Peliesitykset kaudella 2022–2023

  • 744 689
  • 16 050

J.Hetfield

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kuparikiekko
Eka otti ainakin Abtiin (?) sinisellä osuman ja pomppasin omin silmin katsottuna vielä jäästä sellaiset puoli metriä oikealle.

Toinen menikin Pärrin pöksyistä ja muutti taas sen noin puoli metriä suuntaa matkalla kohti maalia.
Voipi olla näin. Tuohon ekasn maaliin oli silti kyllä reilusti reagointiaikaa eikä kiekon tulosuunta kyl mielestäni vaihtunut vaikka kimmokkeen otti. Jälkimmäisessä oli kyl toki liikkuvaa maskiakin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Lukon hyökkäys on ollut heikkoa. Saattaa myös heijastaa siitä ettei uskalleta hyökätä koska ei luoteta maalivahtiin.
Eipä tartte Jukuria hetkeen peluuttaa. Huono peli muutenkin Lukolta.
Hankala tilanne teillä, kun on noin heikko kakkosmaalivahti. Onko sellainen vaihtoehto kuitenkin olemassa, että kenttäpelaajien piikkiin menee tappio silloin, kun tehdään nolla maalia? Kärppien ykkösmaalivahti Blomqvist on ollut pitkään pois ja kakkosmaalivahti Meriläinen on joutunut pelaaman yhdeksän peliä putkeen. Ei ole tarvinnut miettiä moisia, että joukkue pelaa huonosti, koska maalivahti.
 
Viimeksi muokattu:

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sinällään erikoinen tilanne, kun Lukon pahimmista kilpailijoista Tapparalla ja Kärpillä ovat ykkösmv olleet jo pitkään telakalla.

Tapparan mv ovat Heikkinen - Kohonen ja Kärpillä Meriläinen - Kokko

Voi kuvitella, mikä huuto olisi täällä palstalla, jos Lukko vetäisi tuollaisilla kassareilla. Zagi on nostanut mv-pelin tason niin kovaksi alkukaudella, ettei oikein mikään kelpaa. Tepsin Lehtinen on sentään ollut liki samaa tasoa.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Hankala tilanne teillä, kun on noin heikko kakkosmaalivahti. Onko sellainen vaihtoehto kuitenkin olemassa, että kenttäpelaajien piikkiin menee tappio silloin, kun tehdään nolla maalia? Kärppien ykkösmaalivahti Blomqvist on ollut pitkään pois ja kakkosmaalivahti Meriläinen on joutunut pelaaman yhdeksän peliä putkeen. Ei ole talvinut miettiä moisia, että joukkue pelaa huonosti, koska maalivahti.
Tuskin sitä noin on kenenkään talvinut ajatella, paitsi ehkä jonkun ulkopuolisen toiveajatteluissaan.

Klassinen maalin peli oli tänään ja ratkesi pikkupomppuun. Toki Lukko oli silminnähden huonolla jalalla liikkeellä.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Hankala tilanne teillä, kun on noin heikko kakkosmaalivahti. Onko sellainen vaihtoehto kuitenkin olemassa, että kenttäpelaajien piikkiin menee tappio silloin, kun tehdään nolla maalia? Kärppien ykkösmaalivahti Blomqvist on ollut pitkään pois ja kakkosmaalivahti Meriläinen on joutunut pelaaman yhdeksän peliä putkeen. Ei ole tarvinnut miettiä moisia, että joukkue pelaa huonosti, koska maalivahti.
On. Se ei poista silti sitä, että imuroi vedon sinisen takaa. Onko sellainen mahdollista, että imurointi väärään paikkaan kääntää ottelun jonka jälkeen ei voitosta pystytty taistelemaan?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuskin sitä noin on kenenkään talvinut ajatella, paitsi ehkä jonkun ulkopuolisen toiveajatteluissaan.

Klassinen maalin peli oli tänään ja ratkesi pikkupomppuun. Toki Lukko oli silminnähden huonolla jalalla liikkeellä.
Mutta juurihan lainasin viestejä, joissa moista on talvinut ajatella. Toivottavasti huomenna Lukko on hyvällä jalalla ja miksi ei olisi, kun ykkösmaalivahti on taas maalissa. Sillä vaikuttaa olevan suuri vaikutus.

Mutta joo, mukava mennä huomenna Raksilaan, kun vastassa on laadukas joukkue. Lukko on ollut syksyn iso yllättäjä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
On. Se ei poista silti sitä, että imuroi vedon sinisen takaa. Onko sellainen mahdollista, että imurointi väärään paikkaan kääntää ottelun jonka jälkeen ei voitosta pystytty taistelemaan?
On mahdollista henkisesti heikolle joukkueelle.
 

Dani55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ottamatta kantaa kenen piikkiin maalit menivät.

Pari faktaa kuitenkin:
- Maalivahti vaihdettiin ja heti hävittiin.
- Jos teet 0 maalia, et voi voittaa.

Ei tätä tappiota kannata juuri murehtia. Huomenna voitto niin kukaan ei muista tappiota Kalpalle.
 

Byyrman

Jäsen
Suosikkijoukkue
PTDT in memoriam 23.-30.9.2023
Jaaha, jälkilähetys päästy maaliin. No, hyppäsin 56 minuutin kohdalta suoraan, kun näki ettei Lukko tee tänään maaliakaan. KalPan peli oli THHP eli träpillä helvetin halvat pisteet.

Lukon pelinopeuteen kiinnitin minäkin huomioni. Se tappio Lahessakin vituttaa paljon vähemmän, kun sentään oli paljon laadukkaampaa ja nopeampaa peliä. Nyt hävittiin kamppailutkin suht löysällä pelillä ja pelin puolivälin jälkeen ei monta kertaa saatu useamman kuin kahden syötön ketjuja. Meneekö sitten ketju- ja kokoonpanomuutosten piikkiin, mene ja tiedä, mutta kuten @Via Dolorosa tuossa mainitsi, niin kasvojenpesun paikka huomenna. Ehkä tällä kertaa ei tarvitse ykkössenaa heittää neloseen Ouluun mennessä, mutta jotain tarttis tehdä. Maaleja nyt ainakin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei nyt mikään aivan järisyttävä yllätys kuitenkaan esim. vedonlyöntifirmojen mukaan.
Jaa, minä luulin, että ainakin kolme joukkuetta oli Lukon edellä myös vedonlyöntifirmojen mukaan, ehkä enemmänkin, en muista. Kärkipaikka on ollut iso yllätys minulle ja monelle muulle. Järisyttävästä yllätyksestä olet kirjoittanut vain sinä.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Jaa, minä luulin, että ainakin kolme joukkuetta oli Lukon edellä myös vedonlyöntifirmojen mukaan, ehkä enemmänkin, en muista. Kärkipaikka on ollut iso yllätys minulle ja monelle muulle. Järisyttävästä yllätyksestä olet kirjoittanut vain sinä.
No isosta yllätyksestä sitten, mielestäni ei ole sellainen jos on vaikka neljänneksi/viidenneksi arvioitu vedonlyöntitoimistoilla. Tosin itse taisit ennakossasi arvioida vähän alemmas, niin varmaan sinulle on iso yllätys. Mutta niinhän se jollain on aina.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No isosta yllätyksestä sitten, mielestäni ei ole sellainen jos on vaikka neljänneksi/viidenneksi arvioitu vedonlyöntitoimistoilla. Tosin itse taisit ennakossasi arvioida vähän alemmas, niin varmaan sinulle on iso yllätys. Mutta niinhän se jollain on aina.
Arvioin Lukon sijalle seitsemän samalla pistemäärällä kuutosen kanssa ja pisteen viidettä perässä. Hitusen alemmaksi arvioin kuin vedonlyöntitoimistojen kertoimet. Kyllähän ennalta oli vedonlyöntitoimistojenkin mukaan kaksi kovaa Tappara ja Kärpät. On iso yllätys, että Lukko on molempien edellä. Toki kausi on vasta nuori ja ohituksia tapahtuu. Arvioit on tehty 60 pelin mukaan. Syksyn mestareita on ollut aina.
 

