John Deere
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Lukko , Vidilän työväenurheilijat VITU
Pelin jälkeisessä Sebu kehuu kuinka on viihtynyt Lukossa. Haiseeko jatkopahvi?
Viimeksi muokattu:
Nooh, oli se Tepsi neljäs ennen ottelun alkua. Ei sekään ihan sattumaa voi olla.Kiva oli käydä Turkkuses, kun joukkue yllätti ainakin meikäläisen. Toki on sanottava, että TPS ei nyt vaan ole se paras mittari.
Nooh, oli se Tepsi neljäs ennen ottelun alkua. Ei sekään ihan sattumaa voi olla.
On muuten absolutisti, joten horisee selvin päin.Antero jaksaa jauhaa toistamiseen että eilen Lukko hävisi hämptönissä.
Pistäis jo korkin kiinni
Jos jalat on väsyneet tässä vaiheessa muusta kuin kovemmasta treenaamisesta, keväästä tulee hyvin lyhyt.Itse olen taas ymmärtäny ettei harjoittelemaan juurikaan ehditä. Ainakin Veltsu on tätä hokenut useampaan kertaan. Virtasen vauhtikiekko vaatii myös paljon jalkoja joten voisiko kyse olla yksinkertaisesti väsymyksestä? Aika usein Lukolta loppuu bensa juuri siinä toisessa peräkkäisessä pelissä ja kyllä sen ymmärrän kun pelitapa on raskas. Siinä missä monet seisovat keskialueella, Lukko käy päälle aktiivisella karvauksella.
Kalle puolestaan nosti sivumennen kuntopuolen juttuja esiin ja totesi, ettei kauden aikana päästä treenaamaan kuntopuolta riittävästi tiiviin otteluohjelman vuoksi. Tästä voi kärsiä jotkut pelaajat ja kunto saattaa rapistua kauden edetessä. Viimeksi joulutauolla on vedetty tosi kovaa.
Faktatieto että joukkue harjoittelee aivan äärirajoilla jopa viikonloppuisin. Ilmeisesti vielä vähintään viikon. End of discussion.
Minkä takia pitää odottaa risteilyn päättymistä, kun kerran pelaajat ja valmennus ei ollut koko risteilyllä edes mukana?
Kyllä nyt joku ainakin juttelee omiaan. Lukolla ollut viimeksi peleistä vapaa viikonloppu 6-8. tätä kuuta ja sen jälkeen joka viikko kolme peliä ja pelit joka pe-la. Ja harjoittelee "aivan äärirajoilla" viikonloppuisin? Joku ei täsmää.Mutta ehkä Killeri jutteli aivan omiaan.
Tähän voisi @MPN kommentit antaa? Sinä mainostit, että kauden aikana treenataan kovaa ja on treenijumia. Itse en tuohon usko, työt ja kehitys tehdään kesällä. Kolmen pelin viikkoja, niin ei siellä paljoa kovaa treenailla. Eri asia junnut, jotka pelaavat jämäminuutteja, niin siinä hiki haetaan muualta.
Kerään lainaukset tähän yhteen. Pääosin vastaan @Hagi viestiin, kun siinä samassa tulee mielestäni vastaus myös @Okkul viestiin.Kertokaas nyt kun täällä puhutaan kuntohuipusta, mitä sillä nyt konkreettisesti tarkoitetaan, jääkiekon 60 pelin sarjassa.
Ammattivalmentajia joka seurassa, kesällä tehdään peruskuntoa ja voimatreenejä, sen varmaan kaikki ymmärtää, kun kausi alkaa niin keskitytään pelillisiin ja taitopuolen treeneihin.
Miten itse käsitän kuntohuipun, on ihan numeraalisesti mitattavissa oleva juttu. Eli sinun esimerkissäsi penkki ja Cooper. Toki todellisuudessa mittarit olisivat varmaan erilaiset, mahdollisesti jääkiekkoilijoiden tapauksessa puolikyykyn nopeus kuormalla X ja 40m sprintti. Jos noiden ja luistelun välillä sattuisi olemaan kausaliteetti, itse en ole niin tarkkaan tutkimuksiin perehtynyt, että osaisin vastata että mitkä ne kyseiset mittarit olisivat. Mutta vastaus on siis, kuntohuipulla tarkoitan sitä kun pystyisi tekemään kovimmat tulokset (ei tarkoita sitä että tekisi kovimmat tulokset, se penkin maksimiykkönen on kuitenkin vain voimatasojen esitys, se kunto on siellä takana, vaikkei sitä esittäisi). Tästäkin on monella varmaan kokemusta että joskus salilla rauta tuntuu kummallisen kevyeltä, juostessa maisema vaihtuu kummallisen nopeasti jne.Kauden aikanen tarkoituksellinen ajoitettu kuntohuippu ? Onko kuntohuipun mittari se että pelitapa toimii ja peli luistaa, sen aikana kerää eniten pisteitä? vai se että jaksaa just siinä kohtaa vetää testeissä parhaat, penkki ja Cooper tuloksen?