Peliesitykset kaudella 2020–2021

  • 619 512
  • 8 707

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vittuilu ei johda mihinkään hyvään
Vanha sanonta kuuluu että vittuilu on välittämistä. Tuskin täällä kukaan pahuuttaan terävää kieltä käyttää Kärppien suuntaan, pohjimmiltaan kyse on siitä että jengiä turhauttaa monikin asia nykytouhussa ja sehän kertoo vaan siitä että ihmisiä edelleen kiinnostaa miten menee. Siinä vaiheessa ollaan kusessa jos kiinnostus lakkaa, toki ihmeenä en pidä sitä jos tuo nykyinen touhu saa sen kiinnostuksenkin häviämään.
 
Siinä vaiheessa ollaan kusessa jos kiinnostus lakkaa, toki ihmeenä en pidä sitä jos tuo nykyinen touhu saa sen kiinnostuksenkin häviämään.

Pakko myöntää, että kiinnostus on laskenut jo aika rankasti. Eikä johdu edes tämän kauden huonoista otteista, huomasin jo viimekaudella ettei enään kiinnosta lähtä hallille jokaiseen otteluun, niinkuin on monia vuosia tullut tehtyä näin kausikorttilaisena.
Ottelutapahtuma ei kehity, Raksila on hiljainen, käytävät on aivan saatanan ahtaat ja pelit on vaan tylsiä.
Mutta yleensä on ollut edes pelaajia, joiden suorituksia on odottanut, tälle kaudelle innostuin Sulakista, ei ole ollut odotusten arvoinen.
Puljun lähdettyä sytyin todella Aaltosesta, yksi lempipelaajiani kun on, nyt jopa Aaltonen näyttää olevan samaa harmaata massaa muun joukkueen kanssa.

Nyt kun edes katsomoon ei pääse, niin ei pelipäivät kiinnosta edes sen vertaa, kun alkukaudesta. Pelistä puuttuu kiima, taistelutahto, taito, kovat taklaukset ja hienot syöttökuviot. Ja katsojien tuoma tunnelma, kumma kyllä tämä ei änäripelejä katsoessa haittaa.

Onneksi alkoi edes se änäri.
Tällähetkellä katson Ifk-Tps peliä, aivan eri luokan vauhti ja taitotaso molemmilla joukkueilla, jopa viihdyttävää kiekkoa. Ja siellä muuan Leskinen, ois kelvannu tännekkin vaikka klesana onkin paljon ollu
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vanha sanonta kuuluu että vittuilu on välittämistä. Tuskin täällä kukaan pahuuttaan terävää kieltä käyttää Kärppien suuntaan, pohjimmiltaan kyse on siitä että jengiä turhauttaa monikin asia nykytouhussa ja sehän kertoo vaan siitä että ihmisiä edelleen kiinnostaa miten menee
Tästä olen kanssasi samaa mieltä. Ymmärrän turhautumisen ja sen, että turhautuminen on seurausta välittämisestä. Turhautumisen ilmenemismuotoa en sitten enää niin hyvin ymmärräkään. Näin laajamittainen ivailu joukkueelle sekä sen yksityisille pelaajille ja valmentajille ei sovi minun ajatusmaailmaan.

Kun Kärpillä ei mene nappiin, katoaa tältä palstalta kannustus ja taistelutahto. Enkä tarkoita sitä, että kaikkien pitäisi olla samanlaisia kuin minä. Se olisi kamalaa. Tarkoitan, että joukkuetta voisi ainakin pelipäivänä kannustaa ja tsempata. Maaleista voisi iloita ja voitosta voisi olla onnellinen. Tuollaista yhteisöllisyyttä täällä ei ole ja se on suuri sääli.
 

Micol

Jäsen
Tarkoitan, että joukkuetta voisi ainakin pelipäivänä kannustaa ja tsempata. Maaleista voisi iloita ja voitosta voisi olla onnellinen. Tuollaista yhteisöllisyyttä täällä ei ole ja se on suuri sääli.
Kyllähän sitä yhteisöllisyyttäkin ja maaleista riemuitsemista on täällä aiempina vuosina ollut (mm. jopa minä olen iloinnut aivan tosissani joukkueen hyvistä hetkistä aiemmilla kausilla). Ei niitä hyviä hetkiä sovi unohtaa, koska niitä on todellakin ollut ja paljon. Eihän tässä tarvi mennä kuin reilu vuosi taaksepäin viime syksyyn, niin täällä Kärpät-osiossa oli tunnelma aivan toinen ja vittuilut vähissä, kun joukkueen tekeminen ja asenne oli aivan toista maata, Annunen teki ennätyksiä, alivoima oli täydellistä ja pelaamisessa oli myöskin jokin punainen lanka, joka puuttuu nykyään täysin.

Itse ainakin koen tämän kannattamisen niin, että myös seuran on pystyttävä antamaan faneille kunnon vastinetta laadukkaalla tekemisellä (etenkin kun on kyseessä ja käytössä maan parhaat resurssit), niin silloin sitä vastakaikuakin tulee kyllä pomminvarmasti takaisin - ei kahta sanaa. Se nähtiin tosiaan hyvin viime kauden alkupuolella. Kaikki meistä ei vaan jaksa todellakaan hymistellä ja kaivaa täysin väkisin aina jotain posia ja kehuja, jos sellaista ei tunnu todellisuudessa löytyvän jollain ajanjaksolla. Nyt on kyllä sellainen jakso menossa, eikä mahda oikein mitään - ihmisiä vituttaa ja se asia on vaan hyväksyttävä. Kaikki täällä osiossa kuitenkin toivoo varmasti pohjimmiltaan Kärppien menestystä ja parasta - ärsytys vaan läikkyy nyt monella yli - eikä vähiten minun toimesta.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllähän sitä yhteisöllisyyttäkin ja maaleista riemuitsemista on täällä aiempina vuosina ollut (mm. jopa minä olen iloinnut aivan tosissani joukkueen hyvistä hetkistä aiemmilla kausilla). Ei niitä hyviä hetkiä sovi unohtaa, koska niitä on todellakin ollut ja paljon. Eihän tässä tarvi mennä kuin reilu vuosi taaksepäin viime syksyyn, niin täällä Kärpät-osiossa oli tunnelma aivan toinen ja vittuilut vähissä, kun joukkueen tekeminen ja asenne oli aivan toista maata, Annunen teki ennätyksiä, alivoima oli täydellistä ja pelaamisessa oli myöskin jokin punainen lanka, joka puuttuu nykyään täysin.
Eikä tarvi mennä itse asiassa edes sinne reilun vuoden taakse vaan riittää ihan parin viikon taaksepäin meneminen kun Kärpät onnistui voittamaan Lukon ja kyllä siitä ihan iloita osattiin täällä ja positiivisia asioita siitä pelistä löytyi muutenkin kuin suurennuslasilla ja niitä myös tuotiin ahkerasti esiin. Ja vaikkei eilinen kohtaaminen HPK:n kanssa palstaa kollektiiviseen hurmostilaan saanut, niin kyllä kolmen pisteen tärkeys siitä huolimatta tiedostettiin.

Mutta tosiaan silloin kun niitä voittoja ei liiemmin tule ja peli kaukalossa näyttää kaikkea muuta kuin loistokkaalta yhdessä tilastojen kanssa ja toimistolla tehtävät liikkeet joukkueenrakentamisen suhteen herättävät huolta niin täysin ymmärrettäväähän se on, että silloin sitä kritiikkiä tulee suhteessa enemmän kuin positiivista palautetta. Ja tämä Kärppiin kohdistuva korkea vaatimustaso yhdistettynä voimakkaaseen tunteeseen sitten aiheuttaa noita läikähtelyitä yli.
 
H

Hidas_ja_kankea

Positiivista suhtautumista edesauttaisi huomattavasti, jos olisi positiivisia kokemuksia/odotuksia a) peliesityksistä b) seuraavasta kaudesta. Positiiviset esitykset ovat olleet yksittäisiä välähdyksiä.

Tänä iltana olen katsonut TPS-HIFK ottelua ja olen viihtynyt vallan mainiosti. Joukkueen kasaaminen ja roolitus on onnistunut TPS:llä kertaluokkaa paremmin kuin Kärpillä. Käsittääkseni pelaajabudjetin perusteella asetelman tulisi olla päinvastoin. Tuossa on saatu rooleihin pelaajia, jotka loistavat poissaolollaan Kärpiltä.

Ensi kauden rosterissa ei taida olla vielä yhtään avainpaikan kiinnitystä, Ohtamaa pois lukien. Yleensä omien pelaajien jatkosopimukset julkaistaan aikaisemmin ja toisesta liigaseurasta tehdyt vasta kauden jälkeen (tai joukkueen pudotessa jatkosta). Hiljaista on toistaiseksi ollut.

Positiivista pöhinää Golgatalla. Sorry vaan, tällainen mielikuva tilanteesta.

Eric Idle - "Always Look On The Bright Side Of Life" - STEREO HQ - YouTube
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllähän sitä yhteisöllisyyttäkin ja maaleista riemuitsemista on täällä aiempina vuosina ollut (mm. jopa minä olen iloinnut aivan tosissani joukkueen hyvistä hetkistä aiemmilla kausilla). Ei niitä hyviä hetkiä sovi unohtaa, koska niitä on todellakin ollut ja paljon. Eihän tässä tarvi mennä kuin reilu vuosi taaksepäin viime syksyyn, niin täällä Kärpät-osiossa oli tunnelma aivan toinen ja vittuilut vähissä, kun joukkueen tekeminen ja asenne oli aivan toista maata, Annunen teki ennätyksiä, alivoima oli täydellistä ja pelaamisessa oli myöskin jokin punainen lanka, joka puuttuu nykyään täysin.
Asia on juuri näin. En ole unohtanut hyviä hetkiä. Vaalin niitä. Muistan useat pudotuspelisarjat, jotka olemme läpikäyneet yhdessä tiiviinä ryhmänä vastustajan edessä. Olemme rutistelleet lappeenrantalaisten lestadiolaisperverssiot ja tamperelaisten eppää -valitukset. Meillä on todellakin ollut hyviä hetkiä yhteisönä.

Minä harmittelen sitä, ettei positiivista yhteisöllisyyttä ole silloin, kun joukkueella on hankalaa. Tuolloin tuki joukkueelle on kaikkien tärkeintä. Samoin vertaistuki kannattajien kesken. Minä harmittelen sitä, että hankaluuksien keskellä yhteisöllisyys koostuu ivasta kotipesään.
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Minä kuulun varmaan siihen häviävän pieneen vähemmistöön, joka osittain jopa nauttii joukkueen tämän hetkisestä pelillisestä lamasta. Pelkkä voitosta voitton marssiminen kun on pitkän päälle tylsää. Toki tämän taustalla on se ajatus, että tämä valmennus ja joukkue pystyy parempaan kuin mitä nyt nähdään. On siis mielenkiintoista nähdä mitkä on ne valmennuksen peliliikkeet jolla paketti saadaan taas kasaan ja joukkue voittamaan.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä kuulun varmaan siihen häviävän pieneen vähemmistöön, joka osittain jopa nauttii joukkueen tämän hetkisestä pelillisestä lamasta. Pelkkä voitosta voitton marssiminen kun on pitkän päälle tylsää. Toki tämän taustalla on se ajatus, että tämä valmennus ja joukkue pystyy parempaan kuin mitä nyt nähdään. On siis mielenkiintoista nähdä mitkä on ne valmennuksen peliliikkeet jolla paketti saadaan taas kasaan ja joukkue voittamaan.
Ymmärrän sinua, vaikka en matalalennosta niin nautikaan. Urheiluun kuuluvat ylämäet ja alamäet. Urheilun sydän muodostuu rehellisyydestä ja arvaamattomuudesta. Mitä vain voi tapahtua ja kuitenkin paras voittaa. Se, miten reagoidaan haasteiden keskellä ja miten toimintaan menestyksen osuessa kohdalle, paljastaa ihmisistä paljon.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Asia on juuri näin. En ole unohtanut hyviä hetkiä. Vaalin niitä. Muistan useat pudotuspelisarjat, jotka olemme läpikäyneet yhdessä tiiviinä ryhmänä vastustajan edessä. Olemme rutistelleet lappeenrantalaisten lestadiolaisperverssiot ja tamperelaisten eppää -valitukset. Meillä on todellakin ollut hyviä hetkiä yhteisönä.

Minä harmittelen sitä, ettei positiivista yhteisöllisyyttä ole silloin, kun joukkueella on hankalaa. Tuolloin tuki joukkueelle on kaikkien tärkeintä. Samoin vertaistuki kannattajien kesken. Minä harmittelen sitä, että hankaluuksien keskellä yhteisöllisyys koostuu ivasta kotipesään.

Näinhän se on. Jopa nämä muutamat vuodet mitä itse olen foorumilla ollut, on tarjonnut unohtumattomia pelejä ja yhteisöllisyyden hetkiä, me vs. muut periaatteella. HIFK-välieräsarja -18 on jäänyt mieleen. Mutta niinkuin ihmissuhteissakin, niin kauan kun on kivaa ja kaikki menee niinkuin pitää, on helppo olla samaa mieltä ja löytää asioista ne hyvät puolet. Sitten heikommilla hetkillä tulee niitä erimielisyyksiä. Soppaan kun lisätään vielä anonyymi keskustelupalsta niin suusta voi päästää melkein mitä vain sylki sinne tuo.

Tuskin kukaan täällä tahallaan ketään provosoi, tai kellekkään vittuilee. Uskon että itsekin jos keskustelisin esimerkiksi @Huml71 tai @Porvoon Kärppä kanssa asioista naamatusten, tulisimme jonkinlaiseen kompromissiin asioista, vaikka täällä näkemyksemme eroaa toisistaan aikalailla. Erilaisia näkemyksiä ja ajatuksia pitää olla, jotta saadaan aikaan keskustelua. Jos kaikki olisivat samaa mieltä joka asiasta sitä keskustelua ei syntyisi ja Jatkoajan tapainen keskustelupalsta olisi aika synkeä paikka. Otin ylemmät nimimerkit esimerkkiin lähinnä sen vuoksi, että heidän kanssaan olen ollut eniten erimieltä tietyistä asioista tällä palstalla, molempia arvostan silti suuresti ja ollaan me nyt joistain asioista aina silloin tällöin oltu samaa mieltä.

Vastoinkäymiset kuuluu urheiluun, eikä mikään seura pysty vuodesta toiseen pysymään huipulla. Jalkapallon puolelta esim 2000-luvun jättiläisseura FC Barcelona on täysin tuuliajolla tällä hetkellä. Vastoinkäymisten jälkeen myös se menestys tuntuu paremmalta. En muista milloin viimeksi Kärpät on aiheuttanut samanlaisen eufoorian kuin AC Oulun liiganousu, saatika Huuhkajien kisapaikka. Vanhan sanonnan mukaan; asioilla on tapana järjestyä.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oman alueen puolustuspeli näyttäisi vuotavan oikein mallikkaasti. Jatkuvasti maalin edustalla KooKoon pelaajia vapaana.
 

Koodari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kaikesta tekemisestä näkee että tauolla on treenattu yhteispeliä ja lyhytsyöttöpeliä. Not!

Jospa se taas jossain vaiheessa lähtisi
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Näenkö unta, vai hakeeko hyökkääjät alempaa omista lähdöissä kuin aiemmin?
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Jälleen on kiekottoman puolen hyökkääjä seisoskelemassa sinisen kulmassa ja muka "repimässä". Kärpät myös häviää jatkuvasti siniviivat. Molemmilla sinisillä/sinisten tuntumassa järkyttäviä ja huolimattomia kiekonmenetyksiä, joista KooKoo kääntää nopeasti ja vaarallisesti. Ei ole voittavan joukkueen merkki tuo.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aivan järkyttävää. Eihän Kärpät pääse hyökkäämään lainkaan. KooKoo on loistava!
 

Koodari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämä on kyllä tähän mennessä ollut heikoin esitys Kärppäjengiltä.. Voi herran jestas mikä kaaosta
 

Snopek

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arttu Hyry
On muuten aika suuri ero joukkueiden pelinopeudessa ja pelitavassa. Platzer luistelee pelaajista ohi, eikä edes tarvi harhauttaa. Vittu mitä hommaa..
 

Käppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei taida olla yhtään maalipaikkaa saati edes vetoa maalia kohti. Jos sitä ei lasketa missä kookoon pakki hukkasi kiekon ja Kunyk pääsi katkaisemaan, mutta ei siitäkään taidettu saada edes vetoa.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
On muuten aika suuri ero joukkueiden pelinopeudessa ja pelitavassa. Platzer luistelee pelaajista ohi, eikä edes tarvi harhauttaa. Vittu mitä hommaa..
Platzer suorastaan liukui Kärppien pelaajien välistä läpiajoon. Kaikkea sitä näkeekin nykyään.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Juhuu! Veto kohti maalia ringeteltä laidan vierestä! Ei vieläkään erää ilman vetoa!
 

Micol

Jäsen
Asennepuoli alkaa olemaan parempaa, mutta pelitavassa on vielä kova työ Mannerilla. Ruma ero syöttöjen laadussa, karvaamisessa ja maalipaikkojen rakentelussa joukkueiden välillä. Kärpät roiskii edelleen syöttöjä liian usein aivan minne sattuu. Taitoa ei kyllä tunnu olevan myöskään tämän kauden joukkueessa riittävästi ja se näkyy jatkuvasti tussuiksi jääviksi hyökkäysalueen pelaamisissa. Ei mitään mielikuvitusta ratkaisuissa.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oman alueen aloitusvoiton jälkeen pelitavallinen valinta on heittää norsua keskialueelle. Anna mun kaikki kestää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös