Pentti Lindegren – selostajalegenda

  • 33 964
  • 219

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
On pakko avata uusi ketju tälle mutta siis miten VITUSSA tollanen saatanan ääliö pääsee selostamaan NHL-matseja???

Tänään oli AIVAN pihalla koko matsin ajan, aivan uskomattomia mokia tuli solkenaan. Kaveri ei tiedä säännöistä paskan vertaa ja muutenkin käsitteet ovat aivan hukassa. Uskomatonta paskaa!

Nimistä ei mitään käsitystä, pelin lopussa Selännekkin kuulemma pelasi alivoimaa ja purki kiekon vaikka Selänne oli se mies jäähyllä joka meni Pentiltä TÄYSIN ohi.

"Lehtistä ei ole näkynyt ollenkaan kentällä ekassa erässä"

Joo ei varmaan näkynyt paitsi oli kentällä Turgeonin maalin aikaan ja kaikki muut paitsi sinä puusilmä varmasti tunnistivat Jeren kun ryntäsi Turgeonia onnittelemaan. Niin ja 3. eniten jääaikaa Dallasin hyökkääjistä matsissa.

Minkä helvetin takia Canal+ pilaa matsit käyttämällä tätä saatanan urpoa selostamossa kun tarjolla on esim. Innasen Mikko joka on VARMASTI 100x parempi selostaja kuin Linkku.

Vituttaa urakalla.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Ja vielä kummastuttaa enemmän, että Spenttis oli jo päivällä vetämässä fudista, missä oli toki vieläkin enemmän hukassa.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Lindegren olisi ihan hyvä kakkosselostaja. Pelin tahti vain on hiukan liian kova vanhalle miehelle.

Olen muuten huomannut, että Lindegren todennäköisesti kuuntelee kuulokkeilla selostusta Pohjois-amerikasta samanaikaisesti kun hän sönköttää päälle Suomeksi. Tämä selittäisi hänen huvittavat lausuntavirheensä, kuten "Tommy Salou" ja "Aki Böörg".

Ei se Lindegren nyt ihan NIIN kauhea ole. J-P Jalo olisi tosin mielestäni paras mies NHL-otteluita selostamaan.
 

pykli

Jäsen
Kaveri ei tiedä säännöistä paskan vertaa ja muutenkin käsitteet ovat aivan hukassa.

Tämäpä outoa entiselle maajoukkuepelaajalle ja HIFK:n kapteenille.

Olen muuten huomannut, että Lindegren todennäköisesti kuuntelee kuulokkeilla selostusta Pohjois-amerikasta samanaikaisesti kun hän sönköttää päälle Suomeksi.

Näin kai on... ei muuten ole varmasti ollenkaan helppoa kuunnella toista kieltä suoltavaa selostusta samaan aikaan kun oman suun pitäisi käydä suomeksi. Sopii koettaa ja jos on mielestään parempi, siitä vaan tarjoamaan itseään töihin !

Ei se Lindegren nyt ihan NIIN kauhea ole. J-P Jalo olisi tosin mielestäni paras mies NHL-otteluita selostamaan.

No se koohottaja nyt viimeiseksi sinne... mielestäni Lindegren on edelleen Canal+:n paras kiekkoselostaja kun en oikein tuosta Innasesta ole innostunut ikinä. Pentti on tuttu ja turvallinen valinta!

--- pykli
 
Viimeksi muokattu:

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
No kuka pakottaa Linkun toimimaan niin? Minusta tuntuu, että se on miehen oma valinta, että kuuntelee sitä alkuperäisselostusta. Ei siellä Innanen ole niin pahasti pihalla kuin Linkku. Mulle on aivan sama, mitkä miehen meriitit ovat, jos selostus ei kertakaikkiaan suju. Linkun tapauksessa ei ole mistään yksittäisistä virheistä kyse, vaan hän tekee niitä säännöllisesti aivan joka hiton matsissa. Ammattiselostajalle se pitäisi olla häpeäksi.

Linkku ei saa selostusta soljumaan. Puhe on katkonaista, lauseita jää kesken, tilanteita menee ohi ja lausuminen, ihan suomenkin, on ajoittain epäselvää. Ja kuka tosissaan pitää Linkun selostusääntä miellyttävänä? Mies itse sanoi Canal+ -tilaajalehden haastattelussa, että selostajan äänen tulee miellyttää kuulijaa. No, ehkä se on makuasia, mutta minä en Linkun äänestäkään pidä.

Minä kyllä laitan suosiolla NHL-matsien ajaksi englanninkielisen selostuksen, jos Linkku on äänessä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kohta pitää ottaa puhelin kauniiseen käteen ja soittaa Suomen Canal Plussalle ja vaatia vähän ryhtiliikettä tohon touhuun, Lindegrenin mokia ei yksinkertaisesti enää jaksa kuunnella.

Mikko Innanen ja J-P Jalo ovat molemmat KERTALUOKKAA parempia selostajia, he sentään tuntevat pelaajat sekä säännöt eivätkä mene sekaisin säännöllisin väliajoin toisin kuin Lindegren.

Vaikea kuvitella että joku pitää Lindegreniä hyvänä selostajana...Noh, meitä on moneen lähtöön, jotkut pitivät Juhantaloakin hyvänä kansanedustajana...
 

Siili

Jäsen
Nyt pitää kiittää Canal Digitalin henkilökuntaa. He ovat huomanneet saman epäkohdan, joka latistaa hyvien pelien tunnelman. Siellä on lyöty viisaat päät yhteen ja annettu vaihtoehto Linkulle, eli jätetty tanskankieli vaihtoehdoksi. Ja koska pelejä ei selosteta tanskaksi niin sieltä tulee selostus alkuperäisenä. Ilmeisesti Digitalin johtohenkilötkin tai tekniikasta vastaavat katselevat NHL-kiekkoa...
 

sumumummu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JAVA
Daespoon kanssa samaa mieltä.Penttis oli sekaisempi,kuin koskaan aikaisemmin.Lehtistä mies ei löytänyt mistään vaikka pelasi jo kolmannen pelin Turgeonin ja Ruzinckyn kanssa.

TUNTUU AIVAN SILTÄ ETTEI ÄIJÄ TEE MINKÄÄNLAISIA VALMISTUKSIA PELEIHIN,KUN KERRAN NIMIÄ ARVAILLAAN VIELÄ KOTONAKIN,sama pätee kyllä J-P Jalon lauantain selostukseen,eipä ollut pahemmin tietoa äijällä pelaajista.

Hommaa pitää välittömästi saada ammattimaisemmaksi ja PALJON,palkkaisivat nyt edes jonkun apurin selvittämään etukäteen kokoonpanot.

"Gudjuunsseen tekee täysin samallaisen maalin "Kolditzin" suotöstä,kuin ottelun alussa......"tilanne Chelsea-Blackburn ottelussa kuukausi sitten kun nauhalta tuli hidastettuna maali,joka siis tehtiin noin 20 minuttia sitten.

Pentti on pumpulia!!!!
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Kyllä Linkku osaa kieltämättä pilata loistavasti kovatasoiset pelit toilailullaan. Selostus on todella tökeröä ja katkonaista ja tästä on mennyt jo palautetta canalille.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
heh...kyllä teihin pojat on pakko yhtyä tässä tapauksessa. Linkku on siis aivan surkea selostaja..terveisiä vaan jos luet joskus näitä jatkoajan juttuja...mut siis hän on ihan pihalla koko ajan. Ja kuten se lehtinen juttu jo osoitti...hän ei huomaa etes ketkä ovat kentällä ja ketkä eivät. Siis mä ymmärrän et tottakai se on varmasti vaikeaa selostaa pelejä mutta jos se on noin vaikeaa niin tekis tilaa joillekin paremmilla selostajille. pakko katsoa pelejä äänet pois ainakun linkku on selostamassa. Ei siin muuta voi paljon tehdä :mad:
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Myös minä olen kyllästynyt Pentin mokiin.
Miksi hän menee julistamaan, että "näin ja näin tapahtui".
Esim. epäselvässä tilanteessa, että maali syntyi. Eikö hän voi sanoa, että " Mielestäni kiekko kävi maalissa. Mutta pianhan se nähdään hidastuksena, mitä oikeasti tapahtui"
Canalin peleissä kyllä tulee varmasti hidastukset moneen kertaan ja eri kuvakulmista, jottei katsojalle jääepäselväksi, mitä tilanteessa tapahtui.

Eihän Pentin tosiaan ole pakko selostaa kuulokkeet päässä, kuunnellen alkuperäiskieltä. En ainakaan minä tekisi näin, jos olisin selostaja. Katselisin sitä ruutua ja selostaisin sen mukaan.
Jos tekee mokia, niin katsojat tajuavat sen, että samalta ruudulta sitä peliä katselee, kuin itsekin näkevät.
Onko Spenttis tullut vanhaksi kun itse näkee nopeita tilanteita, ja tajuaa, mitä siinä oikeasti tapahtui ja kuka sen teki, mutta Pentti ei tajunnut?
Vaikken tiedä kaikkien joukkueiden rostereita ulkoa, niin tiedän joka joukkueesta ne ns. isommat nimet pelkästään numeron perusteella. Ainakin noin suurinpiirtein. Enkä valmistaudu otteluun mitenkään, kuin avaamalla töllön. Kyllä kunnon selostajan kuuluu valmistua peleihin huolella ja tähän kuuluu joukuuerostereiden opettelua. Noh, tietäähän Pentti kuka on varattu minäkin vuonna ja kuka varasi. Enkä tarkoita, että jokaiselta pelaajalta pitää tietää kengännumero ja perheen skeemamunkkien lukumäärä heksadesimaalimuodossa.
Nimen ja numeron yhdistäminen ei pienellä opettelulla ole paha, ja saa ne paperit olla siinä edessä esillä, kuten eilen HokiNaitissa Mika&Juti-parivaljakolla oli.
Pentti ilmeisesti luottaa muistiinsa - ja paljon.

Canal taitaa pian taas saada palautetta. Tarvis katsoa vielä pari peliä ja katsoa, tekeekö se Pentti samanlaisia mokia jatkuvasti.
Kukahan se yksi selostaja Canalilla on, joka on muutaman kerran selostanut pelejä? Ilmeisesti Mikko Innanen. Paljon paremman kuuloista kuin Spenttiksen.
J-P Jalo on parhaimmillaan jalkapallossa, mutta menee kyllä Spenttiksen edelle.

Montako kertaa kuulette tämän, kun Spenttis on selostusvuorossa:
"Ja tervetuloa taas maailman kovimman jääkiekkosarjan, legendaarisen ÄnHooÄllän pariin...."?
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Sama vanha Pentti. Sport FM:n ensimmäisissä Pentin radioselostuksissa sai olla todellinne guru, jos sai selvää, missä mennään. Samoin nämä valoliigaselostukset ovat legendaarisen huonoja. Mutta Eurosportin Jukka Loukion tasolle on vielä paljon matkaa.....
 

holvius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,Red Wings
Oli pakko käydä lukemassa Pentin uudet kämmäilyt kun tuli miehestä puhe.

http://personal.eunet.fi/pp/vuorenk/mikko/pentti.html

Muutama legendaarinen.

"Veron saa pidettyä kiekon kentällä"

"Vetää kiekon maaliin mutta kiekko ei koskaan sinne mennyt"
- Lindegrenillä jälleen ongelmia jalkapalloselostuksissa... (kiitos: "kmee")

Sieltä Zeudewjin Bonden"
- Chelsean nro 11 on Boudewjin Zenden...

Stanley Cup -finaaleissa 2001-2002 Chris Drury kuljettaa kiekkoa pitkin oikeaa laitaa. Lindegren sanoo:
"Kurri!"
Ja on jonkin aikaa hiljaa ennen kuin jatkaa selostusta.

Ja nyt Michael Jackson tulee jäälle!"
- Lindegren selosti koripalloa ja kyse oli Michael Jordanista. (kiitos: Olli Ylikotila)

Kaksi viimeistä on loistavia.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Innasen Mikko lukee tätä palstaa, pari kertaa on tullut kiitoksia Jatkoajan NHL-kirjoittajille suorassa lähetyksessä.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Onko mua maininnu nimeltä? Tyyliin:
"Ja jatkoajan ehdottomasti huonoin kirjoittaja on nimimerkki vilpertti. Koherenttia tekstiä, ei osaa kirjoittaa muusta kuin Sharkseista ja niistäkään ei tiedä mitään." :)
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
No nyt kun mainitsit...:D
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti Taito-Ojanen
No kuka pakottaa Linkun toimimaan niin? Minusta tuntuu, että se on miehen oma valinta, että kuuntelee sitä alkuperäisselostusta. Ei siellä Innanen ole niin pahasti pihalla kuin Linkku. Mulle on aivan sama, mitkä miehen meriitit ovat, jos selostus ei kertakaikkiaan suju. Linkun tapauksessa ei ole mistään yksittäisistä virheistä kyse, vaan hän tekee niitä säännöllisesti aivan joka hiton matsissa. Ammattiselostajalle se pitäisi olla häpeäksi.

Linkku ei saa selostusta soljumaan. Puhe on katkonaista, lauseita jää kesken, tilanteita menee ohi ja lausuminen, ihan suomenkin, on ajoittain epäselvää. Ja kuka tosissaan pitää Linkun selostusääntä miellyttävänä? Mies itse sanoi Canal+ -tilaajalehden haastattelussa, että selostajan äänen tulee miellyttää kuulijaa. No, ehkä se on makuasia, mutta minä en Linkun äänestäkään pidä.

Minä kyllä laitan suosiolla NHL-matsien ajaksi englanninkielisen selostuksen, jos Linkku on äänessä.


Veit tuolla kirjoituksella täysin sanat suustani. Aamen sille:D
 

ipanmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canadiens
Jos kerta se linkun selostus on niin kauheaa niin miksi sitten kuuntelette sitä? laittakaa ääni pois niin ei tarvi kuunnellä. No joo...oli ehkä vähän turha kommentti...mutta kyllä minun mielestä Linkku on parempi selostaja kuin esimerkiksi J-P Jalo.
 

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
Johan sanoin jo viestissäni, että kuuntelen Canal-plussan NHL-matsit englanniksi, kun en Linkusta pidä. Niin sadisti en sentään ole. En muista, milloin tuolta tanskankieliseltä puolelta alkoi tulla englanninkieliset selostukset, mutta viime keväänä se ei ollut vielä mahdollista, joten Linkkua oli pakko kuunnella, jos halusi selostusta. Se viime kevät oli muuten pahin: Pentillä oli jokin ihme yskä, ja hän ryki aivan ylettömästi selostuksien väliin. Kuulijalle tuli välillä aika huonot oltavat siitä.

Ennen kuin joku aloittaa taas sen "jos kerta, niin mee ite" -jutun, niin kerrottakoon, että itse olen harjoittanut simultaanitulkkausta ammattimaisesti. Siksi tiedän, miten tärkeää on, että ääntään ammatikseen käyttävän ihmisen työkalu on kunnossa. Rykivä tulkki on vielä kammottavampaa kuunneltavaa kuin samanlainen selostaja. Ilmeisesti selostajilla ei ole samanlaista "mute"-nappia kuin simultaanitulkeilla. Nappia voi sitten painaa, jos yskittää.

Sitä en vain ymmärrä, miksi Lindegrenin pitää yrittää tulkkauksen ja selostuksen välimuotoa, jos hän kerta kuuntelee selostusta englanniksi samaan aikaan. Sen sanon häpeilemättä, että jos puhtaaseen tulkkaukseen mennään, niin Pentin pesisin kyllä.

Pentin puolustukseksi sanon kuitenkin sen, että ei hän niin karmea ole kuin se Eurosportin kaksikko, joka Olympialaisissa selosti lätkää. Jouduin katsomaan USA-Venäjä-matsin uusintana tuolta kanavalta, ja en ollut uskoa korviani, kun kaksikon jorinoita kuunteli. Muistan vain muutamia pätkiä, jolloin he selostivat itse matsia. Muutenhan he horisivat niitä näitä tapahtumista piittamatta. Pelaajia ei osattu nimiltä, ja USA:lla oli monen monta kertaa huippumaalivahti nimeltään Habibulin... Joku mainitsi toisessa ketjussa kaksikon nimetkin, mutten tähän hätään niitä muista.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ne onnelliset jotka 'pääsevät' katsomaan otteluita HTV:n kaapelin kautta eivät yksinkertaisesti VOI vaihtaa kieltä eli se on joko no-sound tai Linkku.
 

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
Tuota en tosiaan tajunnutkaan, ennen kuin tältä palstalta luin, että näin on näreet. Jos on mahdollisuus kuunnella nettiradioiden kautta alkuperäisselostuksia, niin niitäkin voi kokeilla. Saattaa olla ihan mielenkiintoista kuunnella, miten paikalliset selostajat hoitavat hommansa. Tosin jos uusintoja katselee, niin sitten voi olla vähän hankalampaa.
 

Käikäle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings
Vähän huonompi juttu kuunnella nettiradion kautta, kun Canaalin lähetys tulee yleensä n. 5minuutin viiveellä.

Saako nuo englanninkieliset sepostukset kuulumaan vain Canal Digitalin kautta? Kaapelin kautta niitä ei ainakaan saa kuulumaan.

Linkku on muuten ihan hyvä selostaja mutta rupeaa jo ikä vissiin painamaan sen verran tai sitten pelin vauhti on noussut vuosien varrella ettei Pena pysy enää mukana.
Onhan niitä sen kämmejä joskus aina kiva kuunnella mutta ei sentään jatkuvasti.
 

nemo#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, koovee, Deportivo la coruna
Mielestäni linnku on toiseksi paras jääkiekko selostaja se jää kakkoseksi mertarannan rinnalla!
 

JVR

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
linkkuko jääkiekkoselostaja?

Älkää nyt viitsikö, eihän linkkua voi sanoa selostajaksi, vaikka kyllä se kovasti jotain koittaa höpöttää.....Kauheta mokia illasta toiseen. Tämä on minun mielipiteeni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös