En usko että kyse on mistään pelikirjan sivuista. Joukkue on syystä tai toisesta kadottanut itseluottamuksensa ja silloin peli menee juurikin tuollaiseksi "pakottamiseksi". Kaikki toiminta hidastuu merkittävästi kun asioita joudutaan miettimään. Syötöt ei osu kohdalleen, viivavedot jäävät kärkikarvaajaan ja maalinteko takkuaa. Kun itseluottamus on kunnossa, syöttöjä, vetoja ja maalitilanteita ei tarvitse miettiä. Ne vaan sujuu jolloin peli nopeutuu ratkaisevasti. Esim eilen Julius Mattilalla oli yli puoli maalia tyhjänä ja silti onnistui vetämään Taposen jalkaan. Oletan että yritti tehdä "varman päälle" maalin sen sijaan että olisi rennosti vetänyt vaan.Lukon pelaajat näyttävät hitailta juuri siitä syystä, että joukkueen pelikirjassa ei ole vain yksi sivu.
Siinä on yksi rivi.
IFK olisi (ollut) kaadettavissa edes välttävällä pelikirjalla tällä rosterilla.
En tiedä, onko kysymys kirjasta tai vihosta, itse epäilen somea, mutta...
Esimerkiksi tilanne lauantain pelistä. Lukko-pelaajalla oli kiekko vihulaisen maalin takana. Yksikään vihulainen ei mennyt sinne häiritsemään. Mitä tekivät muut 4 sinipaitaa? Kiersivät laitoja ja siniviivaa pitkin hyökkäysaluetta. yksikään ei mennyt maalille. Ja niin tilanne kuivui hiljalleen kokoon.
Tällaista se on. Sota-alueelle ja irtokiekkoon ei mennä tai ei ainakaan yritetä ehtiä ennen vastustajaa. Tätä on ollut viimeiset pari kuukautta. Vikaa henkisellä puolella? Tulos on näkyvissä.
Olikohan tää se Sompin tilanne, kun oli maalin takana varmaan 10 sekuntia ja ketään muuta ei missään. Olis ollut tilausta ilmaveiville. Taponenkin pienessä mykkyrässä maalilla.En tiedä, onko kysymys kirjasta tai vihosta, itse epäilen somea, mutta...
Esimerkiksi tilanne lauantain pelistä. Lukko-pelaajalla oli kiekko vihulaisen maalin takana. Yksikään vihulainen ei mennyt sinne häiritsemään. Mitä tekivät muut 4 sinipaitaa? Kiersivät laitoja ja siniviivaa pitkin hyökkäysaluetta. yksikään ei mennyt maalille. Ja niin tilanne kuivui hiljalleen kokoon.
Tällaista se on. Sota-alueelle ja irtokiekkoon ei mennä tai ei ainakaan yritetä ehtiä ennen vastustajaa. Tätä on ollut viimeiset pari kuukautta. Vikaa henkisellä puolella? Tulos on näkyvissä.
Mä odotin Sompilta sitä ilmaveiviä tuohon kohtaan ja olen oikeastaan odottanut koko kauden että yrittäisi edes kerran. Nykytilanteessa tuokin olisi ollut 10/10 parempi ratkaisu kuin muodissa oleva "olen yrittämättä yhtään mitään" ratkaisu.Olikohan tää se Sompin tilanne, kun oli maalin takana varmaan 10 sekuntia ja ketään muuta ei missään. Olis ollut tilausta ilmaveiville. Taponenkin pienessä mykkyrässä maalilla.
Taisin jopa huutaa, että nyt se saatanan ilmaveivi.. no eipä yrittänyt sitä eikä mitään muutakaan…Mä odotin Sompilta sitä ilmaveiviä tuohon kohtaan ja olen oikeastaan odottanut koko kauden että yrittäisi edes kerran. Nykytilanteessa tuokin olisi ollut 10/10 parempi ratkaisu kuin muodissa oleva "olen yrittämättä yhtään mitään" ratkaisu.
Somppi on muuten viimeisessä 10 pelissä tehnyt 40% kauden maaleistaan, eli Otto on suorastaan liekeissä.
Somppi 2
Gregoire 2 (oikeastaan toinen näistä E.Riska)
Mattila, Nyman, Hakulinen, Reunanen, Saarela ja Kainulainen 1.
Siinä Lukon 10 viimeisen maalin tekijät.
Turhahan sitä on liiaksi enää yrittää, kun kauden palkka on jo tienattu ja kaks peliä enää tarttee esittää yrittävänsä ja sit voikin jo vetää Pasi Nurmisen tyyliin ilmaveivit, kun astuu koneesta ulos jossain Kanarian saarillaTaisin jopa huutaa, että nyt se saatanan ilmaveivi.. no eipä yrittänyt sitä eikä mitään muutakaan…
Tavallaan sama tilanne Lukon ylivoimissa, jos vastustajan av-muoto on passiivinen ja saadaan kiekko pidettyä alueella. Suuri osa syötöistä turhaa kiekonsiirtelyä ajatuksella: "keksi sää jotain, mulla ei nyt ole mitään ideaa" ja "pyöritys" päättyy joko pakin laukaukseen ilman maskia tai huonoon syöttöön, joka päätyy omalle kenttäpuoliskolle.En tiedä, onko kysymys kirjasta tai vihosta, itse epäilen somea, mutta...
Tavallaan sama tilanne Lukon ylivoimissa, jos vastustajan av-muoto on passiivinen ja saadaan kiekko pidettyä alueella. Suuri osa syötöistä turhaa kiekonsiirtelyä ajatuksella: "keksi sää jotain, mulla ei nyt ole mitään ideaa" ja "pyöritys" päättyy joko pakin laukaukseen ilman maskia tai huonoon syöttöön, joka päätyy omalle kenttäpuoliskolle.
Toki aktiivinen alivoima Lukkoa vastaan on vieläkin vaikeampaa katsottavaa, pitää olla tyytyväinen jos näistä selvitään ilman takaiskumaalia.
Milloin Lukko on viimeksi tehnyt ylivoimalla maalin hienon kuvion päätteeksi, tai ylipäätään yv-maalin?
No katos vaan, sen kerran kun jätän yhden ottelun välistä niin eikös Lukko tee sen yv-maalin :)Reunanen teki kalpaa vastaan runkosarjan viimesessä pelissä
Totuus on se, että ensimmäisessä pelissä maalivahtipelissä oli eroa.Onko yhdelläkään kaudella playoffsien huuma ollut näin nopeasti ohi. Tuntuu että jäätiin jo asemalle kun bussi lähti.
Kyllä, toivoa on vielä. Mutta todella kaukaiselta kuulostaa että Lukko alkaisi yhtäkkiä voittamaan. Ollaanko kohta 1,5 kk voitettu peliäkään. Saati se että tehtäisiin + 3 maalia peliin.
Zagia kovasti kritisoitiin ekan pelin jälkeen. Mies on nyt päästänyt 7 erässä 4 maalia.
Se osasto pitää. Muut floppaa senkin edestä. Kyllä korpea mutta minkäs teet. Another season, another change. Ei tän pitänyt näin loppua
Huomenna voitto ja homma kääntyy.
Kertoo omista ja eritoten toki myös itsestäni paljon, kun TPS-kannattajalla on enemmän uskoa Lukon touhuun.Ottelun avausmaali heti alkuun, niin tuo homma voi näyttää ihan eriltä.
Huomenna voitto ja homma kääntyy.
Olisi kyllä ollut mielenkiintoista nähdä, miten peli olisi lähtenyt, jos se Kestnerin alun tolppalaukaus olisi mennyt sisään. Jotakin ketsuppipulloefektiä Lukko kaipaisi. Nyt ne hyvät suoritukset jäävät yksittäisiksi pelin sisällä tapahtuviksi, ei pääse hyvän kierre liikkeelle.Ottelun avausmaali heti alkuun, niin tuo homma voi näyttää ihan eriltä.
On muuten ihan eri vaatimustaso Tapparan ja KooKoon pelissä. Ei räiskitä pitkiä koko ajan ja tempo huomattavasti kovempi.