Mainos

Pelipaidat kaudella 2013–2014

  • 167 788
  • 319

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Sen verran pitää noista jäässä olevista mainoksista todeta, että todennäköisesti ne ovat myös seuroille eniten rahaa tuovia mainoksia koska näkyvät kaikkien paikalla olevien katsojien lisäksi myös tv:n katsojille. Välttämättä en paljoa liiottele, jos sanon että pari mainosta Oulusta jäästä pois on yhtäkuin kokoonpanosta yksi takatukkatsekki pois.
Jaa, no sitten on Raksilassa ihan omat hinnastot jäämainontaan. Juha Junnon yleisen (median kautta tiedossa olevan) toimintatavan perusteella sanoisin tämän olevan täyttä kukkua. Median synnyttämän mielikuvan mukaan Junnolla kaikki on kaupan - useimmiten vieläpä pilkkahintaan.

Esimerkiksi pari kautta sitten kaudella 2011-12 Lahden jäähallin kaikki jääpintamainokset (yht. 23 kpl) tuottivat Lahden Pelicansille karvan alta 200.000 euroa. Pikainen laskutoimitus tuotti hinnaston mukaan tarkan summan 191.000 euroa. Toisin sanoen Lahdessa kaikkien jäämainosten yhteenlaskettu tuotto kattaisi hädin tuskin yhden takatukkatshekin palkan kaikkine työnantajakuluineen. Vajaat 10 vuotta sitten Porin Isomäen jäähallin jäämainonta pyöri samoissa hintaluokissa. En millään jaksa uskoa siihen, että Raksilan jäämainonta olisi lähes 10 kertaa kalliimpaa (väitteesi jäämainonnasta ja rosterissa olevista takatukkatshekeistä) kuin pari vuotta sitten Lahdessa.

Pari mainosta Raksilan jäästä pois = yksi takatukkatshekki Kärppien rosterista pois = täyttä paskapuhetta!
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Jaa, no sitten on Raksilassa ihan omat hinnastot jäämainontaan. Juha Junnon yleisen (median kautta tiedossa olevan) toimintatavan perusteella sanoisin tämän olevan täyttä kukkua. Median synnyttämän mielikuvan mukaan Junnolla kaikki on kaupan.

Ja tästä syystä Kärppien yhteenlaskettu taloudellinen tulos + osakkeenomistajille maksetut osingot viimeisen viidentoista vuoden ajalta ovat täysin ylivoimaiset SM-liigassa. Menestys on vaihdellut, yhteistyökumppanit ovat vaihtuneet ja poistuneet (Nokia, JOT, Iso-Syöte jnejne) - mutta tulosta tulee.

Jos taloudellista tulosta mitataan, Junno osaa urheilumyynnin tavalla josta moni voi oppia. Joten melkoista shaibaa vetää vertailua esim Pelicansiin.

Junnon kaava ei ehkä ole visuaalisesti tyylikkäin, mutta niin kauan kun viivan alle jää mitä jää, ei siihen ole nokankoputtamista. Hallitus hyväksyy, yhteistyökumppanit hyväksyy, pelaajat hyväksyy - homma toimii.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Jos taloudellista tulosta mitataan, Junno osaa urheilumyynnin tavalla josta moni voi oppia. Joten melkoista shaibaa vetää vertailua esim Pelicansiin.
Luitko edes viestiäni? Missä kohtaa mittailin jotain taloudellisia tuloksia?

Kerroin Pelicansin (ja Porin Ässien) avulla hieman perspektiiviä jäämainonnan hinnasta Suomessa/SM-liigapaikkakunnilla. Nämä siitä syystä, että sattuvat olemaan ainoat seurat, joista minulla on täsmällistä tietoa. Tämän tiedon halusin jakaa muidenkin kanssa. Ihan vain siitä syystä, ettei virheellinen käsitys "kaksi jäämainosta Raksilan jäässä = yksi takatukkatshekki Kärppien rosterissa" leviä.

Kausi 2011-12: Lahden jäähalli
- mainos keskiympyrässä: 11.000 EUR
- mainos b-pisteissä: 11.000 EUR/kpl

Kausi 2003-04: Porin jäähalli
- mainos keskiympyrässä: 15.140 EUR
- mainos b-pisteissä: 8.410 EUR/kpl

Nämä luvut ovat otettu suoraan Pelicansin ja Ässien mediakorteista. Mielestäni näiden pitäisi antaa hieman kuvaa siitä, missä hintaluokissa jäämainonnassa liikutaan. Jos sinulla on tarkempaa tietoa Oulun Kärppien ja Raksilan jäähallin jäämainonnan hintatasosta kaudella 2013-14, ole hyvä ja sivistä mua. Kerro tietosi meille muillekin.

Kymmenen vuotta sitten Porin jäähallin viiden aloituspisteen mainonnan yhteenlaskettu hinta oli 48.780 EUR. Kaksi vuotta sitten Lahden jäähallin viiden aloituspisteen mainonnan yhteenlaskettu hinta oli 55.000 EUR. Mielestäni näiden kahden esimerkin avulla tällainen hintataso voidaan hyvin pitkälle yleistää useimpiin SM-liigakaupunkeihin kaudelle 2013-14: Hämeenlinna, Jyväskylä, Kuopio, Lappeenranta ja Rauma. Ehkä - mahdollisesti - aavistuksen korkeampaa hintatasoa voidaan pitää Espoossa, Oulussa, Tampereella ja Turussa. Helsingin jäähallien uskon olevan tässäkin asiassa omilla luvuillaan. En kuitenkaan usko näiden erojen olevan mitenkään radikaali - ehkä Nordenskiöldinkadun jäähallin keskiympyrämainos tuottaa HIFK:lle tuplat (22.000 EUR) mitä Lahden jäähallin keskiympyrämainos tuottaa Pelicansille (11.000 EUR). Ehkä ei - en tiedä!

Mulla ei ollut mitään tarkoitusta ruveta tekemään tästä mitään pippelinvenytysketjua, kuinka paljon Junnon aikana Kärpät ovat jakaneet osakkeenomistajilleen osinkoja tms. Mutta sen ei luulisi olevan liikaa vaadittu, että asioista puhutaan edes suunnilleen oikeissa mittasuhteissa - vaikka sitten joutuisinkin käyttämään Lahden Pelicansia esimerkkinä vertailtaessa Oulun Kärppiin.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Luitko edes viestiäni? Missä kohtaa mittailin jotain taloudellisia tuloksia?

Luitko itse edes viestiäni? Puutuin ensimmäiseen kohtaan, missä "julkisen kuvan" (mitä ikinä se tarkoittakaan...) perusteella arvioit Junnon toimintatapoja - Toin esille, että nämä "toimintatavat" ovat hyvinkin tuloksellisia.

Pelicans-kohta oli omalta osaltani virheellinen - lukiessani viestisi uudelleen huomasin, ettei yhtymäkohtaa omaan viestiini ollut, siitä pahoittelut.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Luitko itse edes viestiäni? Puutuin ensimmäiseen kohtaan, missä "julkisen kuvan" (mitä ikinä se tarkoittakaan...) perusteella arvioit Junnon toimintatapoja - Toin esille, että nämä "toimintatavat" ovat hyvinkin tuloksellisia.
Luin viestisi!

Juha Junnon "julkisella kuvalla" viittasin useisiin eri medioissa esiintyneisiin juttuihin. Ainakin itselleni on näiden juttujen perusteella tullut melkoisen helppoheikin kuva. Esimerkkinä muutama kausi sitten Jääkiekkolehdessä ollut henkilökuva Junnosta - "Tää on tosi kova juttu hei..." - muistaakseni koko juttu oli kirjoitettu tyylillä, että Junno myisi vaikka mummonsa, kunhan hinnasta sovitaan. Tämä helppoheikki-tyyli vain harvemmin on yleisen mielipiteen mukaan arvostettavaa (vrt. vaikkapa käytettyjen autojen kauppiaat, ovelta-ovelle-kauppiaat, puhelinmyyjät).

Junnon toimintatapoja ollaan pohdittu jopa Jatkoajan keskustelupalstallakin Kärppien omassa osiossa:

06.03.2009 - Juha Junno - kiero juonittelija vai SM-liigan paras TJ

Yksi mielenkiintoinen pointti jo avausviestistä:
Urheilulehden henkilökuvassa oli ansiokkaasti puitu Junnon persoonaa. Matkan varrelle on sattunut kaiken näköistä "mielenkiintoista", mutta useimmiten hyvät puhelahjat ovat auttaneet miehen pois itse aiheuttamistaan hankaluuksista esimerkiksi sponsoreiden kanssa.
Sen tarkemmin en tiedä Junnon toimintatapoja, mutta muistelisin juttua liikkuneen mm. kahteen kertaan myydyistä sponsoripaikoista yms. Näkisin näin, että juuri tällaiset hommat ovat omiaan vahvistamaan Junnon helppoheikki-imagoa. Asian todenperäisyyttä en tiedä, mutta mielestäni esim. tässä voidaan nähdä eräs syy Oulun Kärppien tilkkutäkkipaitaan.

Taloudellinen tulos voi olla - ja Oulun Kärppien tapauksessa onkin - hyvä! Hyvä taloudellinen tulos voidaan kuitenkin tehdä joko tyylillä tai "tyylillä". Meille ei liene epäselvyyksiä siitä, kummassa kategoriassa Oulun Kärppien hyvä taloudellinen tulos viidentoista viime vuoden ajalta ollaan tehty. Mielestäni tämä henkilöityy tasan tarkkaan yhteen henkilöön - Juha Junnoon.

Muutenkin ketjussa on tarkoitus Junnon sijasta keskustella siitä, ovatko eri SM-liigajoukkueiden pelipaidat kaudella 2013-14 tyylikkäitä vai "tyylikkäitä". Oulun Kärppien tapauksessa vastaus siihen saadaan jo miettimällä seuran toimitusjohtajaa. Onko hän tehnyt seuran hyvän taloudellisen tuloksen tyylillä vai "tyylillä"? Totesit tämän jo itsekin ensimmäisessä viestissäsi...
Junnon kaava ei ehkä ole visuaalisesti tyylikkäin, mutta niin kauan kun viivan alle jää mitä jää, ei siihen ole nokankoputtamista. Hallitus hyväksyy, yhteistyökumppanit hyväksyy, pelaajat hyväksyy - homma toimii.
...ja mielestäni tässä ketjussa on tarkoitus keskustella juurikin tästä visuaalisesta puolesta!
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
L Hyvä taloudellinen tulos voidaan kuitenkin tehdä joko tyylillä tai "tyylillä". Meille ei liene epäselvyyksiä siitä, kummassa kategoriassa Oulun Kärppien hyvä taloudellinen tulos viidentoista viime vuoden ajalta ollaan tehty.

Semisti vielä off-topiccia mutta menkööt - Kirjoitit, että tulosta voi tehdä tyylillä tai "tyylillä", noh, vastaavaa tulosta ei kukaan muu ole pystynyt tekemään tuolla aikajänteellä: Konkurssiseurasta satojentuhansien voittoa tahkoavaan urheiluliiketoimintakeskittymään. Joten se "aidolla" tyylillä tehty vertauskuva valitettavasti puuttuu.

Sen tiedän, että esimerkiksi K-Laser koitti luoda Oulussa "tyylikästä" urheiluimagoa - seurauksenaan raaka, kylmä konkurssi.

Olen visualisti ja siitä samaa mieltä, että paidat ja muu Kärppien visuaalinen ilme on sanalla sanoen hirveä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Oliko kyseessä tietoinen ratkaisu vai eikö mainospaikkoja saatu myytyä?

Jos ovat tuolla tyylillä saaneet homman taloudellisestikin toimimaan, niin erittäin hieno juttu.
Kyllähän Blues teki persnettoa viime kaudella taas huolella vaikka Venäjältä tuli kivasti ruplia.

Mutta kyllä mä uskon että toi että Espoossa jää ja että Bluesin peliasu on tyylikäs on ollu ihan tietoinen linjaveto ex-toimarilta joka nyt tajusi urheilubrändäksestä aika paljonkin. Oikeasti ei noista jää/pelipaita mainoksista jää kuin 1-3 mainosta mieleen ja kaikki muut hukkuvat siihen mainosmassaan kun mainokset kannabalisoivat toisiaan. Eli esim. Kärppien sponsorit maksavat lähinnä mukanaolosta ei niinkään näkyvyydestä.

