Hyvä mies, tässä ydinkysymys kuuluu, tehdäänkö SaiPassa tällä hetkellä laadukasta seuratyötä kaikilla rintamilla? Toki arvaan ja myönnän, että paljolti tehdään ihan kelvollista, pienellä palkalla ja suurella antaumuksella. Ilman monien pyyteetöntä panostusta ei oltaisi edes tässä tilanteessa.
Mutta miten se kaikkien työ (ml. tj, utj, hallitus, valmentajat jne.) realisoituu käytännössä, näkyy paljolti edustuksen ja myös junnujen pelisuorituksissa. Okei, jos olet tyytyväinen näkemääsi, arvostan. Monet minun laillani eivät ole tyytyväisiä eivätkä halua tuota surfailua seurata. Se ei ikävä kyllä ole yhden henkilön aikaansaannos tai vika, vaan ongelmaa pitää katsoa laajemmasta perspekstiivistä. Missä ja miten mentiin vikaan? Nyt on pitkin talvea tuotu esiin, että pelaajarekryissä on tehty huteja liikaa. Lisäksi Lehterän jatko oli käsittämättön päätös, sillä mitkään seikat eivät puoltaneet neljättä kautta. Jonkun on otettava niistä vastuu. Muuten sama sirkus uhkaa jatkua. Joskus on katsottava peiliin itse kunkin, mitä voisin tehdä paremmin.
Olen kateellisena kuunnellut ja lukenut kommentteja muista seuroista, joista ajoittain sanotaan ääneen, että siellä ja siellä tehdään laadukasta työtä joka tasolla. Vaatimustaso on kova, mutta niin ovat resurssitkin. Sellaisen toivoisin SaiPankin joskus olevan. Ammattilaisurheilusta kun on kyse. Jos taas eteläkarjalaiset tyytyvät tokaisemaan "eihän myö sellaisia ikinä olla... eihän myös oo pärjätty ennenkää, elä hulluttele", niin toivoa paremmasta ei liioin ole.