Logo poislukien, vähän liian uudelta näyttää tuo paita ollakseen 60-luvulta. Mä laittaisin ton paitamallin 80-lukulaiseksi. Onko mahdollista, että logo on siirretty toisesta paidasta tuohon?
Asiaa liipaten. Mulla on yksi vanha IFK -paita, jossa on takana numeron yläpuolella SirWilliams -sponssi. Osaako joku sanoa miltä vuodelta kyseinen paita voisi olla? Selässä on numero 4 mutta ei sukunimeä.
Sir Williams paita on kuusikymmentäluvulta. Nimittäin kun itse selasin satavuotiskirjaa löysin sieltä seuraavaa tietoa. Ensinnäkin löysin kuvatekstin sivulta 37 jossa kerrotaan " ..... IFK kilpi oli tullut paitoihin kaudeksi 1960-61." Sivulla 38 on taas kuvateksti joka alkaa "Maajoukkuevalmentaja Joe Wirkkunen pitämässä oppituntia HIFK:n pelaajille." Kuvassa pelaajilla on Sir Williams paidat päällä.
Löysin myös seuraavan tekstin sivulta 37.
" Vaikka taloudet olivat pieniä, niin seuroilla oli sentään jo sponsorit paidoissaan.
Tyyli lähti Ruotsista, jossa Djurgårdenin tehokas puheenjohtaja Arne Grunander oli saanut luvan ottaa mainoksia joukkueensa paitoihin.
Varmaan Ruotsin jääkiekko oli ensimmäinen maailmassa. Sieltä tapa tuli myös nopeasti tänne, Stubb kertoi.
HIFK:n sponsoriksi tuli Suomen silkkikutomo, jonka Sir William paidan nimeä joukkue kantoikin pitkään. ...."
Omat ensimmäiset HIFK:n pelit sijoittuvat seitsemänkymmenluvun alkuun. Paidan väristä minulla on varma mielikuva että SM Liigan alkaessa HIFK pelasi kotona punaisissa. Varmaankin myös vieraissa valkoisissa. Sillä muistaisin kyllä jos paidan väri olisi muuttunut myöhemmin kuin 1974.