Pentti Lindegren – selostajalegenda

  • 34 170
  • 219

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
Viestin lähetti Köpi
Ja Chris Pronger pelasi Dallasissa ym..hohhoijaa. Itselläni on digiboxi, mutta kertokaa nyt joku, jos sen kielen saa sieltä vaihdettua, niin miten! Itse en ole sitä vielä keksinyt..:mad:

Mulla se toimii niin, että painaa kaukosäätimen plus (+)-nappia. Sama nappi, josta valitaan tekstitys, sijaitsee siinä säätimen alaosassa, muistaakseni joidenkin muiden nappien keskellä. Sitten ilmestyy valikko, josta voi valita mm. lähetyskielen. Ei sitten muuta kuin painaa sitä sivulle-nappia (->) , niin kieli vaihtuu. Onko muunlaisia säätimiä?
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Jep, tajusin sen itekin sitten kun kokeilin..taas vaihteeksi hidas sytytys :D

Eilen oli taas ihan uskomaton moka, kun Penttiä hetken kuuntelin. Väliaikatilanne tuli ottelusta OTT - BUF ja kyseisessä hommelissa oli virhe, että Dumont olisi tehnyt Ottawalle maalin. Buffalossa kyseinen herra pelaa, mutta eihän meitin Pentti sitä tiennyt..goddamn it!:mad:
 

Lint

Jäsen
Viestin lähetti Köpi
Jep, tajusin sen itekin sitten kun kokeilin..taas vaihteeksi hidas sytytys :D

Eilen oli taas ihan uskomaton moka, kun Penttiä hetken kuuntelin. Väliaikatilanne tuli ottelusta OTT - BUF ja kyseisessä hommelissa oli virhe, että Dumont olisi tehnyt Ottawalle maalin. Buffalossa kyseinen herra pelaa, mutta eihän meitin Pentti sitä tiennyt..goddamn it!:mad:

Kun se asia korjattiin ruutuun että Dumont teki maalin Buffalolle, totesi Pena itsekin ihmetelleen edellistä infoa jossa Dumont olisi muka Ottawan miehenä. Mulle jäi kyllä se vaikutelma että Pena ois tienny että Dumont on tosiaan Buffalon eikä Ottawan mies.
Muutenkin oli mun mielestä aika hyvä suoritus Penalta tuo eilinen.
Muutama hiljainen "kukassepelaajaolikaan" hetki tuli, mutta kokonaisuutena mun mielestä vähintään hyvä suoritus!
 

Järvätsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, NyR
Tuli linkusta mieleen, että mikäs on teidän mielestänne tällä kaudella käytetyimpiä lauseita mitä linkku on käyttänyt jos ei niitä alun lagendaarisia ja kivikovia liigoja ei oteta mukaan. Mulle on jäänyt aikas hyvin takaraivoon lause :

Petr Nedved, kanadalaistunut tsekki :D . Onko muut huomannut samaa?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Aika usein tulee termi 'fyysisen osaston mies'
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Ei tällä kaudella...

... mutta aiemmin Ron Hextallin vielä pelatessa, sai lähes aina Flyersien ollessa ruudussa kuulla Penan nippelin siitä että isukki Bryan Hextall ei halunnut poikansa pelaavan Flyerseissä, koska hänellä oli omalla pelaajaurallaan ollut niin paljon skismaa jengin pelaajien kanssa.

Hextallkin kääntyi pelin tiimellyksessä muutamaan otteeseen verbaaliakrobaattimme suussa Sextalliksi. :p
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Re: Ei tällä kaudella...

Viestin lähetti McBean
... mutta aiemmin Ron Hextallin vielä pelatessa, sai lähes aina Flyersien ollessa ruudussa kuulla Penan nippelin siitä että isukki Bryan Hextall ei halunnut poikansa pelaavan Flyerseissä, koska hänellä oli omalla pelaajaurallaan ollut niin paljon skismaa jengin pelaajien kanssa.

Hextallkin kääntyi pelin tiimellyksessä muutamaan otteeseen verbaaliakrobaattimme suussa Sextalliksi. :p

Eiks se ollu isoisä-Bryan ??

Voipi olla, että muisti tökkii, mutta kyllä toi monta kertaa tuli kuultua :)
 

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Kiitos Pentti!

Pena jaksaa pari ekaa erää pysyä hereillä, mutta ilmeisesti vanhukselle käy kuten vanhuksille tuppaa käydä, että veto loppuu, kun yö erottaa pojasta miehen.

Pari poimintaa yön Det-Van matsista:

"Ja tervetuloa takaisin St. Louis Arenaan!" (On ne Detroitissa reiluja, kun ihan toisen kaupungin mukaan ovat viitsineet nimetä oman urheilupyhättönsä!)

Brett Hull pysyi 2 erää Brett Hullina, mutta sitten jossain vaiheessa kolmatta erää ilmestyi kentälle tuo salaperäinen (ilmeisesti) ruåtsalaispelaaja Brett Håll.

Samainen Brett Håll (joka pelaa numerolla 17 ja oikea käsi mailassa alhaalla) käytti välillä aliasta Kris Draper (joka pelaa numerolla 33 ja leftiltä). Samaa Kris Draper-nimeä käytti Henrik Sedin, joka kyllä pelaa numerolla 33 ja lyö kiekkoakin leftiltä, mutta Vancouverin joukkueessa. Maalivahti Dan Cloutier käytti puolestaan nimeä Dominik Hasek.

Näin ainakin Pentin mukaan.

Toinen mielenkiintoinen juttu, mikä Pentin selostuksista on ollut poimittavissa Detroit-matseissa (nyt kun niitä on Canalilta se 6 miljoonaa tullut tällä kaudella):

Jossain vaiheessa kevättä Fedorovissa puhuessaan Spentti lainasi Barry Melrosea, joka oli sanonut 91:n olevan kaikkien aikojen taitavin venäläiskiekkoilija (tai jotain sen suuntaista, en muista sanatarkasti). Ensimmäisillä kerroillaan Pena epäili BM:n lausunnon paikkaansapitävyyttä ja nosti rinnalle muita taitavia venäläispelaajia kautta aikojen. Lievää pehmenemistä havaittavissa, sillä viime yönä Pena esitti tuon BM:n lausuman lähes sanatarkasti omana mielipiteenään.

Näin ne mielipiteet menee salakavalasti perille. Varokaa vain ettei kohta omassa suussa taivu brett hÅll! :D
 

Kopander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Colorado Avalanche
Liverpool
On se mahtavaa olla kiekkofani. Tietää kaiken kaikesta, huomaa toisten virheet, muistaa mainita niistä ja litistää toiset maanrakoon, ja mikä parasta ei itse tee virheitä koskaan! Ja vaikka tekisikin, niin kukaan ei huomaa niitä, eikä niistä itse tarvitse puhua. :D

Kyllähän tässä ketjussa on ollut paljon huvittaa, yksi osa siitä koostuu Pentin kämmäilyistä. Mutta toinen osa, se paljon suurempi koostuu taas kirjoittajien loistavasta, terävästä, älykkäästä tavasta huomata joka ikinen virhe, joita esim. Linkku selostuksissaan tekee. Esimerkki,
"Ja tervetuloa takaisin St. Louis Arenaan!" (On ne Detroitissa reiluja, kun ihan toisen kaupungin mukaan ovat viitsineet nimetä oman urheilupyhättönsä!)"

Hah hah, kylläpä Pentti on niin taukki mieheksi kuin vain voi olla. Kerrassaan uskomaton moka, näitä ei voi sattua usein edes Pentille. Sehän meni täysin poskelleen, luuleeko Pentti todella, että Detroitin areenan nimi on kaupungin nimi josta Blues tulee!?!
Jaa-a, mielestäni tuo meni aika lähelle totuutta (Joe...arena)
Tälläisiä inhimillisiä erehdyksiä ei tule ikinä ainakaan Jatkoajan kirjoittajille. Ehei, hehän ovat kiekkofänejä, he tietävät.

On todellakin totta, että Linkulle sattuu ja tapahtuu joka lähetyksessä jotakin. Sille ei kuitenkaan voi yhtään mitään. Jatkoajan kirjoittajat ovat pääsääntöisesti jääkiekon rautaisia ammattilaisia(minä mukaanlukien). Kuitenkin tällä hetkellä jääkiekon televisionti on Suomessa aivan lapsen kengissä, jos verrataan esimerkiksi amerikan puoleen. Ja täällä ottelut on suunnattu enimmäkseen kaikille, ei niinkään meidänlaisille asiantuntijoille. Lindegren varmasti tietää NHL sarjasta yhtä paljon ja enemmän kuin moni tänne häntä haukkuneista, ja niin pois päin. (Minä tietenkin tiedän enemmän kuin Linkku, mutta...)
Hän ei ehkä kuitenkaan saa viestitettyä sitä kaikkea tietomäärää katsojille, mitä varastoissa on. Ja ehkä hyvä niin, ei perheen pienimmät ja muut nuijat jotka eivät ymmärrä jääkiekosta juuri mitään, halua tietää kaikenmaailman nippelitietoja.

Sellaista selostajaa, joka täyttäisi tämänpalstan henkilöiden toiveet ei Suomessa olekaan. Täällä ei ole yhtään ns. rautaista ammattilaista siihen hommaan, Lindegren kuuluu kärkipäähän, Saukkosesta ei tässä yhteydessä voi edes puhua. Täällä ei ole kilpailua oikeastaan lainkaan, joten riittää kun kiekkoottelut järjestetään tähän "koko perhe katsoo" tyyliin.
 

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
Viestin lähetti Kopander
On se mahtavaa olla kiekkofani. Tietää kaiken kaikesta, huomaa toisten virheet, muistaa mainita niistä ja litistää toiset maanrakoon, ja mikä parasta ei itse tee virheitä koskaan! Ja vaikka tekisikin, niin kukaan ei huomaa niitä, eikä niistä itse tarvitse puhua. :D

Kyllähän tässä ketjussa on ollut paljon huvittaa, yksi osa siitä koostuu Pentin kämmäilyistä. Mutta toinen osa, se paljon suurempi koostuu taas kirjoittajien loistavasta, terävästä, älykkäästä tavasta huomata joka ikinen virhe, joita esim. Linkku selostuksissaan tekee. Esimerkki,
"Ja tervetuloa takaisin St. Louis Arenaan!" (On ne Detroitissa reiluja, kun ihan toisen kaupungin mukaan ovat viitsineet nimetä oman urheilupyhättönsä!)"

Hah hah, kylläpä Pentti on niin taukki mieheksi kuin vain voi olla. Kerrassaan uskomaton moka, näitä ei voi sattua usein edes Pentille. Sehän meni täysin poskelleen, luuleeko Pentti todella, että Detroitin areenan nimi on kaupungin nimi josta Blues tulee!?!
Jaa-a, mielestäni tuo meni aika lähelle totuutta (Joe...arena)
Tälläisiä inhimillisiä erehdyksiä ei tule ikinä ainakaan Jatkoajan kirjoittajille. Ehei, hehän ovat kiekkofänejä, he tietävät.

On todellakin totta, että Linkulle sattuu ja tapahtuu joka lähetyksessä jotakin. Sille ei kuitenkaan voi yhtään mitään. Jatkoajan kirjoittajat ovat pääsääntöisesti jääkiekon rautaisia ammattilaisia(minä mukaanlukien). Kuitenkin tällä hetkellä jääkiekon televisionti on Suomessa aivan lapsen kengissä, jos verrataan esimerkiksi amerikan puoleen. Ja täällä ottelut on suunnattu enimmäkseen kaikille, ei niinkään meidänlaisille asiantuntijoille. Lindegren varmasti tietää NHL sarjasta yhtä paljon ja enemmän kuin moni tänne häntä haukkuneista, ja niin pois päin. (Minä tietenkin tiedän enemmän kuin Linkku, mutta...)
Hän ei ehkä kuitenkaan saa viestitettyä sitä kaikkea tietomäärää katsojille, mitä varastoissa on. Ja ehkä hyvä niin, ei perheen pienimmät ja muut nuijat jotka eivät ymmärrä jääkiekosta juuri mitään, halua tietää kaikenmaailman nippelitietoja.

Sellaista selostajaa, joka täyttäisi tämänpalstan henkilöiden toiveet ei Suomessa olekaan. Täällä ei ole yhtään ns. rautaista ammattilaista siihen hommaan, Lindegren kuuluu kärkipäähän, Saukkosesta ei tässä yhteydessä voi edes puhua. Täällä ei ole kilpailua oikeastaan lainkaan, joten riittää kun kiekkoottelut järjestetään tähän "koko perhe katsoo" tyyliin.

Jaaha. Taas yksi sellainen kirjoittaja, joka ei elämänsä aikana ole koskaan kritisoinut mitään. Aina kun hän näkee huonon elokuvan, hän vain toteaa, että "tekevälle sattuu, en itsekään kuitenkaan olisi pystynyt parempaan, kyllähän minäkin virheitä teen, hehe". Sitten hän kun saa pahanmakuista ruokaa ravintolassa, niin tumaa taas samat litaniat. Entä, jos saa korjaajalt huonosti korjattua tavaraa? Ei kritiikkiä, eihän hän itsekään osaa kaikkea, mitä sitä silloin mitään kritisoimaan. Hehe. Niin varmaan.

On totta, että tässä on vähän samaa mieninkiä kuin käännösmokien etsinnässä. Kaikkihan aina niitä löytävät ja tietävät, miten käännetään paremmin. Harva kuitenkin on oikeasti ilkeämielinen näin tehdessään. Rajansa kuitenkin kaikella.

Olen jo sanonut, että mielestäni Pentti ei ole erityisen hyvä selostaja. Hänen pitäisi olla äänenkäytön ammattalainen, mutta kuulostaako se Kopanderista siltä? Hengitystekniikka on pielessä, lausuminen on monesti epäselvää, puhe pahimmillaan todella katkonaista ja tosiasiatkin menevät sekaisin. Kun itse olen työkseni aikoinaan ääntäni käyttänyt, tiedän, miten tärkeää sen käyttäminen oikein on kuulijan kannalta. Selkeä artikulointi on yksi perusasiota. Ja entä selkeä virheiden korjaus? Penahan ei aina edes huomaa mokiansa, mutta jos huomaa, pitää todella noloja hiljaisia hetkiä, eikä kerro katsojalle, mitä sitten oikein tapahtui. Niinkö toimii ammattilainen? Kyllähän katsojat ymmärtävät, että virheitä tulee. Kyse onkin siitä, miten ne korjaa. Tai Linkun tapauksessa ei korjaa. Minusta nämä eivät ole selostajalle mahdottomia vaatimuksia. Ehkä ne ovat kuitenkin Linkulle. Ja tunnelmanluontikyvystä en kehtaa edes mainita.

Sen minä sanon, että NHL:n yölähetyksiä eivät perheen pienimmät ja kotiäidit eivät katso. Katsojakunta on takuulla vaativampaa kuin keskiverto SM-Liiga-ottelussa. Tämä on sekä Canal-plussan että Linkun syytä tiedostaa. Kyse on palvelusta, josta katsojat maksavat, ei mistään Linkun eläkerahasto-ohjelmasta, jossa Pentti valistaa kotiäitejä ja pilttejä jääkiekon saloihin. Tai niin sitä toivoisi, ettei olisi.
 

Kopander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Colorado Avalanche
Liverpool
Nyt tiedän mihin näitä :D käytetään. Tosikoimmat voivat lisätä niitä haluamiinsa väleihin, onneksi kaikki eivät niitä tarvitse.
 

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
Viestin lähetti Kopander
Nyt tiedän mihin näitä :D käytetään. Tosikoimmat voivat lisätä niitä haluamiinsa väleihin, onneksi kaikki eivät niitä tarvitse.

Täytyy myöntää, että tuo oli loppujen lopuksi aika hyvin sanottu.
 

Loco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Red Wings
Joku kyseli tuossa niitä vakio-mokia ja mieleen tulee ainakin tämä kuuluisa "Koobran Käsi". Kobran Käsi on noussut muistaakseni ainakin Kiprusoffilla ja Tommy Salolla .

Myös minun mielestäni Lindegren on ala-arvoinen selostaja ja Saukkonen on häntä jo nyt valovuosia edellä.

Toisaalta Pentti ei minua ärsytä, koska pystyn seuraamaan peliä kohtalaisen hyvin ilman selostustakin ja Linkun mokathan ovat huippuhauskoja! Niitä jopa odottaa!

Kieltämättä menee jo yli jos ei edes tiedä ketkä joukkueet pelaavat kentällä...

T. Don Modano:mad: :D
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Eilen...

Eikös se eilinen NJD-CAR matsi pelattu linkun mukaan Hartwall-areenalla ? :)
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Re: Eilen...

Viestin lähetti kaizu
Eikös se eilinen NJD-CAR matsi pelattu linkun mukaan Hartwall-areenalla ? :)

...näin ja Devilsin miehistöstä löytyi Jayn velipoika Sergei Pandolfo:D
 

ace

Jäsen
Kyllähän Penalta löytyy paljon tietoa NHL:stä ja jopa ihan sisäpiireistä asti, ja kieltämättä niitä juttuja on mukava kuunnella, mutta selostajana Pentti on kyllä aika surkee. Yks juttu mikä mun korvaan on ottanut on tää: Jos vaikka Montreal ja L.A. pelaa vastakkain, ja Montreal purkaa Losin päätyyn, Pena sanoo: "Montreal purkaa pitkälle Potvinille."
Ei se Potvin mun mielestä nyt kauheen pitkä ole.
 

jackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pentti jalkapallossa

Äsken ManUrinen pelissä kuultua, Roy Carrollista tulee Englannin maajoukkueelle huippumaalivahti vielä pitkäksi aikaa..vai Walesille jonka paidassa Roy tosiasiassa pelaa? Luulisi nyt herrajumala sentään selostajalla olevan joka pelaajan tiedot edessään joista tiedot voi tarkistaa. Tuollainen on pelkkää katsojien aliarvioimista. Kyllä Pentilläkin toki hetkensä silloin tällöin on, liian harvoin vain.
 

Snapper 52

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itselleni oli mieluinen yllätys tuo viimeisin NYI-TOR peli, jossa Linkun ääntä ei kuulunut ensimmäisen 25 minuutin aikana teknisten ongelmien vuoksi (omaan analogisen C+:n). Toisen erän aikana herra pääsi taas vauhtiin metkoine kömmähdyksineen, mutta kauaa sitäkään ei jaksanut huvittavuudestaan huolimatta kuunnella. Kolmannessa erässä sain tarpeekseni ja otin äänen pois.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Re: Pentti jalkapallossa

Viestin lähetti jackie
Äsken ManUrinen pelissä kuultua, Roy Carrollista tulee Englannin maajoukkueelle huippumaalivahti vielä pitkäksi aikaa..vai Walesille jonka paidassa Roy tosiasiassa pelaa? Luulisi nyt herrajumala sentään selostajalla olevan joka pelaajan tiedot edessään joista tiedot voi tarkistaa. Tuollainen on pelkkää katsojien aliarvioimista. Kyllä Pentilläkin toki hetkensä silloin tällöin on, liian harvoin vain.

Niin no..jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin Roy Carroll on Pohjois-Irlannin maajoukkuemaalivahti..:D
 

jackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Re: Pentti jalkapallossa

Viestin lähetti Köpi


Niin no..jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin Roy Carroll on Pohjois-Irlannin maajoukkuemaalivahti..:D

Scheisse, niinhän tuo pelaa ja sen oikeastaan tiedän..miksi sitten kirjoitin Wales, en tiedä..feck. Nöyrin anteeksipyyntö.
 

Detroit91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti Järvätsalo
Tuli linkusta mieleen, että mikäs on teidän mielestänne tällä kaudella käytetyimpiä lauseita mitä linkku on käyttänyt jos ei niitä alun lagendaarisia ja kivikovia liigoja ei oteta mukaan. Mulle on jäänyt aikas hyvin takaraivoon lause :

Petr Nedved, kanadalaistunut tsekki :D . Onko muut huomannut samaa?

No on niitä Rangersin pelejäkin tullut tällä kaudella aika monta, mutta tuo lause ei mulle ole jäänyt niinkään mieleen. Miten olisi "William Scotty Bowman - NHL:n kaikkien aikojen menestyksekkäin valmentaja."? Kyseinen lause tulee melkein joka kerta kun Bowman on kuvassa tai vähintään kerran Detroitin peleissä.... Mulle ainakin tuo tieto on todella kiveen hakattu Linkun toimesta.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Toronto-Ottawa matsissa...

Oli taas sitä Penttiä ihan omillaan...siis kun se paviaani hehkutti, että "Lailime tekee NHL-ennätyksen, 4 peräkkäistä nollapeliä peräkkäin"...ihan hyvinhän se Lalime on pelannu, mutta päästihän toi siinä viidennessä Flyers-pelissä Mcgillisin maalin.

Eihän toi ny iso moka ois, jos sen ois maininnu kerran....mutta Penapa hehkutti tota varmaan kymmenen kertaa, aina tokan erän puolestavälistä lähtien, että kyllä tollanen ottaa päähän :mad:

Ennätys varmaankin on kyllä se, että Lalime on päästänyt viimeisessä viidessä matsissa vain yhen maalin, mutta se on ihan toinen juttu se.

Vähän offtopic, mutta miksköhän Canali on ottanu taas sen Powerweekin välitauolle ?? Ketä ihan oikeesti kiinnostaa Brett Hullin (sori Pentti, Hålin :D ) kahvilat ??
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Re: Toronto-Ottawa matsissa...

Viestin lähetti kaizu

Vähän offtopic, mutta miksköhän Canali on ottanu taas sen Powerweekin välitauolle ?? Ketä ihan oikeesti kiinnostaa Brett Hullin (sori Pentti, Hålin :D ) kahvilat ??
No ei ainakaan mua kiinnosta.
Miksi Canal, miksi???

Toivottavasti se oli vain väliaikainen moka, sillä Avs-Sharks Game 2 2. erätauolla tuli taas vanha kunnon NHL2Night.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Viestin lähetti Detroit91


"William Scotty Bowman - NHL:n kaikkien aikojen menestyksekkäin valmentaja."? Kyseinen lause tulee melkein joka kerta kun Bowman on kuvassa tai vähintään kerran Detroitin peleissä.... Mulle ainakin tuo tieto on todella kiveen hakattu Linkun toimesta.

Toinen jokakertainen lausahdus on: "Robert Bobby Holik, jonka setä Jiri...":D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös