Aki Orava on hieno mies, persoona ja upea pesäpalloilija. Kannattaa katsoa Oravan haastattelu. Ei Oravan kaltaisia persoonia Superpesiksessä liikaa ole, jos yhtään, ja nyt lopettamisen takia ei ole sitä yhtäkään. Hieno ura, hattu, päästä.
Kouvolassa hieno tunnelma ja tulospiilossa pystyi katsomaan jälkilähetyksenä karsintapeliä. Oli aikamoinen hauiksen näyttö Koplalta, vaikkei Jymy esittänyt lähellekkään parastaan. Hieno sarja jota voi muistella lämmöllä.
Täytyy kyllä erikseen kehua Kouvolan Konsta Hyötyläistä. Pallo ei juuri ikinä polttele, lukee peliä erittäin hyvin ja on hyvin heittävä linjapelaaja. Sisäpelissä tulee puhkeamaan kukkaan ensikaudella.
Ei tässä sunnuntaita malttaisi odottaa, vaikka lepopäivät hyvää tekevätkin itse kullekkin. Minä en usko, että JoMa pystyy Kouvolassa mitään ihmeitä Koplan vaihtotilannepelaamiselle tekemään (kuten edellä jo ansiokkaasti kirjoitettukkin), vaan Kouvolassa molemmat saavat tilannemäärät isoksi, koska Kivinen ja Puhtimäki ainekin JoMasta pomppupeliä todennäköisesti pellaavat. Toikkaan kulminoituu paljon.
JoMan ulkopeli on niin jäätävässä vireessä, että tuntuu typerältä sanoa, mutta Joensuun ulkopelistäkin löytyy pienimuotoisia kysymysmerkkejä. En millään pidä esimerkiksi Jonne Kemppaista sarjan top-5 kopparina ja uskoisin, että jonkun pinnan Kopla sieltä pystyy ottamaan.
Väitin myöskin ennen kauden alkua, että JoMa on hidas joukkue ja antaa valtavasti tasoitusta muille kärkijoukkueille jalalla, mutta väärässä olin. Voittavaa pesäpalloa pystyy pelaamaan ilman ihan tykkitason etenijää, vaikka Kettunen taitaa tykkietenijän kriteerit tätänykyä täyttää.