Kansa on itse valinnut Hakkaraisen eduskuntaan. Yhtään puolustelematta hänen seksuaalista häirintää, olisin taipuvainen jo kohtuuteen. Alkaa jo häneen kohdistuva lynkkausmieliala hieman sen verran vituttamaan. Elätään kuitenkin oikeusvaltiossa. Pakkoko tätä enää on julkisuudessa revitellä.n Hän tulee kyllä saamaan aikanaan rikosoikeudellisen tuomion ja mielestäni sen pitäisi riittää.
Jos asioita tarkastellaan suhteellisuuden periaatteiden mukaan, niin voidaan me verrata Hakkaraisen tapausta 45 -vuotiaaseen
Georgel Vasileehen, (linkki vie Ilta-sanomiin) joka kylmästi ja toisen hyväntahtoisuuttaan hyväksikäyttäen raiskasi nuoren naisen, jonka kyky puolustautua oli inhimillisen rajallinen. Vasile sai kahden vuoden ehdottoman vankeuden sekä 4000 € korvausvelvoitteen uhrille aiheuttamastaan kärsimyksistä.
Sellainen kansa kuin on eduskunta. Poliittisessa ilmapiirissä kiivaimmat lynkkaajat ovat vaatineet jopa Hakkaraisen erottamista eduskunnasta. Osa toivoo, että hän älyäisi erota itse. Minä puolestani toivon, että Hakkarainen laittaa itsensä kuntoon ja vaadin pysymistä eduskunnassa. Vasileen verrattuna Hakkarainen, vaikka onkin kansanedustaja ja julkkis, on saanut jo julkisuudelta osansa ja kantaa sitä stigmaa loppuelämän otsallaan. Lisäksi häntä odottaa tuleva tuomio säädetyltä oikeustuomioistuimelta.
Paljon saastaisempaa on käyttää eduskuntaa ponnahduslautana kohti euroopan huippuvirkoihin demokratian kustannuksella tekemällä epäedullisia päätöksiä kansaa kohtaan ja mieluisia päätöksiä tahoille, jotka edesauttavat omaa urakehitystä.
Joka koskee meitä - koskee myös Hakkaraista - nussimalla saatu elämä. Arvostetaan sitä, jooko. Toivon siis ymmärrystä ja kohtuullista suhtautumusta myös Hakkaraista kohtaan.