Pesiskausi 2018

  • 315 245
  • 1 955

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Joo, hätäinen oli heittoni.

Merkillinen juttu pesäpallossa tämä miten kaikki voi kääntyä ihan täysin päälaelleen. Momentum vaikuttaa kaikissa pallopeleissä, mutta mielestäni pesäpallossa se korostuu poikkeuksellisen voimakkaasti.

Totta. Kyllähän se jääkiekossakin saattaa joskus 5-0 tai 5-1 kääntyä joskus toiselle. Pesäpallossa hieman joskus korostuu, kun juoksuja tulee tämänpäivän kaltaisesti. Ja monesti tosiaan, kun jakso lähtee tai alkaa kuten tänään Vimpelillä, niin eipä siinä paljoo toinna pyristellä välttämättä, vaan antaa kaverille hyvänolon tunnetta ja keskittyä seuraavaan jaksoon. Jääkiekossa esim. ei voi täysin läskiksi lyödä, jos tosissaan haluaa ottelun voitosta/pisteistä vielä taistella. Mutta jokainen laji on mielestäni omilla tavoillaan hienoa seurattavaa.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oisko kertoa missä kohti peliä tuo tapahtui, kun 18:21 ajassa se ei ole. 1. jakso oletan, mutta mikä vuoropari? Kiitos.

Minulla nuo fanikameralähetykset näkyvät kellonajoissa ja jostain syystä tämä kyseinen tilanne on nyt ajassa 19:21, aiemmin oli 18:21. 1. jakson 2. vuoroparin aloittava sisävuoro kahden palon tilanteessa.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Minulla nuo fanikameralähetykset näkyvät kellonajoissa ja jostain syystä tämä kyseinen tilanne on nyt ajassa 19:21, aiemmin oli 18:21. 1. jakson 2. vuoroparin aloittava sisävuoro kahden palon tilanteessa.

Joo se menee jotenkin hassusti, kun lähetys etenee ja se kellonaika jotenkin muuttuu. Kiitos täsmennyksestä, helpompi etsiä pelistä tuo tilanne.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Vimpelillä tullut tällä kaudella poikkeuksellisen paljon näitä pelejä, että nimenomaan lähtö peliin ja ensimmäinen jakso on ollut todella hyvä, mutta toisen jakson aloitus on ollut vaikea. Esimerkiksi viime kaudella oli enemmän heikompia avausjakson startteja mitä tälle kautta, mutta sitten taas toiselle jaksolle ilme oli hyvä. No, näitä saa vielä runkosarjassa tulla, ja varmasti kasvattaa ja opettaa pleijareita ajatellen.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Mites tämä Haapakosken Samin takaeteneminen kakkoselta, hahah!

Antti Yli-Saunamäki Twitterissä: "Siinä asettaa Sigge Haapakoski uudet kriteerit tappilähtöjen takaetenemisille #Pesis… " (linkki Twitteriin Veto-JymyJussit peliin)

Kaveri vetää noin muutoinkin jopa elämänsä kautta. Johtaa kärkkäräissä selkeästi, parhaat onnistumisprosentit ja vielä mahikset myös etenijäkuninkaaksi (tällä hetkellä viisi peliä muita vähemmän pelannut Kanala johtaa). Vuoden pesäpalloilija? Jos Juha Korhonen vie lyöjätilaston, niin voi olla sinnekin suuntaan painetta antaa pystiä.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
En katsonut Kirittäret - Pesäkarhut-peliä alusta alkaen, mutta törmäsin tällaiseen twiittiin. Naisissa pelaajan väliinjättö ei ole mahdollista ja Pesäkarhujen Susanna Puisto on selvästi satuttanut nivusensa/takareitensä eikä pysty ollenkaan juoksemaan. Puisto on lyömässä ja nostaa onnistuneesti kopin taivaalle. Jyväskylän pelinjohto, nokkamiehenään lajipiireissä laajasti arvostettu Jussi "Nalle" Viljanen käskee ulkokenttää pudottamaan kopin ja siten juoksuttaa Puistoa kakkoselle.

Aivan vitun raukkamaista toimintaa pitkän linjan pesismieheltä.

Ymmärsinkö siis oikein? Loukkaantuneen pelaajan on lyötävä - muutoin seuraa palo?


Eipä ole tuollainen juolahtanut mieleen. Ei vaikuta kovin terveeltä säännöltä.
 

KIMPE

Jäsen
Yritin kalastella tuota Patapakan mainitsemaa tilannetta eilen Ruudusta, mutta en onnistunut löytämään.

MUTTA jos se oli vähääkään samanlainen kuin Vimpeli - Kitee ottelussa niin ymmärrän hyvin, että haluttiin pudottaa. Ymmärtääkseni Puisto loukkaantui jo ulkovuorossa, joten miksei häntä heti vaihdettu pois vaan laitettiin vasiten lyömään? Kyllähän tuosta taas sitten herää kysymys oman joukkueenkin pelinjohdon taidosta, että miksei heti otettu pois?

Partanen tosiaan viikko sitten loukkaantui sisävuorossa -> pois numerolta -> jokeriksi. Tulee lyömään muistaakseni 3A:ssa ja lyö juoksun vaikka ei pysty edes kävelemään kunnolla ja sitten Vimpeli ei viitsi polttaa vaan päästetään kopilla pois.

Jos oman joukkueen pelinjohto on niin typerä ettei tajua ottaa loukkaantunutta pelaajaa pois lyömästä / laittaa vasiten lyömään niin saa kyllä omasta mielestäni ihan huoletta polttaa. Ei ole enää vastapuolen jengin vika tuossa tilanteessa.

Toki silloin ymmärrän tilanteen, jos esimerkiksi 1-2 välillä napsahtaa takareisi ettei polteta pelaajaa, mutta tuollainen pakolla loukkaantunutta pelaajaa peluuttaminen on omalta pelinjohdolta vähintäänkin tyhmää.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Naisissa pelaajan väliinjättö ei ole mahdollista ja Pesäkarhujen Susanna Puisto on selvästi satuttanut nivusensa/takareitensä eikä pysty ollenkaan juoksemaan. Puisto on lyömässä ja nostaa onnistuneesti kopin taivaalle. Jyväskylän pelinjohto, nokkamiehenään lajipiireissä laajasti arvostettu Jussi "Nalle" Viljanen käskee ulkokenttää pudottamaan kopin ja siten juoksuttaa Puistoa kakkoselle.

Aivan vitun raukkamaista toimintaa pitkän linjan pesismieheltä.

Jussi Viljanen ansaitsee uuden lempinimen Nalle-lempinimen tilalle.
Nalle Viljanen ja muutama jyväskyläläinen katsoja voi imeä meisseliä napaan asti (jos tällainen ilmaus sallitaan)... ja miettiä vähän fair-play hengen tarkoitusta.

1. selvästi loukkaantuneet pelaajat kopitetaan etenkin nollatilanteessa
2. loukkaantuneille pelaajille ei huudella täyttä paskaa katsomosta (terveisiä myös Vimpeliin)

Ilmeisesti tämä ei ole joillekin millään tasolla selvää. Saahan tuollaisella toiminnalla supervittupäisen maineen, mutta ei muuta (tilanne on Ruudun videolla ajassa 28:10->).

Pesiksessä voi ja saa toimia myös toisin kuin nämä Viljasen kaltaiset idiootit.

Tässä esimerkki siitä miten hankitaan kunnioitusta muiden pelaajien silmissä ja osoitetaan huikeaa urheiluhenkeä.

Topi Kosonen #Respect
. Mm. pesis.fi uutisoi Topin suorituksesta.

Katsokaa, verratkaa ja miettikää.
 

KIMPE

Jäsen
Edelleen, pelaaja on selvästi loukkaantunut jo aiemmin niin miksei häntä vaihdeta jokeriksi jolloin tuollaisia tilanteita ei pääsisi syntymään? Nyt Kirittäret saadaan tässä tilanteessa ikään kuin pahimmaksi terroristiksi, vaikka mielestäni on todella typerää peluuttaa selvästi loukkaantunutta pelaajaa.

Jos tuota yrittää verrata tuohon Kososen tilanteeseen niin saa sen silmän ottaa omaan käteen ja katsoa pari kertaa uudestaan. Tuossa aiemmissa tilanteessa pelaaja oli selvästi loukkaanatunut 2-3 taipaleella ja kopitetaan pois kentältä, joka on aivan oikea temppu ja eihän tuossa muuta vaihtoehtoa ole Kososella. Jos taas vertaa tuohon toiseen tilanteeseen niin siellä pelinjohtaja laittaa selvästi loukkaantuneen pelaajan lyömään eikä vaihda häntä jokeriksi niin on vähintäänkin tyhmää kuten olen todennut.

Tokihan noissa voisi sen kopin ottaa poijeskin ja en varmasti siitä valittaisi, mutta jos laitetaan tarkoituksellisesti loukkaantunut pelaaja lyömään eikä vaihdeta pois niin onhan sekin aivan helvetin tyhmää.

Toki tämä on tällaisen hörhön mielipide, jota ei tietenkään voida laskea missään vaiheessa samaan kategoriaan kokeneen kokemusasiantuntijan kanssa, joten parempi poistua takavasemmalle.
 

huhmarkoski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin mä ymmärsin, että Puisto oli loukkaantunut jo edellisessä ulkovuorossa. Siitä huolimatta Pori piti Puiston riskilläkin pelissä. Mitä jos Puisto rampanakin olisi lyönyt pari pinnaa? Olisko silloinkin pitänyt vielä sen jälkeen ottaa kopit pois.
Vimpeli toimi Partasen kanssa juuri samalla tavalla, joten lienee aivan yleinen käytäntö!
Topin viime vuoden tapaukseen vertaaminen ei nyt istu tähän tapaukseen. Siinähän pelaaja loukkaantui juostessaan kolmospesälle, eikä vaihtomahdollisuutta ilman paloa ollut siinä vaiheessa!
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ymmärtääkseni Puisto loukkaantui jo ulkovuorossa, joten miksei häntä heti vaihdettu pois vaan laitettiin vasiten lyömään? Kyllähän tuosta taas sitten herää kysymys oman joukkueenkin pelinjohdon taidosta, että miksei heti otettu pois?

Ei ole mielestäni näinkään yksinkertainen asia kyseessä. Ymmärsin, että Puisto loukkaantui aivan ensimmäisen ulkovuoron lopussa. Siitä sitten nopeasti vuoronvaihtoon, voi olla että koko tilanne on mennyt pelinjohtaja Österlundilta ohi. Ensinnäkään hän ei varmastikaan keskity yksittäisen pelaajan tilanteen miettimiseen vuoronvaihdon aikana. On myös ihan mahdollista, ettei Puisto ole edes itse ehtinyt tajuta loukkaantumisen vakavuusastetta, kun loukkaantuminen käsittääkseni tapahtui ihan päättyneen ulkovuoron lopussa. Puisto on myös pelaaja, joka vuoronvaihdoissa keskittyy joukkueen johtamiseen, hän on Pesäkarhujen sielu ja sydän. Luulen, että hän unohtaa itsensä kokonaan ja keskittyy joukkueen tsemppaamiseen. Jos ette usko, niin katsokaa Pesäkarhujen pelejä. Ei hänelle välttämättä ole ehtinyt tulla riittävän ajoissa mieleenkään viestiä Österlundille, ettei pysty pelaamaan enää. Minä pidän siis ihan mahdollisena, että Österlund ei ole ollenkaan tiennyt Puiston loukkaantumisen vakavuusastetta voidakseen tehdä vaihtoa jokeriksi. Vuoronvaihto on nopea toimitus ja sen aikana pitää huomioida ties kuinka monta asiaa.

Eivät pelaajat ja pelinjohtajat mitään koneita ole. Viljanen sen sijaan taatusti näki heti, että Puisto ei pysty juoksemaan, mutta käski silti pudottaa kopin.
 

huhmarkoski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli Superin pelinjohtajista Viljanen on kone, joka huomaa kaikki asiat. Mä oon nyt joka tapauksessa sitä mieltä, että jos Puisto menee klesana lyömään, mahdollisesti jopa juoksuja, niin vastuu on kyllä aivan varmasti pääsääntöisesti omalla, eikä vastustajan pelinjohtajalla!!!
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä oon nyt joka tapauksessa sitä mieltä, että jos Puisto menee klesana lyömään, mahdollisesti jopa juoksuja, niin vastuu on kyllä aivan varmasti pääsääntöisesti omalla, eikä vastustajan pelinjohtajalla!!!

Ole vaan, mutta jos lähdet tuollaiseen keskustelutyyliin, niin mä taas oon nyt joka tapauksessa sitä mieltä, että jos Viljanen käskee pudottaa kopin selvästi loukkaantuneen pelaajan kohdalla, niin hän on kyllä aivan varmasti kusipää!!!