Annetaan siis mielummin muutamalle sponsorille oikeasti sitä näkyvyyttä ja pidetään homma tyylikäänä niin sekä fanit että sponsorit on tyytyväisiä. KHL:lässä on ihan selkeesti tajuttu tää je siellä on selkeät paikat johnon niitä mainoksia saa tunkea. Kuitenkin sm-liiga lätkä on visuaalinen tuote, joten sillon pitäisi siihen visuaalisuuteen panostaa jotta se möisi ja mielyttäisi asiakkaita enemmän. Nyt sm-liigan visuaalinen ilme on lähinnä semi-säälittävä.

Meikäläistä ainakin liiat mainokset ärsyttää ja lopetin esim. salibandymatsien katsomisen telkkarista kun siellä se meno on vielä karmeampaa kuin sm-liigassa. Joten jos Espoossa otetaan mallia Oulusta niin kyllä mä jään ihan suosiolla himaan.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mainosten hinnat kun noussut puheeksi niin tässä linkki Ässien tuoreeseen yritysesitteeseen. Sieltä löytyy joitakin hintoja. Voi sitten miettiä hankitaanko sillä kummipelaaja paitasponssilla tai jäämainoksella hagmanneja.

Onpa muuten ihan helvetin pieniä summia mitä noista maksetaan. Nuo summat ovat sitä luokkaa, että pienellä säästämisellä normaali ihminen voisi pistää toiminimen pystyyn ja ostaa itselleen mainoksen. 5500 eurolla saisin oman naamani laitamainokseen JA jonkun pelaajan paitaan. Olisi kyllä todella mukava nähdä nämä jokaiselta seuralta ja vertailla miten isoja eroja kaupunkien välillä näissä nähdään.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onpa muuten ihan helvetin pieniä summia mitä noista maksetaan. Nuo summat ovat sitä luokkaa, että pienellä säästämisellä normaali ihminen voisi pistää toiminimen pystyyn ja ostaa itselleen mainoksen. 5500 eurolla saisin oman naamani laitamainokseen JA jonkun pelaajan paitaan. Olisi kyllä todella mukava nähdä nämä jokaiselta seuralta ja vertailla miten isoja eroja kaupunkien välillä näissä nähdään.

Miksi sitä pitäisi toiminimeä edes pystyyn pistää. Maksaa mainokseen vaikka kirkkoveneen, eiköhän joku junno sen sinne myy.
 
Miksi sitä pitäisi toiminimeä edes pystyyn pistää. Maksaa mainokseen vaikka kirkkoveneen, eiköhän joku junno sen sinne myy.

Tuskin myy. Mutta jos joku divarista asti mukana ollut yhteistyökumppani haluaa pikku läiskän johonkin, niin veikkaanpa että tilaa löytyy. Aika paljon kuitenkin pitää Kärppien kiittää alueensa elinkeinoelämän toimijoita, että ylipäätään takaisin liigaan nousi.
 

gcz_

Jäsen
Suosikkijoukkue
JHC, NYI, Suomen NATO-jäsenyys
Tuskin myy. Mutta jos joku divarista asti mukana ollut yhteistyökumppani haluaa pikku läiskän johonkin, niin veikkaanpa että tilaa löytyy. Aika paljon kuitenkin pitää Kärppien kiittää alueensa elinkeinoelämän toimijoita, että ylipäätään takaisin liigaan nousi.

Tällaista kunnioitusta voi osoittaa yhteistyökumppaneille myös muulla tavalla, kuin tunkemalla yhden mainoksen lisää jo ennestään rumaan tiskirättiin. Tämä vaatii tietysti luovuutta ja totutuista ajattelutavoista poikkeamista, joka onkin Suomessa yllättävän hankalaa.
 
Tällaista kunnioitusta voi osoittaa yhteistyökumppaneille myös muulla tavalla, kuin tunkemalla yhden mainoksen lisää jo ennestään rumaan tiskirättiin. Tämä vaatii tietysti luovuutta ja totutuista ajattelutavoista poikkeamista, joka onkin Suomessa yllättävän hankalaa.

Varmasti voi. Luulen ettei monellekaan moisesta muotinäytöksestä kuitenkaan ole mitään väliä. Tietenkin ymmärrän, että joillekin estetiikka on tärkeämpää kuin toisille. Aika harvoin olen kuitenkaan nähnyt näinkin miehistä lajia, jossa yllättävän moni arvostelee ulkonäköä näin vahvasti. Itselle se on jotenkin vaikea ymmärtää, kun pelipaitojen ainoa tarkoitus minulle on ollut erottaa joukkueet toisistaan. Oli itsellä pelipaita päällä tai olin katsomossa. Tai en tiedä onko "moni" oikein sanottu ja kuinka monelle oikeastaan merkkaa jonkun paidan rumuus tai kauneus oikeasti yhtään mitään.

Minä pärjään aivan hyvin ilman mainoksia. Pärjään mainosten kanssakin. Kaippa noillakin on joku yläraja määrässä, joskin se on huomattavasti korkeammalla kuin vaikkapa Jokereilla. Joka tapauksessa Oulussa on isoja toimijoita ja pieniä toimijoita. Valitettava tosiasia on se, että pieniä toimijoita on huomattavasti enemmän. Jos mainosmyynnistä haluaa ottaa pienten kanssa kaiken irti, on niitä oltava monta halvemmalla.

Itselle sinänsä kyllä yksi lysti. Kun peli alkaa, en huomaa mainoksia. Huomaan vain pelaajat hiedän tekonsa. Jos ihan tarkkoja ollaan, niin kunhan ei ole joku mustavalkoinen strobopaita päällä mistä saa epilepsiakohtauksen, niin ei itselle ole juuri väliä millä mikäkin joukkue pelaa.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit suomalaisessa sarjassa
Onpa muuten ihan helvetin pieniä summia mitä noista maksetaan. Nuo summat ovat sitä luokkaa, että pienellä säästämisellä normaali ihminen voisi pistää toiminimen pystyyn ja ostaa itselleen mainoksen. 5500 eurolla saisin oman naamani laitamainokseen JA jonkun pelaajan paitaan. Olisi kyllä todella mukava nähdä nämä jokaiselta seuralta ja vertailla miten isoja eroja kaupunkien välillä näissä nähdään.

Katselin samaa. Kertoo kyllä oman tarinansa SM-liigajoukkueiden vetovoimaisuudesta, jos paitasponsseista voi pyytää vain muutaman hassun tonnin jotta Reijon Remonttiapu ry:llä on varaa sponssata joukkuetta.

Vertailun vuoksi FC Barcelona myi juuri paitamainoksensa 35 miljoonalla eurolla.
 
Katselin samaa. Kertoo kyllä oman tarinansa SM-liigajoukkueiden vetovoimaisuudesta, jos paitasponsseista voi pyytää vain muutaman hassun tonnin jotta Reijon Remonttiapu ry:llä on varaa sponssata joukkuetta.

Minusta tuo kertoo enemmän suomalaisen urheilusponsoroinnin tasosta kuin SM-liigan vetovoimaisuudesta. En tiedä kenelle tulee yllätyksenä, että summat eivät ole kovinkaan valtavat. Kuitenkin niillä seurat keräävät muutaman satatuhatta parhaimmillaan, joten veikkaan ettei yksikään niillä jotain tienaava voi jättää poiskaan.

Väitän googlettamatta, että jääkiekossa tienataan suomessa sponsseilla enemmän kuin yhdessäkään muussa joukkueurheilussa.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos jollain jengillä summat tosiaan on noin alhaiset paitamainoksille, niin siinähän olisi hyvä paikka vaikka fanclubin keräykselle ja ostaa muutama mainospaikka tyhjäksi. Seura saa "mainosrahansa" ja pikkusummista kerääntyvä kasa ei keneltäkään kuitenkaan olisi niin paljoa pois, että vaikuttaisi muuhun, esim. lippujen ostoon. Kyllähän isot summat taidettiin Soppa-pataankin viime vuonna kerätä, tässä olisi sitten vain toisenlainen "hyvä" kyseessä (en tarkoita tietenkään toisiaan vastaan näitä keräyksiä vaan täysin erillisinä).

Tietysti homman voi toteuttaa niin, että seura nostaa lippuhintoja jos mainoksia ei oteta paljoa, mutta mainoksien vähentämistä ei kaikkialla ihan itsestään tapahdu, ja tuo fanien ostama tyhjä paikka voisi olla hyvä signaali siihen suuntaan.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit suomalaisessa sarjassa
Minusta tuo kertoo enemmän suomalaisen urheilusponsoroinnin tasosta kuin SM-liigan vetovoimaisuudesta. En tiedä kenelle tulee yllätyksenä, että summat eivät ole kovinkaan valtavat. Kuitenkin niillä seurat keräävät muutaman satatuhatta parhaimmillaan, joten veikkaan ettei yksikään niillä jotain tienaava voi jättää poiskaan.

Väitän googlettamatta, että jääkiekossa tienataan suomessa sponsseilla enemmän kuin yhdessäkään muussa joukkueurheilussa.

Eiköhän ne suurimmat urheilusponssirahat todellakin liiku Suomessa jääkiekossa. Ja ei se todellakaan ole yllätys että rahat eivät ole suuret, kun katselee mitä nakkikioskeja jengejä sponssaa, yllätti vaan että todellakin noinkin pienistä rahoista on kyse.

Mutta kyllähän se lähtökohta on se, että sponsoroinnista kuvitellaan saavutettavan hyötyä omalle toiminnalleen näkyvyyden kautta. Jos miljoonasponsorit eivät katso saavansa riittävästi näkyvyyttä, niin sitten kai pitää vuorata kaikki mahdollinen pinta pikkupuljujen mainostarroilla ja kerätä kolehtia faneilta. Ja hyväksyä se että huiput lähtevät muualle isompien tienestien perään.
 
Henkilökohtaisesti minua ei kiinnosta jäämainokset tai edes pelipaitamainokset. Molemmat ei vaikuta peliin mitenkään ja kun kiekko liikkuu, niin kumpaankaan ei tule kiinnitettyä millään tavalla huomiota, eikä kumpikaan haittaa pelin seuraamista, ainakaan omalla kohdallani.

Tuosta olen hieman eri mieltä. Mitä enemmän noita jäämainoksia on ja mikä värikkäämpiä ne ovat, niin sitä enemmän ne myös haittaavat pelin kulkua tai ainakin sen seuraamista. Sama tietysti pelipaitojen suhteenkin, sillä nykyään pelaajat eivät edes pelaa yhtenäisissä peliasuissa kun melkein joka seuralla on pelaajakohtaisia mainoksia varsinkin kypärässä. No tähän on vain mukauduttava, sillä ajassa ei voi mennä taaksepäin.
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Facebookissa Lukon joukkue esillä pelipaitoineen. Tuntuu ainakin mainokset lisääntyneet viime kaudesta. Logo oli ainakin isolla.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Logon alla oleva mainos särähtää silmään pahasti. Se kun olisi poissa paita näyttäisi paljon paremmalta.

Saiskohan sen kuvan linkitettyä tännekin...?
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Logon alla oleva mainos särähtää silmään pahasti. Se kun olisi poissa paita näyttäisi paljon paremmalta.

En osaa päättää onko tuo logon alla oleva mainos rumempi, kuin tuo logon alla olevan mainoksen alla oleva mainos. Plussaa siitä, että noiden kuviden perusteella se hämmentävä hehkuefekti on poistunut olkamainoksista!
 

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Logon alla oleva mainos särähtää silmään pahasti. Se kun olisi poissa paita näyttäisi paljon paremmalta.
Logon alla oleva mainos on vain ns. kummipelaajilla. Päättyneellä kaudella se oli paidassa kauluksen alla huomattavasti pienempänä (vrt. Otto Honkaheimo ja Sokos). Nyt kummipelaajia tukevat saavat paitaan huomattavasti isomman mainoksen ja varmaan näkyvyys kuutiolla pysyy entisellään. Se on raha, joka puhuu.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Logon alla oleva mainos on vain ns. kummipelaajilla. Päättyneellä kaudella se oli paidassa kauluksen alla huomattavasti pienempänä (vrt. Otto Honkaheimo ja Sokos). Nyt kummipelaajia tukevat saavat paitaan huomattavasti isomman mainoksen ja varmaan näkyvyys kuutiolla pysyy entisellään. Se on raha, joka puhuu.

JYPissä pelaavilla "kummipelaajilla" mainos on alaselässä, helmassa. Tämä kummipelaja-asia on toki hyvä, mutta mielestäni PELIASUN PITÄISI OLLA KAIKILLA JOUKKUEESSA SAMANLAINEN! Eli kummilogo pois pelipaidasta, tehköön jotain muuta sen näkyvyyden eteen... Flyereihin, makkarapapereihin, jne.

JYPin ET-paitaa odotellessa ja uutta liigapaitaa myös. No, tänään näkee kun on Pelicansia vastaan reenihöntsä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös