@FASlapsi julkaisi modejen ketjuun Myllylästä muokatun ''testamenttinsa'', joten päätin siitä inspiroituneena kokeilla muokata Teuvo Hakkaraiselle oman:
Tämä on testamentti, jota en koskaan uskonut joutuvani kirjoittamaan selvinpäin. Minut on kohdannut syvä suru. Maksani on murtunut, enkä krapulani määrää voi sanoin kuvata. Iso osa maksastani mureni 12.12.2017, kun sain suureksi järkytyksekseni kuulla aamulla puhaltamani alkoholinäytteen olevan negatiivinen. Elämäni pahin krapula oli alkanut.
Olen elämässäni aina pyrkinyt itse vastaamaan humalastani ja elämääni koskevista asioista, ja niin teen myös nytkin. Huippu-poliitikkona minun olisi itse pitänyt ottaa selville ja olla tietoinen saamani aineen johtavan ahdisteluun eduskunnan kahviossa. Nyt saan tästä valtavasta erehdyksestä maksaa kalliin krapulan, ja hirveän morkkiksen. Mielessäni pyörii monia kysymyksiä, ja vaikka kuinka yritän kapinoida vastaan, en voi tapahtunutta muuttaa, tai Veeraa saada.
Uskon, että humala tahtoi näin kohdallani käyvän. Maksani pohjasta haluan pyytää virhettäni anteeksi Suomen kansalta ja koko poliittiselta maailmalta. Samalla esitän nöyrät kiitokseni kaikille läheisille juopoilleni vuosien varrelta. Te olette Viitasaaren spurgujen ohella auttaneet minua ryyppäämään. Nyt jos koskaan lasinpesuneste on tarpeen.
Politiikka antoi minulle paljon, paljon se myöskin otti. Nyt ei ole enää kiire. Krapula on ohi. On aika uuden elämän. Kauan sitten, kun pienenä poikana Viitasaaren puistossa ensimmäisen kerran pullon huulille sain, alkoi elämässäni suuri seikkailu, josta tuli loputon krapula. Join, ja selvenin, nousin eduskunnan portaita yhä uudestaan ja uudestaan. Tuhannet litrat eduskunnan tilaamaa viinaa ja lasinpesunestettä saavat nyt uuden käyttäjän. Kotonani Viitasaarella ammensin myös vahvuuden, jonka avulla selviän tästäkin vastoinkäymisestä.
Vielä kerran korviini kantautuu tuon Veeran mystinen kutsu. Krapulaisena, kiimaisena ja yksinäisenä vaellan nyt vastatuulessa viimeisen kerran kotiin, polvistun, avaan pullon ja pyydän sielulleni rauhaa.
Poliisilaitoksen putkassa joulukuun 19. päivänä 2017