kahden suunnan sentteri
Jäsen
Mikään erottaminen nyt ei tule kysymykseenkään. Se olisi viimeinen niitti pakolaisvirtaa kasvattavien perussuomalaisten ensisijaisesti maahanmuuttokriittisten äänestäjien arkkuun.
Kerroppa sinä miten miellät monikulttuurisuuden? Entä miten miellät monokultuurisuuden?Niin, olihan se vieraalla kielellä, niin voi olla vähän vaikea ymmärtää.
Sinänsä hauska yksityiskohta kuinka monokulttuuria korostava uuno kirjoittaa taistelusta monikulttuurisuutta vastaan vieraalla kielellä eli monikulttuurin hengessä.
Kylläpä voi nähdä asiat monella tapaa. Minulla ainakin on ihan "hieman" vaikeuksia nyt löytää tuosta Immosen kirjoituksesta niitä natsi yms. asioita mitä siihen väitetään liittyvän.
Tutkitaan ennen kuin hutkitaan.... eiku.
Sivistyneessä keskustelussa ensin tiedustellaan, mitä sanoja tarkoittaa sanomisillaan, ennen kuin aletaan vetämään omia johtopäätöksiä tai tekemään rikosilmoituksia. Näköjän nykyaikaan ei enää kuulu asiallinen selventämisen tiedustelu, vaan heti aletaan paukuttaan täyslaidallisia perustuen omaan maailmankatsomukseen, faktojen sijaan.
Minä en rehellisesti tiedä mitä helvettiä se Immonen on kirjoituksellaan tarkoittanut, enkä ala edes arvailemaan. Hän saa itse selittää kirjoituksensa tarkoituksen, jonka jälkeen sitten voin tuomita hyvinkin natsi siaksi, jos sen pohja on jotain näiden herneet nenään vetäneiden tulkintaa vastaavaa.
Tästä olen vahvasti samaa mieltä, itsekkin ihmettelen että mitähän tässä nyt haetaan vai onko sitä kännipäissä keksitty hauska idea.Erikoinen tapaus kaiken kaikkiaan, sekä tämä postaus somessa että Immonen itse. Tiedä sitten mitä Olli tällä postauksellaan hakee, oisko tässä jo ihan tietoinen irtiotto Soinin puolueesta? En olisi kovinkaan yllättynyt, mikäli Immonen nostaisi tässä lähitulevsisuudessa kytkintä Persuista.
Jos tuota tekstiä lähtee ns. tonkimismielessä ruotimaan (ja moni on näemmä niin tehnytkin) niin kyllähän tuossa postauksessa on selkeitä yhtäläisyyksiä herrojen Hitler ja Goebbels puolupäiväpuheisiin 1930-luvun Nürnbergissä. Vaihtaa vaan sanan "monikulttuurisuus" sanoihin "juutalainen" tai "sosiaalidemokratia", niin alkaa olla teksti ihan yksi yhteen. Varsinkin tuo lopetus "The victory will be ours." on sanasta sanaan sekä NSDAP:n että Wehrmachtin tunnetuimpia iskulauseita (Der Sieg wird unser sein) Tietoista tai ei, niin kyllä aika vahvaa on teksti ja kyllä tuosta saa Ollin poliittiset vastustajat riemua irti. Ja Soini yhden vitutuksen aiheen lisää.
Jatkokommenttina vielä se, että Halla-aholaiset/hompanssit ovat tähän mennessä olleet poliittisen kentän suurimpia ämmiä, joilla ei ole ollut munaa olla rehellisesti sitä mitä ovat.
Mikäli Soinit, Terhot ja kumppanit eivät tule kovin sanoin tuomitsemaan Immosen kirjoittelua ja erottamaan miestä perussuomalaisista, he antavat samalla vahvan signaalin siitä, että todellisuudessa jakavat Immosen mielipiteen ja ajatusmaailman.
Sanan "ämmä" käyttäminen pejoratiivina on mielestäni melko selkeä merkki siitä, että kirjoittaja on sovinisti.
Ämmä on nykykielessä nähdäkseni sukupuolineutraali sana.
Olli on toisaan kiintoisa heppu. Maanpuolustushenkinen (ei ole käynyt armeijaa), koulutusmyönteinen (ei itse saanut yo-tutkintoa aikaiseksi), työnvieroksujia halveeraava (työhistoria nolon lyhyt, ennen Arkadianmäkeä pääosin eläkkeellä) islamin ja vihreiden vihaaja (vaimo muslimitaustainen, Vihreän puolueen pitkaikainen jäsen) maahanmuuttoa ankarasti arvosteleva (vaimo Bosniasta) ja niin edelleen. Joku vois sana että pikkusen ristiriitaista?
Mikähän siinä on, että PS ja maalaistaustaiset ihmiset vihaavat niin paljon Vihreitä?
Siinä on mun nähdäkseni suurimpana syynä konservatiivi vastaan liberaali maailmankatsomus. Nuo on aika pahasti ristiriidasssa toistensa kanssa. Toinen haluaa antaa koko ajan uusia oikeuksia kaiken maailman homppeleille ja vastaaville ja toinen haluaa vain elää niinkuin aina ennenkin, ilman nykyajan hömpötyksiä. Vähemmästäkin ahdistuu, molemmat osapuolet.Mikähän siinä on, että PS ja maalaistaustaiset ihmiset vihaavat niin paljon Vihreitä?
Moni näistä tiedostavista urbaaneista nuorista tulee Tampereelle soijanakkeja mutustamaan jostain Ranualta tai Pieksämäeltä, ja sama pätee varmasti esim. Kalliossa.
Luontohommat on tietysti siinä mukana myös. Kyllähän maaseudullakin luonnosta tykätään, eikä sitä haluta tuhota. Maajussille esim sellaiset eläimet, jotka kilpailevat samasta ravinnosta ihmisen kanssa, ovat ongelma (susi, merimetso, merikotka jne). Vihreille tämä ei ole ongelma. Vihreät ymmärää, että esim merimetso ei ole se syy, miksi itämeressä on liian vähän lohia.
Kyllä mm. kalastajillekin voisi sanoa, että tehkää sitten muuta työtä.
Se on huvittavaa, että pahimmat sisupersut puhuvat taisteluista ja puolustamisesta, vaikka järjestään ovat armeijan käymättä jättäneitä tai keskeyttäneitä. Jotenkin säälittävää. Itse en pysty antamaan näille sivari/armeija drop-out-nurkkapatriooteille minkäänlaista arvoa. Talk the talk, walk the walk. Tunnen henkilökohtaisestikin pari "isämmaan" ystävää ja yllätys yllätys, sivareita.Eiköhän Immonen tiedä aivan hyvin miten hänen kirjoituksensa ymmärrettiin sekä miten sitä kommentoitiin ja kysyttäessä vastasi "ettei peräänny tuumaakaan ja jatkaa kansallismielisen Suomen puolustamisen linjalla.
linkki: IS
Näin on. Ei muuta kuin MacBookin kanssa Punavuoren kuppiloihin innovoimaan kuten kunnon ihmiset. Siinä ei luonto tuhoudu.