Mainos

Peliesitykset kaudella 2024–2025

• 402 894
  • 9 139
Suosikkijoukkue
HC TPS Fanclub Koistinen-Vallin-Kivi
Päivän posit

+ Alivoima
+ Haapanen , Vuorela , Vali

Päivän negailut

- Ylivoima
- "Ykköskorin" jätkät
- Meidän oman maalin maalineduspelaaminen sekä puolustaminen yleisesti.
- Peluutus, miksi esimerkiksi Teissala pelaa niin vähän.
- Joukkue ei vaikuta tällä hetkellä yhtenäiseltä, vaan kasalta yksilöitä. Jotenkin myös sellainen tiikerinsilmä/kiima puuttuu jätkiltä

Jotenki väsyneen näköistä oli sen ekan kolmen minuutin jälkeen.

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitä helvettiä?
Edes espoon fanit eivät tulleet meidän hiekkalaatikolle huutelemaan, vaikka hoonasivat meitä kauden alussa.

Saipan fanit uusi ilves? Neste päässä saman väristä kuin väri paidassa? Mitään ei olla voitettu, mutta kauhea uho haukkarit pystyssä.
Olen vilpittömästi pahoillani. Näköjään menestyminen (ei edes oma vaan kannattamansa seuran) ei sovi joillekin ollenkaan. Häpeän kyseisten käyttäjien puolesta.

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Näemmä hieman erilainen invaasio idästä käynnissä mitä kuvittelin tässä maailmantilanteessa..

Noh, ymmärrän että sieltä löytyy näitä huonoja voittajia jotka voiton jälkeen lähtee häviäjille ivailemaan, ei ole totuttu siihen voittamiseen. Oppia ikä kaikki.

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Hävettää, että SaiPa-fanit tulee tänne vittuilemaan. Kertoo ehkä osaltaan siitä miten vähän voittamisen kulttuuria meillä on. Pahoittelut noiden puolesta.

Tiukka matsi, TPS pelasi ihan hyvin viimeistelyä lukuun ottamatta. Olisi ihan hyvin voinut kääntyä toisinpäin joten ei meillä ole varaa leijua.

Piku84

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Dallas Stars, Frölunda
Hävettää, että SaiPa-fanit tulee tänne vittuilemaan. Kertoo ehkä osaltaan siitä miten vähän voittamisen kulttuuria meillä on. Pahoittelut noiden puolesta.

Tiukka matsi, TPS pelasi ihan hyvin viimeistelyä lukuun ottamatta. Olisi ihan hyvin voinut kääntyä toisinpäin joten ei meillä ole varaa leijua.
Ei sun ja @Jugger77 tarvitse pahoitella toisten perseilyjä.. Trollit on trolleja.

Itsehän toivon, että voitatte kaikki kauden loput pelit.. Ei haittaisi tippaakaan ja ne suurimmat sympatiat oman jengin ulkopuolelta on luonnollisesti menneet Saipalle.

.

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
Näemmä hieman erilainen invaasio idästä käynnissä mitä kuvittelin tässä maailmantilanteessa..

Noh, ymmärrän että sieltä löytyy näitä huonoja voittajia jotka voiton jälkeen lähtee häviäjille ivailemaan, ei ole totuttu siihen voittamiseen. Oppia ikä kaikki.

Typerää ja lapsellista käytöstä. Tiukka peli, jonka SaiPa voitti. Olisi voinut olla ihan yhtä hyvin toisinpäinkin.

Mutta ei tuota voi invaasioksi sanoa, taisi olla yksi nimimerkki, joka tuli tänne sekoilemaan ja keulimaan, vaikka siihen ei varaa ole. Suurin osa kylläkin tullut torumaan tuota yksinäistä sutta.

Otteluketjussa voi ja pitää vääntää, myös itse operoin siellä. Mutta tämä toisien palstoille provoaminen on yksinkertaisesti väärin.

Pahoittelut omasta puolestani !

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei sun ja @Jugger77 tarvitse pahoitella toisten perseilyjä.. Trollit on trolleja.

Itsehän toivon, että voitatte kaikki kauden loput pelit.. Ei haittaisi tippaakaan ja ne suurimmat sympatiat oman jengin ulkopuolelta on luonnollisesti menneet Saipalle.

.
Mulle henkilökohtaisesti riittää, että voitetaan kauden viimeinen peli :) No ei vaan. SaiPan kannattajana on oppinut nöyryyttä. Itse asiassa tämä kausi on jo nyt ollut menestys ja kasvojenpesu jota toivoin.

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
TPS oli tänään parempi ja Turkuun olisi pitänyt pisteet tänään jäädä, mutta hurmoksessa ollut joukkue sai voiton nyt vähän tuurilla.
Kyllä mä näin SaiPan pelissä elementit, joilla voitto ansaittiin, ja SaiPa todella näytti joukkueelta, joka on voittanut paljon ja pelaa hyvällä itseluottamuksella. Mielestäni SaiPa oli myös parantanut paljon kauden ekasta kohtaamisesta. SaiPan pelissä huomiota kiinnitti viisikon tiiviys, luistelu ja aggressiivinen kamppailupelaaminen, jolla vastustajan pelaaminen tehtiin vaikeaksi. Jokainen pelaaja pelasi periksiantamattomasti jokaisessa hetkessä. Pelaamisessa oli sellaista pleijarimoodia havaittavissa. Saa nähdä, mihin asti tuo kantaa. Varmasti SaiPalle tulee vielä huonompiakin pelejä kauden mittaan, mutta myös parempia.

Kuka se täällä huuteli et nyt katkee SaiPan putki ja tuurilla menty? Hyvin vanhenee läpät.
Minä ainakin olin parissa viestissä huudellut SaiPan putken katkeamisesta, sekä lohkaisin tuosta teidän voittoputkestakin samassa hengessä, missä täällä TPS-osiossa on osattu kaikki omat voitot vuosien varrelta selittää arvottomiksi eri syihin vedoten. Onnea ansaitusta voitosta tänään.

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pakko myös kysyä valmennukselta, että mitä sieniä popsivat, kun laittavat Talvitietä ylivoimaa pelaamaan. Tänään jopa ykköseen. Kaveri tehnyt tehot 1+1 25:een peliin. Aivan käsittämättömän tehoton kaveri. Jopa Haapanen on siinä rinnalla kuin Wayne Gretzky.

Sen verran pitää tuossa puolustaa Talvitietä että Beaudin oli hävinnyt järjestään ylivoiman aloitukset ja kun Talvitie tuohon vaihdettiin niin otti heti 2 aloitusvoittoa putkeen. Ymmärrän Talvitien kritiikin mutta karu fakta että tänään hän oli TPS:n paras sentteri. Mielestäni peliaika on silloin ihan perusteltua. Tuskin koutsi siinä kohtaa katsoo tilastoja kun pitäisi parhaita lyödä kentälle. Varsinkin nuo aloitukset on sellainen että niihin hukataan pahimmillaan koko ylivoima jos hävitään se ensimmäinen aloitus.

Piku84

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Dallas Stars, Frölunda
Mulle henkilökohtaisesti riittää, että voitetaan kauden viimeinen peli :) No ei vaan. SaiPan kannattajana on oppinut nöyryyttä. Itse asiassa tämä kausi on jo nyt ollut menestys ja kasvojenpesu jota toivoin.
Kyllä mä vakaasti usko, että teillä on ihka aidot saumat mitalipeleihin. Jos teitä peilaa toiseen sensaatioon(Jokisen Jukurit), niin strategia Olliin verrattuna on menestymistä ajatellen huomattavasti järkevämpi. Ollin lätkä oli MINUN mielestäni viihdyttävintä liigalätkää vuosiin, mutta se törkeän kova luisteluvaade aiheutti sen, että niillä kauden suurilla hetkillä joukkue näytti piiputtavan.

Mutta tämä tästä, tsemiä :).

Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä mä vakaasti usko, että teillä on ihka aidot saumat mitalipeleihin. Jos teitä peilaa toiseen sensaatioon(Jokisen Jukurit), niin strategia Olliin verrattuna on menestymistä ajatellen huomattavasti järkevämpi. Ollin lätkä oli MINUN mielestäni viihdyttävintä liigalätkää vuosiin, mutta se törkeän kova luisteluvaade aiheutti sen, että niillä kauden suurilla hetkillä joukkue näytti piiputtavan.
Jukureita seurasin kolme kautta Tapparan rinnalla. SaiPa on Jukurit, mutta liika ehdottomuus karsittu pois. Kävi SaiPalle miten tahansa, on tämä Jukureita realistisempi asenne menestykseen. Vähintään top 8 sijoitus on nyt hyvä tavoite ja ei pidä säikähtää tappioputkea. Tapparalla taisi olla viime kaudella 11 pelin jakso, josta 2 voittoa varsinaisella peliajalla.

Hantta#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitä pidemmälle kausi etenee niin sitä vähemmän tarvitsee ihmetellä miksi Tepsin sijoitus sarjataulukossa on häntäpäässä.
Otteluissa on toki hyviäkin hetkiä joissa pystytään luomaan vastustaja erittäin ahtaalle mutta pelejä on todella vaikeaa voittaa jos tälläisiä hetkiä ottelun sisällä 60 minuutista vain 10-30 minuuttia.
Tämän päiväisestä pelistä näen että maalivahtien taiston vei Piiroinen selkeästi Valia vastaan.
Vali toki otti muutaman kovemman torjunnan mutta varsinkin SaiPan toisen maalin sai ottaa kontolleen Marjalan kanssa.
Hyökkäys pelaamisen suhteen SaiPa oli siinäkin selkeästi Tepsiä parempi.
Se hyökkäsi viisikkona johon Miettisen kiekonkin pitäisi pyrkiä mutta ei ole kauheasti näkynyt ja tämän lisäksi SaiPa pyrki laukomaan aina heti kun oli vähänkin paikka kun taas TPS pyrki pyörimään vain hyrränä kulmissa ja eivätkä juurikaan lauo vaikka olisi paikka.
Tämän päivän pelissä SaiPaa vastaan Tepsin parhaimmistoa olivat nuoret ennakko luulottomat kiekolliset pakit Jokinen ja Vuorela.
Vastaavasti ison miinuksen ansaitsevat ainakin Sevänen, Palmu, Marjala, Dudas ja näen myös että vaikka Miettinen ylisti Talvitietä ja hänen ketjuansa niin hän ei tuo hyökkääjänä hyökkäys päähän mitään sellaista joka auttaisi joukkuetta.
Palmu on pelaaja jolta odotettaisiin suuren palkkansa eteen tehoja mutta hän ei saa mitään aikaiseksi.
Mahtaisiko kelvata jollekin ja yritettäisiin löytää hänen tilalleen huomattavasti enemmän logolle pelaava sekä tehoihin kykenevä pelaaja.

Matkalla pelistä kotiin tuli kuunneltua radiosta jälkipuintia ja jossa tämä Laitinen mainitsi että Miettinen olisi jossain haastattelussa maininnut miten TPS on hyvä hyökkäyspeli joukkue.
Miksei se sitten näy tulostaululla sekä sarjataulukossa positiivisinä asioina?
Olen luullut näiden viiden vuosikymmenen aikana että jääkiekko on maalinteko peli ja jossa suurin merkitys on sillä että enemmän maaleja tehnyt joukkue voittaa pelin ja tällöin tämä myös näkyy sarjataulukossakin positiivisenä asiana.
Mutta näköjään olen ollutkin väärässä ja tuli opittua uutta.

Loppu kautta ajatellen mikäli tuolta haluttaisiin vielä nousta ylöspäin niin maalivahti asialle pitäisi tehdä jotain.
Jos kummankin torjuntaprosentit ovat reippaasti 90% eli jotain 87-88 luokkaa niin sillä on turha silloin haaveilla minkäänlaista menestymisestä.
Werneristä pitäisi päästä eroon ja tilalle hankkia selkeästi luotettavampi maalivahti tilalle. Omalla kasvatilla Ortiolla loppuu sopimus Ässien kanssa joulukuussa joten mahtaisiko hänet saada houkuteltua palaamaan takaisin mikäli Werneristä tosiaan pääsisi eroon ja joku muu seura hankkisi hänet.
Puolustuksen suhteen Sevänen on selkeästi se heikoin lenkki ja jolle pitäisi pikaisesti löytää uusi seura jostakin. Ongelma kun vaan on ettei yksikään Liigaseura ainakaan taida huolia häntä riveihinsä.
TuTosta lainassa ollut Vuorela on ollut todella hyvä ja toivon mukaan nuo Tepsin huippu ammattilaiset urheilujohdossa yrittävät saada TuTon kanssa jotenkin sovittua että Vuorela pelaisikin jatkossa kaupungin toisessa joukkueessa eli Tepsissä.
Samalla voisivat yrittää sopia myös Miku Ronkaisen siirtoa Tepsiin.
Hyökkäyksen osalta Tepsillä on isoja puutteita ja ongelmia vaikka Miettisen mukaan Tepsi onkin hyvä hyökkäys pelaamisen joukkue.
Joukkueessa on liikaa pelaajia jotka pyrkivät ratkomaan peliä yksin kuskaamalla kiekkoa liikaa ja menettäen sen eikä viisikko pelaamisesta ole näin tietoakaan.
Toinen iso asia on että lähes järjestään kaikki hyökkäykset päätyvät nurkkiin eikä ne pääty laukaukseen ja maalinteko yritykseen.
Hyökkäys pelaaminen kaipaisi huomattavasti enemmän röyhkeämpää ja suoraviivaisempaa pelaamista, ajoa maalille sekä hanakammin laukauksia heti kun on vähänkin paikka.

Tämän hetkisillä otteilla joukkue saa tosissaan taistella että ylipäätään sijoittuu runkosarjan lopussa 12 joukkoon ja että kausi loppuu todella lyhyeen.

Jass0

Jäsen
Olisipa joukkue pelannut ensimmäiset 50 minuuttia, niin miten pelasi viimeiset 10 minuuttia.
Ja samat sanat kannustukseen. Oli meinaan todella heikko tunnelma katsomossa. Ne Saipan 7 kannattaja janaria voitti kotijoukkueen fanikatsomon myös 2-1. Tuomareille sentään joku välillä ihan aiheesta huusi, mutta muuten oltiin kuin kirkossa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy