Perussuomalaiset

  • 5 571 855
  • 44 580

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Maple Leaf:
Hallituspuolueet, hallituspuolueiden tietyt tahot ja heidän yhteistyökumppaninsa? Ken tietää?

Et edelleenkään vastaa yksinkertaiseen kysymykseen: tiedettiinkö "asioista" vain hallituspuolueissa?
 

Juttu, mihin emme todennäköisesti koskaan saa vastausta on se, olisiko takaisinperintän mahdollisuutta edes pohdittu, mikäli Uusipaavalniemi ei olisi vaihtanut puoluetta. Sen sijaan tiedämme, että YLE kiinnostui asiasta vasta puoluevaihdoksen jälkeen. Kutsun tätä nimellä Imperiumin vastaisku.


En tunne curlingliiton toimijoita ja heidän mahdollista poliittista taustaansa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Juttu, mihin emme todennäköisesti koskaan saa vastausta on se, olisiko takaisinperintän mahdollisuutta edes pohdittu, mikäli Uusipaavalniemi ei olisi vaihtanut puoluetta. Sen sijaan tiedämme, että YLE kiinnostui asiasta vasta puoluevaihdoksen jälkeen. Kutsun tätä nimellä Imperiumin vastaisku.

Väärin. Takaisinperinnän mahdollisuus tuli voimaan siinä vaiheessa, kun selvitystä (=prosessi) aloitettiin.

Ja Väärin x 2: Yle kiinnostui asiasta siinä vaiheessa, kun tuli ilmi että Uusikselta mahdollisesti pyydetään takaisin näitä puolen miljoonan euron tukia.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Kiitos. Eli takaisinperintää ei suoritettu Uusipaavalniemen kuuluessa Keskustaan.

Jos kerran takaisinperintä mahdollistuu heti, kun selvitys alkaa ja selvitys alkoi keväällä, niin Uusipaavalniemi kuului vielä keväällä Keskustaan ja siten edusti hallituspuoluetta.

Sinähän vekkuli olet. Sinun punainen lankasi on ollut tähän asti se, että Uusista alettiin siinä vaiheessa vasta muiluttaa - niin YLEn kuin muun "hallituspuoleiden sisäpiirin" toimesta -heti kun raukka vaihtoi puoluetta. Eli toisinsanoen, Suuri Saatana rankaisee Uusis-parkaa väärästä valinnasta.

Nyt onneksi ymmärsit ettei näin ole. Uusiksen epäonnistumista tai mahdollisesti huolimattomuutta alettiin selvittämään jo kuukausia sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Uusista alettiin siinä vaiheessa vasta muiluttaa heti kun raukka vaihtoi puoluetta. Eli toisinsanoen, Suuri Saatana rankaisee Uusis-parkaa väärästä valinnasta.

Näinhän se onkin. Takaisinperintää ei suoritettu, vaikka olisi voitu Uusiksen kuuluessa Keskustaan (kuten itse totesit, että takaisinperintä voidaan suorittaa prosessin alkaessa). Myöskään YLE ei tehnyt asiasta juttua kuin vasta puoluevaihdoksen jälkeen. Aikaa olisi ollut ilmeisesti yli puoli vuotta.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Näinhän se onkin. Takaisinperintää ei suoritettu, vaikka olisi voitu Uusiksen kuuluessa Keskustaan (kuten itse totesit, että takaisinperintä voidaan suorittaa prosessin alkaessa).

Edelleenkin väärin. Minä en missään vaiheessa sanonut, että varsinainen takaisinperintä voidaan suorittaa prosessin alkaessa.

Sen sijaan sanoin, että tämä selvitysprosessi on aloitettu kuukausia sitten ja sen pohjalta voidaan mahdollisesti toteuttaa tämä takaisinperintä, riippuen mitä tämä selvitys pitää sisällään ja ennenkaikkea Uusiksen omista toimista ja yhteistyöstä.

Myöskään YLE ei tehnyt asiasta juttua kuin vasta puoluevaihdoksen jälkeen. Aikaa olisi ollut ilmeisesti yli puoli vuotta.

Kukaan ei kiistä sitä, että tämän uutisen ajoituskin sattui olemaan mediaseksikäs. Kuten nimimerkki olle**** aiemmin mainitsi. Tästä huolimatta on muistettava se, että tämä mahdollinen valtiontukien takaisinperintä teki tästä nyt "uutisen".
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Totesit viestissä nro1007 "Takaisinperinnän mahdollisuus tuli voimaan siinä vaiheessa, kun selvitystä (=prosessi) aloitettiin."

Näin totesin. Takaisinperintä on nimenomaan se mahdollinen seuraus.

Selvitys (-prosessi) ei ole = takaisinperintä (=seuraus).

Ihan yhtälailla voidaan sanoa, että kaikilla rikollisilla "vankeusrangaistuksen mahdollisuus tulee voimaan siinä vaiheessa, kun rikostutkinta aloitetaan".

Rikostutkinta ei ole = vankeustuomio/-rangaistus.

Unohtamatta sitä miten olen mahdollinen lottovoittaja joka lauantai-ilta (edellyttäen että minun kestolottoni on voimassa).

Toisaalta olisi ehkä pitänyt vääntää asia sinulle rautalangasta ja sanoa, että epäonnistumisellaan tai mahdollisella huolimattomuudellaan Uusis mahdollistaa tämän takaisinperinnän toteuttamisen.

Capiche?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Si.
Takaisinperinnän mahdollisuus tuli voimaan jo keväällä, Uusipaavalniemen kuuluessa Keskustaan.

Itseasiassa tämä mahdollisuus taisi tulla voimaan jo kauan ennen viime kevättä tai edes Keskusta-aikoja, sillä tietääkseni nämä hallirahoitus epäselvyydet alkoivat jo vuosia sitten. Uusiksen Keskusta-urahan alkoi 2007 ja aiemmin linkittämässäni Hymyn uutisessa (vuodelta 2008), sanottiin näin:

"Oulunkylän Curlinghalli Oy:ltä on perätty tietoja tilinpäätöksistä jo neljän vuoden ajan."

Kuten nimimerkki Major Julli on todennut kummallisen kauan tätä asiaa on vatvottu ottaen huomioon se, että tämä valtiontuki on myönnettiin 2001....
 
Viimeksi muokattu:
Kuten nimimerkki Major Julli on todennut kummallisen kauan tätä asiaa on vatvottu ottaen huomioon se, että tämä valtiontuki on myönnettiin 2001....

Joku voisi ajatella, että tehostamisen varaa olisi.

Ja sitten toiseen perussuomalaiseen. Lainaus hänen blogistaan:
"On erittäin mielenkiintoista nähdä, millaisen rangaistuksen oikeus langettaa näille hyvää suomea puhuville, sosiaalisille, huumorintajuisille, monien tuntemille ja aktiivisille pojille, joiden vanhempien päälle synkkyys on laskeutunut. Muistakaamme, että Helsingin hovioikeus tuomitsi kolme vuotta sitten Kalle Holmin, tuolloin 19, kuuden ja puolen vuoden vankeusrangaistukseen Porvoon tuomiokirkon polttamisesta."

Media on jälleen kerran kääntänyt koko asian päälaelleen.
Ehkä käräjäoikeus mahdollista tuomiota puntaroidessaan ottaa huomion huumorintajun, aktiivisuuden ja tunnettuuden.
 

olle****

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Liverpool, Frölunda Indians, Malmö FF
En tiedä oliko tekstisi vastaukseksi minulle, mutta oletan niin. Tässä nimenomaisessa tapauksessa toimittajan esimies oli kysyttäessä myöntänyt ongelman. Itse toimittaja varmasti poliittisena toimijana tunsi kaikki valtuustosta.

En tiedä mistä "ongelmista" puhut. Minä vain kerron miten media näissä asioissa toimii. Tänään on toisessa iltapäivälehdessä hieman vastaava case. Diili-mira on nyt sitten voittanut kisan, harkimon perustelut on kuultu, joista yksi on ollut Miran tuntemus bisneksestä. Mira on framilla ja hänen taustojaan kaivellaan. Nyt on ilmennyt että hän on saanut käräjillä tuomion jostain epäselvyyksistä koskien asuntobisnestä. Ironista eikö?

Eli ihan sama asia toistuu kuten St Uusiksen töppäilyissä. Näin media usein toimii. Otetaan jokin pinnalla oleva henkilö. Katsotaan missä yhteydessä hän on pinnalla, rakennetaan siitä narratiivi, tongitaan asioita jotka joko sopivat tai tekevät yllättävän käänteen tässä narratiivissa. Tämä on ns kustannustehokasta journalismia. Voidaan olettaa, että lukijat ovat jossain määrin mukana tarinassa. Tämä säästää palastatilaa ja aikaa journalistilta, koska ei itse tarvitse laittaa koko tarinaa artikkeliin. Herkkua on kun löytyy jotain joka on ironista ja yllättävää, koska silloin voit nopeasti täyttää palstatilaa soittamalla tarinan keskeisille henkilöille ja kysyä mielipidettä. Miran kohdalla Hjallis ja St Uusiksen kohdalla Soini, koska nämä herrat ovat valinneet kyseiset henkilöt vastuulisiin tehtäviin perustuen valittujen asiantuntemukseen. Jos asia venyy, niin sivulle usein ilmestyy semmosia pieniä info-laatikoita joissa ranskalaisilla viivoilla mennään läpi mitä on aikaisemmin tapahtunut. Ihan vain sen takia että lukija pysyy kärryillä ja kiinnostuneena. Ostaa lehden ehkä huomenna.

Sivujuonihan näissä tarinoissa on se, että nyt yllättävät käänteet kyseenalaistavat itse valitsijoiden asiantuntemuksen. Se mitä Soinin tulee tehdä on laittaa Uusis pieneen rooliin ja auttaa Halla-ahoa mahdolisuuksien mukaan. Hjalliksella on hieman kinkkisempää koska numerot ei valehtele ja jos Mira ryssii, niin se vaikuttaa varmasti tuleviin bisneksiin. Se mikä on aivan varmaa on, että jos vituiksi menee, niin uutta Diiliä ei tule, koska hjallis ei ole enään uskottava haastattelija.

Tämä on toistuva kaava. Kannatta hieman seurata enemmän mitä ja miten lehdet kirjoittaa pinnalla olevista asioista, niin sen saman kaavan näkee uudestaan ja uudestaan. Joskus pystyy jopa ennakoimaan mitä tuleman pitää. Itse voitin kossupullon kun Kanerva joutui eroamaan, vaikka sitä turhana pidinkin.

Eli mitään anti-persu salaliittoa ei ole olemassa. St.Uusis on kokenut sen minkä monet muut ovat kokeneet jo monta kertaa. Kyse ei ole polittikasta tai ideologiasta vaan lukijoista, katsojista eli RAHASTA.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sikäli kun urheiluministeriä tarvitaan, niin antaisin pestin Juha Miedolle.
Olisko Nykäsen Matista tähän postiin? Ei ilmeisesti ole kovin aktiivisesti tällä hetkellä politiikassa, mutta rahkeita olisi?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Urheiluasiat ovat osa kulttuuriministerin postia. Claes Andersson lienee ainoa, joka on ollut muutenkin kuin poliittisesti "pätevä" kulttuuriministerin tehtävään, kun on kulttuuri- ja urheilumies taustaltaan ihan oikeasti.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Perussuomalaisuuteen kuuluu ajatus ihmisen oikeudesta valita itse asuinsijansa.


vähän epätarkasti olet ilmaissut, tarkoitit varmaan:

Perussuomalaisuuteen kuuluu ajatus ihmisen (valkoihoisen suomalaisen ja suomeapuhuvan) oikeudesta valita itse asuinsijansa (muut menee sinne kun käsketään tai ulos maasta).
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
vähän epätarkasti olet ilmaissut, tarkoitit varmaan:

Perussuomalaisuuteen kuuluu ajatus ihmisen (valkoihoisen suomalaisen ja suomeapuhuvan) oikeudesta valita itse asuinsijansa (muut menee sinne kun käsketään tai ulos maasta).

Ovatko perussuomalaiset jotenkin yleisesti maahanmuuttoa vastaan, vai vain ainoastaan vastustavat pakolaisten hyysäämistä, valehtelun hyväksymistä, älytöntä perheenyhdistämispolitiikkaa yms. yms.

En ole kenenkään huomannut vastustavan intialaisen insinöörin työskentelyä suomessa, jos näin, saisiko linkkiä?

Tapasi yleistää on muuten sama millä koko keskustelu saadaan menemään päin persettä ja asiasta ei puhuta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Perussuomalaisuuteen kuuluu ajatus ihmisen oikeudesta valita itse asuinsijansa.

No, jos sinusta kansanedustajalle sopii tämän tyyppinen järjestely, niin ok. Minulle tämä antaa aika erikoisen kuvan herran osaamisesta. Voiko tässä hallissa edes lain mukaan asua? Ja jos herra asuu jossain muussa osoitteessa, mikä on todennäköistä, miksi hän ei tee osoitteenmuutosta? Tuskin Uusipaavalniemi mitään suuria rikoksia on tehnyt, mutta osaamisestaan hän antaa kyllä aika heikon kuvan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Keskustelimme asuinpaikan merkityksestä ihmisen osaamiseen.
Niinsanotut sotkevat kertovat ennen muuta sen, että asia on kesken.

Jos kansanedustaja joutuu asumaan curlinghallissa, asiat ovat aika sekaisin. Ja nyt asiat ovat siis kesken?? Muiden puolueiden kohdalla asiat eivät ole sinun mukaasi olleet kesken, Kanerva, Kataja, Tiura, Kaikkonen, kaikki tuomittuja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös