Peliesitykset kaudella 2020–2021

  • 626 854
  • 8 707

Petrov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät , Carolina Hurricanes
Niemelä ottaa aina noita kiinnipitämis jäähyjä. Pitkä kaveri, mutta voimaa ei näytä olevan. Ensi kesänä yläkroppaan vähän lihasta, niin jaksaa siirtää kavereita puhtaasti sivuun
Ei kyllä Niemelän Mikko tehnyt mitään kiinnipitämiseen viittaavaakaan. Maila oli vain pelaajan ja laidan välissä puristuksessa. On tuo seepratoiminta nyt aivan mitä sattuu.
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En tiedä teistä, mutta minun sydämessäni läikähtää joka kerta kun näen Ville Mäntymaan kamerakuvissa Kärppien aitiossa. Siinä on meidän tulevaisuus ja uskon sen olevan upea!
 

Stargazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Boston Bruins
En tiedä teistä, mutta minun sydämessäni läikähtää joka kerta kun näen Ville Mäntymaan kamerakuvissa Kärppien aitiossa. Siinä on meidän tulevaisuus ja uskon sen olevan upea!
Ihan samaa miettinyt. Uskon Havun olevan jossain vaiheessa päävalmentaja.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
En tiedä teistä, mutta minun sydämessäni läikähtää joka kerta kun näen Ville Mäntymaan kamerakuvissa Kärppien aitiossa. Siinä on meidän tulevaisuus ja uskon sen olevan upea!
Mikä muuten on Mäntymaan tilanne Kärppien kanssa jatkon suhteen? Onko tulevaisuutta?
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt olisi hyvä paikka purkaa Mannerin sopimus ja jatkaa tätä hyvää pöhinää kevään kautta ensi kauteen.
Miksi?

Aaltoselle toivoinkin jo aiemmin jatkoa, ja nyt pyörrän sulavasti puheeni Kristofin ja Musen kenkimisestä. On se vaan hyvä, että Manner käy välillä majun mukana niin löytyi näidenkin miesten peli-ilo.
Mikkolako se Mustosen laitaan siirsi? Minä luulin, että Manner.
 

Koffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
No ei todellakaan ollut!!! Tapp...Kahvaran nousu on kyllä huomioitu tälläkin sivustolla. Ehkä parempi näin....ollaan hiljaa- saadaan kalaa..)))
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siksi, että voittoja tuntuu tulevan enemmän tämän valmennuksen alaisuudessa.
Kärppien pisteputki on nyt kahdeksan ottelun mittainen. Mannerin alaisuudessa neljä ottelua 10 pistettä. Mikkolalla myös neljä ottelua ja 10 pistettä. Mitä tunteesi sanoo tästä tilastosta? Pelillistä parannusta nähty jo tammikuun puolestavälistä alkaen. Uskotko oikeasti, että Mikkola yhtäkkiä "laittoi pelin kuntoon?"

Ei vittu oikeasti. Taidan jättää kaiken muun kiekkokeskustelun tauolle, paitsi nuo synttärijutut. Kuulun siihen koulukuntaan, että jos homman aloittaa, niin se viedään loppuun asti. Kaikessa muussa loppuu verenkierto aivoissa.

Päävalmentaja kaikessa hiljaisuudessa syrjäytetty, vaikka kelpaa kuitenkin Maajoukkueelle. Apuvalmentaja sai pelin rullaamaan, vaikka voittoja tuli jo aiemminkin. Siis oikeasti lopettakaa ihmiset se liiman haistelu ja ohenteiden juominen.
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kärpät on tällä hetkellä menossa ylös, ei ole Mikkolan syytä eikä Mannerin, vaan jotain on tapahtunut ennen alisuorittaneissa pelaajissa parhaana esimerkkinä Mustonen. Valmennukselle tällä hetkellä täysi tuki. Nyt on löydetty joku punainen lanka jota seuraamalla tästä keväästä voi tulla vielä jotain. Tiistain TPS peli seuraava mittari. Kovassa nosteessa olevat turkulaiset ovat paras mittari missä mennään nyt. Henkilökohtaisesti aion ottaa kaiken irti tästä joukkueen upeasta flowsta jota on upea seurata niin pitkän pimeän kauden jälkeen.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Mikkolan lehdistötilaisuuksia on mukava katsoa kun mies on vielä jotenkin aitona siinä. Vähän miestä jännittää eikä sellainen jargon ole vallannut puhetyyliä.
 

Finnstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Laitetaan vaikka tänne itseäni askarruttava asia. Olen jonkin aikaa seurannut Kärppien senttereiden aloitusprosentteja. Kertokaa viisaammat, miksi usein joitain seuroja vastaan koko nelikko suorittaa aloitukset huonosti, joskus taas kaikille tarttuu kirkkaasti yli puolet aloituksista?

Sen ymmärrän, että toiset aloittajat vaan sopii toisille paremmin, mutta varsinkin viimepeleissä on ollut nähtävissä tämä ilmiö. Mitään tilastofaktaa ei ole esittää, ja voi olla että luulen ihan omiani, mutta kunhan mutuilen. Keskustelupalstahan on sitä varten.
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Laitetaan vaikka tänne itseäni askarruttava asia. Olen jonkin aikaa seurannut Kärppien senttereiden aloitusprosentteja. Kertokaa viisaammat, miksi usein joitain seuroja vastaan koko nelikko suorittaa aloitukset huonosti, joskus taas kaikille tarttuu kirkkaasti yli puolet aloituksista?

Sen ymmärrän, että toiset aloittajat vaan sopii toisille paremmin, mutta varsinkin viimepeleissä on ollut nähtävissä tämä ilmiö. Mitään tilastofaktaa ei ole esittää, ja voi olla että luulen ihan omiani, mutta kunhan mutuilen. Keskustelupalstahan on sitä varten.
Varmaan näissä on aika paljon myös versus vastustaja. Esim. jollain JYP:illä tai Pelicansilla on kaikki sentterit todella kovia aloittajia ja niitä joukkueita vastaan, sitten luonnollisesti on vaikeampaa. Kärppienkin senttereillä on kuitenkin kaikilla ihan hyvät aloitusprosentit ja kolmella kaverilla yli 50% eli Kärpätkin on kollektiivina ihan hyvä 'aloitusjoukkue' Liigassa. Mutta nyt kun aletaan kerran puhumaan näistä mututuntumista ja omista havainnoista, niin itsekin olen tehnyt yhden ihan mielenkiintoisen havainnon (tai sitten olen nähnyt ihan väärin).

Kärpät kun voidaan laskea yhdeksi Liigan parhaimmista 'aloitusjoukkueista' (ainakin omissa papereissani, koska kolme kaveria yli 50%), niin silti Kärpät ottaa (lähes) aina pataan aloituksissa ja kunnolla, kun vastaan tulee toinen joukkue, jolla on kovat ja hyvät aloittajat. Eli kun kohdataan toinen hyvä 'aloitusjoukkue' ei Kärppien senttereillä ole paljoakaan palaa, muutamia poikkeuksia lukuunottamata (kuten syksyllä taidettiin pistää kaikkien senttereiden osalta JYP nippuun), mutta isossa kuvassa noin, että pataan tulee. Eli Kärppien senttereiden hyvät aloitusprosentit koostuvat suurelta osin näitä huonompia aloittajia ja huonompia 'aloitusjoukkuieta' vastaan ja kun tulee vastaan joukkue joka pystyy mätsäämään senttereiden aloitustaidossa ja joukkue jolla kaikki sentterit ovat Kärppien tavoin huippu aloittajia, niin Kärpät on lähes poikkeuksetta se täysin vastaanottava osapuoli.

Voi siis olla, että olen itse vain nähnyt väärin, mutta silti olen kiinnittänyt tähän asiaan huomiota ja aina käynyt mielenkiinnosta pelin jälkeen katsomassa noita aloitusprosentteja ja mielikuvani on se, että lähes aina kun vastassa on joukkue jolla on erittäin hyviä aloittajia, ovat Kärppien senttereiden aloitusprosentit olleet todella kehnot.
 
Viimeksi muokattu:

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärpät on ylivoimaisesti sarjan paras vierasjoukkue 2,12 P/O keskiarvolla. Nyt on vuorossa kolme kotipeliä ja vahva vierasvire pitää pystyä nyt siirtämään Raksilaan.

Kotipelit on menneet niin vihkoon jo pidemmän aikaa, että vaikka Kärppien peli onkin parantunut huomattavasti, niin silti jännittää nuo ensi viikon pelit aikalailla. Kärpät on viimeisen reilun vuoden aikana hävinnyt koti-Raksilassa puolet pelatuista otteluista. Säälittävät 1,38 pistettä/ottelu tämän kauden kotimatseista ei ole millään muotoa tyydyttävä.

Maalintekohan se on tökkinyt. Varsinkin kotiotteluissa. 1,9 maalia per peli on maalikeskiarvo kotona, 3,1 vieraissa. Ero on huima. Pitääkö tässä kohta ruveta toivomaan, että Kärpät jäisi neljän ulkopuolelle, että päästäisiin aloittamaan playoffit vieraissa?

Ai niin, jännittää mua Sulakin ja Koblizekin paluu pelaavaan kokoonpanoon. Hajoaako tiivis paketti? "Rotaatio" ei koske näitä kavereita. Ainakaan niin kauan kuin Mamba on penkin takana.

ps. Pitääkö tässä kohta avata ketju "Vaasan ihme"? -hymiö- Vastaan itse: Ei tarvitse.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
OIihan viime viikko tulosten suhteen erittäin hyvä. Rybar palasi omalle tasolleen ja Aaltonen + Kristof tutkapari oli erittäin hyvässä vireessä. Ykköskenttään on pakko saada piristystä. En tiedä löytyykö nyt joukkueesta sinne kolmatta lenkkiä vai pitääkö sinne hakea apuja ulkopuolelta. Kolmen joukkoon on Kärpillä hyvät mahdollisuut runkosarjassa.

Nyt Kärpillä on viisi peliä pelkästään Tepsiä ja Ilvestä vastaan. Kyllä niille pitäisi pysty laittamaan hyvin kampoihin. Toki Tepsillä on ollut erittäin hyvä vire lähiaikoina.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ykköskenttään on pakko saada piristystä. En tiedä löytyykö nyt joukkueesta sinne kolmatta lenkkiä vai pitääkö sinne hakea apuja ulkopuolelta.

Mielestäni ongelma ykkösketjussa ei niinkään ole se kolmas lenkki vaan nimenomaan Kunyk ja Pyörälä. Tämä kaksikko on jollain tapaa saatava hereille. Toki joukkue itsessään kaipaisi ainakin yhtä maalintekijää, mutta pelkään että mahdollinen vahvistus söisi väärien miesten peliaikaa, esimerkiksi Tieksolan.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Mielestäni ongelma ykkösketjussa ei niinkään ole se kolmas lenkki vaan nimenomaan Kunyk ja Pyörälä. Tämä kaksikko on jollain tapaa saatava hereille. Toki joukkue itsessään kaipaisi ainakin yhtä maalintekijää, mutta pelkään että mahdollinen vahvistus söisi väärien miesten peliaikaa, esimerkiksi Tieksolan.

Itse näkisin, että Pyörälän laukausmäärää pitäisi saada nostettua. Mies kuitenkin maaleja osaa tehdä. Nyt laukojaksi jää usein Kunyk tai se kolmas lenkki. Huomionarvoista on se, että Puljujärvellä on edelleen enemmän laukauksia kuin Pyörälällä
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös