Olihan paska suoritus. Ja nyt vois kyllä Quinceykin kattoa peiliin.. mikäs olikaan se pakin perustehtävä 2-1 tilanteessa?
Ehkä olen tulossa hulluksi, mutta mun mielestä ihan hyvä peli, Sport vaan teki kaikista paikoistaan. Paljon hyviä asioita ja suorituksissa rentoutta, jota ei viime aikojen täydellisen tukkoisuuden keskellä ole ollut yhtään. Olisi toki pitänyt noilla paikoilla kolme pistettä ottaa. Järvinen 37 torjuntaa.
Ehkä olen tulossa hulluksi, mutta mun mielestä ihan hyvä peli, Sport vaan teki kaikista paikoistaan. Paljon hyviä asioita ja suorituksissa rentoutta, jota ei viime aikojen täydellisen tukkoisuuden keskellä ole ollut yhtään. Olisi toki pitänyt noilla paikoilla kolme pistettä ottaa. Järvinen 37 torjuntaa.
Mikä ihme tätä joukkuetta oikein vaivaa? Mestaruuskrapulasta ei voi olla kyse. Rouva Fortuna oli tänään meidän puolella mutta ihan kuin tämä joukkue ei haluaisi edes voittaa mitään.
Jep. Monella menee sekaisin asioiden pidempi tähtäinen tulos, kun vain katsotaan kokoonpanoa, että tämä pitäisi riittää. Totuus on se, että se yksi THE SENTTERI on vaan maalivahdin kanssa isoin tekijä kokonaisuudessa ja nyt on pelaajia, jotka sen puutteen vuoksi on askelta isommassa roolissa.
Ja @-Kantor-
Pointti ei ole, etteikö se 1.sentterin puuttuminen näy isossa kuvassa. Yhdymme kaikki siihen, että 3+ miljoonalla operoivalla joukkueella pitäisi olla se ”Suomela”.
Pointti oli, että joukkueen PITÄÄ pystyä voittamaan perjantaina kotona puolet pienemmällä budjetilla operoiva jengi, jonka 1. sentteriä täällä jengi meillä kaavailee ensi vuoden kolmossentteriksi.
Pointti oli, että turha mennä tälläisenä iltana puuttuvan sentterin taakse. Kyllä tossa jengissä on muutakin pihalla kuin vain yhden stiigaukon puuttuminen.
Pelin rakenne, useiden pelaajien alavire, viisikkopuolustus, tahto ja se mistä olen eniten surullinen: pelaajien kehittymättömyys. Enemmän pelaajia on mennyt musta pelissään takapakkia kuin eteenpäin. Tuolla vastustajalla kauden alussa toitotetut keskinkertaisuudet ovat kehittyneet ja pyyhki just Nordiksella meidän naamaa jäähän.
Ei vaan se nimenomaan ilmenee mm. paskana viisikkopelaamisena sekä näyttää mahdollisesti huonolta valmistautumiselta kun pelaajat yksi toisensa jälkeen ovat joutuneet liian suureen tai muuten vain vääränlaiseen rooliin.
Kahden tulosyksikön pelaajan krooninen puute vaikuttaa moneen muuhunkin asiaan kuin pelkästään niihin kentällisiin, joihin vajaus kohdistuu. Aina roolituksista, erikoistilannepelaamisesta ja ketjutasapainosta alkaen. Esimerkiksi viimeisen kuukauden ajan ylivoimakoostumuksissa on pelannut jatkuvasti kaksi pelaajaa, jotka eivät muuten ylivoimaa pelaisi. He tuuraavat ykkössentteriä sekä Lessiota (/Lession korvaajaa). Tämä taas vie heiltä energiaa sekä keskittymistä siitä mitä heidän oikeasti kuuluisi tehdä ja missä heidän vahvuutensa ovat. Jo pelkästään sen takia, että joutuvat treeneissä harjoittelemaan ylivoimakuvioita vaikkapa sitten alivoiman sijaan.
Kyllä minä muutenkin pidän todennäköisempänä sitä, että joukkue on huonontunut viime kaudesta kuin sitä, että tasapainoista viisikkopeliä viime kaudella peluuttanut Selin-Pikkarainen kaksikko olisi menettänyt ammattitaitonsa kesän aikana.
Tähän kysymykseen vastaus on, että viime kaudella Selin veti oman suoritustasonsa ylärajoilla ja nappisuorituksen, tällä kaudella on palattu Atun perustasolle ja sinne, missä tämän joukkueet on perinteisesti olleet.Kumpaa pidät todennäköisempänä; sitä, että että Selin-Pikkarainen olisi menettänyt ammattitaitonsa kesän aikana vai sitä, että tämä joukkue on huonommin rakennettu kuin viime vuotinen joukkue?
Tähän kysymykseen vastaus on, että viime kaudella Selin veti oman suoritustasonsa ylärajoilla ja nappisuorituksen, tällä kaudella on palattu Atun perustasolle ja sinne, missä tämän joukkueet on perinteisesti olleet.
Toi nyt on ihan nimimerkki -Kantor-in oman mielikuvituksen tuotetta, että pelillinen romahdus johtuu ”vain ja ainoastaan” vääristä rooleista. Hyvän valmentajan ominaisuus on nimenomaan se, että osaa suhteuttaa pelaamisen käsillä olevaan materiaaliin ja kaivaa kaikista pelaajista parhaat puolet esiin. Modernit ja pelaajalähtöiset, uuden sukupolven koutsit mallia Manner on tässä usein hyviä. Atun tyyliset old school junnaajat ei niinkään. Pikkaraisen tekemisen taso nähdään pian, mutta hiukan uskallan sitäkin epäillä.
Kyllä, mutta Atua käy kyllä sääliksi, kun miettii, minkälaista muovailuvahaa hänellä on käsissään.Toi nyt on ihan nimimerkki -Kantor-in oman mielikuvituksen tuotetta, että pelillinen romahdus johtuu ”vain ja ainoastaan” vääristä rooleista. Hyvän valmentajan ominaisuus on nimenomaan se, että osaa suhteuttaa pelaamisen käsillä olevaan materiaaliin ja kaivaa kaikista pelaajista parhaat puolet esiin.
Anteeksi vieraisiin pöytiin huutelu, mutta ketä Selin mahtaa tarkoittaa kun puhuu niistä, jolla on "silmän palamisen ja intohimon puutetta"? Yksihän oon jo heitetty pois, joka ei valmentajan mukaan noudattanut yhteisiä sääntöjä. Nyt näyttäisi siltä, että niitä on lisää?
Jos arvata pitää, niin eväät on syöty ja Selin ei näe joulua. Veikkaan, että nykyisellä tuskan tasolla matsi tai kaksi aikaa ja Pikkarainen astuu puikkoihin.