Enkä minä niin väittänytkään.Mä silti luulen, että noissa persutilaisuuksissa ei käy 500 000 persujen äänestäjää venyttelemässä oikeaa kättä.
Enkä minä niin väittänytkään.Mä silti luulen, että noissa persutilaisuuksissa ei käy 500 000 persujen äänestäjää venyttelemässä oikeaa kättä.
Enkä minä väittänyt sinun niin väittäneenkään.Enkä minä niin väittänytkään.
Kaikki, korostan KAIKKI, täyspäiset pidättäytyvät kommentoimasta asioita ennen kuin faktoja on tuotu julki. Toki siellä toisella puolella toimitaan päinvastoin, hyvänä esimerkkinä vaikka Porvoon poliisiampujien tapaus, jossa innokkaimmat kahjot olivat varmoja että "mutiaiset" siellä taas ovat riehuneet.
Sulta puuttui persu -etuliite tuosta politikot edestä.... Nehän kommentoivat heti sitä "arabijuttuakin'.Taidat juksata. Poliitikot kommentoivat koko ajan kaikkea vajaalla tiedolla
Taidat juksata. Poliitikot kommentoivat koko ajan kaikkea vajaalla tiedolla. Olennaista tässä tapauksessa oli "väärän" narratiivin myötä hiljaisuus ja "oikean" myötä pidäkkeetön ulvonta. Vrt. odinien kieltovaatimukset, vaikka odineilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Jos asiaa et halua nähdä, en voi asialle mitään.
Jos olisi saatu varmistettu tieto, että arabit siellä on ollut persuja vasaralla hakkaamassa, koska eivät pidä persujen politiikasta, niin kyllä varmasti kaikki poliitikot olisi kilvan ollut tuomitsemassa poliittisen väkivallan.
En ole korkannut Laitilaa enkä korkkaa. Onhan tuo kansallismielisten skene tänä päivänä niin syvää ja sakeaa, että voi vetää melkein suoran yhtäläisyysmerkin äärioikeistoon.
Tässä tuli muuten hyvin ajateltu pointti noiden äänestäjien suhteen.Mutta kyllä persujen äänestäjistä löytyy ihan tavallisia suomalaisia. Osalle maahanmuutto on iso asia, osalle ei. Nämä tavalliset tallaajat ovat ehkä keskimäärin enemmän halpaan populismiin lankeavia tyyppejä, mutta eivät mitenkään erityisen rasistisia tai vihamielisiä.
Ei ollut mitään "hiljaisuutta". Tässäkin ketjussa käytiin sivutolkulla keskustelua aiheesta. Yleisin kommentti oli, että onpa ikävä ja huolestuttava keissi, odotellaan lisätietoja.Taidat juksata. Poliitikot kommentoivat koko ajan kaikkea vajaalla tiedolla. Olennaista tässä tapauksessa oli "väärän" narratiivin myötä hiljaisuus ja "oikean" myötä pidäkkeetön ulvonta. Vrt. odinien kieltovaatimukset, vaikka odineilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Jos asiaa et halua nähdä, en voi asialle mitään.
Ei ollut mitään "hiljaisuutta". Tässäkin ketjussa käytiin sivutolkulla keskustelua aiheesta. Yleisin kommentti oli, että onpa ikävä ja huolestuttava keissi, odotellaan lisätietoja.
Kuten sinulle tuossa edellä kerrottiin, eduskuntaryhmien puheenjohtajat tuomitsivat Katajan pahoinpitelyn selväsanaisesti ja olivat huolissaan tapauksesta. Keskustelua aiheesta rajoitti kuitenkin se, että varmaa tietoa oli niukalti saatavilla. Yleensä sekä poliitikot että vastuulliset kansalaiset ovat varovaisia kommenteissaan, kun tapahtumien kulku on epäselvä.
Kovin vauhkoaminen tapauksesta tuli perussuomalaisten kulmasta, kun oli kova kiire kerätä poliittiset irtopisteet kotiin. Tämäkin noteerattiin yleisesti jo tuolloin. Nyt kun tuo hätähousuilu kopsahti omaan nilkkaan, on ihan aiheellistakin huomauttaa asiasta - etenkin, kun tällä samalla persuporukalla on muutoinkin tapana möläytellä yhtä sun toista vajavaisin tiedoin.
Niin, keskustelupalstan keskustelu on verrattavissa hallituksen jäsenten kommentoitiin omaan työyhteisöönsä kohdistuneessa iskussa. Olisi voinut luulla, että esimerkiksi vastaava hyökkäys olisi valtakunnassa ollut heti pääuutisten joukossa.
Tekstistäsi samaa mieltä, mutta ihmettelen tämänkin palstan kirjoittajien valikoivaa muistia. Ei tästä nyt kauhean kauaa ole, kun täysin perätöntä juttua kauhisteltiin. Samaan kategoriaan lasken rautatientorin mamuteltan "tuhopolton", josta erinäiset ryhmittymät syyllistettiin vaikkei ollut mitään näyttöä. Todellisuus tuhopoltosta olikin ihan jotain muuta. Nämä nyt sieltä toisesta ääripäästä.
Itse jätän tuoreeltaan ottamatta kantaa moneenkin juttuun, jollei asiasta ole selkeä kuva. Eri vaihtoehtoja toki mielessäni käyn läpi, mutta niin moni tapaus on paljastunut tutkinnan edetessä ihan muuksi mitä alkuperäinen uutisointi antoi ymmärtää. Sen takia noilla kovin vajanaisilla tiedoilla ole hinkua lähteä mitään ryhmittymää teilaamaan.
Huhtasaarelta tätä osasi odottaakin, että suu vaahdossa ollaan heti suoltamassa näppäimistöltä ties mitä skeidaa ilman parempaa tietoa. Tavion olisi juristina sen sijaan kuvitellu olevan varovaisempi, vaikka kuinka olisi mieli tehnyt lähteä politisoimaan.Kovin vauhkoaminen tapauksesta tuli perussuomalaisten kulmasta, kun oli kova kiire kerätä poliittiset irtopisteet kotiin. Tämäkin noteerattiin yleisesti jo tuolloin. Nyt kun tuo hätähousuilu kopsahti omaan nilkkaan, on ihan aiheellistakin huomauttaa asiasta - etenkin, kun tällä samalla persuporukalla on muutoinkin tapana möläytellä yhtä sun toista vajavaisin tiedoin.
Määrittele syvä ja sokea? Ison osan persuja äänestäjiä lyöt lokeroon natsit. En kyllä missään tuota huutelisi ja tuskin kellekään sitä suoraan olet muualla uhonnutkaan, kuin jatkojan palstalla. Joku voi viellä vetää syytteet kunnianloukkauksesta.En ole korkannut Laitilaa enkä korkkaa. Onhan tuo kansallismielisten skene tänä päivänä niin syvää ja sakeaa, että voi vetää melkein suoran yhtäläisyysmerkin äärioikeistoon.
Ei sokea, sakea. Kansallismielisten skene, PS ja nämä pienemmät ryhmät SKE:t ja vastaavat, kyllä ne voi mielestäni niputtaa samaan syvään päätyyn.Määrittele syvä ja sokea? Ison osan persuja äänestäjiä lyöt lokeroon natsit. En kyllä missään tuota huutelisi ja tuskin kellekään sitä suoraan olet muualla uhonnutkaan, kuin jatkojan palstalla. Joku voi viellä vetää syytteet kunnianloukkauksesta.
Ei sokea, sakea. Kansallismielisten skene, PS ja nämä pienemmät ryhmät SKE:t ja vastaavat, kyllä ne voi mielestäni niputtaa samaan syvään päätyyn.
Yleissivistykseen! Silti lauot täällä että persujen edustajat ja kannattajat on natseja. Oot sä hurja äijä.Ei sokea, sakea. Kansallismielisten skene, PS ja nämä pienemmät ryhmät SKE:t ja vastaavat, kyllä ne voi mielestäni niputtaa samaan syvään päätyyn.
Mulla on pari lapsuudenystävää, jotka mainostavat äänestävänsä persuja ja muutenkin ovat ns. rajakkeja ja he jakavat kaikenlaisia alan linkkejä someissaan. Heidän kanssaan nykyään kommunikoin lähinnä Facebookin välityksellä, ja heille olen kyllä mielipiteeni tehnyt selväksi suorasti. Eivät ole haastaneet oikeuteen kunnianloukkauksesta. Mielestäni yleissivistykseen ei kuulu lähteä tuonne minnekään vieraille ihmisille huutelemaan mistään ja tuomitsemaan. Jokainen saa olla mitä haluaa ja minä olen heistä mitä mieltä haluan. Se ei liene kunnianloukkauksen paikka? Eri asia sitten, jos tullaan naaman eteen jotain paskaa tuputtamaan, niin sitten reagoin, vähän niin kuin kerran Helsingissä (!) joku aito avioliitto-kojun ukko pysäytti ja tuli tuputtamaan. Näytin keskisormea ja käskin painumaan vittuun edestäni tietä tukkimasta. Mutta nämä ovat poikkeustapauksia.
Kiitos!Yleissivistykseen! Silti lauot täällä että persujen edustajat ja kannattajat on natseja. Oot sä hurja äijä.
Tuo kaveri näyttää Twitterin mukaan fanittavan Ano Turtiaista, ja uudelleentwiittauksissa näkyy myös mm. Junes Lokka ja James Hirvisaari. Olisikohan Anon eduskuntaryhmässä tilaa toisellekin avustajalle...Jarno Vähäkainu vastaa omalla tavallaan Ville Tavion haluun käydä asiakeskustelua:
Ja kenenkäs muun kuin Mauri Peltokankaan vaalipäällikkö edellisissä eduskuntavaaleissa.Tuo kaveri näyttää Twitterin mukaan fanittavan Ano Turtiaista, ja uudelleentwiittauksissa näkyy myös mm. Junes Lokka ja James Hirvisaari. Olisikohan Anon eduskuntaryhmässä tilaa toisellekin avustajalle...