Perussuomalaiset

  • 5 535 114
  • 44 405

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Immonen on kyllä raivostuttava tapaus. Minulta on mennyt kokonaan hermot tuohon natsisympatiseeraajaan uusnatsikavereineen ja muine möläytyksineen. Voi olla Terholle vaikea kausi ryhmyrinä, kun Olli keksii koko ajan uusia temppuja.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kylläpä voi nähdä asiat monella tapaa. Minulla ainakin on ihan "hieman" vaikeuksia nyt löytää tuosta Immosen kirjoituksesta niitä natsi yms. asioita mitä siihen väitetään liittyvän. Voin toki löytää jos vedän jotain aasinsiltoja jostain aiemmasta natsi hauta kohusta tms. muusta vastaavasta, mutta silloin minä ainakin henkilönä täytän aukkoja ja muodostan mielipiteitäni ilman totuuspohjaa perustuen minun omiin henkilökohtaisiin näkemyksiin ja mielipiteisiin perustuen. Immonen voinee varmaan ihan itse selittää ulostulonsa ja sen tarkoitusperät sekä ne asiat mihin hän niillä viittaa. Siihen asti minusta tämä koko "kohu" on ollut jotain aivan naurettavan rajamailla häilyvää. Kyllä on persuviha ja pelko vahvassa, kun tulkinnat on, kysymättä kirjoittajalta, aiheuttaneet tälläisen paskamyrskyn.

Sivistyneessä keskustelussa ensin tiedustellaan, mitä sanoja tarkoittaa sanomisillaan, ennen kuin aletaan vetämään omia johtopäätöksiä tai tekemään rikosilmoituksia. Näköjän nykyaikaan ei enää kuulu asiallinen selventämisen tiedustelu, vaan heti aletaan paukuttaan täyslaidallisia perustuen omaan maailmankatsomukseen, faktojen sijaan.

Minä en rehellisesti tiedä mitä helvettiä se Immonen on kirjoituksellaan tarkoittanut, enkä ala edes arvailemaan. Hän saa itse selittää kirjoituksensa tarkoituksen, jonka jälkeen sitten voin tuomita hyvinkin natsi siaksi, jos sen pohja on jotain näiden herneet nenään vetäneiden tulkintaa vastaavaa. Siihen asti on Suomessa kuitenkin sanan ja mielipiteen vapaus ja mitään lakia en huomaa loukatun, koska teksti on sen verran laveasti ja kryptisesti kirjoitettua.

Tutkitaan ennen kuin hutkitaan.... eiku.
 

Tuamas

Jäsen
Niin, olihan se vieraalla kielellä, niin voi olla vähän vaikea ymmärtää.

Sinänsä hauska yksityiskohta kuinka monokulttuuria korostava uuno kirjoittaa taistelusta monikulttuurisuutta vastaan vieraalla kielellä eli monikulttuurin hengessä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Niin, olihan se vieraalla kielellä, niin voi olla vähän vaikea ymmärtää.

Sinänsä hauska yksityiskohta kuinka monokulttuuria korostava uuno kirjoittaa taistelusta monikulttuurisuutta vastaan vieraalla kielellä eli monikulttuurin hengessä.
Kerroppa sinä miten miellät monikulttuurisuuden? Entä miten miellät monokultuurisuuden?

Kerro sitten vielä jatkoksi että miten Immonen nämä mieltä kun kerran osaat lukea ajatuksiakin. Kerro samaan syssyyn myös mitä hän tarkoittaa enemies sanalla, sekä fighters sanalla, siis tarkoitetaanko nyt vastustajia vai vihollisia ja tarkoitetaanko kenties taistelijoita, sotilaita vai jonkin asian vastustajia? Mitä tarkoittaa "true Finnish nation"? Minä en tiedä. Sinä selvästi osaat ajatustenluvun jalon taidon, jota ei moni osaa koska skepsis ja ameriikassa jotkut siitä maksaa aika saatanasti jos sen voi todistaa, jota kukaan ei vielä ole tehnyt, ehkä olet se ensimmäinen, jonoon näyttää löytyvän aika perkeleesti populaa kun somea katsoo.

Minä en osaa lukea ajatuksia ja ymmärtää jonkun ihmisen viittausten tarkoitusperiä ilman että sotken oman mielipiteeni ja uskomukseni asioihin. Minä ennemmin kysyn, että voiko tämä ihminen selventää mihin hän viittaa, ennen kuin tuomitsen. Näköjään nykyaikana ei enää tarvitse ymmärtää mitä toinen haluaa sanoa tai kertoa, riittää että mouhuaa kunhan näkemyksen pohja perustuu jonkun ryhmittymän yhteisiin agendoihin.

Minua itseasiassa pelottaa nykyisin ehkä jopa enemmän tämä puoli, joka on todella kova hyökkäämään ja tuomitsemaan selvittämättä, täysin perustaen näkemyksensä johonkin mystiseen "minä tiedän miten sinun pitää ajatella" aateeseen, kuin se että joku yksittäinen Immonen olisi täysi natsi ja tämä olisi kiihottamista kansanryhmää tms. vastaan.

Toinen puoli on yksi jamppa, jonka vaikutusmahdollisuuksia asioihin pidän aika minimaalisina, vaikka miten niitä vääristeltäisiin. Mutta tämä toinen puoli on saanut aivan uskomattoman jalansijan ja sen selvä tahto ja halu on hallita sitä mitä ja miten muut saa edes ajatella asioista. Se on minusta aivan saatanan pelottavaa!
 

Staffan

Jäsen
Suosikkijoukkue
DIF Hockey
Kylläpä voi nähdä asiat monella tapaa. Minulla ainakin on ihan "hieman" vaikeuksia nyt löytää tuosta Immosen kirjoituksesta niitä natsi yms. asioita mitä siihen väitetään liittyvän.

Tutkitaan ennen kuin hutkitaan.... eiku.

Erikoinen tapaus kaiken kaikkiaan, sekä tämä postaus somessa että Immonen itse. Tiedä sitten mitä Olli tällä postauksellaan hakee, oisko tässä jo ihan tietoinen irtiotto Soinin puolueesta? En olisi kovinkaan yllättynyt, mikäli Immonen nostaisi tässä lähitulevsisuudessa kytkintä Persuista.

Jos tuota tekstiä lähtee ns. tonkimismielessä ruotimaan (ja moni on näemmä niin tehnytkin) niin kyllähän tuossa postauksessa on selkeitä yhtäläisyyksiä herrojen Hitler ja Goebbels puolupäiväpuheisiin 1930-luvun Nürnbergissä. Vaihtaa vaan sanan "monikulttuurisuus" sanoihin "juutalainen" tai "sosiaalidemokratia", niin alkaa olla teksti ihan yksi yhteen. Varsinkin tuo lopetus "The victory will be ours." on sanasta sanaan sekä NSDAP:n että Wehrmachtin tunnetuimpia iskulauseita (Der Sieg wird unser sein) Tietoista tai ei, niin kyllä aika vahvaa on teksti ja kyllä tuosta saa Ollin poliittiset vastustajat riemua irti. Ja Soini yhden vitutuksen aiheen lisää.

Siellä kommenttikentässä Olli tempaisi myös aika vahvasti: "The enemy will face painful defeat and the strongest among us arise in all the glory." Melko tuhti toteamus kansanedustajalta ja mikäli nyt oikein olen ymmärtänyt, niin tästä se Akademin proffakin parhaiten riemastui.

Olli on toisaan kiintoisa heppu. Maanpuolustushenkinen (ei ole käynyt armeijaa), koulutusmyönteinen (ei itse saanut yo-tutkintoa aikaiseksi), työnvieroksujia halveeraava (työhistoria nolon lyhyt, ennen Arkadianmäkeä pääosin eläkkeellä) islamin ja vihreiden vihaaja (vaimo muslimitaustainen, Vihreän puolueen pitkaikainen jäsen) maahanmuuttoa ankarasti arvosteleva (vaimo Bosniasta) ja niin edelleen. Joku vois sana että pikkusen ristiriitaista?

Oman työn puitteessa on Olliin tullut törmättyä jonkun verran. Riittävästi sen toteamiseen, että miehen asiaosaaminen on likipitäen asiassa kuin asiassa nollan luokkaa.
 

Tuamas

Jäsen
En minä ainakaan ole keneltäkään natsilarppausta kieltämässä, kuten jo aiemmin totesinkin, Immoselta vaihteeksi rehellistä propagandapaatosta.

Muistuttaa tämä uhriutuminen ja "tietämättömyys" (toki aatemaailmakin) kovin muuan tehokkaan propagandakoneiston argumentteja.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Sivistyneessä keskustelussa ensin tiedustellaan, mitä sanoja tarkoittaa sanomisillaan, ennen kuin aletaan vetämään omia johtopäätöksiä tai tekemään rikosilmoituksia. Näköjän nykyaikaan ei enää kuulu asiallinen selventämisen tiedustelu, vaan heti aletaan paukuttaan täyslaidallisia perustuen omaan maailmankatsomukseen, faktojen sijaan.

Minä en rehellisesti tiedä mitä helvettiä se Immonen on kirjoituksellaan tarkoittanut, enkä ala edes arvailemaan. Hän saa itse selittää kirjoituksensa tarkoituksen, jonka jälkeen sitten voin tuomita hyvinkin natsi siaksi, jos sen pohja on jotain näiden herneet nenään vetäneiden tulkintaa vastaavaa.

Eiköhän Immonen tiedä aivan hyvin miten hänen kirjoituksensa ymmärrettiin sekä miten sitä kommentoitiin ja kysyttäessä vastasi "ettei peräänny tuumaakaan ja jatkaa kansallismielisen Suomen puolustamisen linjalla.

linkki: IS
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Erikoinen tapaus kaiken kaikkiaan, sekä tämä postaus somessa että Immonen itse. Tiedä sitten mitä Olli tällä postauksellaan hakee, oisko tässä jo ihan tietoinen irtiotto Soinin puolueesta? En olisi kovinkaan yllättynyt, mikäli Immonen nostaisi tässä lähitulevsisuudessa kytkintä Persuista.

Jos tuota tekstiä lähtee ns. tonkimismielessä ruotimaan (ja moni on näemmä niin tehnytkin) niin kyllähän tuossa postauksessa on selkeitä yhtäläisyyksiä herrojen Hitler ja Goebbels puolupäiväpuheisiin 1930-luvun Nürnbergissä. Vaihtaa vaan sanan "monikulttuurisuus" sanoihin "juutalainen" tai "sosiaalidemokratia", niin alkaa olla teksti ihan yksi yhteen. Varsinkin tuo lopetus "The victory will be ours." on sanasta sanaan sekä NSDAP:n että Wehrmachtin tunnetuimpia iskulauseita (Der Sieg wird unser sein) Tietoista tai ei, niin kyllä aika vahvaa on teksti ja kyllä tuosta saa Ollin poliittiset vastustajat riemua irti. Ja Soini yhden vitutuksen aiheen lisää.
Tästä olen vahvasti samaa mieltä, itsekkin ihmettelen että mitähän tässä nyt haetaan vai onko sitä kännipäissä keksitty hauska idea.

Huomasin myös tuon että aika selvästi tässä nyt mennään aika samoilla linjoilla kuin noissa puoluepäiväpuheissa, mutta samaa tavaraa löytyy myös esim. valtameren takaa jos tonkimalla tonkisi. Hyvin samanlaisia teemoja ja heittoja on ollut varmasti eripaikoissa kautta aikojen. Se ei silti tee tuosta jutusta suoraan sitä eikä tätä, niin kauan kuin sen kirjoittaja ei sitä kerro.

Todennäköistä on että ko. henkilö on latvastaan aika laho ja tämä oli ihan tosissaan kirjoitettu jonain hienona rasismin piilojulistuksena. Mutta kun ei tiedä, niin en ainakaan minä ala tuomitsemaan.

@cottonmouth Lueppas nyt se mitä se Immonen sanoo. Minusta tuossa enemmänkin jätettiin kysymättä että mitä se Immonen tässä onkaan sanomassa ja Immonen vetää aika tavalla vastapalloon (jos äly riittää) ja nimen omaan vastaa että sananvapaus. Miksi ei kukaan kysy että mitä helvettiä sä tarkotat tolla sun jutullas? Ilmeisesti koska se oikea totuus ei ketään kiinnosta, on helpompaa tuomita tietämättä, kuin että viitsisi käyttää minuuttia selvittääkseen että onko toi jätkä ihan oikeasti noin sekasin, kuin miltä näyttää.

Ja tuossa lauseessa on minun ongelma, ihan sama vaikka se olisi vihervassari joka heittäisi jotain vastaavaa, ei voi oikeasti tuomita jos ei tiedä henkilön tarkoitusperiä. Silloin journalistin pitäis kysyä asiaa ja selvittää ne asiat ja ihmisten selvittää mitä on tarkoitettu. Vähän sama juttu kuin se naisen joukkoraiskaus, missä loppujen lopuksi olikin vain käytetty sormia. Moni huusi ja meuhkasi jo etukäteen tietämättä ja loppujen lopuksi, niin karmea ja väärä kuin teko olikin, niin monella taisi mennä vähän yli. Vain koska taas hutkittiin ennen kuin tutkittiin.
 
Viimeksi muokattu:
Jatkokommenttina vielä se, että Halla-aholaiset/hompanssit ovat tähän mennessä olleet poliittisen kentän suurimpia ämmiä, joilla ei ole ollut munaa olla rehellisesti sitä mitä ovat.

Mulle ei kyllä tule mieleen yhtäkään kansanedustajaa, joka olisi rehellisesti sitä mitä on. Olemalla rehellinen ei ikinä pääsisi eduskuntaan asti.

Sanan "ämmä" käyttäminen pejoratiivina on mielestäni melko selkeä merkki siitä, että kirjoittaja on sovinisti.

Mikäli Soinit, Terhot ja kumppanit eivät tule kovin sanoin tuomitsemaan Immosen kirjoittelua ja erottamaan miestä perussuomalaisista, he antavat samalla vahvan signaalin siitä, että todellisuudessa jakavat Immosen mielipiteen ja ajatusmaailman.

Keiden Soinien ja Terhojen pitäisi Immosen aivopieru mielestäsi tuomita? Mulle tulee persuista mieleen vain Timo Soini ja Sampo Terho.
 
Viimeksi muokattu:

Ihmiskuula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onhan tämä Immonen aivan järjettömän hauska hahmo!

@Tuamas , hyvä pointti. Hyvinhän tämä vihervassareiden masinoima media jotenkin pärjää.

Immonen ei käsittääkseni valittanunut sosialismista nostaessaan niitä työkyvyttömyyseläkkeitään.

Kaikki sosialismi on ihan paskaa, paitsi että olen itte sossupummi.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Olli on toisaan kiintoisa heppu. Maanpuolustushenkinen (ei ole käynyt armeijaa), koulutusmyönteinen (ei itse saanut yo-tutkintoa aikaiseksi), työnvieroksujia halveeraava (työhistoria nolon lyhyt, ennen Arkadianmäkeä pääosin eläkkeellä) islamin ja vihreiden vihaaja (vaimo muslimitaustainen, Vihreän puolueen pitkaikainen jäsen) maahanmuuttoa ankarasti arvosteleva (vaimo Bosniasta) ja niin edelleen. Joku vois sana että pikkusen ristiriitaista?

Mikähän siinä on, että PS ja maalaistaustaiset ihmiset vihaavat niin paljon Vihreitä? Sekö, että nämä vastustavat "rehellistä" työtä, eli ts. luontoa riistävää ja sitä kautta omaa taloudellista hyötyä luonnon kustannuksella ajavaa työtä? Enkä nyt tarkoita mitään metsänhakkuuta välttämättä.
 
Mikähän siinä on, että PS ja maalaistaustaiset ihmiset vihaavat niin paljon Vihreitä?

On ihan mielenkiintoista miettiä, että kuka on maalainen ja kuka ei. Itse kasvoin melko lähellä Tampereen keskustaa. Ennen vanhaan se on ollut työväenluokkaista seutua, mutta tämän vuoden vaaleissa vihreät oli ylivoimaisesti suurin puolue äänestysalueella, jolla asuin lapsuuteni. Me vähäosaiset joudumme muuttamaan kauemmas keskustasta persuhenkisempiin lähiöihin, kun hipsterit ja muut porvaripennut valtaavat kantakaupungin lähistön. Sitä sanotaan gentrifikaatioksi. Moni näistä tiedostavista urbaaneista nuorista tulee Tampereelle soijanakkeja mutustamaan jostain Ranualta tai Pieksämäeltä, ja sama pätee varmasti esim. Kalliossa. Ehkä minä sitten olen liian böndeläinen ymmärtääkseni heidän yleviä elämänarvojaan, samoin kuin ikänsä Hesassa asuneet alemman luokan edustajat, jotka joutuvat muuttamaan pois vanhoilta työväenluokan asuinalueilta paremman väen tieltä.
 
Viimeksi muokattu:

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikähän siinä on, että PS ja maalaistaustaiset ihmiset vihaavat niin paljon Vihreitä?
Siinä on mun nähdäkseni suurimpana syynä konservatiivi vastaan liberaali maailmankatsomus. Nuo on aika pahasti ristiriidasssa toistensa kanssa. Toinen haluaa antaa koko ajan uusia oikeuksia kaiken maailman homppeleille ja vastaaville ja toinen haluaa vain elää niinkuin aina ennenkin, ilman nykyajan hömpötyksiä. Vähemmästäkin ahdistuu, molemmat osapuolet.

Luontohommat on tietysti siinä mukana myös. Kyllähän maaseudullakin luonnosta tykätään, eikä sitä haluta tuhota. Maajussille esim sellaiset eläimet, jotka kilpailevat samasta ravinnosta ihmisen kanssa, ovat ongelma (susi, merimetso, merikotka jne). Vihreille tämä ei ole ongelma. Vihreät ymmärää, että esim merimetso ei ole se syy, miksi itämeressä on liian vähän lohia.

Sitten on tietysti luonnon hyväksikäytön taso. Perus maajussille luonnolla ei ole samanlaista itseisarvoa, kuin perus cityvihreälle. Luonto on maajussille enemmänkin väline, jota voi hyödyntää ja joka täytyy pitää suht hyvässä kunnossa, että sitä voi hyödyntää jatkossakin. Cityvihreällä se luonto itsessään on arvokas. Toki se maajussikin nauttii metsän rauhasta siellä samoillessaan.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Moni näistä tiedostavista urbaaneista nuorista tulee Tampereelle soijanakkeja mutustamaan jostain Ranualta tai Pieksämäeltä, ja sama pätee varmasti esim. Kalliossa.

Jännä, että mainitsit Ranuan, koska eräs siellä asuva sanoi minulle kerran, että Ville Niinistö on paha, koska hän ja hänen puolueensa tekee kaikenlaisia pahoja päätöksiä. Kysyin sitten häneltä, että millasia päätöksiä. Hän ei osannut vastata muuta kuin, että haluaa suojella kaikkea. No onhan sekin yksi argumentti.

Luontohommat on tietysti siinä mukana myös. Kyllähän maaseudullakin luonnosta tykätään, eikä sitä haluta tuhota. Maajussille esim sellaiset eläimet, jotka kilpailevat samasta ravinnosta ihmisen kanssa, ovat ongelma (susi, merimetso, merikotka jne). Vihreille tämä ei ole ongelma. Vihreät ymmärää, että esim merimetso ei ole se syy, miksi itämeressä on liian vähän lohia.

Tämä esimerkki on juuri sellainen näkökanta, että katsoo sitä millasilla silmillä tahansa, ihmisellä on oikeus vain saada tiettyä hyötyä luonnosta. Ei haluta jakaa muiden elukoiden kanssa mitään sellaista, josta hyödymme itsekin. Jos Itämeren kalastajilta loppuu hommat, niin heidän ja Soinin mielestä se on suurempi paha kuin jonkun muun ihmisen jääminen työttömäksi. On reilua tappaa merimetsot, jotta rehellinen työ pysyy elinkeinona. Kyllä mm. kalastajillekin voisi sanoa, että tehkää sitten muuta työtä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Eiköhän Immonen tiedä aivan hyvin miten hänen kirjoituksensa ymmärrettiin sekä miten sitä kommentoitiin ja kysyttäessä vastasi "ettei peräänny tuumaakaan ja jatkaa kansallismielisen Suomen puolustamisen linjalla.

linkki: IS
Se on huvittavaa, että pahimmat sisupersut puhuvat taisteluista ja puolustamisesta, vaikka järjestään ovat armeijan käymättä jättäneitä tai keskeyttäneitä. Jotenkin säälittävää. Itse en pysty antamaan näille sivari/armeija drop-out-nurkkapatriooteille minkäänlaista arvoa. Talk the talk, walk the walk. Tunnen henkilökohtaisestikin pari "isämmaan" ystävää ja yllätys yllätys, sivareita.

Tämä Immosen uloste luonnollisesti piti julkaista Utöyan vuosipäivänä.
 
Viimeksi muokattu:

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Immonen lienee elävä esimerkki siitä, mitä miehestä tulee, kun nukkuu äitinsä kanssa samassa sängyssä vielä kouluikäisenä. Vai oliko niin, ettei tämä reppana ole edes käynyt koulua? Onneksi elän kuplassa, jossa ei ole yhtään Olli Immosta äänestänyttä, sillä elämä on liian lyhyt ja arvokas sellaiseen.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Näin on. Ei muuta kuin MacBookin kanssa Punavuoren kuppiloihin innovoimaan kuten kunnon ihmiset. Siinä ei luonto tuhoudu.

Nimenomaan. Mitä enemmän päitä miettimässä yhdessä, sen parempia kalajuttuja tulee. Eikös se Persuillakin ole mennyt niin? Useampi möläyttelijä nykypäivän somessa, niin yhä parempaa juttua saa lukea.
 

Baldrick

Jäsen
Toivottavasti persut antaa kenkää Immoselle. Menköön vaikka tuonne Hirvisaaren kaveriksi Muutos2011-puolueeseen. Maahanmuuttopolitiikkaa ei ikinä saada järkevöitettyä tai siitä avointa keskustelua aikaan, kun tuon tason vatipäitä päästetään suuta aukomaan. Tällaiset luultavasti myös enemmän syö kuin kasvattaa persujen kannatusta. Tuo Immonen on yksi ihan vitun iso vitsi ja turha esim. Blackwolfin on puolustella, ettei tiedetä mitä hän tarkoittaa. Eikö tuo ole aika selvä, että sisulainen paatos tuossa paistaa ja kyseessä on pelkkä "isämmaampuollustaja" loppujen lopuksi. Kyllä tuosta teksistä erottaa sen oleellisen ilman, että Immonen tarvitsee tulla Tukion tavoin ite selittää...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös