Peliesitykset Virran toisella eli kaudella 2022–2023

  • 168 880
  • 1 525

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Sepä kun ei tänäänkään ollut kiinni siitä, etteikö olisi osattu. Ei Virran sapluunaan varmaan kuulu aloittaa sekoilua tuossa vaiheessa, kun yksi menee omiin?
Ei kuulu ei, ja vastassa oli vaan KooKoo eikä mikään isompi seura. Tänää ois pitäny niitä pisteitä just ottaa. Enemmän näkisin että loppukaudesta olis mahkut haastaa niitä isompiakin.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Sepä kun ei tänäänkään ollut kiinni siitä, etteikö olisi osattu. Ei Virran sapluunaan varmaan kuulu aloittaa sekoilua tuossa vaiheessa, kun yksi menee omiin?
Tuossa pelissä on vähän se ongelma vielä että Virran kiekossa pysytään niin pitkään kuin ei tule ongelmia, mutta sitten kun tulee kiire niin omassa päässä ratkaisut ei tule selkärangasta vaan viisikon yhteenpelaaminen hajoaa ja alkaa "kaaos".
 

Kivisalmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
29 laukausta kohti maalia ja kuinka monta todellista maalipaikkaa? Täällä porukkaa heittää hattuja ilmaan että olisi pitänyt ottaa 4p näistä peleistä - miksi sitten ei otettu.

Kyllä itseäni vituttaa katsoa tätä omaan päähän pelaamista. Monta mestaa missä voitaisiin koko viisikkona karvata kiekkoa hyökkäyspäässä mutta puolustaja kaartaa omiin. Eikö karvaus ole yksi jääkiekon taktiikka? Nyt kun olisi selvästi vääntövoimaa kulmissa.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Tuossa pelissä on vähän se ongelma vielä että Virran kiekossa pysytään niin pitkään kuin ei tule ongelmia, mutta sitten kun tulee kiire niin omassa päässä ratkaisut ei tule selkärangasta vaan viisikon yhteenpelaaminen hajoaa ja alkaa "kaaos".

Vähän haastan tuota ajatusta, että ei osata selkärangasta Virran kiekkoa. Eikö siellä ole muuta vaihtoehtoa 2-0 tai 2-1 johtoasemassa pelaamiseen, kuin se punakonepyöritys? Kaikki nuo jätkät on pelanneet jos jonkin näköistä kiekkoa ja lopulta kaikki varmaan osaa istua samaan bussiin joka parkkeerataan maalin eteen tuossa tilanteessa. Tuntuu, että on joku pakko vetää yhdellä muotilla edelleen, on tilanne mikä vaan.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa
Loimarannasta, Ojantakasesta, Metsävainiosta ja Lipiäisestä ei ole kuin satunnaisiin tehoiluihin, noin 20 pisteen kausiin. Mutta missä on kärkipelaajien Morandin, Maalahden ja Irvingin onnistumiset? Miksei YV pyöri? Katsokoot vaikka, miten Ruotsin ja Sveitsin joukkueet pelaavat ylivoimaa ja liikuttavat kiekkoa jatkuvasti näppärästi, niin voisi joskus tulla maali.
 

redpecka

Jäsen
Yllättäen ollut meidän Irving kuutamolla. Pidin itse tätä hyvänä hakuna, pelannut jo Euroopassa, kova luu ja klippivideot syöttöineen, lämäreineen ja tappeluineen ihan priimaa ja kun on tuommoinen ykköskorinhankinta niin... ei ole vakuuttanut vielä. Jopa Dönöhüe oli jo parempi tokassa pelissään.

Sori että olen kärkäs vetelee analyysejä parin minsan pohjalta, mutta olisihan tuokin voinut ottaa vaikka Dastousista mallia ja tehdä maalin pari. Todellakin olen yllättynyt Irvingistä. Se kaikki scouttaus, maanittelut, kassi seteleitä... Toivottavasti vielä tulee, muttei toistaiseksi ole esittänyt mitään.
 

juice71

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Yllättäen ollut meidän Irving kuutamolla. Pidin itse tätä hyvänä hakuna, pelannut jo Euroopassa, kova luu ja klippivideot syöttöineen, lämäreineen ja tappeluineen ihan priimaa ja kun on tuommoinen ykköskorinhankinta niin... ei ole vakuuttanut vielä. Jopa Dönöhüe oli jo parempi tokassa pelissään.

Sori että olen kärkäs vetelee analyysejä parin minsan pohjalta, mutta olisihan tuokin voinut ottaa vaikka Dastousista mallia ja tehdä maalin pari. Todellakin olen yllättynyt Irvingistä. Se kaikki scouttaus, maanittelut, kassi seteleitä... Toivottavasti vielä tulee, muttei toistaiseksi ole esittänyt mitään.
Olen tainnut aiemminkin tämän kirjoittaa, mutta kaverini asui Örebrossa ja kävi säännöllisesti katsomassa pelejä kun Irving pelasi. Hänen kommenttinsa oli ettei Irving pärjännyt kokokentän prässissä. Siltähän tuo on näyttänyt kun vastustaja ottaa koko ajan ylhäältä.
 

redpecka

Jäsen
En tykkää viestistäsi yllä, ei ole siis kiva kuulla @juice71 :(
- - -
Kyllähän se kai on myönnettävä, että sitten kun oma jengi kykenee kiekkokontrollipeliin niin silloin siitä tuppaa tykkää. Silloin kun oli ajokoirakiekkoa niin siitä tavallaan tykkäsi ja leidit urputtivat. Johonkin rajaan asti sitä tykkää.

Kauhunsekaisin tuntein tätäkin peliä seurasin kun saipalaiset neppailee oman maalin edessä lyhytsyöttöpeliä: toppari laitapuolustajalle, sieltä wingerin kautta midfielderille, takaisin topparille, sitten wingerille ja hyvässä lykyssä saatiin keskitys maalille, muttei siellä ollut ketään pääpelaajia ajoituksiensa kanssa ollenkaan.

Meinaan vaan että jos tämä SaiPan rosessi joskus poikii seiskapeleihin asti niin tulee olee ihan götgää katsottavaa kun ei nöyrrytä ja lyödä sivurajasta suosiolla ulos vaan neppaillaan omassa päässä. Luultavasti sen SaiPan ronssin eteen joutuu hikoilee pelaajien lisäksi keskustelupalstalaisetkin. Tuskin selvitään ylilyönneiltäkään.
 

PatrickKane95

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vaikka on vasta kolmas peli käsillä niin itselle tämä eka kotipeli on tässä kohtaa ns. pakkovoiton paikka. Tässä on nyt kolme kautta rämmitty aivan pohjilla ja jos tämäkin kausi aloitetaan sillä että kolme peliä peräkkäin tulee turpaan alemman luokan vastustajilta niin vaikka kuinka yrittää kärsivällinen olla niin alkaa usko loppua. Koko viime kausi jauhettiin miten opetellaan virheistä niin nyt sitten taas pari peliä kaaduttu omiin virheisiin. Mitä sitten kun vastustajat kovenee ja osaa pistää kiekkoa reppuun muutenkin kuin virheistä? Mitä jää jäljelle jos päävastustajia vastaan sössitään pelit itse tappioiksi ja kovempia vastaan ei edes ole mahdollisuuksia?
 

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Parempaa alkuahan tähän olisi toivonut, mutta en tuosta Kouvolankaan esityksestä hirveästi valittamista keksi, olisi pitänyt saada naulattua se kolmas, riittävät paikat oli. Aika mukavasti on pomppinut vastustajalle muutamassa maalissa näissä ekoissa peleissä ja SaiPalle 5 kertaa tolppa ulos kahteen peliin. Tänää uusi mahdollisuus lähteä voittamisen tielle.
 

emz1

Jäsen
Yllättäen ollut meidän Irving kuutamolla. Pidin itse tätä hyvänä hakuna, pelannut jo Euroopassa, kova luu ja klippivideot syöttöineen, lämäreineen ja tappeluineen ihan priimaa ja kun on tuommoinen ykköskorinhankinta niin... ei ole vakuuttanut vielä. Jopa Dönöhüe oli jo parempi tokassa pelissään.
En tiedä miltä se näytti telkkarissa mutta paikan päältä katsottuna mielestäni Irving oli paljon paremmin pelin sisällä kuin ensimmäisessä ottelussa. Itsellä ei ollut hidastuksia käytössä ja aika heikosti tuolta kuutiolta pystyy mitään tihrustamaan joten varmasti joitain tilanteita meni itseltäkin ohi missä Irving oli mukana. En ole jaksanut omiin menneitä maaleja alkaa kelailemaan uudelleen Cmoresta.

Mutta perhana siinä on kyllä ärhäkkä kaveri omassa päässä. Yhdessä vaihdossa antoi niin monta rajamailla olevaa poikkaria/tuuppasua kiekottomaan Rautiaiseen että täytyi ihan ihmetellä kun ei pilli soinut. Tykkään myös samalla tavalla Moron kovuudesta.

Katsotaan rauhassa mihin suuntaan Irvingin peli menee kun otanta liigaotteluista on toistaiseksi niin lyhyt mutta en heittäisi vielä hänen suhteen kirvestä kaivoon.

Descheneau vaikutti erittäin hyvältä. Olin jo täysin varma maalista jossa hän pääsi sellaiselta omalta sweet-spotilta kokeilemaan 1vs1 tilanteessa pakin kanssa mutta putkeenhan tuo valitettavasti kilahti. Toivotaan, että Pospisil on saatu parsittua tämän päivän peliin kasaan.

Nostetaan vielä esille pari ongelmakohtaa kokoonpanosta. Loimaranta ja Ojantakanen eivät ole löytäneet oikein paikkaansa. Corsi-lukemat näyttävät näiden miesten osalta samaa kuin havainnot kentällä eli omissa joudutaan aina pyörimään kun nämä miehet ovat olleet kentällä ja aika vähän on tapahtunut hyökkäyssuuntaan.
 
Viimeksi muokattu:

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Olen tainnut aiemminkin tämän kirjoittaa, mutta kaverini asui Örebrossa ja kävi säännöllisesti katsomassa pelejä kun Irving pelasi. Hänen kommenttinsa oli ettei Irving pärjännyt kokokentän prässissä. Siltähän tuo on näyttänyt kun vastustaja ottaa koko ajan ylhäältä.

Nimenomaan noin, onko sitten hitaat kädet, vai mikä on, mutta kovin helposti viedään häneltä takakarvauksella kiekko lavasta.
Nostetaan vielä esille pari ongelmakohtaa kokoonpanosta. Loimaranta ja Ojantakanen eivät ole löytäneet oikein paikkaansa.

Loimaranta voisi välillä miettiä poppareilla, minkälaista pelaamista tarvitaan tilanteiden ja niiden myötä pelien voittamiseen, nyt hänen pelaamisensa näyttää flegmaattiselta ja kiekon menetyksiä tulee liian helposti.
Ryhtiä on saatava Loimarannan pelaamiseensa.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Yllättäen ollut meidän Irving kuutamolla. Pidin itse tätä hyvänä hakuna, pelannut jo Euroopassa, kova luu ja klippivideot syöttöineen, lämäreineen ja tappeluineen ihan priimaa ja kun on tuommoinen ykköskorinhankinta niin... ei ole vakuuttanut vielä. Jopa Dönöhüe oli jo parempi tokassa pelissään.

Sori että olen kärkäs vetelee analyysejä parin minsan pohjalta, mutta olisihan tuokin voinut ottaa vaikka Dastousista mallia ja tehdä maalin pari. Todellakin olen yllättynyt Irvingistä. Se kaikki scouttaus, maanittelut, kassi seteleitä... Toivottavasti vielä tulee, muttei toistaiseksi ole esittänyt mitään.
Samoin. Olen jopa nähnyt kaverin pelaamassa ja olin satavarma, että on kova.
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Hemmetti, että SaiPa näyttää ihan ylikylän joukkueelle vastustajaan verrattuna. Montaha jonkinlaista maalipaikkaa jo ollu meillä? Nyt se kiekko sisää!
 

ForNever

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Anaheim Ducks, Linköping HC
Descheneaun nimi on typottu pelipaidan selkään (Desheneau). Ei nyt ihan ole viimeisen päälle tämäkään osasto SaiPassa.
 
Itellä on joku pakkomielle tullut näistä ekoista neljästä pelistä ja toivoin jopa 9/12 pistepottia päävastuksista ja hyvää alkua kauteen ilman pelkoa että ollaan sijoilla ynnämuut marraskuuhun mennessä, nyt on 1 piste plakkarissa ja 6 saatavilla. Toi 7/12 on ihan minimivaatimus. Nää syksyn tappiot harmittaa sitten keväällä kun sijalla 11 mietitään että jos ja jos se 2-0 johto olisi pitänyt.

Jos ja jos, mutta nää on vaan faktoja.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Descheneaun nimi on typottu pelipaidan selkään (Desheneau). Ei nyt ihan ole viimeisen päälle tämäkään osasto SaiPassa.

Kansallissosialismia ja Aurinkokuningasta puhuvat löytävät tässä vissin eron. Ensimmäisille hän olisi "Deshenau", jälkimmäisille ilman s-kirjainta "Döshonoo". Kyseistä sukunimeä ei esiinny tuossa muodossa kummankaan kulttuurissa, taitaa olla suuren ja mahtavan sulatusuunin modernia tuotosta.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itellä on joku pakkomielle tullut näistä ekoista neljästä pelistä ja toivoin jopa 9/12 pistepottia päävastuksista ja hyvää alkua kauteen ilman pelkoa että ollaan sijoilla ynnämuut marraskuuhun mennessä, nyt on 1 piste plakkarissa ja 6 saatavilla. Toi 7/12 on ihan minimivaatimus. Nää syksyn tappiot harmittaa sitten keväällä kun sijalla 11 mietitään että jos ja jos se 2-0 johto olisi pitänyt.

Jos ja jos, mutta nää on vaan faktoja.
Ei tule tänään pisteitä. Pelicansia vastaan pidetään kiekkoa 59 minuuttia, mutta Kangasniemi tekee kaksi, joten 2-0 Pelicansille menee sekin.
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Taidettii todistaa kauden huonoin erä juuri. Nämä on aina hyvä säästää kotipeleihin…

En tajua mitä taas tapahtui kun eka erä oli hyvää raikasta kiekottelua ja toka erä ihan pelin pakottamista. Tulispa SaiPalle kolmanteen edes yksi yv-mahdollisuus.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jännästi katosi ote täysin KooKoon ekan maalin jälkeen. Siihen asti meni mukavasti. Ehkä se rentoudu tulee onnistumisten kautta. Toki pitäisi ensin onnistua. Toivotaan kauden parasta tekemistä viimeiseen erään ja vähintään tasoihin. Saa mennä ohikin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös