Muistan lukeneeni aiemmilta kausilta, kun Kärpät jyräsi, että "Kärppien ylivoima vie mielenkiinnon Liigasta" ja, että "Olishan se kiva, jos Kärpät ei olisi, niin ylivoimainen ja, että olisi tasaisempaa" etc. Siis mitäs ihmettä!? En ole itse ikinä ymmärtänyt tuollaisia kommentteja, enkä tule ikinä ymmärtämäänkään. Ei tässä nykyisessä tilanteessa ole mitään kivaa tai hauskaa. Silloin oli _minun_ mielestäni kivaa, kun joskus Kojon ja Laten aikana, miksei myös Mannerinkin ensimmäisillä kausilla, dominoitiin sarjaa ja paukutettiin lähes kaikki ennätykset rikki mitä vaan pystyi rikkomaan. Totaalista ylivoimaa. Se oli _minun_ mielstäni kivaa ja hauskaa seurattavaa. Kun kannattamani seura painoi kaikille jauhot suuhun ja meitä käytettiin tuolla kaikenmaailman studioissa ja lehdissä suunnannäyttäjä esimerkkinä ja tituleerattiin "markkinajohtajaksi" etc.
Tässä nykyisessä räpellyksessä ei ole _minun_ mielestäni mitään hauskaa tai kivaa. Joskus kun sai lukea, että "ei jaksa katsoa, noita matseja häntäpään jengejä vastaan, kun dominoidaan, niin paljon, että ainoat matsit, mitä katson ovat kärkimatsit". Joo, varmaan joillekin se alkuviikon rankkupeli Jukureita vastaan oli nyt sellainen "kiva" ja "hauska" jännitysnäytelmä, mitä tässä on nyt ilmeisesti sitten aiemmilla kausilla kaivattu. Nyt saa jännätä!
Ymmärrän, että se jatkuva dominointi voi alkaa puuduttaa joitain, mutta jos sarjaan halutaan jännitystä ei sen pitäisi tapahtua, niin, että Kärpät valahtaa tekemisen ja vaatimustason puolelta tuonne muiden keskitason vetelien joukkoon. Vaan niin, että ne on ne _muut_, jotka mätsäävät siihen Kärppien kovaan ja korkeaan vaatimustasoon ja tekemiseen. Niin meidän Liigan taso nousi, saataisiin sitä "jännitystä" peleihin ja Kärpätkin pitäisi sen kovan vaatimustasonsa. Ei se ole Kärppien vika, jos muut eivät ole aiemmin pystyneet mätsäämään Kärppien tekemiseen ja vaatimustasoon, mutta ei se myöskään tarkoita, että Kärppien pitää valahtaa tekemiseltään muiden vetelien tasolle rypemään ja sitten saadaan "jännittää". Ne on ne muut, joiden pitää mätsätä Kärppien kovaan tasoon. Silloin niitä pelejäkin olisi kivempi "jännätä", kun pelin taso olisi ennätyksellisen korkea ja laadukas ja sillä tavalla saataisiin sitä jännitystä peleihin. Haluan nähdä laadukasta liigakiekkoa ja laadukkaan Oulun Kärpät.
Toivottavasti nämä jotkut kannattajat viihtyvät tällä hetkellä, kun saa "jännittää" ja ei yhtään tiedä miten peli päättyy. Taidanpa itsekin lähteä laskemaan excel-taulukoita ja katsomaan riittääkö meidän pisteet edes sääleihin saatika kuuden joukkoon. "Nyt on niin tasaista ja saa jännittää".
Ja tähän päälle, kun lisätään vielä Mamban "viihdyttävä" sexyhockey, niin johan nyt joitain kannattajia hemmotellaankin oikein huolella!
Edit. Typot