Peliesitykset kaudella 2020–2021

  • 620 853
  • 8 707

Micol

Jäsen
Nyt sitten ansaitulle viikon tauolle 3 pistettä plakkarissa! Sitten Kärpät jatkaa samaa vahvaa virettä vuorostaan kotona Kouvolaa vastaan. Valkea kevät tästä tulee. Tulta joka paikkaan!
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Kertoo paljon Kärppien tämän hetkisestä tasosta, että HPK:ta vastaan Byström joutuu pelaamaan 27min14s. Ludwig on kyllä pelannut hyvän kauden ja pakiston ainoita positiivisia ollut tähän mennessä.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Naurattaa kyllä taas, kun nämä meidän kaksi vakioveijaria kehuu täällä taas Kärppien loistavia otteita. Enpä viitti sanoa sen enempää - tulisi taas palkinnoksi parin viikon pelitauko...
Älä viitsi. Eiväthän he kehuneet mitään "loistavia otteita". Kehuivat erikoistilannepelaamista, mikä oli tänään laadukasta. Asenne oli myös omasta mielestäni hyvää, mutta pelissä on vielä runsaasti puutteita.

Ja oletan, että tarkoitit käyttäjiä @McTorso sekä @Numero13.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Lainaan itseäni eiliseltä:

Huomenna kairataan "vakuuttava" 1-2 -vierasvoitto yhtä sekaisin olevasta sarjajumbosta, ja valtakunnassa taas kaikki (näennäisesti) hyvin.

Nii'in. En tiedä mitä tästä pitäisi taas ajatella. Eihän tuo kovin hyvältä näyttänyt, vaikka minkälaisilla laseilla yritti peliä katsella. Kahden sekaisin olevan joukkueen sekava mittelö. Lopuksi vähemmän huono joukkue paikallaolijoista vei pisteet.

Noh, kolme pistettä on aina kolme pistettä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärppien AV näytti kokoajan siltä, että ihan kohta helisee. Onneksi HPK ei itsekään uskonut pystyvänsä voittoon, joten lopulta selvä voitto Kärpille. Kahdesta ahdistuneesta ja aneemisesta joukkueesta Kärpät oli selkeästi aktiivisempi ja varmasti materiaalietu myös korostui. Kunykille tärkeä maali, vielä kun Aatu tai joku muukin hyökkääjä alkais osumaan. Ei tuo hyvältä näytä, mutta ei sentään niin hirveältä kuin HPK:n tekeminen.
 

Micol

Jäsen
Älä viitsi. Eiväthän he kehuneet mitään "loistavia otteita". Kehuivat erikoistilannepelaamista, mikä oli tänään laadukasta. Asenne oli myös omasta mielestäni hyvää, mutta pelissä on vielä runsaasti puutteita.

Ja oletan, että tarkoitit käyttäjiä @McTorso sekä @Numero13.
Ei tämä toinen kyllä mistään erikoistilanteista puhunut. Mistä moinen viesti sinulta? Erikoistilanteet toimi kyllä - ei siinä mitään.

Edit. Mun ei täällä kannata mistään enää lähteä vääntämään, kun tulee banaania. Antaa olla koko asian.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei tämä toinen kyllä mistään erikoistilanteista puhunut. Mistä moinen viesti sinulta? Erikoistilanteet toimi kyllä - ei siinä mitään.
@McTorso puhui "kypsästä esityksestä". Mitä ikinä se tarkoittaakaan, mutta puolustussuuntaan uhrauduttiin ihan mallikkaasti.

Ei sinun kuitenkaan tarvitse laittaa sanoja toisten suuhun. Jos täällä kilpaa oltaisiin tuota Kärppien äskeistä esitystä kehumassa, niin argumentoisin myöskin vastaan. Nyt sieltä poimittiin ne hyvät asiat, mutta tiedostetaan tosiasiat: tuo pelaaminen ei riitä vielä mihinkään.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Uusi slogan: Vaikea kevät.

Siltikin: alivoima on ollut jo pitkään erinomaista. Ylivoima tuotti tänään kaksi maalia. Keväällä erikoistilanteet ovat hyvin usein ratkaisevissa rooleissa. Tänään ilahdutti myös joukkueen yhteen hiileen puhaltaminen ja tsemppaaminen esim. blokeissa tai maaleissa.

5 vs 5 -peli oli aika hirveää, mutta oli siellä välillä joku hyväkin suoritus.

Rädyn ketjulta taas ihan pirteää tekemistä. Olispa siinä toisella laiturilla nopeutta, niin tuo ketju voisi olla loppukaudesta todellinen uhka vastustajille.
 

Pedon kynnet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Se ongelma on vain siinä, että kun siihen Pyörälän pois otettavan peliajan tilalle, ei ole heittää ketään muutakaan kaveria, jonka taso olisi mestaruustason joukkueessa 2.kärkiketjun tasoa.
Tietyllälailla totta tämäkin, mutta pointti olikin, että Speden kuormitus syö tehoja kokonaisvaltaisesta pelistä, enkä tarkoita siis tehopisteitä. Ehkäpä pikkasen pienempi peliaika = parempaa jaksamista = parempaa hyötyä joukkueelle. Mutta totta sekin, että tämä hetken Kärpissä ei ole vastaavaa työmyyrää ja tehomiestä, iästä huolimatta, että olisi noin vain korvattavissa. Mutta toki sieltä on uutta nuorta voimaa kasvamassa tilalle, toivottavasti?
 

Micol

Jäsen
@McTorso puhui "kypsästä esityksestä". Mitä ikinä se tarkoittaakaan, mutta puolustussuuntaan uhrauduttiin ihan mallikkaasti.

Ei sinun kuitenkaan tarvitse laittaa sanoja toisten suuhun.
Nii-in. Mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan, kun puhutaan kypsästä esityksestä, vaan harvoin kuitenkaan erikoistilannepelaamista.

Ihan miten vaan. Hyvät illanjatkot.
 

puhuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Silmiinpistävää on heikkous kaksinkamppailuissa ja heikot ranteet ratkaisu- ja laukaisupaikoissa. Olisko tarve hekea voimaa tai ainakin pientä jämäkkyyttä otteisiin. Pelejä on vielä jäljellä. Jokisellakin lähti joskus laukaus jopa ihan ranteella maalia kohti. Nyt ei kovin hyvältä näytä. Taitaa olla treenit treenattu jo vuosia sitten.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@McTorso puhui "kypsästä esityksestä". Mitä ikinä se tarkoittaakaan, mutta puolustussuuntaan uhrauduttiin ihan mallikkaasti.
Tuota se tarkoittaa. Puolustettiin vastustaja pois maalintekopaikoilta. Vain 11 torjuntaa Rybarille ja yksi päästetty maali. Tällä kertaa ylivoima toimi. Kolme pistettä mukaan kypsällä vieraspelillä. Joukkueen asenne oli tulisieluinen ja henki hyvä. Joskus tekin tällaisista vierasvoitoista tykkäsitte. Nyt pelin aikana ja vieläpä voiton jälkeen irvaillaan joukkueelle, yksittäisille pelaajille, valmentajalle ja tietenkin minulle. On tämä aikamoinen kannattajayhteisö.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
On tämä aikamoinen kannattajayhteisö.
Tämän kortin olet jo melko useasti käyttänyt. Kannattaa voit monella eri tavalla. Joko subjektiivisesti, objektiivisesti, tai jotenkin siltä väliltä.

En minä ainakaan halua kuulua sinun subjektiiviseen kannattajayhteisöön. Haluan kuulua siihen yhteisöön, missä asioita tarkastellaan suoritusten laadun perusteella.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Kolme pistettä mukaan kypsällä vieraspelillä. Joukkueen asenne oli tulisieluinen ja henki hyvä.
Mitkä aspektit pelissä siis mielestäsi olivat kypsällä tasolla - mainitsemasi ylivoiman lisäksi?

Ainakin minä bongasin tämän illan pelistä todella huonolaatuista syöttelyä ja syötön vastaanottoa. Kyseessä kun on ammattilaispelaajat, niin tulee vahingossakin mieleen, että asenne ja fokus ei ole aivan tapissa joukkueen jäsenillä jostakin syystä. Tästä kielii myös tyhmä kolmannen erän jäähy, kun jäälle työntyy viisi pelaajaa neljän sallitun sijaan. Mamba näytti olevan tästä huolimattomuudesta täysin raivoissaan.

All in all, noilla virhemäärillä ja huolimattomuuksilla tulee voittamaan rutinoituneita joukkueita vastaan melko kivasti turpiin myös jatkossa. HPK ei nyt tähän väliin ollut yhtään mikään mittari.
 
H

Hidas_ja_kankea

Se varmaan johtui siitä että tällaisia sysipaskoja pelejä umpisurkean vastustajan kanssa ei tarvinnut paljon jännittää. 4-0 tauluun toisen erän alkuun ja loppupeli säästeltiin.

Peli oli todella heikkotasoinen. Koskahan on viimeksi ollut yhtä huonoa ennen tyhjennysmyyntejä. Parempi tietenkin voittaa, mutta ei tästä voi olla tyytyväinen. Kaksi huonoa joukkuetta ja vähemmän huono sai 3p.
 

Kaijokelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kiitos Kärpät! Jokisen puheista sai sen kuvan ettei kannata panikoida. Mun mielestä tämä joukkue voi voittaa vaikka pitäs säälipleijareista hakea vauhtia ":D".
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Aina palveluksessanne! Mamba vois kyllä maksella jotain bonuksia tästä koko yhteisön puolesta uhrautumisesta.

Ja Junno tietysti tuttuun tapaan takautuvasti maksumieheksi menneistä yhteisön puolesta uhrautumisista.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arizona Coyotes
Voitto on aina voitto ja Manner ottelun jälkeisessä haastattelussa hyvin kiteytti sen merkityksen. Taas on viikko aikaa treenata ja laittaa peliä kuntoon ja tämän voiton myötä pelaajilla on varmasti paremmat fiilikset lähteä kääntämään tätä laivaa.

Vaikka pelissä onkin ongelmakohtia, jotka täytyy ratkoa, niin käännän katseeni myös yksilöihin. Kristofit ja Mustoset on ansaituisti jo arvostelun kohteeksi saatu, mutta kyllä minä haluan nähdä tehoja myöskin Rädyiltä. Aku on vieläkin kiikareilla, mutta Aatu on muutaman onnistumisen saanut plakkariin. En rehellisesti osaa odottaa keneltäkään näistä sellaista tasonnostoa tälle kaudelle, etteikö pelaajakaupoille kannattaisi lähteä. Ilmeisesti halvalla olisi nyt saatavilla.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Huono ensimmäinen erä, sitten kaksi parempaa.

Joukkue osoitti kyllä hyviäkin merkkejä, uhrautui ja taisteli.

HPK pidettiin kyllä hyvin aseettomana miltei koko pelin, ihmeellinen kausi on kyllä Kärppien molareille, kun näitä pelejä joissa tarvii ottaa alle 15 koppia, alkaa olla tälle kautta jo todella iso määrä.

Ronkaiselta ja Huttulalta kauden huonoimmat pelit, sen sijaan Sulakista tykkäsin. Vaikka nyt otti jäähyjä, ja ampui yhä ohi, niin sentään tunnetta oli pelissä.

Älytön on kyllä tämä ohjelma, nyt taas viikon tauko. Ei pääse nyt Kärpät mihinkään rytmiin... Mutta, rohkaiseva peli omaan silmään huonon ensimmäisen erän jälkeen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämän kortin olet jo melko useasti käyttänyt. Kannattaa voit monella eri tavalla. Joko subjektiivisesti, objektiivisesti, tai jotenkin siltä väliltä.
Ei se mikään kortti ole. Ainostaan toteamus tämän kannatajayhteisön erikoisesta toimintatavasta. Minä olen tottunut siihen, että omia kannustetaan niin alamäessä kuin ylämäessä. Täällä ei ole kannustusta juuri näkynyt, vaan lähes pelkästään ivailua ja omaan pesään paskomista. Minä olen tottunut myös siihen, että oman suosikkijoukkueen maaleista ja voitoista iloitaan. Tämä yhteisö on tullut siihen pisteeseen, että niistäkin vinoillaan.

Olen todellakin huomannut, että kannustaa voi monella tavalla. Se on kuitenkin varma, ettei sitä voi objektiivisesti tehdä. Jos siihen pyrkii, lopputulos voi olla juuri kärppäosion kaltainen irvailushow.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei se mikään kortti ole. Ainostaan toteamus tämän kannatajayhteisön erikoisesta toimintatavasta. Minä olen tottunut siihen, että omia kannustetaan niin alamäessä kuin ylämäessä. Täällä ei ole kannustusta juuri näkynyt, vaan lähes pelkästään ivailua ja omaan pesään paskomista. Minä olen tottunut myös siihen, että oman suosikkijoukkueen maaleista ja voitoista iloitaan. Tämä yhteisö on tullut siihen pisteeseen, että niistäkin vinoillaan.

Olen todellakin huomannut, että kannustaa voi monella tavalla. Se on kuitenkin varma, ettei sitä voi objektiivisesti tehdä. Jos siihen pyrkii, lopputulos voi olla juuri kärppäosion kaltainen irvailushow.

Me kannattajat olemme se joka lyö vaatimustason seuralle. Jos täällä olisi kymmeniä tai Raksilassa tuhansia McTorsoja jauhamassa pelkkää positiivista tappiollisten pelien jälkeen, ei Kärpillä olisi minkäänlaista painetta luoda sitä tulosta taululle. On hienoa että sinunkaltaisiasi kannattajiakin on, mutten millään ymmärrä kuinka tämä omien kritisointi on sinulle jotain aivan oman ymmärryksesi ulkopuolella. Ei minua ainakaan pitkällä tähtäimellä kiinnosta miten esimerkiksi Aleksi Mustonen tai Mikko Manner pärjäävät, vaan miten seura pärjää.
Kun seura/joukkue toiminnassa on selkeästi huomattavissa mätää, sen julkinen kritisoiminen voi auttaa seuraa muuttumaan.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
mutten millään ymmärrä kuinka tämä omien kritisointi on sinulle jotain aivan oman ymmärryksesi ulkopuolella.
Kun seura/joukkue toiminnassa on selkeästi huomattavissa mätää, sen julkinen kritisoiminen voi auttaa seuraa muuttumaan.
Kritiikki ei ole ymmärrykseni ulkopuolella. Tiedostan myös erinomaisesti kritiikin positiivisen merkityksen. En siis kummastele kritiikkiä. Kummastelen kärppäosion laajaa ivailua omaa suosikkijoukkuetta kohtaan. On tärkeää ymmärtää ilkeämielisyyden ja kritiikin ero. On eri asia kritisoida joukkueen rakennusta, kokoonpanovalintoja tai vaikkapa ylivoimapelaamista kuin olla lähtökohtaisesti koko ajan ivallinen. Vittuilu ei johda mihinkään hyvään. Rakentava kritiikki sen sijaan voi johtaakin. Toki sellaistakin saa täältä ajoittain lukea ja se on hyvä se.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös