Herra Jaakko
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- SaiPa
SaiPa pelasi viisaasti ja Carlos oli uskomaton!Oon kännissä ja en seurannu peliä. Miltä näytti?
SaiPa pelasi viisaasti ja Carlos oli uskomaton!Oon kännissä ja en seurannu peliä. Miltä näytti?
Oon kännissä ja en seurannu peliä. Miltä näytti?
Voi olla kalalintu. Eihän se niin mustavalkoista koskaan ole. Voi olla hyvä tai huono, tai siltä väliltä. Itse en mitenkään henkilökohtaisesti ketään jahtaa tai nosta jalustalle. Se ei ole ulkonäöstä tai viiksistä tai persoonasta kiinni, se on tuloksista kiinni.Lehterä puhui ennen tappiollista kotipeliä Kärppiä vastaan, että oikeita juttuja on tapahtunut. Hän oli perin salamyhkäinen, mutta punainen lanka oli se, että pienestä on kiinni se, että voittavia asioita alkaa tapahtumaan. Pidin tuota puhetta ihan viimeisten aikojen höpötyksenä. No, kappas, meno on sittemmin muuttunut ja nyt joukkue seilaa kolmen ottelun voittoputkessa. Vittu, onko tuo Lehterä lintu vai kala? Minä en tiedä vieläkään.
Se on totta että Kisu on alkanut lämmetä mukavasti ja tehoja irtoaa. Se miten tuo korvataan on joukkueen johdolla toivottavasti jollakin lailla jo hallussa. Joka tapauksessa upea pelaaja Tuomas Kiiskinen on ja siitä iso käsi jo tässä vaiheessa.Nyt kun on keksitty lääkkeet puolustukseen, niin seuraavaksi pitäisi saada zabo ja Ramu hereille. Ykköskenttä vetää hyvin, mutta siitäkin Kiiskinen lähtee pois. Jääkö meillä maalit nelosen varaan?
Näinhän se on. Tertsille ei riitä mikään varman päälle "ihan o.k." suorituksen hakeminen, vaan joka kaudella lähdetään hakemaan isoa menestystä. Ja kun resurssit on rajalliset, niin silloin on otettava riskiä. Jos käytetään isompi osa budjetista muutaman avainpelaajan palkkaamiseen, niin siinä tapauksessa palkkahaitarin alapäässä on enemmän pienellä korvauksella pelaavia. Pelitapa pitää sitten sovitella sellaiseksi, että koko joukkue pystyy sitä omien kykyjensä puitteissa toteuttamaan.Voi olla kalalintu. Eihän se niin mustavalkoista koskaan ole. Voi olla hyvä tai huono, tai siltä väliltä.
Nyt myös pakisto antaa mahdollisuudet nollapeleihin. SaiPan maalinedusta on todella hikinen paikka tällä hetkellä, niin kuin pitääkin noilla nimillä olla. Samalla vastustajan hyökkäykset näyttävät jäävän hieman hampaattomiksi, ja SaiPalle jää energiaa rikkoa vastustajan peliä paremmin.Median ja muiden palstan huutolaissakkien huolet SaiPan maalivahtitilanteesta voidaan unohtaa...ainakin toistaiseksi. Nyt on kerrankin kaksi tasapäistä ukkoa siellä, jotka toivon mukaan saavat pelata vuorotellen vireen ylläpitämiseksi.
Nyt myös pakisto antaa mahdollisuudet nollapeleihin. SaiPan maalinedusta on todella hikinen paikka tällä hetkellä, niin kuin pitääkin noilla nimillä olla. Samalla vastustajan hyökkäykset näyttävät jäävän hieman hampaattomiksi, ja SaiPalle jää energiaa rikkoa vastustajan peliä paremmin.
Se on kyllä suuri mysteeri, kuinka tuo peli loksahti suunnilleen yhden yön aikana noin hyvin kohdilleen.
Ammattijääkiekkoilijoiden ratkaisuja jäällä eivät ohjaile mitkään primitiivireaktiot, ja sillä selvä. Siellä on luultavasti vaan ohjattu pakit tekemään oikeita asioita omalla alueella.Entä jos kyse olikin primitiivireaktioista ja kavereilla vähän puristi paineessa? Tokihan käärmekeittokauppias saattoi edelleenkin jauhaa paskaa, mutta joku totuus analyysissä saattoi ollakkin. Jännityksellä odotellaan jatkoa ja miten paljon kenkää-ketju saa sisältöä tänä talvena.
Olen täysin eri mieltä. Oikeasti taitava ja lahjakas kiekkoilija pelaa yli 80% selkäytimestä. Ei ole olemassa valmentajaa, joka pystyisi ennakoimaan ja piirtämään fläppitauluun jäällä mahdollisesti pelin aikana tapahtuvat miljardi eri skenaariota. Ei ole myöskään pelaajaa, joka pystyisi ottamaan tämän kaiken vastaan.Ammattijääkiekkoilijoiden ratkaisuja jäällä eivät ohjaile mitkään primitiivireaktiot, ja sillä selvä. Siellä on luultavasti vaan ohjattu pakit tekemään oikeita asioita omalla alueella.
Primitiivireaktiot ovat siis ”pakene tai taistele”. Minusta se on eri asia kuin pelaajalta vaistolla eli ”selkäytimestä” tuleva ratkaisu. Seison sen takana, että tuo lausunto oli huttua.Olen täysin eri mieltä. Oikeasti taitava ja lahjakas kiekkoilija pelaa yli 80% selkäytimestä. Ei ole olemassa valmentajaa, joka pystyisi ennakoimaan ja piirtämään fläppitauluun jäällä mahdollisesti pelin aikana tapahtuvat miljardi eri skenaariota. Ei ole myöskään pelaajaa, joka pystyisi ottamaan tämän kaiken vastaan.
Itseluottamuksella on kaikkein suurin merkitys SaiPan tämän hetken tasonnostossa. Tässä hurmoksessa on edelleen hyvä muistaa, että pelaajien taitotaso asettaa paljon rajoitteita.