Aina olen ihmetellyt tätä selittely, että jos toinen joukkue huilaa edellisenä päivänä, nii sitten toista sorsitaan. Kuinka paska kuntoisia KalPan pelaajat ovat, jos eivät pysty kahtena perättäisenä päivänä suorittamaan tasaisesti? Eikö nyt puhuta kuitenkin minun ymmärtääkseni ammattilaisurheilijoista? Ihan viimeisenä lähtisin hakemaan syitä vaisuun kauteen otteluohjelmasta. Suosittelen treenaamaan KalPan ukkojen kesällä paremmin, jos tämä voi olla minkäänlainen syy vaisuun kauteen. Kuullostaa vähän jo kohtuu paksulta selittelyltä.
Joitain tuhansia jääkiekko-otteluita nähneenä niin jostain syystä tämä kuitenkin vaikuttaa. Luistin ei kulje ihan yhtä vilkkaasti. Kumma juttu.
Jos nyt oikein muistan, niin Iilahti on ollut viimeksi maalin suulla kun on pelattu Kärppiä ja Tapparaa vastaan. En muista ketä vastaan sitä ennen pelasi. Onko tähän joku logiikka? Laitetaan maaliin, jos ennakolta on peli hävitty 75 % todennäköisyydellä?
Iilahden neljän edellisen pelin vastustajat on olleet HIFK, Pelicans, Tappara ja Kärpät. Ehkä hieman yllättäen nuo pelit on hävitty.
Kun kyseessä on ammattilaisurheilu niin pelaajan tehtävä on vastata siitä että on riittävässä kunnossa eli harjoiteltava sekä kesällä että kauden aikana riittävästi.
Itse olen myös nähnyt tuhansia pelejä ja näiden joukossa on myös useita otteluita missä edellisenä päivänä pelannut joukkue on voittanut. Kumma juttu. Tottakai se välillä näkyy liikkeessä ja näin, mutta edelleen kysymys on ammattilaisurheilijoista. Edelleen suosittelen treenaamaan kesällä paremmin, jos kauden jälkeen jälkianalyyseissa otteluohjelma on kovin korkeana syynä heikkoon kauteen. Mielipiteitähän nämä on loppujen lopuksi.
Yllättäen ollaan hävitty aika montakin matsia. Välillä vois tulla joku positiivinenkin yllätys. En yllättyisi, jos tänään ei tulisi kolmea pistettä.
Edelliset 4 kautta on ollut sellaista, että ollaan kyetty voittamaan käytännössä mikä tahansa joukkue. Tällä kaudella tilanne on ollut se, että kärkijoukkueille ollaan hävitty jo ennen matsia. Näin kärjistäen sanottuna.Yllättäen ollaan hävitty aika montakin matsia. Välillä vois tulla joku positiivinenkin yllätys. En yllättyisi, jos tänään ei tulisi kolmea pistettä.
Näinhän se vaan menee. Onhan se selvä että levolla ja ei levolla on eroa. Otteluohjelmien suunnitteluista ja niiden hyväksymisistä en tiedä, kuitenkin uskoisin, jos niitä hyväksytetään, olevan molemmilla osapuolilla sanansa sanottavana. Eli näin maallikkona ajattelen, että ei Kalpa ei Saipa eikä Sporttikaan tai kukaan muukaan sano, edes Jyppi sano sitä viimestä sanaa et me pelataan tollion ja tolloin ja noi tollain. Muutenhan toi ois kaiketi aikas aikaa vievää touhua sopia milloin kullekkin soppii pellailla. Toki neuvotellaan varmaan ja jos Kalpasta on annettu ajatuksella että mennään vaan kun haluatte niin helpoksi on tehty Liigalle. Vaikeaksi itselle. Onhan noita tuplia ihan kohtuullisesti.En ole psykologi, enkä liikuntatieteiden maisteri, mutta luen itseäni kiinnostavia aiheita tieteellisistä julkaisuista. Tässä liikutaan nyt niiden kiinnostavien aiheiden äärellä. Puhutaan siis urheilusuorituksesta palautumisesta fyysisesti ja henkisesti.
Pahoittelen, että lainaus on vajavainen ja tässä liikutaan ison kokonaisuuden äärellä, eikä tämä vastaus ole pelkästään argumentti lausettasi koskien.
Vaikka peliaika olis ottelussa sen noin 15 minuuttia, niin fyysisesti ja henkisesti ottelu kokonaisuudessaan on useamman tunnin suoritus, intesiteetti tosin vaihtelee. Mielestäni on kummallista sanoa, että ammattilaiselle ei pitäisi olla mitään merkitystä, jos sattuu lopettamaan edellisen ottelun alle 24 tuntia seuraavan alkamisesta. Tottakai sillä on merkitystä. Fyysisesti voi olla yksilöillä mahdollista palautua urheilusuorituksesta seuraavan illan peliin (muistaakseni luin, että siihen eri ihmisillä menee rasituksesta riippuen 12 - 48 tuntia), mutta koko joukkue sitä ei tee. Henkinen rasite ja levon puute ovat aivan täyttä realismia näissä tuplapeleissä.
Se, että pelaa edellisenä iltana, ei tarkoita, että häviää seuraavana. On kuitenkin hassua sanoa, että edellisen illan ottelulla ei olis tai pitäisi olla mitään vaikutusta seuraavan illan suoritukseen. Nämä asiat pitäisi ottaa paremmin huomioon peluutuksessa ja siinä vaiheessa kun otteluohjelmia hyväksytään.
Itseppähän kysyit. Mutta saahan tuo Iilahden tilastot näyttämään helvetin huonoilta, kun Godla tunaroi Ässiä ja Jukureita vastaan, kun Iilahti heitetään Tapparaa ja Kärppiä vastaan maalille ja sitten voivotellaan mitenkä ei tilastot vakuuta.
Minun terveiseni illan peliin: Denis, alkukausi on siivottu hyvin, sen imurin voi nyt sammuttaa. Ja Aku, pistäs verkko vinkumaan kotiyleisön riemuksi pari kertaa.
Minä haluan tasapuolisempia asetelmia, enkä sitä, että vastustajille on järjestämällä järjestetty huilipäivät ennen otteluja tuplapeli-KalPaa vastaan. Useilla muillakin seuroilla on tuplapelejä samalla tavalla kuin KalPalle, mutta niiden vastustajille ei ole järjestetty yhtä maukkaita etuja kuin KalPan vastustajille.Nämä ovat ihan omia valintoja kun joukkueet haluavat niiitä omia juttujaan niin silloin se ei ole kaikille sama.
Jos haluat pelata noita reissuja niin se on oma valinta voidaan ne toki tehdä myös yksittäisinä peleinä mutta rasitus on varmasti isompi silloin.
Ouluun ja Tampereelle. Missään ei sanottu, että tuo neljän tunnin matka tehdään suoraan kohteeseen. Se matka nyt pitää vain tehdä, jos aiotaan päästä pelipaikalle, jonne tällaisessa pe-la-systeemissä aikaa seuraavan pelin alkuun on se 20 tuntia. Tuollainen matkustaminen vaikuttaa saletisti unen laatuun ja valmistautumiseen. Ja vastassa on siellä levännyt ja huolella valmistautunut vastustaja määrän päässä.Eipä KalPa varmasti paina neljää tuntia minnekkään pelien jos lähtee heti matkaan vaan sen pari tuntia ja yöpyy sitten matkalla.
Ei urheilija lähde siitä pelin jälkeen suoraan nukkumaan vaan jokaisella kestää vähintään se kaksi-kolme tuntia pelistä ennen kuin on edes toivoa nukkua, joten ei tuo pelin jälkeen lyhyt matkustaminen ole ongelmana.
Tosin ei noissa KalPan peräkkäisten päivien peleissä taida olla kuin HIFK ja Ilves varmasti sellaisia pelejä joihin matkustettaisiin heti eteenpäin, Tampereelle ei ainakaan ole ennen ajettu perille asti kerralla jos on yötä myöten lähdetty tuskin siis Helsinkiin eli minne se neljä tuntia istutaan?
Tuo suhde ei olisi tuollainen ilman KalPan omaa halua joten miksi muiden otteluohjelmaa pitäisi muuttaa jos yksi joukkue haluaa pelata näin?
KalPan omistajiin kuuluva Pasi Kuivalainen on hieman eri mieltä tuosta, mutta varmaan sinä tiedät nämä asiat paremmin, joten sovitaan vaikka sitten silleen. On hyvä tietää, että jatkossa minun kannattaa kysyä asioista sinulta eikä Pasilta, koska jälkimmäinen ei näköjään tiedä mitään tai sitten valehtelee huvikseen sen minkä kerkiää.Ei se otteluohjelma ole liigan vika sen on KalPa ihan itse halunnut tuollaiseksi.
Toissakaudella KalPa aloitti paikallisvastustajaansa Pelicansia vastaan. Kausi ei mennyt ihan pilalle näin oivaltavasta ratkaisusta.Miksei ole peruste? Mielestäni ihan hyvä perinne ja se vaikuttaa edes vähän positiivisesti muuten heikkoihin syksyn yleisömääriin.
Kuinka paska kuntoisia KalPan pelaajat ovat, jos eivät pysty kahtena perättäisenä päivänä suorittamaan tasaisesti? Eikö nyt puhuta kuitenkin minun ymmärtääkseni ammattilaisurheilijoista?
Valitettavasti liigan peleissä ei näy sitä oikeaa ottelunumeroa mikä näkyy mm. A-junnujen peleissä niistä näkee sen mitkä pelit ovat niitä "siirrettyjä".Minä haluan tasapuolisempia asetelmia, enkä sitä, että vastustajille on järjestämällä järjestetty huilipäivät ennen otteluja tuplapeli-KalPaa vastaan. Useilla muillakin seuroilla on tuplapelejä samalla tavalla kuin KalPalle, mutta niiden vastustajille ei ole järjestetty yhtä maukkaita etuja kuin KalPan vastustajille.
Ouluun ja Tampereelle. Missään ei sanottu, että tuo neljän tunnin matka tehdään suoraan kohteeseen. Se matka nyt pitää vain tehdä, jos aiotaan päästä pelipaikalle, jonne tällaisessa pe-la-systeemissä aikaa seuraavan pelin alkuun on se 20 tuntia. Tuollainen matkustaminen vaikuttaa saletisti unen laatuun ja valmistautumiseen. Ja vastassa on siellä levännyt ja huolella valmistautunut vastustaja määrän päässä.
Ei ollut bensasta kiinni ei vaan maalinteko kiinnostanut.Eilen KalPa vaikutti loppuvan bensa Hippoksella Ässiä vastaan. Kieltämättä tuli mieleen perjantain pelin vaikutus asiaan, vaikka oli siellä eilen mahdollisuudet toki voittoonkin.
KalPa on itse halunnut viikonloppu pelejä niistä muutama pois niin kas kummaa olisi niitä lepopäiviä eli ihan itse on halunnut otteluohjelman tuollaiseksi.KalPan omistajiin kuuluva Pasi Kuivalainen on hieman eri mieltä tuosta, mutta varmaan sinä tiedät nämä asiat paremmin, joten sovitaan vaikka sitten silleen. On hyvä tietää, että jatkossa minun kannattaa kysyä asioista sinulta eikä Pasilta, koska jälkimmäinen ei näköjään tiedä mitään tai sitten valehtelee huvikseen sen minkä kerkiää.
Totta kai se vaikuttaa kun siellä on tapahtumia merkittävästi enemmänkuin missään muualla.Liigan sarjaohjelman tekoon vaikuttaa suuresti Helsingin hallin varaustilanne muihin tapahtumiin. Tämä on kuulemma eräitä keskeisiä tekijöitä Artolle, kun hän sarjaohjelmansa kanssa puurtaa. Voisin kuvitella, että otteluohjelmaan voi tehdä muutoksia samalla tavoin kuin Mestiksessä, eli molempien seurojen keskinäisen hyväksynnällä toisen seuran aloitteesta. Mikäli toinen seura ei halua muuttaa pelipäivää, sitä ei muuteta, vaan pelata Liigan antamalla.
Mutta kerrottakoon se nyt vielä kerran: KalPa ei ole halunnut sellaista sarjaohjelmaa, jossa se pelaa tuplapelien jälkimmäiset ottelut järjestään huilannutta joukkuetta vastaan.
Niin ja ne seuraavat olivat ne paikallispelit. Jostain syystä tuolla kaudella oli valitettava poikkeus perinteeseen.Toissakaudella KalPa aloitti paikallisvastustajaansa Pelicansia vastaan. Kausi ei mennyt ihan pilalle näin oivaltavasta ratkaisusta.
Ei tässä mitään selittelyjä kaivata, vaan tasapuolisempaa ohjelmaa. "Konekivääri ja Lahtist mää kaipasi."Valitettavasti liigan peleissä ei näy sitä oikeaa ottelunumeroa mikä näkyy mm. A-junnujen peleissä niistä näkee sen mitkä pelit ovat niitä "siirrettyjä".
Esim. nuo länsirannikon reissut ovat ihan KalPan itse haluamia niitä on turha silloin siihen laskea ne kun poistetaan niin ollaan linjassa muiden kanssa.
Noiden takia KalPalla on niitä ja tuosta lepoedusta pääsisi pois jos pelaisi itse torstaina eikä perjantaina kotona se taas ei ole talouden kannalta kannattavaa mutta ei sitten kukaan vastustaja halua pelata sunnuntaina.
Ei tuota lepoetua mutta KalPa on itse halunnut mm. nuo länsirannikon kiertueet sieltä tulee jo se neljä back to back peliä ei ole varmasti liigan vika se jos KalPa haluaa itse pelata nuo samalla reissulla mutta vastustaja haluavat myös niitä viikonloppu pelejä pelata.
Sitten pitää olla kyllä jo huolissaan, kun Hippoksen pappakerho jätti KalPan liikkeessä jälkeensä nimenomaan ottelun loppupuolella. Mutta ehkäpä esim. Ruuttua ei sitten enää huvittanut luistella, kun hyydähti täysin pelin edetessä, ja ikämiesikäiset punapaidat alkoivat dominoida luistelussa.Ei ollut bensasta kiinni ei vaan maalinteko kiinnostanut.
Tähän viittasinkin jo edellisessä viestissäni. Jatkossa ei kannata enää tiedustella näistä KalPan omistajalta, koska hän selvästikin valehtelee.KalPa on itse halunnut viikonloppu pelejä niistä muutama pois niin kas kummaa olisi niitä lepopäiviä eli ihan itse on halunnut otteluohjelman tuollaiseksi.
Jos/kun myös vastustajat haluavat pelata viikonloppuisin, miksi niin usein KalPan tuplapeliviikonloppuna vastustajille on järjestetty huilipäivä sopivasti perjantaiksi ennen KalPan kohtaamista? Onpahan näitä tapauksia tuplapeleissä muuten myös arkipäivinä.Ei tuota lepoetua mutta KalPa on itse halunnut mm. nuo länsirannikon kiertueet sieltä tulee jo se neljä back to back peliä ei ole varmasti liigan vika se jos KalPa haluaa itse pelata nuo samalla reissulla mutta vastustaja haluavat myös niitä viikonloppu pelejä pelata.
Mitä valitettavaa siinä oli? Paikallispelin pitäisi kiinnostaa mihin aikaan kaudesta tahansa.Niin ja ne seuraavat olivat ne paikallispelit. Jostain syystä tuolla kaudella oli valitettava poikkeus perinteeseen.
Onpa KalPa halunnut kotipelejä viikonlopuille tai ei, niitä ei KalPalla ole mitenkään normaalia enempää. Pe-la kotipelejä KalPalla on 18. 5 joukkuueella on vähemmän (16-17) ja 7 joukkueella enemmän (19-21). Esimerkiksi Lukolla on myös 18 viikonloppukotipeliä, mutta Lukon levänneempi-väsyneempi-suhde on +6 (10 leväännenä, 4 väsyneenä) siinä missä KalPalla Liigan ylivoimaisesti raskain -8 (1 levänneenä, 9 väsyneenä).KalPa on itse halunnut viikonloppu pelejä niistä muutama pois niin kas kummaa olisi niitä lepopäiviä eli ihan itse on halunnut otteluohjelman tuollaiseksi.