Viestin lähetti Oloneuvos
No meikäläinen ainakin rentoutuu, jahka on saanut pakollisen viskitilkkasensa kätöseen lentoemolta. Ei tuo lentely on koskaan erityisemmin jännittänyt. Ainoa jännityksenaihe onkin jalkatilan riittävyys. Lentopelosta en ole koskaan kärsinyt.
Mielenkiintoinen kokemus tuo lentäminen silti on, kun siihen oikein asennoituu. Lentoemon tuoman viskilastin jälkeen olo lienee samanlainen kuin Ipan kannattajilla normaalisti - höyryä päässä ja jalat tukevasti ilmassa. ;)
Viestin lähetti Maple Leaf
En pelkää itse lentämistä, mutta odotan aina pelonsekaisin tuntein lentokoneaterioita.
Pakko nokittaa viidellä tunnilla. Kokonaisajasta kahdeksan tuntia oli lentokentällä istumista. En aio tehdä toiste, jos vaan suinkin onnistun välttämään.Viestin lähetti Snakster
Pakko on myös mainita, että yhtämittaa olen matkustanut noin 30 tuntia kolmella eri lentokoneella. Lentokentillä odottelua tuosta ajasta oli muistaakseni noin kuusi tuntia. Kamalaa.
Viestin lähetti Snakster
Tähän ketjuun liittyen tekisi mieleni kysyä, että kuuluuko kukaan Jatkoaikalaisista ns. kymppitonnin kerhoon?
Saman homman huomasin viikko sitten lentäessäni Italiasta, ettei meno ottanut korviin ollenkaan. Ensimmäiset matkat tehdessäni 90-luvun alkupuolella tuntuivat paljon pahemmin varsinkin korvissa. Nyt sitä vaan tiirailee kaikessa rauhassa ulos ja tuijottaa "ihmeissään" maisemia. Lentämistä en ole kokeillut kuin Finnairin turistiluokassa ja pahimmillaan meno on varsin vittumaista. Tilaahan ei koskaan ole ja muutenkin meno varsinkin lomalennoilla on aika värikästä.varjo kirjoitti:Niin, itselleni lentäminen on matkustusmuoto ja olen ilmeisesti jo niin tottunut siihen että elimistöni osaa automaattisesti tasata paineet tms. koska en nykyään edes huomaa nousuja ja laskuja, olen nimittäin aivan varma että vielä 10 vuotta sitten paineenmuutokset kyllä tuntuivat. (tai sitten tuo on tapahtunut ihan iän+kasvun takia)
Snakster kirjoitti:Tähän ketjuun liittyen tekisi mieleni kysyä, että kuuluuko kukaan Jatkoaikalaisista ns. kymppitonnin kerhoon?
Itse kuulun erääseen kymppikerhoon ja se on se, että olen vääntänyt kakat yli kymmenessätuhannessa metrissä lentokoneen wc:ssa.sampio kirjoitti:Anteeksi suunnaton yksinkertaisuuteni, mutta mikä on kymppitonnin kerho?
Micco! kirjoitti:Olisi mielenkiintoista tietää mistä lentopelko syntyy? Harvoin lentopelko varmaankin syntyy negatiivisten kokemusten tai onnettomuusuutisten perusteella. Kyseessä lieneekin enemmän ns. opittu asia. Pieni lapsi harvemmin lentämistä pelkää, mutta asiaan tottumaton aikuinen jostain syystä sitäkin enemmän.