Pelipaidat

  • 396 646
  • 1 460

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
"Esteettisyys edellä" olisi tietysti mukavaa, mutta toisessa vaakakupissa ovat ne taloudelliset realiteetit, ja veikkaan (täysin mutu-pohjalta tosin), että sponsorit haluavat sen logonsa erottuvan mahdollisimman hyvin.
Olen miettinyt tätä asiaa joskus aikaisemminkin ja pohtinut minkälaisia nuo sponssisopimukset paitamainosten osalta ylipäänsä ovat.

Eli lukeekohan siellä sopimuksessa tyyliin näin:
"Firma Penan Lerssi Oy antaa 100 grillimakkarapakettia joukkueelle siitä, että se laittaa peliasuunsa näkyviin Penan Lerssi Oy:n logon, jonka on oltava vähintään kokoa 20 cm x 10 cm, ja se on asetettava kotipeliasun housujen etupuolelle." Ja tässä tapauksessa Jokerit saisi siis päättää ihan itse millä värillä tuo logo siihen tulee, kunhan se vain erottuu housujen taustaväristä.

Tuo siis hyvin pelkistetty esimerkki. Todellisuudessahan nuo sopimukset on kaiketi kierrätetty ainakin 50 kertaa lafkan lakiosaston tiukkapipojen kautta ja aina viilattu jotain pilkkua jossain tai lisätty jokin klausuuli johonkin, että saadaan ns. vedenpitävä soppari aikaiseksi. Ja eiköhän jokaisessa sopimuksessa ole määritelty hyvin tarkkaan se firman logo mitä pitää paitamainoksessa käyttää.

Mietin vaan siis sitä, että miten paljon Jokerit voi tuossa asiassa itse vaikuttaa juurikin esim. mainoksen värimaailmaan ja mainosten sommitteluun paidoissa.

Täälläkin palstalla saattaa olla tähän asiaan liittyen jokunen "tietäjä", niin avatkaa toki vähän tuota paitamainosten sopimusasiaa meille tavan tallaajille, että miten tiukkaan mainosten väri, paikka ja koko on yleensä sopimuksissa määritelty.
Olisi todella mielenkiintoista tietää asiasta lisää!
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Liigassahan ainakin TPS ja SaiPa ovat sävyttänet sponsorien logot aika pitkälti seuran väreihin, toki sitten näitä "Juha Junno"-ratkaisuja on edelleen.
 

Virgil Kane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Itse olen aina muistellut niitä 90-luvun paitoja todella rumina ja lähinnä sellaisena huvittavana kuriositeettina. Tosin siihen aikaan kaikkien suomalaisten joukkueiden paidat olivat todella rumia.

Nyt kun näin tämän retropaidan (ja koko peliasun), niin tuohan on aivan uskomattoman tyylikäs. Erittäin hyvin toteutettu.

Samaa mieltä ehkä siitä, että sitä ei välttämättä tulisi käyttää jokaisessa Nordiksen ottelussa. Mielestäni parempi olisi käyttää vaikka avausottelussa Nordiksella ja sitten ehkä muutaman kerran jossain teemaottelussa tms. Mutta en nyt valita, niin hienot ovat!
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Denver Broncos & Colorado Avalanche
Itse olen aina muistellut niitä 90-luvun paitoja todella rumina ja lähinnä sellaisena huvittavana kuriositeettina. Tosin siihen aikaan kaikkien suomalaisten joukkueiden paidat olivat todella rumia.

Nyt kun näin tämän retropaidan (ja koko peliasun), niin tuohan on aivan uskomattoman tyylikäs. Erittäin hyvin toteutettu.

Samaa mieltä ehkä siitä, että sitä ei välttämättä tulisi käyttää jokaisessa Nordiksen ottelussa. Mielestäni parempi olisi käyttää vaikka avausottelussa Nordiksella ja sitten ehkä muutaman kerran jossain teemaottelussa tms. Mutta en nyt valita, niin hienot ovat!


Omaankin silmään se ysärin paita on tosiaan ruma, mutta tämä ”uusintapainos” aika hieno. Vaikka pidänkin sinisiä ja valkoisia paitoja paremmannäköisenä, niin enköhän tämän retropaidan kuitenkin tule hommaamaan, jos sellaisen satun saamaan.

Minusta olisi ollut kivempi, jos näissä paidoissa oltaisiin pelattu vain Espoota ja TuToa vastaan Nordiksella, siinä olisi ollut aitoa ysäritunnelmaa. En kuitenkaan valita, pääasia on että kohta päästään katsomaan kiekkoa Helsingissä!
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Minulla on jonkin sortin luuranko kaapissa, eli jouluna 94? Kärppien rämpiessä divaria sain isoisältäni lahjaksi juuri tuollaisen vihreä/violetti pelipaidan ja muistaakseni valkoisella luki Jokiharju. Numero oli # 10
Paita oli puolestaan voitettu jostain arvonnasta yms ja sitä kautta kulkeutui minulle. Nyt kun näki pitkän tauon jälkeen tuon paidan niin tuli sekä edesmennyt isoisäni että 90 luku mieleen. Oisko tämä sitä hyvän kierrättämistä.

Vaikka kiitin paidasta, en koskaan ” kehdannut” sitä pitää. Oli muka kaunoja. :)
 

Teemu#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On kyllä tajuttoman hienot pelipaidat kypärineen! Jos hopeakypäriä saa fanikaupasta, niin ne menee ostoslistalle.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Jotain mä jäin tuossa pelipaidassa kaipaamaan vielä ja nyt mä hiffasin mitä. Keltaiset numerot.
 

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
Kylläpä pisti väkisinkin hymyn huulille kun nuo paidat näki. Mulle Jokerit on aina tuon värinen. Itsekin omistan vanhan pelipaidan Raimo Summanen kaudelta 1993–94. Taidan ampua itseäni nilkkaan kun kerron, että itselläni on Jokeri-taustaa ja seura oli erittäin tärkeä minulle 90-luvulla. Huipennuksena oli päästä katsomaan jonkun kauden finaalimatsia sekä pääsin myös NHL:n sulkukaudella katsomaan Jokereiden treenejä. Nuorelle pojalle Wade Immosen, Teemun ja Jarin tapaaminen oli uskomatonta.

Mutta sittemmin viimeisellä divarikaudellaan SaiPa vei sydämeni ja keltamustia olen kannattanut kohta 30 vuotta. Joka tapauksessa pakko sanoa, että isot sympatiat on uutta Jokeri-seuraa kohtaan. Kuolluthan se oli 2014-2022. Tervetuloa takaisin Suomen kaukaloihin!
 

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Rajoitettu erä, 120€/kpl. Ostakaa kansalaiset!

Edit: Paitoja tulee lisää myyntiin ennen runkosarjan alkua.
Tuotetiedoissa lukee ”logo brodeerattu”, mutta ei mainintaa nimistä tai numeroista, eikä niitä voinut tuohon lisätäkään. Toivottavasti saadaan valikoimaan myös sellainen mihin saisi brodeeratut numerot ja nimenkin selkään.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Aikamoisella vauhdilla liikkuu tämä tuote. Kun XL kerran on jo loppu, niin odotellaan sitten versioita, jotka saa numeroituna.

Tuntuu tämä paidan julkistus olleen vastaanoton ja myyntivauhdin perusteella ihan kohtalainen menestys. Siinä tuli taas alle tunnissa yli kymppitonnilla myyntiä ja moninkertainen määrä menisi jos vain olisi tavaraa.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Sain juuri ja juuri tilattua itselleni. Enää 6 kpl XS ja 3kpl S kokoja. Nopeasti menivät
 

Artisokka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tuntuu tämä paidan julkistus olleen vastaanoton ja myyntivauhdin perusteella ihan kohtalainen menestys. Siinä tuli taas alle tunnissa yli kymppitonnilla myyntiä ja moninkertainen määrä menisi jos vain olisi tavaraa.

Voisi toimisto laittaa paidat jo myyntiin pidemmällä toimitusajalla. Toisin sanoen ottaa tilauksia jo vastaan, vaikka tuotetta ei olekaan vielä saatavilla.

Takoisivat nyt kun rauta on kuumaa.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Voi nyt saatana. Ei kyllä olisi löytynyt ylimääräistä tähän hätään. Viikonlopun budjetit jo lyöty lukkoon.

No. En olisi edes ehtinyt. Vittu.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Enää näyttää S- ja XS-kokoja olevan jäljellä. Nopeasti menivät.
 

Outsider

Jäsen
Ei hätää vaikka paidat meni, koska onneksi ala-asteella jostain tuntemattomasta syystä paita piti saada niin helvetin isona, että vielä muutama vuosikymmen myöhemminkin on vähän kasvunvaraa. #31 Sulander kaivettu varastosta esiin.
 

Artisokka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kellään tietoa paljonko näitä oli myynnissä nyt?

Avasin fanikaupan muutama minuutti asiasta tiedottamisen jälkeen, silloin jo suurimmassa osassa kokoja oli alle 10 tuotetta jäljellä. Luulen, että tässä kohtaa puhutaan hyvin pienestä, 100-150kpl erästä.

Vikkelästi menivät ja kauppa käy varmasti myös kun uusi erä tulee myyntiin. Sitä en tosin ymmärrä, että miksi odottaa ja odotuttaa, myisivät vain kun rauta on kuumaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös