Pelipaidat

  • 226 891
  • 720

Jorelahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK:lla on minun mielestä liigan tyylikkäimmät paidat vaikka kannatankin IFK:ta. Punainen väri ja KOFF:n ja DNA:n mainokset tekevät paidasta vielä tyylikkäämmän. Väri on siis loistava ja mainokset on aseteltu täydellisesti paitaan ja kun vielä rinnuksissa on IFK:n tunnus, peto. Logo on todella tyylikäs ja sopii siihen paitaan täydellisesti. Valkoiset vieraspaidat on kanssa ihan makeita ja ne on itseasiassa lähes yhtä tyylikkäitä.
Jos katsoo lätkäpeliä vaikka televisiosta, niin kyllä minä ainakin oon sitä mieltä, että HIFK:n paidat on paljon tyylikkäämpiä, kuin vastustajajoukkueen paidat. Ilveksellä on kanssa ihan siistit paidat, mutta niiden Peto ei oo yhtä hieno kun IFK:n. Kypärät muutettiin toissa kaudella sinisiksi ja mun mielestä ne onkin nyt parempia, kuin silloin 3 kautta sitten, jolloin ne oli punaisia. Ei IFK:n paidoissa pitäisi mun mielestä muuttaa mitään. Varsinkaan uutta logoa ei saisi hankkia. Jos uusia sponsoreita saadaan niin mainoksia saisi toki laittaa lisää....
KOFF on kyllä liian hieno yhdistelmä siihen paitaan että sitä ei saa ottaa pois ja yhteistyötä KOFF:n kanssa pitää jatkaa!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Pena voisi harjoittaa kunnolla fanien riistämistä ja kehittää ns. kolmannen pelipaidan NHL-tyyliin myydäkseen lisää fanipaitoja.
Oma ehdotukseni olisi ns. retropaita 50-luvun tyyliin tai sitten 70-lukulainen kilpipaita.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen kauan ihmetellyt miksei KSB ole teettänyt niitä Topman/Pepsi-paitoja (esim vintage -80 ja -83) ja kysyinkin sitä jossain vaiheessa Rollelta. Vastaus oli siihen suntaan, että valikoimaa on kehitetty niin paljon kuin resurssit ovat antaneet myöden ja täytyy tunnustaa, että ainakin minä olen tyytyväinen fanikamojen valikoimaan sekä laatuun. Uskoisin että retropaidat ovatkin piakkoin tulossa ja nimenomaan fanipuolelle. Joukkueen varsinaisilla peliasuilla ei toivottavasti lähdetä kikkailemaan eräiden toisten organisaatioiden tavoin. Eri asia on sitten nämä tällaiset Simo Saarisen jäähyväisottelut ja vastaavat tapahtumat, joita varten hyvinkin voisi teettää vähän mielikuvituksellisempia paitoja keräilijöiden iloksi, ellei muuten.
 

Sonic Empire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä taas haluaisin nähdä taas vaakunan rinnassa. Pois nuo "kissapedot" sun muut merkit. Wanha kunnon vaakuna eteen vaan. Kolmannen pelipaidan idea on hyvä, mutta minkä mallin mukaan? 80-luvulla oli hienoja paitoja, esim. Pepsi -mainoksella. Lisäksi mallistosta löytyy myös sininen pelipaita. Siitä saisi mielenkiintoisen kolmannen fanipaidan.
 

Callahan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei missään nimessä mennä muuttamaan hyvää brändiä. IFK:lla on Liigan parhaimmat paidat. Logo on yees ja IFK vaakuna olkapäässä. Numerot on ommeltu eikä mitään painatuksia. Mainoksia ei yhtään lisää vaan KOFF ja DNA saa riittää. Katsokaa vaikka esim. Kärppiä ja JYPpiä niin kauheen näköisiä tilkkutäkkejä. Kaiken maailman narikoiden mainokset alentaa brändiä.

Tän homman IFK:n osannut liigassa parhaiten.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Jorelahti
Jos uusia sponsoreita saadaan niin mainoksia saisi toki laittaa lisää....
KOFF on kyllä liian hieno yhdistelmä siihen paitaan että sitä ei saa ottaa pois ja yhteistyötä KOFF:n kanssa pitää jatkaa!

Jaah, minun mielestäni ei taas todellakaan lisää mainoksia. Tuo kaksi alkaa olla maksimi, ja ennen dna:ta ei tainnut olla kuin KOFF:n mainos, ja se alkaa jo kuulua pelipaitaan vaikka Sponsorisopimusta ei olisikaan...

Muillakin joukkueilla alkaa pelipaidat komistumaan pikkuhiljaa, mutta vieläkin näkee liikaa noita "tilkkutäkkejä".
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Jos olisin IFK:n pelipaitadiktaattori, ottaisin kaikki mainokset pois. Asu olisi ehdottoman tyylikäs. Pärjäävät ne ilman reklaameja änärissäkin. Annettaisiin vaikka kaukalomainospaikkoja pääsponsseille enemmän.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Viestin lähetti aika epeli
Annettaisiin vaikka kaukalomainospaikkoja pääsponsseille enemmän.

Valitettavasti IFK ei vastaa kaukalomainoksista, vaan Jääkenttäsäätiö (korjatkaa toki, jos olen väärässä).

80-luvun kilpipaidan pukisin minäkin mielelläni päälleni. Kilpi edustaa minulle sitä oikeata IFK:ta. Trendikkäät logo-kikkailut eivät uppoa minuun.
 

Kinkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kiffen
Onneksi tällä kaudella emme nähneet edellisen vuoden "Ravintola Kameli" ja "Cumulus" -tyyppisiä yhtenäisen paidan raiskauksia.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti aika epeli
Jos olisin IFK:n pelipaitadiktaattori, ottaisin kaikki mainokset pois.

Milläs rahoilla hankkisit vahvistuksia ja/tai pitäisit nykyiset tähdet?

Minä olen valmis näkemään mainostajien logoja pelipaidassa jos sillä vältetään lisäykset -jo nyt- korkeisiin pääsylippuhintoihin ja saadaan lisärahaa kasvaviin palkkamenoihin.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti aika epeli
Jos olisin IFK:n pelipaitadiktaattori, ottaisin kaikki mainokset pois.

Ei missään nimessä Koffia pois! Se kuuluu siihen paitaan enkä näe sitä edes mainoksena. Koffin logo on tyylikäs ja sopii paitaan erinomaisesti. Sitäpaitsi tulee muistaa kuinka helvetisti Koff maksaa HIFK:lle tuosta asemasta paidan pääsponsorina. dna-mainokset minun puolesta vittuun, housujakin voisi vähän siistiä. Muuten on kyllä helvetin tyylikkäät paidat Kappa suunnitellut.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Viestin lähetti lintu
Ei missään nimessä Koffia pois! Se kuuluu siihen paitaan enkä näe sitä edes mainoksena. Koffin logo on tyylikäs ja sopii paitaan erinomaisesti. Sitäpaitsi tulee muistaa kuinka helvetisti Koff maksaa HIFK:lle tuosta asemasta paidan pääsponsorina. dna-mainokset minun puolesta vittuun, housujakin voisi vähän siistiä.

Eipä olisi paremmin voitu sanoa. Olen aivan samaa mieltä. Vieläkin kaipaan sitä aikaa, kun KOFF oli ainoa sponsori. Toki ymmärrän sen, että rahaa pitää ottaa sieltä mistä sitä saa, mutta joku tolkku siinäkin pitää olla. Ei yhtään lisää mainosta pelipaitoihin, mieluiten sen kolmikirjaiminen mainoskin siitä pois, niin säästyy korvatkin hallissa, kun ei tarvitse kuunnella sitä typerää mainosta. Vieläkin kaikuu korvissa se LAAAAAA LAAAAAAA LAAAAAAAAA...
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Viestin lähetti Noutaja#9
Ei yhtään lisää mainosta pelipaitoihin, mieluiten sen kolmikirjaiminen mainoskin siitä pois, niin säästyy korvatkin hallissa, kun ei tarvitse kuunnella sitä typerää mainosta. Vieläkin kaikuu korvissa se LAAAAAA LAAAAAAA LAAAAAAAAA...

Mitä helvettii? Et kertaakaan valittanut MINULLE kun minä sitä lauloin, hymyilit vain iloisesti.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti aika epeli
Jos olisin IFK:n pelipaitadiktaattori, ottaisin kaikki mainokset pois. Asu olisi ehdottoman tyylikäs. Pärjäävät ne ilman reklaameja änärissäkin. Annettaisiin vaikka kaukalomainospaikkoja pääsponsseille enemmän.
NHL:ssä on ehkä HIEMAN isommat ne mainos-, televisiointi, ym. tulot, joten niihin paitoihin ei siellä ole mikään pakko laittaa mainoksia, toisin kuin täällä...
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti BigRedBob
NHL:ssä on ehkä HIEMAN isommat ne mainos-, televisiointi, ym. tulot, joten niihin paitoihin ei siellä ole mikään pakko laittaa mainoksia, toisin kuin täällä...

Puhumattakaan siitä, että NHL:ssakin seurat laittaisivat heti mainokset paitoihin, jos se olisi sallittua. Nythän sen joku pykälä kieltää, mutta saa nähdä mikäli seurat talousvaikeuksiin ajautuvat... Sääntöjä voidaan aina muokata.

edit: Meni hieman off-topic. Aiheesta sanon omankin mielipiteeni, ei lisää mainoksia paitoihin. Kärppien ja Jypin kaltaiset tilkkutäkit ovat supraan sanottuna perseestä.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Pärde
Puhumattakaan siitä, että NHL:ssakin seurat laittaisivat heti mainokset paitoihin, jos se olisi sallittua. Nythän sen joku pykälä kieltää, mutta saa nähdä mikäli seurat talousvaikeuksiin ajautuvat... Sääntöjä voidaan aina muokata.

Pari pikku huomiota.

1) Vielä 70 luvulla kaikki oli niin viti valkoista änärissä. Ei ollut laita mainoksia ei jäämainoksi. Ei ollut ei. Nyt on toisin laidoissa on jo mainokset jäästäkin niitä löytyy tosin ei keski alueelta mutta muuten.

2) Sitten se paita asia sanoihan Jari Kurrikin jo jossain että mitä sitä euroopassa turhaan yrittää paita mainoksia kieltää. Kun paitamainoksiin on änärissäkin kova paine. Joten kyllä ne paitamainokset löytävät tiensä änäriinkin. Mahdollisesti jo ensi kaudeksi se kun on yksi keino saada rahaa lisää palkkoihin ja voittoja isommiksi ilman palkka kattoa.....

aika aikansa kutakin........ ans kattoo aika näyttää.........
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
No joo, kaipa se on niin kuten herrat yllä toteavat. Ajattelin asiaa lähinnä visuaalisessa mielessä. IFK:n peliasu on vaan niin helvetin tyylikäs, että sitä on säälí peittää millään mainoksilla. Ja tuo Koff-case on kyllä, niin kuin joku jo sanoikin, hieman vesittynyt juttu. Kiva katsoa, kun vastassa on Ilves tai Tepsi kun jäällä pyörii 12 koffia.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Jorelahti
Väri on siis loistava ja mainokset on aseteltu täydellisesti paitaan ja kun vielä rinnuksissa on IFK:n tunnus, peto.

Hmm.... rinuuksisa oleva peto-tunnus on markkinointia varten keksitty. IFK:n tunnus on pelipaidoissa olkapäissä = IFK:n vaakuna.

Minua ärsyttää niinkin pieni asia kuin roikkuvat narunpätkät paitojen kaula-aukoissa. Punaiset kypärät kuuluu olla, mutta ei sinisetkään nyt niin pahoja olleet.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Re: Re: Pelipaidat

Viestin lähetti Svante
Minua ärsyttää niinkin pieni asia kuin roikkuvat narunpätkät paitojen kaula-aukoissa. Punaiset kypärät kuuluu olla, mutta ei sinisetkään nyt niin pahoja olleet.
Retroilu on muotia, man, siksi naru kaulassa...

Mä olin aluksi sinistä kypärää vastaan, mutta hyvinhän se sopii, en edes huolisi mielelläni punaisia enää takaisin. Legendaarinen Les Canadienskin on ne hyväksi havainnut. ;)

Valkoisten paitojen kanssa tosin kuuluisi ehkä valkoiset kypärät...
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Omasta mielestäni tricolori-yhdistelmä (punainen-sininen-valkoinen) on kyllä paras väriyhdistelmä, mitä voi jääkiekkojoukkueen pelipaidassa olla. Ja, kyllähän, yleensä ottaen tyylikkäimmät pelipaidat ovat mielestäni NHL:ssä alkuperäisen kuusikon joukkueilla. Itse olen aina pitänyt "Habsin" logosta, etenkin valkealla taustalla (vieraspaita nykyään).

Onneksi IFK:n pelipaidassakaan ei, lähes NHL-tyyliin, ole törkeästi mainoksia. KOFF on niin IFK:n näköinen sponsori, että sen näkee mielellään pelipaidassa, mutta muita mainoksia ei mielestäni tarvitsisi ollakaan. Mutta ilmeisesti myös muita sponsoreita tarvitaan taloudellisessa mielessä. Tosin, täytyy myös antaa tunnustusta muille joukkueille entistä tyylikkäämmistä pelipaidoista. Vai väittääkö joku tosissaan, että esim. Jokereiden vihreä-violetti-pelipaidat olivat hienoja? :)

Mitä mieltä muuten muut kirjoittajat olivat siitä vuonna 1993 käyttöön otetusta tähtilogosta? Tuo merkkihän poiki sitten uusia fanituotteita aikoinaan, kuten sen etelävaltioiden lipun. Onneksi silloin tietenkin perusvärit säilyivät paidassa samoina. Vaikka logo muuttuisikin, olisihan se hirveää, jos IFK pelaisi vaikka keltamustissa paidoissa.

Täältä myös ääni retropaidoille, etenkin 80-luvun kilpipaidoille, sekä vanhemmillekin. Olisivat takuuvarma myyntihitti.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
NHL:ssä ei ollut laitamainoksia juurikaan vielä 80-luvullakaan. Säännöt todellakin kieltävät mainokset ja viimeksi tähän törmättiinkin ulkoilma-ottelussa Edmonton-Canadiens, johon Oilers olisi halunnuut Fordin-merkin laittaa (ei saanut).

Farmi-paidoissa mainoksia sitä vastoin on, tosin melko maltillisesti (esim. Minun Moose-paidassani Chervolet, Falconsissa on Citgo, Dodgea on joissain...)
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kilpi, Peto ja mainokset

Kilpi on tietysti se ainoa oikea merkki, mutta kyllä nuo vanhat valkoiset tähdet punaisella pohjallakin käy mainiosti. Vastustin äänekkäästi koko Big Reds petoa kun se tuli, mutta nyt kun olen tottunut siihen niin on myönnettävä, ettei se niin paha ole, ehkä jopa päinvastoin...

Ainoa mainos joka minulle kelpaa pelipaidassa on KOFF. dna.n voisi repäistä helvettiin sieltä, se on liian iso ja ruma ja väärässä paikassa, (sopisi ehkä takamuksiin....).

Muutoin olen sitä mieltä, että mainokset yleisimminkin voisi poistaa pelipaidoista. Kyllä sitä mainostilaa ja näkyvyyttä voi toisellakin tavalla hankkia.

HIFK.n paita on niin selvä ykkönen kotoisessa sarjassa, ettei kilpailijaa löydy lähimainkaan. Valitettavasti on myönnettävä, että narrien sininen paita ei ole niin paha ollenkaan, sitten onkin vaikeaa löytää muita hyvännäköisiä.
 

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
Kausi 06-07

Paita tulee kuulemma muuttumaan hieman. Eli KOFF penentää näkyvyyttä ja Xerox tulee sitä kasvattamaan. Tää Koffin juttu koskee siis kaikkia muitakin seuroja. Eli se ihana KOFF logo rinnassa tulee pienentymään, kuinka paljon sitä en tarkalleen tiedä. Väreistä tai niiden järjestyksestä ei ollut sen kummemmin puhetta. Kyllä se komea on myös tulevalla kaudella.
Trust me.
 

rossoblu

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Caine kirjoitti:
Eli KOFF penentää näkyvyyttä ja Xerox tulee sitä kasvattamaan. Tää Koffin juttu koskee siis kaikkia muitakin seuroja. Eli se ihana KOFF logo rinnassa tulee pienentymään, kuinka paljon sitä en tarkalleen tiedä.

Toivottavasti tämä ei tarkoita sitä, että Xeroxin mainos siirtyy paidan etupuolelle niskasta, missä se ei ole kovinkaan paljon häirinnyt (vaikka parempi olisi tietysti ilman). Jos näin käy, Pentti on onnistunut ainakin pelipaidan tilkkitäkkiystämisessä 200 prosenttisesti.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
RoopeS kirjoitti:
HIFK.n paita on niin selvä ykkönen kotoisessa sarjassa, ettei kilpailijaa löydy lähimainkaan. Valitettavasti on myönnettävä, että narrien sininen paita ei ole niin paha ollenkaan, sitten onkin vaikeaa löytää muita hyvännäköisiä.

Tohon väliin on pakko heittää kilpailija viime kaudelta elikkäs Pelsujen lauantai- kotipaita. Se oli tyylikäs. Ja mitä ifk:n paitoihin tulee niin jos koff katoaa rinnuksilta ja jotain muuta tulee tilalle(tyyliin dna) niin pisteet paidalta laskee huomattavasti. Mutta yleistyksenä paidoista voitaneen sanoa jotta mitä vähemmän mainoksia, sitä hienompi paita(vrt. Kärppien liigapaita vs. SuperSix paita)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös