Naughty_S kirjoitti:No taso ei onneksi ole tuota parhaimmillaan. Tähän mennessä kauden parhaat ottelut on nähty jatkosarjassa ja pienin varauksin välierissä. Melko arktisella syyssäällä (+9 astetta) oli toki tänään osansa asiassa.
Näin suhteellisen pitkäaikaisena pesisseuraajana en oikein ymmärrä tuota vääntöä viihdearvosta. Lähtökohtahan on sama kuin esim. tenniksessä. Miesten peleissä nähdään ne absoluuttisesti hurjimmat yksittäiset suoritukset, mutta toisaalta pelaajien voima/taitotaso on vienyt lajia siihen suuntaan, että miesten peleissä on isompi riski nähdä sitä yksitoikkoista junnaamista.
Isoin ongelma näissä naisten peleissä on se, että esim. nykyisessä superpesiksessä ei ole kuin 6-7 joukkuetta, joiden on mielekästä järjestää keskinäisiä otteluita.
Ja kuten tänään nähtiin, on hyvän ja huonon pelin ero pahimmillaan aika iso. Sehän toki tarjoaa loistotilaisuuden muutamalle valopäälle tulla tännekin päivittelemään naisten pelien surkeutta (edit: tästä tulikin juuri loistava esimerkki alamummolta, kiitos siitä).
Mun mielestä jokainen saa katsella naisten pesistä ja nauttia siitä ihan rauhassa. Ei se minua vaivaa. Se häiritsee, että miesten finaalia ei näe sen takia että pelataan naisten finaali samana päivänä.
Ihan samoin kun ei minua häiritse se että tv'stä tulee naisten fudista, korista tai vaikka lätkää, kunhan se ei sitten ole pois siitä että näkee huippua näistä lajeista miesten puolella.
Niin ja naisten tennikseen vertailu oli siinä mielessä erinomaista, että siinäkin tasoerot ovat valtavat ja laajuutta ei kovinkaan paljon löydy. Ja jonkun mielestä se on junnaamista, toisten mielestä taas hienoa tennistä kun pallot eivät pääty yhteen jonkunlaiseen onnistuneeseen lyöntiin.
Jos siis naisten pesis ei ottaisi lähetysaikaa pois miesten vastaavalta, niin mielestäni ihan vain kiva juttu että tätäkin nähtäisiin. Ja mielestäni tasostahan onkin täysin turha vääntää, koska se on ihan mitä tykkää katsella. Ihan samoin kun jos tykkää enemmän naisten fudiksesta, kuin miesten.