Niin miten se on Helsingin vika että yritykset haluavat olla pk-seudun alueella??
Ei tässä ole kyse että kenen joku vika asia on. Yritykset haluavat olla siellä missä valtio virastotkin, joten se että pääkonttorit ovat Helsingissä on siis yksi tämän aluetuen välillisistä vaikutuksista.Niin miten se on Helsingin vika että yritykset haluavat olla pk-seudun alueella??
No ei tietty ole Helsingin vika eikä pääargumenttinikaan,ehkä kumminkin reilua jonkin sortin tasaus.Valtion virat onkin jokseenkin selvä,että pitää jotenkin kompensoida.
Varmistan, että ymmärsin oikein: onko perussuomalainen näkemys siis se, että helsinkiläisten veronmaksajien on annettava maakuntiin 300 miljoonaa euroa vuodessa siksi, että Helsingissä on valtion virastoja?
Miksi Helsinki ei nosta kunnallisveroprosenttiaan reippaasti jos sillä on vaikea kustantaa itse päättämiään palveluita?
Palvelut ovat suurimmalta osin lakisääteisiä, ei kuntien itse päätettävissä olevia.
Veroprosenttien rinnalla kannattaisi miettiä mitä niiden maksamisen jälkeen jäävillä tuloilla missäkin saa.
ei käytännössä juurikaan riitä tasaamaan sitä eroa, mikä niiden kuntien asukkaiden asumiskustannuksissa on.
Näin uskallan väittää vaikkei minulla ole aavistustakaan siitä, missä kunnassa on veroprosentti 21.
PerSuista en tiedä, mutta näin liikkuvana äänestäjänä lupaan äänestää sellaista puoluetta, joka takaa summaa joko reilusti nostettavan tai virastoja hajasijoitettavan. Pääkaunpunkiin vuosikymmeniä jatkuneesta rahan pumppaamisesta pitää luopua ja rahaa on riitettävä välillä muuallekin.
Helsingin kaupunki voi aamulla hampaita harjatessaan etsiä peilistä syypäätä asumiskustannusten räjähdysmäiseen nousuun. Kuka vastaa kaavoituksesta? Niinpä.
Jos Helsingissä on veroprosentti 17.50 (ensi vuonna 18.50) ja korkeimman prosentin kunnassa 21 niin tuo ero ei käytännössä juurikaan riitä tasaamaan sitä eroa, mikä niiden kuntien asukkaiden asumiskustannuksissa on. Näin uskallan väittää vaikkei minulla ole aavistustakaan siitä, missä kunnassa on veroprosentti 21.
Henk.koht taas kannatan Etelän liiton, vrt. Pohjoisen liitto (ital. Lega Nord), perustamista ja maatalouden alasajoa sekä uunin pankoilla makkoilelevien maaseudun peräkammarin poikien elättämisen lopettamista etelän rahoilla. Alueen raja voisi mennä jostain Hämeenlinnan eteläpuolelta ja siihen voisi rakentaa vaikka muurin.
Taitavat kesäasujat juuri kuormittaa lakisääteisiä palveluja samalla, kun maksavat veronsa muualle. Veikkaan, että Helsikiläistenkin kesäaikaan muualla käyttämien palvelujen määrä ei ole ihan vähäinen.
Henk.koht taas kannatan Etelän liiton, vrt. Pohjoisen liitto (ital. Lega Nord), perustamista ja maatalouden alasajoa sekä uunin pankoilla makkoilelevien maaseudun peräkammarin poikien elättämisen lopettamista etelän rahoilla. Alueen raja voisi mennä jostain Hämeenlinnan eteläpuolelta ja siihen voisi rakentaa vaikka muurin.
Kaavoituksella siis kaupungit voivat saada kiinteistöjen hinnat sellaisiksi kuin haluavat? No tulipahan nyt tällainenkin näkemys luettua.
Tai sipoolaisilta?Määrätietoinen puuttuminen kaavoittamattomaan tonttimaahan, tiukka puuttuminen rakentamattomaan kaavoitettuun maahan, jarruttavien esteiden poistaminen. Lisää voit kysyä vaikka Hypoteekin Inhalta.
PerSuista en tiedä, mutta näin liikkuvana äänestäjänä lupaan äänestää sellaista puoluetta, joka takaa summaa joko reilusti nostettavan tai virastoja hajasijoitettavan. Pääkaunpunkiin vuosikymmeniä jatkuneesta rahan pumppaamisesta pitää luopua ja rahaa on riitettävä välillä muuallekin.
Helsinkiläisenä veronmaksajana ja liikkuvana äänestäjänä minua puolestaan kiinnostaa suuresti se, miten (mahdollinen) kansanedustajani ajaa minun kotikaupunkini asioita parlamentissa. Tästä syystä olen kiinnostunut esimerkiksi perussuomalaisten suhtautumisesta näihin asioihin.
Harmi kun Halme on kuollut, siinähän oli kans aika kova tekijä Persuihin.En tosin usko, että mikään muu puolue on yhtä paljon "yhden tyypin varassa", kun Persut.
Kun itsekin kuulun näihin kesäasukkaisiin, niin voin kertoa että veikkaat väärin.Taitavat kesäasujat juuri kuormittaa lakisääteisiä palveluja samalla, kun maksavat veronsa muualle. Veikkaan, että Helsikiläistenkin kesäaikaan muualla käyttämien palvelujen määrä ei ole ihan vähäinen.
Kun itsekin kuulun näihin kesäasukkaisiin, niin voin kertoa että veikkaat väärin.
Mökillä on sähköt ja liittymismaksu oli useampi tonni. Sähköyhtiö laskuttaa ympäri vuoden vaikka mökki ei ole talvella käytössä, tulisi kuulemma kalliimmaksi irtisanoa puoleksi vuodeksi.
Joka vuosi tulee kiinteistövero ja kunnan jätemaksu maksettavaksi. Juomavesi kulkee auton takakontissa ja käymäläjätteet kaivan omakätisesti maahan.
Rahaa kuluu melkoisia summia paikalliseen ruokakauppaan, rautakauppaan ja bensa-asemille. Naapurin isännällekin välillä kun pyydän tekemään joitain hommia mökillä.
Lakisääteisiä palveluja? No yleensä jätän roskapussin lähtiessä roskien keruupisteeseen kun siitä kerran maksankin. Voisin kyllä yhtä hyvin viedä kotia jäteastiaan.
Poliisia, koulua, terveysasemaa tai kunnan viranomaisia ei ole tarvinnut vaivata.