Peliesitykset kaudella 2022–2023

  • 759 786
  • 16 044

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Torjunnat 9 - 17 ja laukaukset 44-26. Sanoisin, että usein noilla lukemilla ei peliä voiteta. Peliä en siis katsonut, tämä vain tilastoista. Ehkä peli näytti erilaiselta, mutta ainakin tehokas Pelicans oli, Heljankon torjuntaprosentti 75 %.

Juu, mä en kyttää noita tilastoja, vaan ihan silmilläni katson ottelut. Muutenkin, älkää mulle tuputtako noita uusia juttuja, kuinka väärä joukkue voitti, kun maaliodottama oli sitä ja tätä. Sen maaliodottaman näkee yleensä 60 min jälkeen tulostaululta.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juu, mä en kyttää noita tilastoja, vaan ihan silmilläni katson ottelut. Muutenkin, älkää mulle tuputtako noita uusia juttuja, kuinka väärä joukkue voitti, kun maaliodottama oli sitä ja tätä. Sen maaliodottaman näkee yleensä 60 min jälkeen tulostaululta.
En juuri osuvammin osaisi omia fiiliksiä kuvailla näistä maaliodotuksista sun muista.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juu, mä en kyttää noita tilastoja, vaan ihan silmilläni katson ottelut. Muutenkin, älkää mulle tuputtako noita uusia juttuja, kuinka väärä joukkue voitti, kun maaliodottama oli sitä ja tätä. Sen maaliodottaman näkee yleensä 60 min jälkeen tulostaululta.

Tuo on kyllä totta. Ei tarvitse analysoida peliä enempää, voitto = hyvä peli ja tappio= paska peli. Tuota voi vielä suoraviivaistaa niin, että katsoo vain tuloksen Teksti-TV:sta ja sen perusteella voi pistää pelin pakettiin. Tai jos eksyy hallille, niin istuu pelin ajan hallin baarissa ja kysyy sitten lopputuloksen.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Tuo on kyllä totta. Ei tarvitse analysoida peliä enempää, voitto = hyvä peli ja tappio= paska peli. Tuota voi vielä suoraviivaistaa niin, että katsoo vain tuloksen Teksti-TV:sta ja sen perusteella voi pistää pelin pakettiin. Tai jos eksyy hallille, niin istuu pelin ajan hallin baarissa ja kysyy sitten lopputuloksen.

En yleensä jaksa lähteä näihin, mutta nyt meni ihonalle. Olen vuodesta 1971 nähnyt suurimman osan Rauman Lukon kotiotteluista ja -80 luvulla lähes kaikki vierasottelutkin. Nyt kun netin kautta näkee kaikki pelit, niin uskallan sanoa olleeni elämäni aikana jääkiekon suurkuluttaja. Joten ÄLÄ VITTU TULE MULLE PUHUMAAN TEKSTI TV analyyseista, äläkä baareissa istumisista. Teen aikalailla tarkkaa analyysia näkemästäni ja haistatan vitut sun tietotekniikka-analyyseille.

Toi suututti mut, kun vertaat johonkin vitun tekstiteevee katsojaan taikka baarissa istujaan. Olen todennäköisesti ottanut yhden lonkeron/ottelu ja senkin ennen peliä, muuten pysyn katsomossa.
 

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
Laskeskelin tuossa pistekeskiarvoja kaikille sijoituksille Liigassa (tosin pieniä virhearvioita varmasti mukana koronakausien ja pelaamattomien pelien takia).

Vaikka Lukko ei saisi tällä kaudella enää yhtäkään pistettä, niin keskimääräisesti Lukko sijoittuisi sijalle 13. Lukolla on 32 pelin jälkeen juuri puolet pisteistä eli 63, mitä yleensä ensimmäiseksi sijoittunut on keskimäärin saanut eli 126. Jos Lukko kuitenkin jatkaa tismalleen samalla pistekeskiarvolla, niin sen pitäisi riittää ykkössijaan historian valossa. 1.5 pisteen keskiarvo loppukaudesta toisi keskimääräisesti sijan 4.

Eli käytännössä todennäköisyyksien valossa Lukko pelaa pleijareissa kotiedulla, jos loppukauden ajalta saadaan yli puolet pisteistä ja ilman kotietua, jos saadaan alle puolet pisteistä.
Omat arvioni tarvittavasta pistekeskiarvosta lopuissa otteluissa runkosarjasijoituksittain:

sijoitus p/o
10. 0,7
9. 0,8
8. 1,0
7. 1,1
6. 1,3
5. 1,4
4. 1,6
3. 1,8
2. 1,9
1. 2,0
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Tänään sitten jatketaan, toivottavasti joukkue on saanut hiukan levättyä ja rentoutua perheen ja ystävien kanssa. Toivomuksena olisi myös että kaikki olisi myös terveitä eikä mitää korona tai influenssa virusta olla haalittu. Sitä kun on taas paljon liikkeellä.

Tauon jälkeiset pelit muistini mukaan eivät ole olleet Lukolle mitään paraatimarssia. Toivottavasti tämä viikko ja vuosi päätettäisiin voittoputkeen ja vankistettaisi näin sarjajohtoa.

Nyt on se kinkunsulatus peli, onneksi kotipeli kuitenkin, Sport vastassa joka ollut äärimmäisen vaikea vastus, heillä tehokas ykköskenttä ja tiukka trappi keskialueella, pitäisi saada myös oma hyökkäyspeli kulkemaan ja se 3-5 maalia tekemään niin varmasti ollaan voitossa kiinni. Tänä vuonna Äijänsuo on ollut pahapaikka vierailijoille pidetään se sellaisena kausi loppuun asti.
 

Byyrman

Jäsen
Suosikkijoukkue
PTDT in memoriam 23.-30.9.2023
Sport vastassa joka ollut äärimmäisen vaikea vastus, heillä tehokas ykköskenttä ja tiukka trappi keskialueella,
Muistini mukaan viime Lukko-Sport -ottelusta ainakin ensimmäinen puolikas oli kyllä Sportilta hyvinkin aktiivista hyökkäyspään karvailua, jossa Lukon oli vaikea päästä paineen alta pois. Sport varmasti puolustaa mielellään parin maalin johtoasemaa träppäämällä, mutta ei voida olettaa, ettää vetäytyvät siihen heti avauskiekon pudottua.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Somppi on kyllä kova.
Keväällä tulee dominoimaan.
 

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
En ole ikinä nähnyt tällaista tasoeroa. Lukolla voisi olla jo 6 maalia
 

Potkulauta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt on sitä parasta Lukkoa, vielä kun paremmalla prosentilla tekisivät paikoista maaleja.

Repokin ihan eri ukko, kun ennen majutaukoa. Siellä Jalonen opettanut Revolle syöttämisen jalon taidon, heh:)
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Olisi voitu (pitänyt) jo tappaa tämä peli.
Erinomainen erä toistaiseksi ja tukku kelpo tontteja.
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Hyvin pelattiin, mutta jopa leikiteltiin maalipaikoilla. Puuttui se tahto laittaa se sisään.

Sitten luottoparin kämmäily ja Spora rankaisee.

Leikkiminen pois ja viimeinen silaus sinne. Muuten tulee taas vaikeaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös