimpeli toki nyt suurin suosikki finaaliin mutta kyllä siellä vastustaja kumpi se nyt onkaan niin on mun mielestä suosikki finaaleissa.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Tuo Surakan case mennyt täysin ohi, mikä tilanne?

Surakan isä koulutti Valavuorta Twitterissä Valeksin provoiltua, että Surakka sulaa. Tällaistahan kaikkien aikojen gloryhunter-Aleksi ei jätä käyttämättä, vaan oli heti mukana juonessa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: NaPa

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Näin alasarjoja koko ikäni pelanneena hämmentää kyllä nuo ulkopeli-virheiden määrät. Eihän kolmen metrin heittoa voi heittää viis metriä ohi.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Facebookin pesäpallojuttuja ryhmässä taas eräs vanhempi herrasmies vetää aika riman alle, kun muut onnittelee IPV:tä hienosta sarjasta ja on ns. kättelyt käynnissä, niin tämä erään pelaajan faija vetää omaa showta ja haukkuu kaiken mikä liikkuu. Ei näin. Eikä ole ensimmäinen tai toinen kerta. En viitsi kirjoitella tai avautua sen laajemmin, kun nykypäivänä täytynee olla aika tarkkana mitä internettiin kirjoittelee.

Jussilalta & Hyötyläiseltä hyvässä hengessä somessa yhteiskuva matsin jälkeen..

Oli ihan pakko etsiä tämä herra. Nyt pyytelee anteeksi ja kaikki on tosi okei. Hän elää täysillä. Jälkikasvulle voimia!
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Kai nyt Sotkamo ja Tampere olisivat voineet aloittaa heti huomenna lauantaina? Ja pelata sitten maanantaina seuraavaksi?

Eihän tuollainen kolme peräkkäistä pelipäivää voi tuntua missään, kun suurin osa ajasta katsellaan lonkkalevossa, että mitä seuraavaksi tapahtuu? Ja sitten mä heräsin.
Sarjaohjelma on luotu tyyliin vuosi sitten. Mun mielestä se pitäisi hioda ja luoda silloin kerralla kuntoon ja sellaiseen muotoon, että esim. pudotuspeleissä mahdolliset game 5:t on otettu huomioon jne. jne. Eli aikataulut sen mukaan. Näin varmasti olisi pitänyt pystyä myös saamaan välierät vuoropäiville, kuten viime vuosina on ollut tapana. Tottakai sitten on koronaa ja sitä ja tätä "force majeure", mutta käsittääkseni tässä ei ollut nyt siitä kyse.

Sapluunat pitää olla selkeät ja sitten niillä mennään, jos sitten joku saa esim. lepoetua, jos on sen runkosarjasijoituksella tai pudotuspelien hyvillä peliesityksillä ansainnut, niin sitten sen kuuluukin mennä niin.

Ja mä oon siis samaa mieltä siitä, että nyt tällä pelitahdilla ja kun molemmat joukkueet vielä tuon game vitosen pelasi, niin ihan hyvä ja reilu päätös tuo nyt tässä kohdin oli. Pointti nyt oli siis ainakin se, että tällaista tilannetta ei pitäisi ilman force majeurea päästä syntymään, jossa ikään kuin jälkeen päin rukkailaan pudotuspelien otteluohjelmaa. Mitä jos olisi tullut vaikka Kopla - Jymy ottelupari ja sitten kabinetissa päätetään, että joo annetaanpas Jymylle tuohon yksi extra vapaapäivä. Ja joo, en tiedä onko otteluohjelmassa ollut alustapitäen tuo *täppä, että jos puolivälierät venyy viidenteen niin välierien toista pelipäivää saatetaan rukata. Finaalien pelipäivät nyt on aivan ok ja selkeät, niihin ei pitäisikään joutua koskemaan, mutta olisi sitten suunniteltu alunperin puolivälierien/välierien pelipäivät yhden-kahden lisäpäivän avulla hieman enemmän "happea antaviksi", jos näitä sarjojen venymisiä vitospeleihin tapahtuu.

Eli sikäli olen samaa mieltä tuosta, mitä @Mleknoe edellissivulla välierien pelipäivistä lyhyesti kommentoi.

- - -

Meinasin kirjoitella, että tänään pientä välipäivän makua peleistä, mutta tuleehan sieltä 2 kpl naisten välieriä ja veitsikurkulla pelaava HP vs SiiPe putoamiskamppailu. Ei nämä toki silti samanlaista kiimaa/mielenkiintoa herätä kuin eiliset pelit.

Siellä oli Puhtimäen instagram-livessä eilen ilmeisesti myös Surakka & Hyötyläinen(?) kuokkimassa. Tuo on vielä itseltä katsomatta, voinee olla ihan hyvää settiä.


Oli ihan pakko etsiä tämä herra. Nyt pyytelee anteeksi ja kaikki on tosi okei. Hän elää täysillä. Jälkikasvulle voimia!
Joo. Tämä sama kaava on toistunut aiemminkin.. Jokainen voinee itse päätellä mistä ongelmasta hommassa on kyse. Lähinnä säälin, nyt kun mietin.
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ja Pattijoki julkaisi juuri Topi Stillin sopparin.

Miten kukaan ei ole vielä kommentoinut Edelleen Topia? Nyt ei ainakaan nimi miestä pahenna. Vai oliko liian itsestäänselvyyshuumoria…
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Näin alasarjoja koko ikäni pelanneena hämmentää kyllä nuo ulkopeli-virheiden määrät. Eihän kolmen metrin heittoa voi heittää viis metriä ohi.

Hyvä huomio. Sama mitä oon itse naisten pelejä kattonu niin Superissa on sellaisia likkoja joilla ei ole taktista silmää ollenkaan tyyliin ykkös/kakkos ja kakkos/kolmostilanteessa kun kolmoselta lähtee etenijä kotiin ja koppari yrittää polttaa niin ykkösellä ja kakkosella oleva pelaaja ei ymmärrä edetä.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Näin alasarjoja koko ikäni pelanneena hämmentää kyllä nuo ulkopeli-virheiden määrät. Eihän kolmen metrin heittoa voi heittää viis metriä ohi.

Kannattaa alasarjoja koko iän pelanneena ottaa huomioon, että myös etenijät ovat pääsarjassa pääsarjatasoa. Ulkopelaajilla ei ole aikaa, kuten alasarjoissa, vaan

1. kiinniotto
2. pallo räpylästä heittokäteen
3. heitto 150 kilometriä tunnissa

kaiken tämän täytyy tapahtua hemmetin nopeasti.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jussilalta & Hyötyläiseltä hyvässä hengessä somessa yhteiskuva matsin jälkeen..
Tämä nyt on selvä kaikille muille paitsi Juha Puhtimäen faijalle. Viime kauden joukkuekaverit kuitenkin kyseessä, joten tuo oli jatkuvasti hyvähenkistä kavereiden kuittailua.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Kannattaa alasarjoja koko iän pelanneena ottaa huomioon, että myös etenijät ovat pääsarjassa pääsarjatasoa. Ulkopelaajilla ei ole aikaa, kuten alasarjoissa, vaan

1. kiinniotto
2. pallo räpylästä heittokäteen
3. heitto 150 kilometriä tunnissa

kaiken tämän täytyy tapahtua hemmetin nopeasti.


Tarkoitinkin helpompia tilanteita. Sehän on selvä, että täysiä tehdessä harhaheittoja tulee (joita niitäkin minun mielestä on tullu nyt enemmän). Mutta eipä siinä, samaa mieltä olen, eikä ole tarvetta vääntää yhtään mistään.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Tämä nyt on selvä kaikille muille paitsi Juha Puhtimäen faijalle. Viime kauden joukkuekaverit kuitenkin kyseessä, joten tuo oli jatkuvasti hyvähenkistä kavereiden kuittailua.
Ei muuten vaikuttanut olevan enää kovinkaan "hyvähenkistä" sarjan ollessa kiihkeimmillään. Vääräleuathan "tiesi" kertoa, että heillä olisi skismaa viime kaudelta, ja tuon olen jollain tasolla ostanutkin. Mutta mutta, edellinen omaa arvailua vain.

Pointti kuitenkin se, että kyllä siellä sarjan sisällä ihan aikuisten oikeasti Konsta & Tume otti aika kovastikin yhteen. Näin tietysti kuuluu/saa playoffs-sarjan aikana tehdäkin. Mutta olen sarjojen sisällä hempeämpiäkin "pariskuntia" nähnyt naljailemassa keskenään mitä nämä kaksi.

Mutta joo, naurettavaa tosiaan tuolta yhdeltä alkaa jälleen kerran sarjan jälkeen räksyttämään, kun ammattilaiset ovat kentällä paiskanneet pelien päätyttyä hyvässä hengessä jo kättä ja sopineet hommat.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
eikä ole tarvetta vääntää yhtään mistään.

Ei, eikä vastaukseni ollut vääntämistä.

Kyllä itsekin tulee huokailtua helppoja ja tyhmiä virheitä, mutta se pelin tempo vain on äärettömän nopeaa. Etenijät menevät 2021 ihan järjetöntä vauhtia, vaikka vertaisi kymmenen vuoden takaiseen.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei muuten vaikuttanut olevan enää kovinkaan "hyvähenkistä" sarjan ollessa kiihkeimmillään. Vääräleuathan "tiesi" kertoa, että heillä olisi skismaa viime kaudelta, ja tuon olen jollain tasolla ostanutkin. Mutta mutta, edellinen omaa arvailua vain.
Tjaa. Minä taas luulen, että koska tuntevat toisensa niin hyvin, niin siksikin pystyivät tuollaisen pelin kehittämään pelin sisälle. Tietynlainen hiljainen sopimus molempien kesken. Ehkä jopa Whatsup -viestit lennelleet kaksikon välillä, kun puolivälieräpari varmistui.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ei muuten vaikuttanut olevan enää kovinkaan "hyvähenkistä" sarjan ollessa kiihkeimmillään. Vääräleuathan "tiesi" kertoa, että heillä olisi skismaa viime kaudelta, ja tuon olen jollain tasolla ostanutkin. Mutta mutta, edellinen omaa arvailua vain.
Itse en oikein skismaa osta, Hyötyläinenhän oli paljon poissakin peleistä viime kaudella.

Toki Jussilalla oli skismaa kyllä joukkueessa, ja itse pidän, niin paljon kuin häntä arvostankin, ihan itseään syypäänä tähän. Jussila ei oikein ymmärtänyt millaiseen jengiin oli suostunut tulemaan. Jussilasta ei ollut toimimaan nuoren ja kokemattoman joukkueen mentorina, vaan jatkoi JoMassa omaksumansa tyylin mukaan. Vaati paljon itseltään ja muilta, ja jos tekeminen ei miellyttänyt, antoi kuulua. Joo, varmasti toimii huippujengissä, mutta ei IPV:ssa iso osa jengiä yksinkertaisesti pystynyt Jussilan vaatimaan tasoon. Ja siis ei hän mikään syöpä kopissa ollut, mutta ymmärrät varmaan, mitä yritän hakea tässä. Ei tuollainen asetelma joukkuehenkeä kehitä.

Vaikea sanoa, mutta ehkä Jussilan antama esimerkki työkulttuurista silti kantoi tällekin kaudelle, kuka tietää.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Hyvä playoff-vääntö Jussila vs Hyötyläinen. Konstan jänne ei katkennut edes pelin ratkettua vaan tais tuuletella vielä onnistunutta kopinnostoa. Monastihan tuossa kohtaa luikitaan jo takavasemmalle.

On kyllä. Paljon tapahtuu pesiksessä syyskuussa 2021 ja runsauden pula on tosiasia. Esim. SiiPe-HP häviäjä jättää pääsarjan-kamppailu saattas seesteisemmissä olosuhteissa kerätä suuremmankin huomion, mutta nyt jää vähän katveeseen.

Se olis Pesäkarhuilla kohtuu tärkeä paikka kuitata kotietu takaisin pääottelussa Lapualla. En oo kattellut 1. peliä, oliko siinä sen kummempaa erotusta kuin että Janette Lepistö on parhaimmillaan aika kovan luokan kotiuttaja ratkasupeleissä. Tai voitti tällä kertaa Puiston. Itävalolla vaikeuksia kakkosvaihdossa?
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Se olis Pesäkarhuilla kohtuu tärkeä paikka kuitata kotietu takaisin pääottelussa Lapualla. En oo kattellut 1. peliä, oliko siinä sen kummempaa erotusta kuin että Janette Lepistö on parhaimmillaan aika kovan luokan kotiuttaja ratkasupeleissä. Tai voitti tällä kertaa Puiston. Itävalolla vaikeuksia kakkosvaihdossa?
Juu, Itävalolla oli ongelmia kakkosvaihdossa ja niin oli itse asiassa myös runkosarjan viimeisessä pelissä Seinäjokea vastaan ja ensimmäisessä puolivälierässä Kempelettä vastaan. Ja sitten kun onnistui, niin Tia Peltonen teki palon perään. Eivät onnistuneet molemmat peräkkäin yhdessäkään vuorossa muistaakseni.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Juu, Itävalolla oli ongelmia kakkosvaihdossa ja niin oli itse asiassa myös runkosarjan viimeisessä pelissä Seinäjokea vastaan ja ensimmäisessä puolivälierässä Kempelettä vastaan. Ja sitten kun onnistui, niin Tia Peltonen teki palon perään. Eivät onnistuneet molemmat peräkkäin yhdessäkään vuorossa muistaakseni.

Viime syksyltä, muistaakseni, jäänyt mieleen, kuinka siinä oli edessä Juka/etenijä ja melko usein kakkosvaihto tapahtui uhraamalla itsensä. Paloton etutilanne kärjestä oli haasteellista.

No, katotaan miten tänään aukeaa.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viime syksyltä, muistaakseni, jäänyt mieleen, kuinka siinä oli edessä Juka/etenijä ja melko usein kakkosvaihto tapahtui uhraamalla itsensä. Paloton etutilanne kärjestä oli haasteellista.

No, katotaan miten tänään aukeaa.
Juu, Itävalo aika monta kertaa paloi takana ykköselle Tampere-sarjassa ainakin muistaakseni. Oli se kotiutusosastokin ruosteessa viime pelissä ja vaikea uskoa, että noin huonoilla prosenteilla pelaa koko kööri toista peliä peräkkäin. Muussa tapauksessa ei mitään ansaitakaan.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Miesten ykköspesiksen puolella Lippo voittaa ylemmissä pudotuspeleissä Kannuksen voitoin 2-0, ja etenee superin karsintoihin.

Vastaan asettuu joko HP, tai SiiPe.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
"Onks teillä taas aikalisä", joku huutaa Kirittärille kun ovat tulossa neljännen tasoittavalle ja tietty kestää.
 

Jefferson

Jäsen
Veto-KPL-sarjassa on kiinnostava nähdä, millaista tulosta KPL saa Saarikentällä tehtyä. Vierasvoitto taitaa olla otettava mennäkseen jatkoon. Paria KPL:n vierasottelua Saaressa on tullut silmäiltyä viime kausina ja nihkeää on siellä mielestäni Koplalla ollut. Muutenkin Veto vaikuttaa kyllä hyvävireiseltä näin Jymyn kannattajan näkökulmasta.

Manse-Jymy varmaankin kova sarja. Paha mennä sanomaan, mihin suuntaan tuo lähtee kääntymään.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Elämänlanka säilyi.

SiiPe pomputteli tänään paljon ja heitteli minne sattuu. HP:lle ansaittu voitto.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Miten menee suomarissa nousu? Pelaako ViVe-H-PK ja KPL-JoKo pareista voittajat vielä noususarjan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös