E. Muokkasit viestiäsi lainauksen jälkeen joten kommentoidaan nyt vielä, että mitään muuta näyttöä tuosta ei ole kuin Orpon sana. Melko rohkeasti sitä siis julistat
Kyllä tuo tavoite täyttyy helposti. Vaikka Marinin hallitus on saanut sisäpolitiikassa poliittisista syistä liian vähän tunnustusta mm. rasisminvastaisessa työssä ja ilmastonmuutoksen torjumisessa, eivät ne konkreettiset saavutukset kovin merkittäviä kuitenkaan olleet.
Mutta ei, siitähän ei ollut kyse. Vaan siitä että kyseinen kommentti oli aivan sysipaska "keskustelunavaus".
Johon totesin, että paska keskustelunavaus nähtiin Marinin toimesta. Vähän on eri asia, tekeekö sen joku nobody vai ex-pääministeri ja nykyinen SDP:n puheenjohtaja.
Itse olen vastannut somessa vasemmiston paskoihin keskustelunavauksiin, jos asia muuten on ollut merkittävä ja suuntaviiva on edes siihen suuntaan. Näin näen tässäkin tapauksessa vaikka persusta on kyse. Mutta tavasta olen eri mieltä ja Soininvaaran neutraalimpi varoittelu aiheesta on parempi. Luvut ovat Soininvaaralla hillitymmät, kymmeniä miljoonia ja ne ovat todellista luokkaa. Mikä sekin valtava haaste. Ongelma vaikuttaa olevan todellinen ja saattaa realisoitua nopeammin, jos venäjä onnistuu tavoitteessaan saada aikaan kymmenien tai satojen miljoonien ihmisten nälänhätä Afrikassa.
e: En siis ole samaa mieltä jonkun nobodyn kanssa miljardista. Mutta olen samaa mieltä Soininvaaran ja monen muun kanssa siitä, että puhutaan isoista väkimääristä ja myös siitä, että länsimaiden vastaanottokyky ei kestä näitä määriä. Olisi syytä pohtia, mitä voidaan tehdä, koska suuri muuttoliike voi toteutua nopeammin kuin luulemme. Miten suojelemme EU:ta, NATO:a, Eurooppaa tai Suomea tilanteessa, jossa kymmenet miljoonat pyrkivät Eurooppaan.
Otetaan vielä lainaus Soininvaaran tekstistä:
“On täysin mahdotonta, että kuka tahansa voisi halutessaan muuttaa eurooppalaisiin hyvinvointivaltioihin niiden sosiaalietuuksista nauttimaan. Tulijoita olisi tulvaksi asti, ja siihen ne hyvinvointivaltiot kaatuisivat.”
Samaa mieltä ja jotta keskustelu itse aiheesta käynnistyisi, pakko on sietää huonompiakin avauksia. Niiden ansiosta tässäkin keskustelussa päästiin avaajan haukkumisesta substanssin pariin.