Pelipaidat

  • 396 131
  • 1 460

Trymuch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko tuota Flying J -logoa nähty enää 80-luvun jälkeen missään yhteydessä? Siinä on vahvasti läsnä sellaista retroa Änärihenkeä, mikä omaa silmää miellyttää.
 

McTuhnu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Check your facts. Sininen pelipaita ollut käytössä jo 70- luvulla. Paljon pidempään ja useammin kuin tuo pelkästään ysärillä ollut vihreä-violetti.

edit. @Shakermaker oli vähän nopeampi
Totta, olin väärässä, pahoittelut tästä, itse kun aikanaan aloin Jokereita seuraamaan / kannattamaan oli vihreä-lila paidat käytössä, tästä johtuen pidän näistä väreistä, onhan tuo sininen tosiaan ollut päävärina jo kauan ennen sitä, näin sitä vanhakin oppii uutta:)
 

Jody Ejaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tosin, olisi mielenkiintoista nähdä miten ne keltaiset numerot oikein toimisi tuossa paidassa. Nostaisiko paidan ihan uudelle tasolle vai olisiko liikaa värejä ja liian kaoottinen?
Joku photoshop-velho voisi tehdä nopeat muokkaukset, niin päästään väittelemään asiasta, kiitos!

Tein nopean "shoppauksen" jossa muutin numeroiden värejä selässä ja hihassa vastaamaan ysärin keltaista. Ei tuo mielestäni ainakaan järkyttävän pahalta näytä; joten olisi voinut toimia näilläkin.
(Seksikäs-suklaa pääsi malliksi).
 

Liitteet

  • suklaa.jpg
    suklaa.jpg
    678,7 KB · kertaa luettu: 327

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tein nopean "shoppauksen" jossa muutin numeroiden värejä selässä ja hihassa vastaamaan ysärin keltaista. Ei tuo mielestäni ainakaan järkyttävän pahalta näytä; joten olisi voinut toimia näilläkin.
(Seksikäs-suklaa pääsi malliksi).
Kiitos!

Oijoijoi! Upeat numerot ja olisi mielestäni sopinut paitaan paremmin kuin valkoiset.

Noh, nyt mennään noilla missä on valkoset numerot, komeat nekin on!
 

Dagoberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Osaako/muistaako joku sanoa, että mistä lila alunperin kaivettiin pelipaitoihin? Mestaruuskauden 91-92 jälkeen lila tuotiin jostain syystä ensin vieraspaitoihin vihreän kaveriksi sinisen tilalle ja kotonakin numerot taisi olla lilat.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Osaako/muistaako joku sanoa, että mistä lila alunperin kaivettiin pelipaitoihin? Mestaruuskauden 91-92 jälkeen lila tuotiin jostain syystä ensin vieraspaitoihin vihreän kaveriksi sinisen tilalle ja kotonakin numerot taisi olla lilat.
Kerrotaan olleen Leena Harkimon design. Haluttiin trendikkäillä väreillä (ja toki muullakin tekemisellä) houkutella entistä enemmän naiskannattajia hallille. Ja tässä onnistuttiinkin.
 

Dagoberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kerrotaan olleen Leena Harkimon design. Haluttiin trendikkäillä väreillä (ja toki muullakin tekemisellä) houkutella entistä enemmän naiskannattajia hallille. Ja tässä onnistuttiinkin.
Kiistatta onnistuttiin, onhan 90-luvun väritys ikoninen jo menestyksenkin vuoksi. Toisaalta olisi hauska palata syksyyn 92 ja kuulla miten pastelli-lila otettiin vastaan.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Oonko ainoa, jonka mielestä kaikki nordiksen pelit retropaidoissa menee överiksi? Hienot ne on, ja hyvin sopisi muutamaan matsiin nostalgiapläjäyksenä, mutta nythän ne ovat suurelle yleisölle käytännössä se Jokereiden ykköskotipaita, joka mun mielestä on ihan liikaa.
 

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oonko ainoa, jonka mielestä kaikki nordiksen pelit retropaidoissa menee överiksi? Hienot ne on, ja hyvin sopisi muutamaan matsiin nostalgiapläjäyksenä, mutta nythän ne ovat suurelle yleisölle käytännössä se Jokereiden ykköskotipaita, joka mun mielestä on ihan liikaa.
Olin samaa mieltä ennen paidan julkistusta silloin kun ilmoitettiin että kaikki Nordiksen pelit pelataan retropaidoissa. Pelkäsin, että olisi liikaa pelejä ns. erikoispaidoilla ja ehkä olisi parempi, että retropaidat säästettäisiin joihinkin spesiaaliotteluihin.

Mutta, retropaidan julkistuksen jälkeen mieleni on muuttunut ja mielestäni Jokerit voisi pelata joka ikisen pelinsä noilla retropaidoilla, vieraspelit mukaan lukien. Niin hienot ne on! Ja Hackmanin kattilat kruunaa koko komeuden. Kerrassaan upea ja uniikki peliasu!

Ainoa pienen pieni miinus tulee siitä, että numerot eivät ole keltaiset. Olisi sopinut paitaan kuin nyrkki silmään ja peliasu keltaisilla numeroilla olisi saanut minulta GOAT-merkin ja arvosanan 10+++. Nyt retropeliasut saavat minulta "vain" arvosanan 10-.

Retropaita menee tilaukseen HETI kun myyntiin tulee parempilaatuinen game ready-tasoinen paita jossa on logon lisäksi nimi ja numerot ommeltuina. Hinnalla ei ole väliä, tuo on vain pakko saada kokoelmiin.
 

jeani

Jäsen
Ensimmäiseen Nordis-peliin tulossa mitään tempausta missä kannustetaan yleisöä laittamaan lilavihreät (joko uusi tai vanha) paidat päälle? Toki muutkin paidat ok, ainahan meillä on ollut ”sekalaiset” katsomovärit :D

Harvemmin (milloinkahan viimeksi…) tulee sitä lilavihreää käytettyä ja monella muullakin on varmaan tuoreempien vuosien paitoja, mikäli pelipaidan tykkää ylipäänsä katsomoon pukea. Nyt olisi hyvä paikka kun Back to Nordis -matsi koittaa.

Taitaa kaapin perukoilta löytyä vielä lilavihreä heilutuslippukin. Onkohan ne kielletty ”turvallisuussyillä” vuonna 2023?
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Taitaa kaapin perukoilta löytyä vielä lilavihreä heilutuslippukin. Onkohan ne kielletty ”turvallisuussyillä” vuonna 2023?
Ymmärtääkseni on kielletty lähinnä liigassa Tamperella kun häiritsevät yritysasiakkaita tms. Eiköhän Jokerit voi itse päättää mitä haluavat katsomossa näkevän, joten tuskin kielletty.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Oonko ainoa, jonka mielestä kaikki nordiksen pelit retropaidoissa menee överiksi? Hienot ne on, ja hyvin sopisi muutamaan matsiin nostalgiapläjäyksenä, mutta nythän ne ovat suurelle yleisölle käytännössä se Jokereiden ykköskotipaita, joka mun mielestä on ihan liikaa.
Oon tavallaan samaa mieltä, mutta en ole jaksanut omaa ajattelua viedä tässä sen pidemmälle, koska ovat kuitekin pirun hienot.
 

Dagoberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse koen että vihreät oli sitten toisena värinä lila, valkoinen tai sininen ovat ne millä tulisi mennä eteenpäin. Niihin sisältyy uskoakseni hyvinkin monella pelkästään positiivisia mielikuvia, vihreä on aika harvinainen väri jääkiekossa ja ihan omaan silmään uusi versio on todella hieno. En toki menettäisi myöskään yöuniani jos sininen ja valkoinen ovat ne millä mentäisiin ensisijaisesti.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sininen se on tämänkin vanhan starban väri.
Johtunee just siitä alkuperäisyydestä, 70- ja 80-luvun paidoista.
En ysärilläkään syttynyt lila/turkoosista-pelipaidasta. Liian suuri (ja mielestäni turha) muutos vanhoihin väreihin, niihin 'alkuperäisiin' (joissa mukana oli myös punainen). Mutta hyväksyin, olkoon, mikäs siinä, jos nyt sellaista haluttiin. Mutta toistan itseäni, liian suuri muutos.

Nyt ymmärrän hyvin nuorempia, niitä ysärillä mukaan tulleita faneja, että heille se paita on se 'alkuperäinen',
aito ja oikea pelipaita.

Joskus sylettänyt, kun ei olla pitäydytty samassa värissä, yhtenäisyyden takia, mutta (olen senkin jo aikasemmin kirjoittanut) että koska nimi ja logo tuli maalitehtaalta, niin ihanhan se istuu meidän Jokerikatsomoon, et se on kirjava kuin Jokeri-kartta.

Eli tää osti fanikaupasta sininen pelipaidan. Lilaturkoosi löytyy kyllä kaapista, Varis lukee selässä.
 

91.1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joskus sylettänyt, kun ei olla pitäydytty samassa värissä, yhtenäisyyden takia, mutta (olen senkin jo aikasemmin kirjoittanut) että koska nimi ja logo tuli maalitehtaalta
Uuden seuran nimen keksimiseksi kokoonnuttiin usean henkilön voimin. Ehdotuksia olivat aluksi esimerkiksi Ritarit ja Helsinki Hockey-Team.[4] Lopulta Veikkauksen osastopäällikkö ja Vesan joukkueenjohtaja Raimo Kähkönen keksi nimen Jokerit. Hän piti uuden porilaisjoukkueen Ässien nimestä ja tajusi jokerin olevan pataässää parempi pelikortti. Esikuva logolle löytyi sekin korttipakasta. Nimeen liittyi kuitenkin pari epäselvyyttä, sillä yhdistysrekisteristä löytyi käpyläläinen palloseura Jokerit ja Tikkurilan väritehtailla oli Jokeri-maali. Käpylän Jokerien toiminta oli kuitenkin loppunut jo kauan sitten, ja Tikkurilan maalitehdas ryhtyi sponsoroimaan uutta seuraa.[6][7]
 

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Vaikka ysärin paita vilahtelee lapsuuden muistoissa ei voi pois sulkea mitenkään sinisiä paitoja.

On ne kaikilla mittareilla mitattuna logon kanssa aivan timanttinen kombo.

Ysäripaidoilla taitaa olla enemmän nostalgia-arvoa omalla kohdalla. Lapsuus vedettiin Strömbergin paidalla.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Uuden seuran nimen keksimiseksi kokoonnuttiin usean henkilön voimin. Ehdotuksia olivat aluksi esimerkiksi Ritarit ja Helsinki Hockey-Team.[4] Lopulta Veikkauksen osastopäällikkö ja Vesan joukkueenjohtaja Raimo Kähkönen keksi nimen Jokerit. Hän piti uuden porilaisjoukkueen Ässien nimestä ja tajusi jokerin olevan pataässää parempi pelikortti. Esikuva logolle löytyi sekin korttipakasta. Nimeen liittyi kuitenkin pari epäselvyyttä, sillä yhdistysrekisteristä löytyi käpyläläinen palloseura Jokerit ja Tikkurilan väritehtailla oli Jokeri-maali. Käpylän Jokerien toiminta oli kuitenkin loppunut jo kauan sitten, ja Tikkurilan maalitehdas ryhtyi sponsoroimaan uutta seuraa.[6][7]
En tietty tarkoittanut, et nimi olis suoraan maalitehtaalta lanseerattu, vaan et, koska nimi ja logo on sama kuin maalitetaan logo, niin värikarttakin sopii samaksi, värikkääksi.
Olen saman historiankirjan lukenut ja tarkkaan opiskellut.
 

Teemu#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä porukka on mieltä jos yksi kaverini on tapparafani ja haluaisi pukea huomenna Jokereiden peliin tapparan paidan päälle? Vähän hän on epäileväinen sen suhteen, mutta ainakin minä kannustan häntä pukemaan pelipaidan. Minullakin oli viime kaudella Nokia-areenalla Jokereiden paita päällä ja sain pelkästään mukavia keskusteluita randomien kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös