On se mahtavaa olla kiekkofani. Tietää kaiken kaikesta, huomaa toisten virheet, muistaa mainita niistä ja litistää toiset maanrakoon, ja mikä parasta ei itse tee virheitä koskaan! Ja vaikka tekisikin, niin kukaan ei huomaa niitä, eikä niistä itse tarvitse puhua. :D
Kyllähän tässä ketjussa on ollut paljon huvittaa, yksi osa siitä koostuu Pentin kämmäilyistä. Mutta toinen osa, se paljon suurempi koostuu taas kirjoittajien loistavasta, terävästä, älykkäästä tavasta huomata joka ikinen virhe, joita esim. Linkku selostuksissaan tekee. Esimerkki,
"Ja tervetuloa takaisin St. Louis Arenaan!" (On ne Detroitissa reiluja, kun ihan toisen kaupungin mukaan ovat viitsineet nimetä oman urheilupyhättönsä!)"
Hah hah, kylläpä Pentti on niin taukki mieheksi kuin vain voi olla. Kerrassaan uskomaton moka, näitä ei voi sattua usein edes Pentille. Sehän meni täysin poskelleen, luuleeko Pentti todella, että Detroitin areenan nimi on kaupungin nimi josta Blues tulee!?!
Jaa-a, mielestäni tuo meni aika lähelle totuutta (Joe...arena)
Tälläisiä inhimillisiä erehdyksiä ei tule ikinä ainakaan Jatkoajan kirjoittajille. Ehei, hehän ovat kiekkofänejä, he tietävät.
On todellakin totta, että Linkulle sattuu ja tapahtuu joka lähetyksessä jotakin. Sille ei kuitenkaan voi yhtään mitään. Jatkoajan kirjoittajat ovat pääsääntöisesti jääkiekon rautaisia ammattilaisia(minä mukaanlukien). Kuitenkin tällä hetkellä jääkiekon televisionti on Suomessa aivan lapsen kengissä, jos verrataan esimerkiksi amerikan puoleen. Ja täällä ottelut on suunnattu enimmäkseen kaikille, ei niinkään meidänlaisille asiantuntijoille. Lindegren varmasti tietää NHL sarjasta yhtä paljon ja enemmän kuin moni tänne häntä haukkuneista, ja niin pois päin. (Minä tietenkin tiedän enemmän kuin Linkku, mutta...)
Hän ei ehkä kuitenkaan saa viestitettyä sitä kaikkea tietomäärää katsojille, mitä varastoissa on. Ja ehkä hyvä niin, ei perheen pienimmät ja muut nuijat jotka eivät ymmärrä jääkiekosta juuri mitään, halua tietää kaikenmaailman nippelitietoja.
Sellaista selostajaa, joka täyttäisi tämänpalstan henkilöiden toiveet ei Suomessa olekaan. Täällä ei ole yhtään ns. rautaista ammattilaista siihen hommaan, Lindegren kuuluu kärkipäähän, Saukkosesta ei tässä yhteydessä voi edes puhua. Täällä ei ole kilpailua oikeastaan lainkaan, joten riittää kun kiekkoottelut järjestetään tähän "koko perhe katsoo" tyyliin.