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei paineta päätä pensaaseen, tänään hävittiin maalivahtipeliin ja heikkoon viimeistelyyn. Näitä pelejä tulee kaikille pitkässä juoksussa. KalPa on kova kotijoukkue ja tänään heidän flow tilassa oleva mv otti kaikki kiinni.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Arvioin Lukon sijalle seitsemän samalla pistemäärällä kuutosen kanssa ja pisteen viidettä perässä. Hitusen alemmaksi arvioin kuin vedonlyöntitoimistojen kertoimet. Kyllähän ennalta oli vedonlyöntitoimistojenkin mukaan kaksi kovaa Tappara ja Kärpät. On iso yllätys, että Lukko on molempien edellä. Toki kausi on vasta nuori ja ohituksia tapahtuu. Arvioit on tehty 60 pelin mukaan. Syksyn mestareita on ollut aina.
Itse arvioin Lukon runkosarjan ykköseksi ennen kauden alkua, enkä ole toistaiseksi nähnyt ainuttakaan syytä poiketa arviostani. Toki toivon, että Kärpät entisenä suurseurana palaisi haastamaan vaikka Lukkoa siitä kirkkaimmasta ja tämän vuosikymmenen valtikasta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse arvioin Lukon runkosarjan ykköseksi ennen kauden alkua, enkä ole toistaiseksi nähnyt ainuttakaan syytä poiketa arviostani.
Nyt minä muistan sinut. Jankutit samanlaista myös Marjamäen ensimmäisellä visiitillä Kärppiin. Olit varma, että Lukko sijoittuu paremmin runkosarjassa kuin Kärpät. Olin erimieltä ja löimme 50 euron vedon. No, Kärpät voitti runkosarjan ja taisi tehdä piste-ennätyksen. Kehotin sinua sijoittamaan sen viisikymppiä Lukon tuotteisiin. Veto oli sen verran epäreilu, etten halunnut siitä rahaa. Tehdäänkö sama veto taas?
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Nyt minä muistan sinut. Jankutit samanlaista myös Marjamäen ensimmäisellä visiitillä Kärppiin. Olit varma, että Lukko sijoittuu paremmin runkosarjassa kuin Kärpät. Olin erimieltä ja löimme 50 euron vedon. No, Kärpät voitti runkosarjan ja taisi tehdä piste-ennätyksen. Kehotin sinua sijoittamaan sen viisikymppiä Lukon tuotteisiin. Veto oli sen verran epäreilu, etten halunnut siitä rahaa. Tehdäänkö sama veto taas?
Toki voidaan tehdä ei se minulta ole pois. Tietysti tuollainen vanhojen kaiveleminen ja itsensä jalustalle nostaminen tuo tiettyjä ajatuksia näin yhtäkkiä, toki rahat olen pistänyt mestaruustuotteisiin ym. halusi mukaan, että sikäli oikeus on toteunut. Mutta tehdään vaan joo kyllä se mulle passaa.

Ja jankuttamista olen harjoitellut kyllä pitkän aikaa, mutta en valitettavasti sinun tasolle pääse en sitten millään.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toki voidaan tehdä ei se minulta ole pois.
No niin, hyvä. 50 euroa pelissä. Sinä sanot, että Lukko sijoittuu paremmin runkosarjassa kuin Kärpät ja minä päinvastoin.
rahat olen pistänyt mestaruustuotteisiin ym. halusi mukaan, että sikäli oikeus on toteunut.
Kymmenen vuotta päätit pitää jemmassa sitä viiskymppistä. No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

***
Erittäin suurella mielenkiinnolla katson huomenna paikan päällä Lukon pelaamista. Vauhtia ilmeisesti piisaa.
 

Lukko8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä on melkoiset asetelmat taas huoiseen peliin. Kärpät pelannut tiistaina viimeksi ja ollut koko viikon Oulussa. Lukko tulee Veltsun mukaan kolmen aikoihin yöllä Ouluun, siitä ”hyvät” unet alle ja klo 17 kiekko jäähän.

Muuan #79 voisi todeta, että ”tasapuolista? My god.”
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Lukko on ollut syksyn iso yllättäjä.
Arvioin Lukon sijalle seitsemän samalla pistemäärällä kuutosen kanssa ja pisteen viidettä perässä.
Lukko ei ole ollut syksyn iso yllättäjä. Ehkä Pelicansista voisi sanoa noin. Se, että se on ollut sinulle ja sinun arvioillesi suuri yllättäjä ei ole mikään yleinen totuus.

Lukolla on yksi Liigan isoimmista budjeteista, rosteri on hyvä ja valmennus pelittää. Koko organisaation toiminta ihan Suomen kärkitasoa. Ei ole mikään yllätys, että Lukko pärjää.

Ja kun pysytään kontekstissa niin lähinnä tällä hetkellä näyttää, että olet ollut aivan pihalla arvioituasi Lukkoa. Suurin yllätys sinulle lienee siis se.

Pelimäärät hämäävät tällä hetkellä. Samaa tahtia Lukon kanssa sieltä tulee pari muutakin. En jaksa uskoa, että Lukko voittaa runkosarjaa, mutta kotietu puolivälieriin näyttää olevan haarukassa aika hyvin. Eli juuri siellä missä budjetillakin ollaan.

Huomenna mielenkiintoinen peli. Harmi vain, että siitä ei saada mitään todellista tasonmittausta sarjaohjelman takia.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Lukko ei ole ollut syksyn iso yllättäjä. Ehkä Pelicansista voisi sanoa noin. Se, että se on ollut sinulle ja sinun arvioillesi suuri yllättäjä ei ole mikään yleinen totuus.

Lukolla on yksi Liigan isoimmista budjeteista, rosteri on hyvä ja valmennus pelittää. Koko organisaation toiminta ihan Suomen kärkitasoa. Ei ole mikään yllätys, että Lukko pärjää.

Ja kun pysytään kontekstissa niin lähinnä tällä hetkellä näyttää, että olet ollut aivan pihalla arvioituasi Lukkoa. Suurin yllätys sinulle lienee siis se.

Pelimäärät hämäävät tällä hetkellä. Samaa tahtia Lukon kanssa sieltä tulee pari muutakin. En jaksa uskoa, että Lukko voittaa runkosarjaa, mutta kotietu puolivälieriin näyttää olevan haarukassa aika hyvin. Eli juuri siellä missä budjetillanin ollaan.

Huomenna mielenkiintoinen peli. Harmi vain, että siitä ei saada mitään todellista tasonmittausta sarjaohjelman takia.
HIFK on kyllä se suurin yllättäjä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä on melkoiset asetelmat taas huoiseen peliin. Kärpät pelannut tiistaina viimeksi ja ollut koko viikon Oulussa. Lukko tulee Veltsun mukaan kolmen aikoihin yöllä Ouluun, siitä ”hyvät” unet alle ja klo 17 kiekko jäähän.

Muuan #79 voisi todeta, että ”tasapuolista? My god.”
Huomenna mielenkiintoinen peli. Harmi vain, että siitä ei saada mitään todellista tasonmittausta sarjaohjelman takia.
Tätä se on sarjassa, jota suurin piirtein aikuiset pelaavat ammatikseen. Viimeksi, kun Kärpät pelasi lauantaina kotonaan, se oli joukkueen kolmas peli neljään päivään ja peliä edeltävänä yönä aamutuimaan oli joukkue nukkumassa kolmen vuorokauden Pori-Helsinki -reissun jäljiltä. Vastustaja oli levännyt koko viikon ja nukkunut edellisen yön rauhassa Oulussa. Silti voitettiin. Pyyhi kyyneleet ja tulta munille!
 
Tää on hauskaa, että puntti tutisee kauden ekan Kärppä-ottelun alla melkoisesti. Lokakuun mestaruus oli osalle vähän liikaa, kun todellisuus iskee.
(Nyt selitellään ennakkoon ihan kuin viime keväänä Tappara-sarjan alla.)
Siellä on ihan oikeasti muuallakin hommattu kilpailukykyisiä kiekkoporukoita ja ihan ammattilaisella otteella johdettujakin.

Lukolla on vielä pahasti kesken kun sitä keskikaistaa ja syöttökonetta oikein pohtii. Nämä kovat pelit paljastaa säälimättä niitä vajaavuuksia, joita on vielä olemassa.
Mutta ei se ole kuolemaksi. Niihin on mahdollista reagoida. Rahaa on reippaasti. Valmennuksella aikaa ja tilaa ottaa homma haltuun entistä kokonaisvaltaisemmin. Sanoisin, että tekemistä on vielä sielläkin pelitavan ja kovien otteluiden sietokyvyn osalta (ettei taas Tappara-sarjassa paljastu ne pahat puutteet näiden osalta).

Mahdollisuudet on ihan mihin vaan, mutta osa luuli, että maratonin voi voittaa ekalla vitosella.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Kato Parry pääsee pitkästä aikaa iskemään. Johan nämä ketjut oli taas lukukelpoisia hetken aikaa. Aina sama sisältö, lisää pelaajia tarvitaan. Olen aika varma, että vaikka olisi voitettu 10 peliä ja se yhdestoista hävitty, niin sama ralli olisi päällä. Yhtäkkiä tämä Kalpapeli olikin kova peli, mutta yllättäen edellisistä viidestä mikään ei vissiin ollut. Agenda paistaa kirkkaana läpi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös