Mitenkähän tätä alkukautta nyt purkaisi? Treenipelit tais lähteä vähän liian hyvin ja jengi mukavoitui. Sitten kunnon dippi itseluottamukseen ja sitä tässä vieläkin keräillään. Mun mielestä Sportin menestyksen esteenä ei ole se, että meillä on liian huonot maalivahdit, liian huonot kenttäpelaajat, liian paskat erikoistilanteet yms. Jengistä näkyy kilometrien päähän itseluottamuksen puute. Kiekot ei pysy lavassa, ratkaiseva syöttö epäonnistuu, ei saada aikaan maalia hyvistäkään tekopaikoista. Nämä kaikki veljet osaa pelata jääkiekkoa hyvin. Joskus vaan tulee semmoinen dippi, että se on melkeinpä kaikilla pelaajilla yhtä aikaa. Nyt on ollut semmoinen hetki.
Täällä on kannattajat olleet sitä mieltä, että itseluottamuksensa menettäneille pelaajille olisi pitänyt antaa katsomokomennuksia ja raippaa. Maukka on päättänyt luottaa pelaajiin. Mä oon Maukan kanssa samoilla linjoilla. Kaikki ei kuitenkaan motivoidu samoilla metodeilla. Joillekin se katsomokomennus olisi varmasti ollut paikallaan. Totuus on kuitenkin se, että niin moni pelaajista on pelannut huonosti ettei heitä kaikkiaan voi katsomoon laittaa. Miettikääpä omalle kohdalle: jos sulla on huono päivä duunissa ja ei meinaa onnistua, kumpi sua motivoisi enemmän, se että pomo tulisi huutamaan vai se, että pomo tukisi?
Jukurit-pelissä ja eilen, Sport sai jalkaa liikkeelle ja joukkue ei enää pelännyt yrittää. Virheitä tuli Mikkelissä aivan sikana ja niitä tuli eilen aivan sikana, mutta eilen tuli myös onnistumisia. Sport pelasi viime kaudella kiekollisesti luovaa ja rohkeaa jääkiekkoa. Nyt se oli alkukauden poissa ja esim. HPK-matsi oli aivan järkyttävää hiihtelyä. Keskiviikkona ja eilen pelirohkeus palasi.
Se, että maalivahti ei saa kiekkoja kiinni tai pelaaja häviää ratkaisevan kaksinkamppailun, ei ole pelitavallinen ongelma. Kun itseluottamus palaa puseroon, nämä virheet jää isossa kuvassa pois. Mä uskon, että pahin pohjakosketus on nyt takana. Kantaako se mihin? Mistä sitä voi tietää. En kuitenkaan näe, että pelaajia ja/tai valmentajia vaihtamalla, tässä suunta ainakaan radikaalisti muuttuisi.
Eilen tultiin neljän maalin takaa rinnalle. Se nostaa pelaajien itseluottamusta. Jos Sport olisi voittanut rankkareilla, jengi olisi varmaan melko tyytyväisiä. Nyt näin ei käynyt ja kannattajat on pettyneitä. Pienestä on siis kiinni. Telkkarin välityksellä pääty antoi eilen mahtavasti tukea. Pelaajien tuuletuksista oli paljon tunnetta. Muutama pelaaja oli keskiviikkona ja eilen kuin uudelleen syntyneitä, mm. Desousa.
Mä uskon, että tää alkaa taas kääntyä tästä.