No, tokihan asia ei noin yksinkertainen ole, mutta jos lainauksen kaltaiselle noin yksinkertaistavalle linjalle lähdetään, niin silloin toki on.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Eilisestä Puiston tapauksesta tulee mieleen, kun Kalevi Luomalle iski lautaskammo joskus 70-luvulla. Alajärven Ankkurien Pekka Peltomäki oli sanonut Kallulle, joka oli hänkin yksi hienoimpia pelaajia, että " syötä sinä, minä lyön".
 

huhmarkoski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ole vaan, mutta jos lähdet tuollaiseen keskustelutyyliin, niin mä taas oon nyt joka tapauksessa sitä mieltä, että jos Viljanen käskee pudottaa kopin selvästi loukkaantuneen pelaajan kohdalla, niin hän on kyllä aivan varmasti kusipää!!!

No, tokihan asia ei noin yksinkertainen ole, mutta jos lainauksen kaltaiselle noin yksinkertaistavalle linjalle lähdetään, niin silloin toki on.

Niinpä! Mä yksinkertaistin tavallani, sinä omallasi. "Viljanen on aivan varmasti kusipää" ja sitä rataa, ei mitään muuta vaihtoehtoa???
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Niin mä ymmärsin, että Puisto oli loukkaantunut jo edellisessä ulkovuorossa. Siitä huolimatta Pori piti Puiston riskilläkin pelissä. Mitä jos Puisto rampanakin olisi lyönyt pari pinnaa? Olisko silloinkin pitänyt vielä sen jälkeen ottaa kopit pois.
Vimpeli toimi Partasen kanssa juuri samalla tavalla, joten lienee aivan yleinen käytäntö!
Miesten Superissa ja naisten Superissa on yksi hyvin oleellinen ero. Eli välistäjättö.

Miesten Superissa, jos pelaajaa ei jätetä välistä paikan tullessa, niin pelaaja on poltettavissa. Naisten Superissa välistäjättöä ei ole ja Puiston oli pakko mennä lyömään.

Yleinen käytäntö tuo loukkaantuneen pelaajan pudottaminen ei missään nimessä ole. Arvioni mukaan 8/10 loukkaantunut pelaaja kopitetaan pois, jos se on mahdollista. Joskus on toimittu jopa siten, etttä pelinjohtajat ovat sopineet poistavansa loukkaantuneen pelaajan pesältä ilman paloa, vaikka se ei ole ollut tuossa tapauksessa sääntöjen mukaan mahdollista.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niinpä! Mä yksinkertaistin tavallani, sinä omallasi. "Viljanen on aivan varmasti kusipää" ja sitä rataa, ei mitään muuta vaihtoehtoa???

Minä laitoin tuon "Viljanen on aivan varmasti kusipää" sen jälkeen kun sinä olit laittanut oman erittäin yksinkertaistavan ja provosoivan kommenttisi heti minun asiallisen analyysini perään.

Yhtä asiaa minä en vaan ymmärrä ollenkaan. Miksi oletetaan, että Österlund ei vaihtanut Puistoa jokeriksi sen takia, että tämä pääsisi lyömään numerolla viisi ajolähdöstä juoksuja? Olisihan Österlundilla ollut mahdollisuus laittaa Puisto ajolähtöön (tai muuhun tilanteeseen) myös jokerina aivan missä kohtaa vaan!

Mitä enemmän tuota tilannetta mietin, niin sen selvemmältä minusta vaikuttaa, että Puiston vamman vakavuus ei ollut ollenkaan riittävän ajoissa tiedossa, jotta vaihto jokeriksi olisi voitu tehdä. Viljanen sen sijaan näki ihan varmasti Puiston liikkumisesta kotipesästä ykköselle, että siellä on loukkaantunut pelaaja ja päätti silti käskeä pudottaa kopin.
 

KIMPE

Jäsen
Mitä enemmän tuota tilannetta mietin, niin sen selvemmältä minusta vaikuttaa, että Puiston vamman vakavuus ei ollut ollenkaan riittävän ajoissa tiedossa, jotta vaihto jokeriksi olisi voitu tehdä. Viljanen sen sijaan näki ihan varmasti Puiston liikkumisesta kotipesästä ykköselle, että siellä on loukkaantunut pelaaja ja päätti silti käskeä pudottaa kopin.

Voi olla hyvinkin tilanne tuollainen, mutta silti kaadetaan täyslaidallinen Viljasen ja Kirittärien niskaan. Mistä he tiesivät juuri tuon tilanteen ja voivat olettaa ihan yhtä hyvin vamman olleen tiedossa jo vastustajallakin ja silti vaihtoa ei ole tehty? Parhaassa tapauksessa Puisto ei pysty liikkumaan, mutta lyö silti pinnoja tai pinnan, olisiko silti pitänyt pudottaa koppi?

Kuten sanoit ei tilanne ole kovin yksinkertainen ja itseäni lähinnä ihmetyttää se, että on niin paljon kaadettu paskaa Kirittärien ja Viljasen niskaan, ei kai Porin joukkue tai Österlund mitään syyntakeettomia tilanteessa ole. Kyseisessä tilanteessa olisin itse todnäk antanut mennä kopilla poijes, mutta jos edessä olisi ollut 1-2 tilanne ja olisi yrittänyt vaihtaa täysillä niin ihan varmasti olisin antanut käskyn polttaa.

Jossain taisi lukea / joku kertoa(arvaisin twitterissä) Viljasen huutaneen Porin kaarelle tuon jälkeen jotain tyyliin "itsehän laitoit Puiston lyömään".
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voi olla hyvinkin tilanne tuollainen, mutta silti kaadetaan täyslaidallinen Viljasen ja Kirittärien niskaan. Mistä he tiesivät juuri tuon tilanteen ja voivat olettaa ihan yhtä hyvin vamman olleen tiedossa jo vastustajallakin ja silti vaihtoa ei ole tehty? Parhaassa tapauksessa Puisto ei pysty liikkumaan, mutta lyö silti pinnoja tai pinnan, olisiko silti pitänyt pudottaa koppi?

Minusta tässä on oleellista se, että jos Kirittäret olettivat Puiston vamman olleen Österlundin tiedossa, niin mikä ihmeen motiivi Österlundilla olisi ollut pitää Puisto numerolla eikä laittaa jokeriksi? Kuten sanoin, mikäli ajolähtö olisi saatu niin olisihan Puisto voitu laittaa jokerinakin lyömään ja vieläpä mihin väliin vaan. Tämän on nyt mielestäni se aivan oleellisin asia tässä. Minä en keksi, mikä Österlundilla olisi ollut motiivina peluuttaa Puistoa numerolla, kun mahdollisen hyödyn ajolähdössä/vaihtotilanteessa olisi saanut hänestä jokerinakin ja vieläpä jopa isomman sellaisen. Oleellista on myös se, että Puisto oli nyt nollatilanteessa lyömässä.

Kyllä minun näkemykseni Viljasen toiminnasta on se, että hän ehti nähdä Puiston olevan loukkaantunut, kun Puisto hyvin vaikeannäköisesti siirtyi kotipesästä ykköselle. Siinä ajassa olisi ehtinyt viestiä omalle joukkueelle, että koppi pois. Viljanen kokeneena pelinjohtajana lienee myös tajunnut, että syystä tai toisesta Puiston vamman vakavuus ei ole nyt ollut Österlundin tiedossa, joten hän olisi todellakin osoittanut reilua urheiluhenkeä ottamalla kopin pois. Toki se on mahdollista, että Viljanen ei jotenkin Puiston loukkaantuneena pelaamista kerennyt hänen lyöntivuoronsa aikana rekisteröimään, mutta epäilen.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siilinjärvi voitti Kempeleessä ekan jakson 2-4. Meneepä taistelu suorasta noususta mielenkiintoiseksi. Kempeleellä on pakkovoiton paikka toisesta jaksosta, se on selvä.

Tavallaan ehkä toivoisin, että Siilinjärvi nousisi suoraan, jotta saataisiin kunnon taistelu karsintoihin Kempeleen kautta. En jaksa uskoa, että Siilinjärvi tänäkään vuonna pystyisi karsinnassa ihan kunnolla lyömään kampoihin Superista tulevalle karsijalle. Kempele sen voisi kuitenkin tehdä. Muistaakseni joku muukin taisi tällä palstalla ajatella samoin, kun asiasta on keskusteltu aiemmin.
 

huhmarkoski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta tässä on oleellista se, että jos Kirittäret olettivat Puiston vamman olleen Österlundin tiedossa, niin mikä ihmeen motiivi Österlundilla olisi ollut pitää Puisto numerolla eikä laittaa jokeriksi? Kuten sanoin, mikäli ajolähtö olisi saatu niin olisihan Puisto voitu laittaa jokerinakin lyömään ja vieläpä mihin väliin vaan. Tämän on nyt mielestäni se aivan oleellisin asia tässä. Minä en keksi, mikä Österlundilla olisi ollut motiivina peluuttaa Puistoa numerolla, kun mahdollisen hyödyn ajolähdössä/vaihtotilanteessa olisi saanut hänestä jokerinakin ja vieläpä jopa isomman sellaisen. Oleellista on myös se, että Puisto oli nyt nollatilanteessa lyömässä.

Kyllä minun näkemykseni Viljasen toiminnasta on se, että hän ehti nähdä Puiston olevan loukkaantunut, kun Puisto hyvin vaikeannäköisesti siirtyi kotipesästä ykköselle. Siinä ajassa olisi ehtinyt viestiä omalle joukkueelle, että koppi pois. Viljanen kokeneena pelinjohtajana lienee myös tajunnut, että syystä tai toisesta Puiston vamman vakavuus ei ole nyt ollut Österlundin tiedossa, joten hän olisi todellakin osoittanut reilua urheiluhenkeä ottamalla kopin pois. Toki se on mahdollista, että Viljanen ei jotenkin Puiston loukkaantuneena pelaamista kerennyt hänen lyöntivuoronsa aikana rekisteröimään, mutta epäilen.

Piti vielä katsoa tallenne ruudusta. Puisto ja Österlund juttelivat jo vuoronvaihdon alkaessa, joten varmaan oli vamma tiedossa! Itse vuoronvaihto kesti n. 2,5 min!!! Ja koko sen ajan syöttärikin oli Porin vaihtokopilla, joten voisi olettaa, että Puistoa siellä huollettiin. Tuskin sv:n kanssa taktisista kuvioista keskusteltiin. Ja jos sä ihmettelet, miksi Puistoa ei otettu jokeriksi, niin Porin lukkaritilanne saattaa selittää sen!
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On muuten todella harmi, että tuota Kempele - Siilinjärvi-peliä ei tule live-lähetyksenä mistään.

Äsken nähtiin sellaista mukavaa henkeä ja kokeneen miehen pelisilmää Kitee - Alajärvi-ottelussa. Jiri Pippola löi viimeisenä lyöjänä Jesse Eskelisen ykköseltä asti kotiin ja tämä kolmas lyönti oli hänen uransa ensimmäinen onnistunut kotiutus. Pippolan ollessa ykkösellä Aki Orava onnitteli Pippolaa kättelemällä :)
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Piti vielä katsoa tallenne ruudusta. Puisto ja Österlund juttelivat jo vuoronvaihdon alkaessa, joten varmaan oli vamma tiedossa! Itse vuoronvaihto kesti n. 2,5 min!!! Ja koko sen ajan syöttärikin oli Porin vaihtokopilla, joten voisi olettaa, että Puistoa siellä huollettiin. Tuskin sv:n kanssa taktisista kuvioista keskusteltiin. Ja jos sä ihmettelet, miksi Puistoa ei otettu jokeriksi, niin Porin lukkaritilanne saattaa selittää sen!

No, jos vamman vakavuus oli tiedossa, niin kai se nyt olisi ollut aivan selvä ratkaisu laittaa Puisto jokeriksi, koska eihän lukkaroinnista olisi mitään tullut omalla tasoittavalla ulkovuorolla. Ei tuo Puiston ja Österlundin keskustelu mitään siihen suuntaan todista, että vamman vakavuus olisi ollut tiedossa. Omasta kokemuksesta muistan, että jos takareisi menee, niin sitä ei välttämättä ollenkaan heti tajua, miten pahasti se on mennyt. On ihan mahdollista siis, että Puisto itsekään ei ole tajunnut minkälainen vamma nyt on kyseessä vaan on aidosti uskonut pystyvänsä pelaamaan numerolla ja lukkarina.
 

huhmarkoski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No, jos vamman vakavuus oli tiedossa, niin kai se nyt olisi ollut aivan selvä ratkaisu laittaa Puisto jokeriksi, koska eihän lukkaroinnista olisi mitään tullut omalla tasoittavalla ulkovuorolla. Ei tuo Puiston ja Österlundin keskustelu mitään siihen suuntaan todista, että vamman vakavuus olisi ollut tiedossa. Omasta kokemuksesta muistan, että jos takareisi menee, niin sitä ei välttämättä ollenkaan heti tajua, miten pahasti se on mennyt. On ihan mahdollista siis, että Puisto itsekään ei ole tajunnut minkälainen vamma nyt on kyseessä vaan on aidosti uskonut pystyvänsä pelaamaan numerolla ja lukkarina.

Sä nyt ihmeesti vänkäät! Sekö tekee Viljasesta kusipään, kun se tajusi yksin sellaisen asian, mitä ei Puisto ja Österlund yhdessäkää? Musta nyt vaan alkaa tuntua siltä, että jos tässä olis vaihdettu pelipuvut päikseen, niin kaikki olis ollut ok????
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös