Olipas taas käsittämätön kommentti. Eli koska sun pakit on paskoja niin sä heität pelitavallisesti hanskat kehiin ja et yritä pelata omaa peliäsi, vaan annat vastustajalle pallon? Ei herran duudelis!Vaikka itse olen pyrkinyt olemaan (ja aion olla kisojen loppuun asti) positiivisin mielin tämän kevään Leijona-ryhmän suhteen, niin pakkohan se on todeta: en tiedä kannattaako/voiko tämän kevään ryhmästä tehdä mitään pitkälle vietyjä pelitavallisia analyyseja, etenkään avauspelaamisen osalta.
Voi hyvin olla, että etenkään pakistomme ei yksinkertaisesti riitä toteuttamaan näissä kv.peleissä mitään pelisapluunaa säällisellä tasolla. Ylipäänsä on vähän harhaanjohtavaa tilastoida mitään säännöllistä nopeiden ja hitaiden hyökkäysten kaavaa näistä kisoista, nähdäkseni Suomen joka toinen hyökkäys on ollut tyylipuhdas roiskaisu keskialueelle, näin kärjistetysti sanottuna.
P.Sihvonen hehkutti aiemmin, että Saksaa vastaan homma pelitti. Sattuneesta syystä homma pelitti, Saksa ei käynyt yhtä ahnaasti päälle. Liki kaikkien asiantuntijoiden mukaan Saksa oli todella huono, huonoin Suomen kohtaamista joukkueista.
Toivottavasti Kari Jalonen saa ensi keväänä kokoon kilpailukykyisen ryhmän, joka pystyy toteuttamaan valmentajansa valitsemaa pelitapaa, oli se sitten mikä hyvänsä.
Jos pakit on paskoja, niin sitten niitä pakkeja tuetaan ja niille pelataan aikaa. Sieltä haetaan syvemmältä ja hyökkääjät jeesaa enempi paineen kanssa päätylankussa. Minä olen nähnyt kuinka pakkipari Mäkelä - Honkanen vetää Liigan finaaleissa "Meidän Pelin" variaatiota ala Rautakorpi ja pelaa kiekkokontrollia. Jos tollaset Liigan kiekollisesti ns. paskimmasta päästä olevat pelaajat voi pelata kiekkokontrollia Liigan finaaleissa, niin kyllä sillon voi Juuso Hietaset ja Tuukka Mäntylät pelata kiekkokontrollia MM kisoissa ja isossa kaukalossa. Mä luulin että Karalahti on siellä KHL:ssä ensikaudella ja että toi Hietanenkin pelaa kiekkokontrollia siellä ihan ammatikseen. (tosin tuo on olettamus, pelejä en ole katsonut) Ihan käsittämätöntä väittää ettei voi, ei taatusti voi jos valmennus käskee pystysuunnan kiekkoon.
Viimeksi muokattu: