Pelipaidat

  • 228 454
  • 727

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Logo poislukien, vähän liian uudelta näyttää tuo paita ollakseen 60-luvulta. Mä laittaisin ton paitamallin 80-lukulaiseksi. Onko mahdollista, että logo on siirretty toisesta paidasta tuohon?

Asiaa liipaten. Mulla on yksi vanha IFK -paita, jossa on takana numeron yläpuolella SirWilliams -sponssi. Osaako joku sanoa miltä vuodelta kyseinen paita voisi olla? Selässä on numero 4 mutta ei sukunimeä.

Sir Williams paita on kuusikymmentäluvulta. Nimittäin kun itse selasin satavuotiskirjaa löysin sieltä seuraavaa tietoa. Ensinnäkin löysin kuvatekstin sivulta 37 jossa kerrotaan " ..... IFK kilpi oli tullut paitoihin kaudeksi 1960-61." Sivulla 38 on taas kuvateksti joka alkaa "Maajoukkuevalmentaja Joe Wirkkunen pitämässä oppituntia HIFK:n pelaajille." Kuvassa pelaajilla on Sir Williams paidat päällä.

Löysin myös seuraavan tekstin sivulta 37.
" Vaikka taloudet olivat pieniä, niin seuroilla oli sentään jo sponsorit paidoissaan.
Tyyli lähti Ruotsista, jossa Djurgårdenin tehokas puheenjohtaja Arne Grunander oli saanut luvan ottaa mainoksia joukkueensa paitoihin.
Varmaan Ruotsin jääkiekko oli ensimmäinen maailmassa. Sieltä tapa tuli myös nopeasti tänne, Stubb kertoi.
HIFK:n sponsoriksi tuli Suomen silkkikutomo, jonka Sir William paidan nimeä joukkue kantoikin pitkään. ...."

Omat ensimmäiset HIFK:n pelit sijoittuvat seitsemänkymmenluvun alkuun. Paidan väristä minulla on varma mielikuva että SM Liigan alkaessa HIFK pelasi kotona punaisissa. Varmaankin myös vieraissa valkoisissa. Sillä muistaisin kyllä jos paidan väri olisi muuttunut myöhemmin kuin 1974.
 

Viuhahtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Pittsburg Penguins, Charlestown Chiefs.
Taitaa olla että noi tähdet on vain vasemmassa hihassa numeron yläpuolella. Esim eilisen pelin kuvissa ei södellä oo oikeessa hihassa tähtiä
 

Machoman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Huomasiko vanhat silmäni oikein, mutta Taimen ja Järvisen yllä olevassa HIFK-pikeepaidassa oli CCM:n logo? Jokerit ilmeisesti siirtymässä Eastonille ensi kaudeksi, joten IFK vetänyt tästä omat johtopäätöksensä?
 

The Loft

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, VfB Stuttgart, QPR
Huomasiko vanhat silmäni oikein, mutta Taimen ja Järvisen yllä olevassa HIFK-pikeepaidassa oli CCM:n logo? Jokerit ilmeisesti siirtymässä Eastonille ensi kaudeksi, joten IFK vetänyt tästä omat johtopäätöksensä?

Huomasin saman. Saman tien kännykästä jatkoaika auki katsomaan, onko muita tarkkasilmäisiä.

Joo siis varusteentoimittaja näköjään vaihtuu ensi kaudelle. Eihän tuolle muuta syytä ole. Mielenkiintoista tietenkin nähdä joukkue uusissa tamineissa, kyllähän joukkueen ulkoasu aina näissä tilanteissa hieman muuttuu.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Huomasiko vanhat silmäni oikein, mutta Taimen ja Järvisen yllä olevassa HIFK-pikeepaidassa oli CCM:n logo? Jokerit ilmeisesti siirtymässä Eastonille ensi kaudeksi, joten IFK vetänyt tästä omat johtopäätöksensä?

Tosiaan Järvisen ja Taimen haastatteluista näkee tämän hyvin, CCM:n paidoissa pojat siellä edusti. Vaikka kyseessä on ihan naurettavan pieni asia, niin kyllä se vaan pistää meikäläistä harmittamaan. CCM:ltä kyllä löytyy ihan hyviä paitamalleja. Devilsin punavihreistä paidoista voi ottaa mallin, muuttaa vihreän siniseksi ja länttää oikean logon rintaan ja ei muuta kun looraan. Se mikä mua tossa harmittaa on CCM:n paitojen laatu. Ne kun on aina mun silmään näyttäny lähinnä räteiltä. Eastonin paidat ovat aina näyttäneet ihan perkeleen laadukkailta ja sitä kautta erikoisen tyylikkäiltä. En vaan usko CCM:n pystyvän samaan.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Se mikä mua tossa harmittaa on CCM:n paitojen laatu. Ne kun on aina mun silmään näyttäny lähinnä räteiltä. Eastonin paidat ovat aina näyttäneet ihan perkeleen laadukkailta ja sitä kautta erikoisen tyylikkäiltä. En vaan usko CCM:n pystyvän samaan.

Eastonin kledjut ja varusteet ei ainaakaan omalla kohdalla niitä käyttäneenä ja myyneenä herättänyt luottamusta. Tosin siitäkin alkaa olemaan jo kymmenen vuotta kun niitä olen kaupitellut pelaajille. Ja nää on kuitenkin mielipidejuttuja.
Omalle jengille tuli aikoinaan CCM:n paidat ja parempi laatuisia ei ole vastaan tullut, paidat oli samat joilla San Jose pelasi tuolloin NHL:ssa ja oli tuplakankaat kuluvissa paikoissa sekä tuplaompeleet hihansuissa sekä kauluksessa ja helmoissa ja mikä tärkeintä wannabe-hokistaralle, rähinäremmi.

Sehän tuossa on että nuo varustesopparit tehdään monivuotisiksi ja kilpailutetaan sen jälkeen. Sitä en osaa sanoa paljonko painoa laitetaan huollolta ja pelaajilta tulleeseen palautteeseen varusteiden ja mailojen laadusta ym ym, vai tehdäänkö päätökset puhtaasti rahallisesti.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Eastonin kledjut ja varusteet ei ainaakaan omalla kohdalla niitä käyttäneenä ja myyneenä herättänyt luottamusta. Tosin siitäkin alkaa olemaan jo kymmenen vuotta kun niitä olen kaupitellut pelaajille. Ja nää on kuitenkin mielipidejuttuja.
Omalle jengille tuli aikoinaan CCM:n paidat ja parempi laatuisia ei ole vastaan tullut, paidat oli samat joilla San Jose pelasi tuolloin NHL:ssa ja oli tuplakankaat kuluvissa paikoissa sekä tuplaompeleet hihansuissa sekä kauluksessa ja helmoissa ja mikä tärkeintä wannabe-hokistaralle, rähinäremmi.

Hyvä jos havaintoni CCM:n paidoista on täysin virheellisiä. Jotenkin ne ovat vaan minun silmääni näyttäneet kovasti ohuilta ja sen seurauksena todella halvoilta. Ensimmäinen mielikuva CCM:n paidasta on Warriorin tekeleet CHL:ssä. Mutta toki luotan sinun kokemukseesi tässä asiassa enemmän kuin omiin hatariin muistikuviin ja näkemyksiin.
 

McLovin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vegas Golden Knights
Se mikä mua tossa harmittaa on CCM:n paitojen laatu. Ne kun on aina mun silmään näyttäny lähinnä räteiltä. Eastonin paidat ovat aina näyttäneet ihan perkeleen laadukkailta ja sitä kautta erikoisen tyylikkäiltä. En vaan usko CCM:n pystyvän samaan.

IFK:n pelipaitamalli ei ole Eastonin valmistama. Eastonin logo on vain lätkästy paitaan. Sama paitamalli säilynee myös ensi kaudella.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
IFK:n pelipaitamalli ei ole Eastonin valmistama. Eastonin logo on vain lätkästy paitaan. Sama paitamalli säilynee myös ensi kaudella.

Tämä. Ymmärtääkseni HIFK teettää pelipaitansa kovin poikkeuksellisella tavalla verrattuna muihin Liigan seuroihin

Tämä rajaa esimerkiksi game wornien määrää. Jotkut seurat myyvät samalla pelaajalla useita paitoja per kausi. HIFK ei ole näihin määriin mennyt
 

JoharinCrosby

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HIFK Fotboll
Tämä. Ymmärtääkseni HIFK teettää pelipaitansa kovin poikkeuksellisella tavalla verrattuna muihin Liigan seuroihin

Tämä rajaa esimerkiksi game wornien määrää. Jotkut seurat myyvät samalla pelaajalla useita paitoja per kausi. HIFK ei ole näihin määriin mennyt

Kyllähän Granlund ja Peltonen vaihtoivat kotipaitaansa lähes jokaisen pelatun pelin jälkeen.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
IFK:n pelipaitamalli ei ole Eastonin valmistama. Eastonin logo on vain lätkästy paitaan. Sama paitamalli säilynee myös ensi kaudella.

Asia selvä. Omat pelkoni olivat siis kokonaisuutena täysin turhia. Mulle on ihan se ja sama mikä merkki HIFK:n paitoihin ommellaan, niin kauan kun paidat näyttävät yhtä hyviltä kuin tähänkin asti.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
IFK:n pelipaitamalli ei ole Eastonin valmistama. Eastonin logo on vain lätkästy paitaan. Sama paitamalli säilynee myös ensi kaudella.

Totta muuten, en tätä muistanutkaan kun noitakin paitoja on päässyt hypistelemään niin se vaikuttaa kyllä erittäin hyvältä, laadukkaalta ja kestävältä.

Ja uskoisin että starat, tyyliin MG ja Peltonen vaihtoivatkin paitansa joka peliin jotta saadaan myytyä enemmän niitä game worneja jotka menevät kaupaksi.
On kyllä jo usean vuoden ajan ollut komeat paidat ja toivottavasti sama hillitty linja mainosten kanssa jatkuu.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Ja uskoisin että starat, tyyliin MG ja Peltonen vaihtoivatkin paitansa joka peliin jotta saadaan myytyä enemmän niitä game worneja jotka menevät kaupaksi.

Näinhän se menee, starojen paitoihin on yleensä jono. Ja muut myydään päältä siinä tahdissa kuin joku kiinnostuu. Eli jos nyt haluan ostaa Tepon paidan niin se tulee minulle ja Miihkali vetää seuraavan pelin uudella paidalla.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näinhän se menee, starojen paitoihin on yleensä jono. Ja muut myydään päältä siinä tahdissa kuin joku kiinnostuu. Eli jos nyt haluan ostaa Tepon paidan niin se tulee minulle ja Miihkali vetää seuraavan pelin uudella paidalla.

Ei se nyt ihan noinkaan mene, miten kirjoitit. Paidat vaihdetaan, kun tulee "sopiva hetki". Faktatietoa.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Ei se nyt ihan noinkaan mene, miten kirjoitit. Paidat vaihdetaan, kun tulee "sopiva hetki". Faktatietoa.

Itse olen ostanut jonosta paitoja ja sitten Kiben paitaan ei, ihme kyllä, ollut jonoa vaan sain seuraavassa pelissä käytössä olleen paidan. Tästä päättelin että aina halutessa saisi seuraavassa pelissä käytössä olleen paidan, mutta ehkäpä Kiben jono oli juuri "tyhjentynyt" kun kyselin.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Olisiko tästä tulevasta pelipaidasta parempaa kuvaa saatavilla kuin tuo kolmevärinen, joka on yleisen puolen Pelipaidat-ketjussa?
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Liitteenä parempilaatuinen kuva paidasta.
 

Liitteet

  • IMG_4086.jpg
    IMG_4086.jpg
    964,4 KB · kertaa luettu: 1 381

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
Oikea suunta pelipaidassa. Mutta toi punainen hihamerkki "hifk-fyrkka" pilaa koko jutun! Aivan väärän värinen. Ottaisivat sen pois siitä. Lisäksi itse olisin jättänyt tuon helman sini-valkoraidan pois. Raidat hihoissa riittäisi.
 

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
Oikea suunta pelipaidassa. Mutta toi punainen hihamerkki "hifk-fyrkka" pilaa koko jutun! Aivan väärän värinen. Ottaisivat sen pois siitä. Lisäksi itse olisin jättänyt tuon helman sini-valkoraidan pois. Raidat hihoissa riittäisi.

Kysäisin toimistolta noista, niin tuo hihamerkki tulee muuttumaan. Hyvä! :)
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan kiva, että paitamalli muuttuu aiemmasta. Viimeisimmällä vedettiin pienin muutoksin aina keväästä -05 asti.

Iso käsi paksujen, sinisten raitojen paluulle hihoihin. Palauttaisin vielä valkoisen kauluksen ja muuttaisin helman raidan vastaamaan hihojen raitoja.

Tässähän(+ valk kaulus) se täydellinen IFK-paita olisi, kuten olen miljardi kertaa jo palstalla todennut. :)
 
Suosikkijoukkue
IFK
Tässähän(+ valk kaulus) se täydellinen IFK-paita olisi, kuten olen miljardi kertaa jo palstalla todennut. :)

Samoilla linjoilla kyllä. Lisäksi ihmettelen miks tota upeeta tyyliä ei ole jatkettu pelihousujen osalta, mikä kuvassakin näkyy. Upean näköinen ainakin tossa ilman mainoksia! En myöskään usko, että tuo hieno pystyraita söisi yhtään mainospaikkaa pöksyistä vaan sopisi hyvin sinisellä pohjalla olevien mainosten kanssa. Saa ottaa talteen officella

Edit: hups, siinähän on Tallinkin mainos ollut nyttemmin. Noh eiköhän sille vois jonkun muunkin paikan keksiä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös