RonSwanson
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- ManU, HIFK, Pittsburgh Steelers, Die Mannschaft
Joko uskaltaa sanoa ettei Itävalo pode lautaskammoa? Ihan hyvin pitää Jymyjussien ulkokenttä IPV:tä vastaan.
No tämä nyt on vain minun mielipiteeni, mutta ei kenestäkään lukkarista voi mielestäni sanoa yhden ottelun perusteella, että hän kärsii lautaskammosta. Eli en minä ainakaan osaa ostaa sitä ajatusta, että nyt Itävalo sitten "parantui" "lautaskammostaan".Joko uskaltaa sanoa ettei Itävalo pode lautaskammoa? Ihan hyvin pitää Jymyjussien ulkokenttä IPV:tä vastaan.
Hieman ihmettelin tuon termin käyttöä yhden pelin jälkeen, kun olen itse mieltänyt sen aina hieman eri tavalla.
Tänään oli ihan naurettava lähetys. Kossun kotiutustilanteessa ei näytetty minne lyönti suuntautui tai edes etenijää, vaan kotipesään lyönnin jälkeen jäänyttä kotiuttajaa! Se nyt on normaalia, että kuvaaja ei näe minne lyönti menee, mutta nyt ei edes yritetty vaan näytettiin lähikuvaa lyöjästä.Joku kirjoitti aiemmin täällä tuosta Ruudun pesiksen kuvaamisesta. Nyt katsellut tota Kama-Kou peliä, niin on todettava että ihan kauheata toimintaa. Kamera mies/nainen kuvaa kyllä ihan mitä ja miten sattuu. Raskasta todella kahtoo telkusta peliä. Onneksi alkaa kohta pitkä kesäloma ja pääsee pelejä livenä Joensuuhun katsomaan kesän ajaksi. Mukavaa pesiskesää kaikille. :)
Mites Laitio ja Kiviniemi on tuomareina Vimpelissä?
Itse ottelu lähestyi jo 3 1/2 tuntia ja yleisökin pelkäsi lähinnä illan venyvän neljään tuntiin enneminkin kuin Lipon voittoa. Hieman sähäkämmin nuo vuorovaihdot saisi tehdä ja eritoten jatkoerissä vuorovaihtoihin ripeyttä, kaljakatsomo huusikin oikeutetusti kotarijahkailun pitäessä peliä seisoksissa että "palloa ilmaan ja lyökää". Aivan oikein huudettu ja kyllähän nämä max. 3 tuntiin pitäisi saada taputeltua.
Pelkästään kaksi normaalia jaksoa kesti nyt 2:45. Tavoitteena pitäisi olla, että normaali peli joka ei mene jatkopalloille menisi läpi reilussa parissa tunnissa ja tälle pelien venymiselle pitäisi pistää jotain rajaa. Taukoa voisi lyhentää ja vuoronvaihtoon pitäisi saada kello. Jos kesäajasta luovutaan niin viimeistään parin vuoden päästä joudutaan tosissaan miettimään pelin keston rajoittamista.
Joko uskaltaa sanoa ettei Itävalo pode lautaskammoa? Ihan hyvin pitää Jymyjussien ulkokenttä IPV:tä vastaan.
Toki, mutta yksi tuollainen ottelu kyllä vaikeuttaa huomattavasti sitä seuraavaa ottelua. Aika usein se yksi totaalisen epäonnistunut ottelu aiheuttaa kammon. Toisaalta joskus junnuna allekirjoittaneen syöttö ei pysynyt lautasella millään, mutta seuraavassa ottelussa ei ollut ongelmaa. Sovimme vain vanhempieni kanssa, etteivät enää tule katsomaan pelejämme.
Hyvä näin, jos Itävalo yhden ottelun epäonnistumisella selvisi, kovapäinen kaveri pitää olla.
Tuomareilla on kyllä iso roolinsa pelin kestossa. Joskus toki venymiselle ei voi mitään, jos läpilyöntejä puskee peräkkäin, ja jokainen vuoropari pelaillaan tuplakierroksia. Tauosta tuskin on varaa nipistää, mutta vuoronvaihtoihin ja lukkarien heittelyihin voisi tehdä tarkennuksia. Toki kärpäsiä kuuluu yrittää, ei siinä. Jotkut vaan sortuvat aivan mielenvikaiseen määrään heittelyä, millä ei ole enää mitään tekemistä rytmittämisenkään kanssa.
Iltalehden jutussa Kohonen moitti ensimmäistä läpilyöntiä jossa hänen mielestään ykkösellä ollut etenijä teki maskia kolmosrajalyöntiin. Tuossa kohtaa olin vielä lippujonossa niin että en osaa ottaa kantaa. Sitten siinä oli yksi kotiutustilanne jossa oli nippa nappa oliko Kohosen jalka pesässä huonolla heitolla, tuomarit näkivät että ei ja sitten vielä tuo yksi matalatulkinta. Näitä tulee joka pelissä, jostain syystä Santtu Silvennoinen nosti tuomarivalituksen ykkösuutiseksi. Sinänsä positiivista, että Kohonen ei ole leppoisasti jäähdyttelemässä. Ilmeisesti aina kun Toni räpylän pistää käteensä niin pelataan tosissaan.
Löppönen menee pesävälejä ihan järkyttävää kyytiä, vaikkei nopeuskestävyys ihan huippuetenijän tasolla olekkaan. Koplan viimeisimmissä testeissä taisi muuten Matti Latvala juosta toisiksi nopeimman ajan, joten KPL:n joukkueessa ei montaa tulppaa ole.Pari Koplan peliä olen fanikamerasta nähnyt, ja kärkietenijöiden vauhti on tehnyt vaikutuksen. Ei ole vaihtolyöntien tarvinnut aina ihan priimaa olla, mutta hyvin ovat Mäentausta ja Löppönen kipittäneet.
Oulun miesten ykköspesisjoukkue muuten saa ihan pelimiehen loppuviikosta rinkiinsä. Tulee varmaan aika kiimaisia pelejä akselilla Tampere-Oulu-Hamina nousukamppailusta. MansePP on aloittanut vakuuttavasti.
Samaa mietin.Kenestä mahtaa olla kyse?
Samaa mietin.
Ouluhan ei käsittääkseni edes halua tällä kaudella nousta vaan tähtää nousuun ensi kaudella.
Iiro Nokkala Kouvolasta. Pitäisi olla Ykköspesikseen ihan kymmenen parhaan vaihtajan joukossa.Kenestä mahtaa olla kyse?
JymyJussien etukenttä ja käytännössä koko ulkopeli oli tuossa 4T paskaa, mutta kyllä peräänkuuluttaisin myös ulkopelinjohtajalta, Mikko Vainionpäältä, jonkunlaisia ohjeita. 5-0 tilanteessa takapaloon oli paikka, ei kiinnostanut ottaa, 5-1 tai 5-2 tilanteessa oli takapaloon paikka, ei kiinnostanut ottaa. Erittäin epäkypsää pelaamista. Reilussa johdossa varmat palot pitäisi aina ja ehdottomasti ottaa. Surkuhupaisaa oli sekin, että Nikkanen ja Juha Korhonen toivat pienellä juoksun. Kertoo ehkä enemmän ulkopelistä ja S-J Korvolasta, joka seisoi betonisaappaat jalassa kakkospesällä.Olipahan aikamoinen housuihin p**kominen JymyJusseilta tänään Pihkalassa!