PES 6

  • 22 708
  • 131

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Neely kirjoitti:
Niin ja sun mielestäsi ei ole oikeutettua kritisoida peliä jos sitä ei aio ostaa?
No sovitaan sitten niin. Palaan valittamaan jos hairahdan jonain kummallisena päähänpistona pelin hankkimaan. Mitä tulee henkilökohtaisiin hyökkäyksiin niin pata kattilaa soimaa.

Voi sitä kritisoida, mutta se on eri miten sen tekee.

Niin, minähän kovin henkilökohtaisesti asiaan vastasin, kun totesin että warerettujen pelien mukana ei varmaan kauheasti manuaaleja tule. Voit toki näyttää tästä sen henkilökohtaisen hyökkäyksen, kun selvästi olet minua niin paljon fiksumpi kun osaat tuollaisia sivalluksia heitellä? Täällä(kin) kun saa lukea näitä "miten tämä homma toimii" ketjut täynnä eri peleistä, vaikka asiat ovat suoraan manuaalissa.

edit: Syy miksi alunperin vastasin edes viestiisi on, että toisessakin ketjussa kovasti korostelit wareversioiden erinomaisuutta ja selvästi niiden tukemistasi.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
eagle kirjoitti:
edit: Syy miksi alunperin vastasin edes viestiisi on, että toisessakin ketjussa kovasti korostelit wareversioiden erinomaisuutta ja selvästi niiden tukemistasi.

Niin siis viittatko nyt siihen FM2007 ketjuun?Niin olisi varmaan pitänyt mainita jos alkuperäisetkin toimivat moitteetta niin ovat jokapennin väärttejä. Pahoittelen. FM2007 tulee olemaan joka euron arvoinen jos 1. päivitys poistaa omassa pelissäni tapahtuvan crasshin. Tuo teksti oli hutaistu kokonainen 30 minuuttia tuon bugin löytymisen jälkeen. Olihan siinä hiukka angstinen sanoma.

Ja koska tätä on turha jatkaa tässä niin laitapa mulle YV:nä se ERINOMAISUUDEN KOROSTUS taikka lopeta sanomattomien sanojen työntäminen suuhuni. Kiitos.

Edit. Sanotaanko nyt näin että laskin jo tuon että työnsit suuhuni "warena menee paremmin"-väittämän henkilökohtaiseksi hyökkäykseksi. Vituttaa vaan tuo että yrität jatkuvasti työntää sanoja suuhuni. Olisi luullut jo tuon pyytämäni pätkän missä sinun mukaasi kehun wareja erinomaiseksi ja korostelin selvästi niiden tukemistani löytyneen? Ai juu ei sellaista taida olla olemassakaan. Sinussa ei siis ole miestä myöntämään että otit suuren kynän kouraan ja värittelit ihan vapaasti kirjoittamaani "parhaaksi" katsomaasi suuntaan?
 
Viimeksi muokattu:

Warthog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Skeletor kirjoitti:
Itselläni pelin pelaaminen on toistaiseksi jäänyt siihen, että näppäimistöllä pelaaminen ei onnistu kuin pikapelillä. Muuten peli vaatii vain peliohjainta. Ja kyllä, tiedän että tosimiehet pelaavat vain ohjaimella, mutta se sattuu olemaan juuri nyt telakalla. Luulisi tietokonepeliä pystyvän pelaamaan näppiksellä. Ainakin kaikki edellisiä versioita on pystynyt....

Kyllä meikäläisellä ainakin onnistuu tuo näppäimistöllä pelaaminen kaikkialla pelissä. Itse en suosi ohjaimella pelaamista ollenkaan, vaikka sellainenkin löytyy... pelaaminen sillä on niin omituista, ihan kuin vasurilla runkkais. Enkä ny tiedä siitä tosimiestouhusta niinkään, näppiksellä on enemmän haastetta kun ei pysty ihan kaikkia kikkoja tekemään, vaan joutuu taistelemaan perusliikkeillä ittensä maalintekoon.

Tavoitteena olisi kuitenkin opetella joskus pelaamaan tuolla ohjaimella niin ei tulisi joka kerta kavereiden konsoleilla pelatessa turpaan rumasti, niissä kun luonnollisesti ei ole näppistä.
 

Punakone

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Onko kukaan viellä löytänyt Xbox360 versioon minkäänlaista päivitystä?. Pesfanin sivuilla oli joku kämänen nimi päivitys vain.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
TaoTao kirjoitti:
Itse olen pelaajana luokkaa PES-veteraani, mutta tuo puolustustyöskentely tuotti kyllä aluksi suurta tuskaa juuri ihmispelaajaa vastaan.

Helpotusta löysin tuplausnappulasta. Sillä saa hyvin rankkualueen rajat ylimiehitettyä ja toisaalta myös keskialueelle enemmän kavereita. Kun kaveri yrittää kikata läpi, tulee yhtäkkiä tilanteeseen lisää miehiä, niin kikkailu tyrehtyy. Tietenkin itse kyseisissä tilanteissa kannattaa itse pelata hieman varmistellen, ettei koko puolustus ryntäile pallon perässä ja toisaalta itse voi myös jäädä puolustuksen taustalle kytikseen läpisyöttöjä varten kun tuplaaja juoksee kieli vyön alla.

Eli tuplaukella saa fleguihin joukkuetovereihin liikettä, itse voi sillä aikaa tyytyä pitämään tärkeät paikat kurissa aluepelillä.

Läpisyötön parantamiseen todettakoon, että mielestäni sitä ei ole parannettu, jopa ehkä hieman hidastettu, mutta puolustus tekee aivan uskomattomia tempauksia, jonka johdosta läpisyötöt mahdollistuvat. Toppari voi oikeaoppisesti seurata kärkeä rangaistusalueen rajoille, kunnes tekeekin käännöksen ja lähtee tyhjään tilaan. Tällaisia tekoälyttömyyksiä ei PES5:ssä sattunut ihan tuossa määrin.

Pidän itsekin itseäni PES-Veteraanina, mutta tuollainen tuplausnappula on kyllä mennyt ohi!

Kerro toki lisää, sillä nimenomaan puolustaminen on seikka mikä ei PES kutosessa vielä oikein suju.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Elton kirjoitti:
Pidän itsekin itseäni PES-Veteraanina, mutta tuollainen tuplausnappula on kyllä mennyt ohi!

Kerro toki lisää, sillä nimenomaan puolustaminen on seikka mikä ei PES kutosessa vielä oikein suju.

Eikös se ole se Pressure-nappi? Xboxilla se hoitui ihan x-napista.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
eagle kirjoitti:
Niin ei kai waren mukana niitä tulekkaan, kun jo ehdit kehua miten et peliä osta, vaan warena menee paremmin.
Ohhoh, tuntuu olevan tuo warettaminen joillekin niin punainen vaate. Saahan peliä kritisoida hankintatavasta huolimatta? Se,että ohjekirjoihin ei koske on suhteellisen yleistä...edelleenkin, hankintatavasta huolimatta.

On hyvä että joku peliä kritisoikin. Itsellä muutamien pelikokemusten jälkeen aikalailla samantyyppisiä fiiliksiä kuin Neelyllä.
 

Mauska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tulipa sitten ostettua tuollainen ps2-adapteri, jolla saa liitettyä kaksi Playstation 2 ohjainta tietokoneeseen. Ongelmana nyt on, että omistan vain yhden playstation-ohjaimen ja eilen piti pelata kaverin kanssa kaksinpeliä siten, että toinen pelaa näppäimistöllä ja toinen ohjaimella, mutta emme saaneet niitä yhdessä mitenkään toimimaan. Eli kellään neuvoa miten saisi toimimaan tuon kaksinpelin PESsissä?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
kakkonen kirjoitti:
Ohhoh, tuntuu olevan tuo warettaminen joillekin niin punainen vaate. Saahan peliä kritisoida hankintatavasta huolimatta?

Kumma kun kaikki pitäisi saada ilmaiseksi. Mistään ei olla valmiita maksamaan mitään. Sitten ihmetellään miksi massoja kosiskelevat pelit yleistyvät...
 

Warthog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Mauska kirjoitti:
Tulipa sitten ostettua tuollainen ps2-adapteri, jolla saa liitettyä kaksi Playstation 2 ohjainta tietokoneeseen. Ongelmana nyt on, että omistan vain yhden playstation-ohjaimen ja eilen piti pelata kaverin kanssa kaksinpeliä siten, että toinen pelaa näppäimistöllä ja toinen ohjaimella, mutta emme saaneet niitä yhdessä mitenkään toimimaan. Eli kellään neuvoa miten saisi toimimaan tuon kaksinpelin PESsissä?

Laita ennen pelin käynnistämistä sieltä asetuksista sen sun ps2-ohjain "player 2" kohtaan älä "player 1". Muutoin ne menevät jostain syystä päällekkäin niin, että molemmat toimivat ns. ykkösohjaimena. Näin siis ainakin itselläni, sama homma oli myös PES 5:ssa.
 
Viimeksi muokattu:

wilberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mielestäni nyt on menty huonompaan suuntaan tuossa Master Leaguessa. Nyt kun pelaat yhden pelin samalla kokoonpanolla, niin ne ukot ovat sen pelin jälkeen lähes puolikuntoisia, eikä heitä näin ollen viitsi peluuttaa seuraavassa pelissä. Siihen joutuu taas pistämään kokonaan vaihtopenkin. Eikä edes pahemmin auta tuo 'Regulate Condition', tosin sitä ei ilmeisesti joka pelin jälkeen kuulu käyttääkään.

En sitten tiedä johtuuko tämä asetuksistani, mutta tuntuu silti ihan tyhmältä tällainen. Itse kun kuulin ennen pelin julkaisua jo, että pelaajien pitäisi jaksaa koko kausi ML:ssä pelkästään parin matsin levolla.
 

Warthog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
wilberto kirjoitti:
Mielestäni nyt on menty huonompaan suuntaan tuossa Master Leaguessa. Nyt kun pelaat yhden pelin samalla kokoonpanolla, niin ne ukot ovat sen pelin jälkeen lähes puolikuntoisia, eikä heitä näin ollen viitsi peluuttaa seuraavassa pelissä. Siihen joutuu taas pistämään kokonaan vaihtopenkin. Eikä edes pahemmin auta tuo 'Regulate Condition', tosin sitä ei ilmeisesti joka pelin jälkeen kuulu käyttääkään.

En sitten tiedä johtuuko tämä asetuksistani, mutta tuntuu silti ihan tyhmältä tällainen. Itse kun kuulin ennen pelin julkaisua jo, että pelaajien pitäisi jaksaa koko kausi ML:ssä pelkästään parin matsin levolla.

Itselläni ainakin ukot jaksavat painaa vaikka koko kauden avauskokoonpanossa (noh ehkä mainitsemasi parin pelin huilitauot on paikallaan). Muutaman pelin jälkeen väsymystä on huomattavissa, mutta mitään erittäin radikaalia muutosta ei tapahdu. Joku pelaajien ominaisuuksiin tai sinun asetuksiin liittyvä homma tossa on... näin luulisin siis.
 

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Nyt on muutamia viikkoja pelailtu. Ensimmäinen huomio pelistä oli se, että tuntui hieman hitaammalta kuin pes5 ja liukutaklaaminen oli hankalampaa. Mutta nyt rupeaa jo sujumaan.
Itseäni eniten ärsyttää tällä hetkellä verkkopelaamisessa brasilialla pelaajat. Mikä ihme siinä on, että on pakko ottaa se paras joukkue. Sitten Ronaldinholla vielä sattuu tulemaan punainen nuoli, niin sitä siinä sitten ihmetellään. (En sitten tiedä onko se nuoli pelkästään pelaajan staminaan vaikuttava vai myös taitoihin?)

Toinen ihmetyksen aihe on se, että tuntuu kuin tappiolla oleva joukkue saisi verkkopelissä jotain boostia toiselle puoliajalle. Esmes pelasin Italialla (yllätys, yllätys) Brasialiaa vastaan. Eka puoliaika minulle 3-0. Peli päättyi 3-3. En tainnut edes saada maalipaikkaa toisella puoliajalla. Myös toisinperin on käynyt. Olen ollut 0-2 häviöllä ja noussut tasoihin. En sitten tiedä onko "vika" omien koriven välissä vai tuossa näytöllä juoksevien pelaajien. :)

Ai niin, tähän mennessä kaikkein paras peli on ollut Suomi-(yllätys, yllätys) Brasilia, jonka voitin Suomella 2-1. Tein kaikki maalit, kun kämmäsin yhden omiin. Voin kuvitella miten paljon vastustajaa watutti tämän jälkeen.

Edittii: Siis verkkopelissä voitin brassit.
 
Viimeksi muokattu:

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Morrison kirjoitti:
Sitten Ronaldinholla vielä sattuu tulemaan punainen nuoli, niin sitä siinä sitten ihmetellään. (En sitten tiedä onko se nuoli pelkästään pelaajan staminaan vaikuttava vai myös taitoihin?)

Aika lailla kaikkeen tuo punainen nuoli vaikuttaa, aika moneen osa-alueeseen tulee peräti 12% parannus. Eli Ronaldinhon tasoisella kaverilla muutos on aikamoinen.

http://www.pesgaming.com/home.php?page=formarrows
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Morrison kirjoitti:
Itseäni eniten ärsyttää tällä hetkellä verkkopelaamisessa brasilialla pelaajat. Mikä ihme siinä on, että on pakko ottaa se paras joukkue. Sitten Ronaldinholla vielä sattuu tulemaan punainen nuoli, niin sitä siinä sitten ihmetellään. (En sitten tiedä onko se nuoli pelkästään pelaajan staminaan vaikuttava vai myös taitoihin?)

Toinen ihmetyksen aihe on se, että tuntuu kuin tappiolla oleva joukkue saisi verkkopelissä jotain boostia toiselle puoliajalle. Esmes pelasin Italialla (yllätys, yllätys) Brasialiaa vastaan. Eka puoliaika minulle 3-0. Peli päättyi 3-3. En tainnut edes saada maalipaikkaa toisella puoliajalla. Myös toisinperin on käynyt. Olen ollut 0-2 häviöllä ja noussut tasoihin. En sitten tiedä onko "vika" omien koriven välissä vai tuossa näytöllä juoksevien pelaajien. :)

Pelaa seurajoukkueilla jos ei nappaa Brasiliahuorat.

Kai tiesit että hosti vaihtuu puoliajalla?
 

Warthog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Morrison kirjoitti:
Toinen ihmetyksen aihe on se, että tuntuu kuin tappiolla oleva joukkue saisi verkkopelissä jotain boostia toiselle puoliajalle. Esmes pelasin Italialla (yllätys, yllätys) Brasialiaa vastaan. Eka puoliaika minulle 3-0. Peli päättyi 3-3. En tainnut edes saada maalipaikkaa toisella puoliajalla. Myös toisinperin on käynyt. Olen ollut 0-2 häviöllä ja noussut tasoihin.
Sama homma täällä... olen ihan varma, että joku taika tossa toisen puoliajan touhussa on. En nyt pieneen hetkeen ole pelannut samalla koneella kaksinpeliä, mutta muistelisin näin, että tuo toisen puoliajan kehnous/hyvyys toisella joukkueella on voimassa myös samalla koneella pelattavissa kaksinpeleissä kuin myös netissä. Niin monta kertaa on tätä ukkoo viety tukevan 100-0 johdon jälkeen tai vaikka numerot olisi olleet tasan ja toisin päin.

Itse tykkään pelata hieman kehnommilla joukkueilla ja tosiaan syö tuo meininki, että pitää valita ne kaikkein parhaimmat... Brasilia jne ja seurajoukkueilla ManUt ja Interit.
 

JM81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Morjens, nettipelissä aina sama laulu, vastustaja valitsee lähes aina joko Barcelonan tai Brazilian ja sitten itse pelitaktiikka on aina sama. Laidasta läpi ja syöttö keskelle Ronaldinholle. Itseäni oikeastaan vain huvittaa se että vastustaja jaksaa pelata pelistä toiseen sitä samaa taktiikkaa.
 

hermosillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Iirot
wilberto kirjoitti:
Mielestäni nyt on menty huonompaan suuntaan tuossa Master Leaguessa. Nyt kun pelaat yhden pelin samalla kokoonpanolla, niin ne ukot ovat sen pelin jälkeen lähes puolikuntoisia, eikä heitä näin ollen viitsi peluuttaa seuraavassa pelissä. Siihen joutuu taas pistämään kokonaan vaihtopenkin. Eikä edes pahemmin auta tuo 'Regulate Condition', tosin sitä ei ilmeisesti joka pelin jälkeen kuulu käyttääkään.

Joo ei tuota Regulate Conditionia kannata jokaiselle pelaajalle laittaa aina otteluiden jälkeen, koska puolikuntoiset pelaajat väsyvät vaan entisestään.
 

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Master Chief kirjoitti:
Pelaa seurajoukkueilla jos ei nappaa Brasiliahuorat.

Kai tiesit että hosti vaihtuu puoliajalla?

Eipä paljon auta että ottaa seurajoukkueen, kun vastustaja suoraan menee ja ottaa brassit. plz, club teams tsättiin tuskin auttaa kun pitää kerätä pisteitä rankingiin.
En tiennyt että hosti vaihtuu. Syy voi olla siinäkin sitten osittain että tulee pataan. Luulin että pelit pelataan jollain konamin servulla. Tieysti nyt kun ajattelee järjellä, niin eihän siinä olisi mitään järkeä. Menisi hieman massia servujen ylläpitoon.

TaoTao:

Kiitos taulukosta! Olenkin tuon tainnut joskus nähdä, muttei ole päähän jäänyt.

Kiitoksia vastauksista. Nyt on taas pieni pessin pelaaja viisaampi.


* hmm... jos kävisi yhden pelin pelaamassa...*
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
JM81 kirjoitti:
Morjens, nettipelissä aina sama laulu, vastustaja valitsee lähes aina joko Barcelonan tai Brazilian ja sitten itse pelitaktiikka on aina sama. Laidasta läpi ja syöttö keskelle Ronaldinholle. Itseäni oikeastaan vain huvittaa se että vastustaja jaksaa pelata pelistä toiseen sitä samaa taktiikkaa.


Rankaise takaisin ottamalla jengi jossa on heittää kentälle Henry tahi Adriano, eihän niitä pysäytä tässä versiossa edes Budapestistä pöllitty tankki.
 

Emilio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Newcastle
Onko noiden pes-shopin pelaajien ja jengien hankkimiseen pleikkarilla minkäälaista oikotietä, vai onko vain hakattava niin kauan, että saa tarvittavat pisteet kasaan?
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
JM81 kirjoitti:
Morjens, nettipelissä aina sama laulu, vastustaja valitsee lähes aina joko Barcelonan tai Brazilian ja sitten itse pelitaktiikka on aina sama. Laidasta läpi ja syöttö keskelle Ronaldinholle. Itseäni oikeastaan vain huvittaa se että vastustaja jaksaa pelata pelistä toiseen sitä samaa taktiikkaa.

No tämä on ehdottomasti vain tämän PES6:n heikkoutta. On aivan käsittämätöntä, että pelin kehittäjät ovat ryssineet homman koska kuitenkin on ollut varmasti riittävästi aikaa testata miten luomus toimii. Tiltin peliarvostelukin oli hauska, kehuttiin realistisuutta pelin valtiksi, ja kuitenkin taustalla pyörineessä näytöspelissä kaikki maalit syntyivät yhden pelajaan soolon jälkeen.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Morrison kirjoitti:
Eipä paljon auta että ottaa seurajoukkueen, kun vastustaja suoraan menee ja ottaa brassit. plz, club teams tsättiin tuskin auttaa kun pitää kerätä pisteitä rankingiin.

Täh, aivan samalla tavalla seurajoukkueet vaikuttavat online rankingiin. Club teams only vaan vaihtoehdoksi. Tosin saat varautua taas Real Madrid ja Barca huoraukseen. ;)
 
Viimeksi muokattu:

Kobe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt on tullut pari iltaa tahkottua tota PC-versiota ja parempaan suuntaan on mielestäni menty. Itse omistin PES3 ja PES5 pleikka2:selle. Kolmosessa voitin viidellä tähdellä valtaosan peleistä, mutta vitosessa pelit olivat sitä samaa nollanollaa kolmellakin tähdellä. Taas tässä kuutosessa pelit luistavat jälleen ja voittoja ropisee.

Varsinkin puolustajien uskomatomat refleksit ja oikea-aikaisuun pistivät vitosessa vihaksi. Vaikka pistit mahtavan pystysyötän vauhtiin kirmaavalle Joe Colelle, niin vieressä seisovilla jaloilla oleva Hyypiä painaa rinnalle ja ohikin nauraen. Kuutosessa on taas mahdollista päästä pakeista ohikin ja mikä vielä hienompaa kone hakee hienoja ja mielikuvituksellisia hyökkäyskuvioitakin. Vitosessahan kone tyytyi aina siihen nollanollaa jossa molemmilla oli se 0-2 kutia.

Lisäksi oli hienoa huomata tässä PC-versiossa että tommonen perus Logitechin Gamepad on toimii 100% vastaavasti kuin peruspleikkaohjuri ja tuntuma on täsmälleen sama kun konsolia hakkaisi.

Mitä täällä on jengi kitissyt Dinhon ylivoimasta niin katsokaahan viime vuotinen
Espanjan klassikko Bernabeulta (0-3). Siinä Dinho tekee saman luonnossa (parikin kertaa)
 
Viimeksi muokattu:

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Master Chief kirjoitti:
Täh, aivan samalla tavalla seurajoukkueet vaikuttavat online rankingiin. Club teams only vaan vaihtoehdoksi. Tosin saat varautua taas Real Madrid ja Barca huoraukseen. ;)

Vaikuttaahan ne seurajoukkueetkin rankingiin, mutta lähinän ajattelin sitä että "kaikki" ottaa brassit kun niillä on helppo voittaa ja saada niitä pisteitä. ettei ainakaan joukkueesta ole kiinni se ettei saa niitä pisteitä.
Mistäs muuten tommosen valinnan voi tehdä että voi toisenkin pakottaa ottamaan jonkun seuran? Itse en ole moista huomannut. Puuttuu PC-versiosta?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös