Peliesitykset kaudella 2018–2019

  • 576 136
  • 4 000

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Missä vaiheessa sanoin että Santalan pitäisi pelata kakkossentterinä? Tai tulosyksikössä? Tai edes ylivoimassa? Sanoin että Santala olisi todella hyvä lisä jengiin jos vain rooli olisi oikea, nyt se ei sitä ole.

Huomatkaa nyt kuitenkin se, että Santalan plusmiinus-tilasto on +5. Nämä Petrellit, Åstenit ja Nykoppit vetelevät komeasti pakkasella. Olisi lopputuloksen kannalta paljon parempi jos nuo alempien ketjujen nolla-nollaa pelaavat kaverit pääsisivät plussalle.

Samaa mieltä. Santala ei ole ongelma. Santalan rooli on ehkä pieni ongelma, mutta se ei ole eilisen pelin perusteella ongelmien top viidessä. Näin mä sen itse näen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

444

Jäsen
Missä vaiheessa sanoin että Santalan pitäisi pelata kakkossentterinä? Tai tulosyksikössä? Tai edes ylivoimassa? Sanoin että Santala olisi todella hyvä lisä jengiin jos vain rooli olisi oikea, nyt se ei sitä ole.

Huomatkaa nyt kuitenkin se, että Santalan plusmiinus-tilasto on +5. Nämä Petrellit, Åstenit ja Nykoppit vetelevät komeasti pakkasella. Olisi lopputuloksen kannalta paljon parempi jos nuo alempien ketjujen nolla-nollaa pelaavat kaverit pääsisivät plussalle.
Olisihan se kiva, jos pääsisivät plussalle. Tämä jengi on kuitenkin tehnyt viimeiseen 5 otteluun keskimäärin 1,4 maalia per ottelu. Itse näkisin, että ongelma on pikemminkin siellä hyökkäys- kuin puolustuspäässä. Eikä maalinteko ole välttämättä juuri Åstenin tai Petrellin duuni tuossa jengissä. Vaikka ei se toki kiellettyäkään ole.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samaa mieltä. Santala ei ole ongelma. Santalan rooli on ehkä pieni ongelma, mutta se ei ole eilisen pelin perusteella ongelmien top viidessä. Näin mä sen itse näen.
Jos kuitenkin avaisit vähän perusteluita tähän? Mitkä 5 asiaa ovat Santalaa heikommin tällä hetkellä pelillisesti? Santala on tällä hetkellä alisuorittavin, huonoin ja jengin hitain pelaaja, pelaaja jonka roolin kuuluisi olla aivan jotain muuta. Kankaanperä luisteli eilen ainakin kolme kertaa Santalan ohi hyökkäyssuuntaankin.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Missä vaiheessa sanoin että Santalan pitäisi pelata kakkossentterinä? Tai tulosyksikössä? Tai edes ylivoimassa? Sanoin että Santala olisi todella hyvä lisä jengiin jos vain rooli olisi oikea, nyt se ei sitä ole.

Huomatkaa nyt kuitenkin se, että Santalan plusmiinus-tilasto on +5. Nämä Petrellit, Åstenit ja Nykoppit vetelevät komeasti pakkasella. Olisi lopputuloksen kannalta paljon parempi jos nuo alempien ketjujen nolla-nollaa pelaavat kaverit pääsisivät plussalle.

Totta, my bad. Jossain rotaatiossa varmaan olisi oikeanlainen rooli.

Nuo plussat syntyivät alkukauden parissa ottelussa ilmiliekeissä olleen Kangasniemen siivellä, joka huikealla yksilötaidollaan pelasi IFK:lle useita pisteitä. Samat tehomerkinnät olisi tuolla paikalla merkkauttanut todennäköisesti myös joku venäläinen sirkuseläin, jolle on puoliväkisin tungettu luistimet jalkaan.
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
Totta, my bad. Jossain rotaatiossa varmaan olisi oikeanlainen rooli.

Väittäisin, että valtaosa noista plussista syntyi alkukaudesta ilmiliekeissä olleen Kangasniemen siivellä, joka huikealla yksilötaidollaan pelasi IFK:lle useita pisteitä. Samat tehomerkinnät olisi tuolla paikalla merkkauttanut todennäköisesti myös joku venäläinen sirkuseläin, jolle on puoliväkisin tungettu luistimet jalkaan.
Syyskuussa +5 (7, 2+4=6)
Lokakuussa -1 (10, 0+4=4)
Marraskuussa +1 (3, 1+0=1)

Ja syyskuun pisteistä 2+3 ensimmäiseen neljään peliin. Tehotilasto +6 -1 = +5. Loput kolme peliä 0+1 sekä +1 -1 = 0
Kangasniemi pelasi vielä neljännessä pelissä, seuraavista oli pois.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Syyskuussa +5 (7, 2+4=6)
Lokakuussa -1 (10, 0+4=4)
Marraskuussa +1 (3, 1+0=1)

Ja syyskuun pisteistä 2+3 ensimmäiseen neljään peliin. Tehotilasto +6 -1 = +5. Loput kolme peliä 0+1 sekä +1 -1 = 0
Kangasniemi pelasi vielä neljännessä pelissä, seuraavista oli pois.
Eli toisin sanoen Santala on paukuttanut viimeisissä 16 ottelussa teholukemat 1+5. Huikeaa tekemistä kyllä, jää kyllä eräs Lessiokin aivan hänen varjoonsa kyllä, huh kyllä voi Salmelainen olla tyytyväinen.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Eli toisin sanoen Santala on paukuttanut viimeisissä 16 ottelussa teholukemat 1+5. Huikeaa tekemistä kyllä, jää kyllä eräs Lessiokin aivan hänen varjoonsa kyllä, huh kyllä voi Salmelainen olla tyytyväinen.

Ja kun vielä miettii, millä palkalla nämä tehopisteet syntyvät, niin entistä paremmalta tuntuu. Päivä päivältä ottaa enemmän ja enemmän päähän se, että Malisesta piti päästä eroon, jotta Santala saatiin jengiin. Tällä hetkellä myös Mieho hoitaisi sentterin tontin ihan yhtä hyvin tai jopa paremmin kuin Santala.

Ilman yhtäkään sopimuksen purkua tai jatkosopimusta sentteritilanne olisi ollut Tyrväinen-Malinen-Mieho-Lundell. Nyt se on Tyrväinen-Santala-Nykopp-Lundell. Aku Ankan erästä tunnettua sarjakuvaa lainaten: Rahat vai kolmipyörä?
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja kun vielä miettii, millä palkalla nämä tehopisteet syntyvät, niin entistä paremmalta tuntuu. Päivä päivältä ottaa enemmän ja enemmän päähän se, että Malisesta piti päästä eroon, jotta Santala saatiin jengiin. Tällä hetkellä myös Mieho hoitaisi sentterin tontin ihan yhtä hyvin tai jopa paremmin kuin Santala.

Ilman yhtäkään sopimuksen purkua tai jatkosopimusta sentteritilanne olisi ollut Tyrväinen-Malinen-Mieho-Lundell. Nyt se on Tyrväinen-Santala-Nykopp-Lundell. Aku Ankan erästä tunnettua sarjakuvaa lainaten: Rahat vai kolmipyörä?
Käydään nyt pari juttua läpi. Olen itsekin moneen otteeseen kertonut mielipiteeni Malinen --> Santala vaihdoksesta, mutta sanotaan nyt vielä kerran. Ei juurikaan mitään järkeä, ei vaikutusta isoon kuvaan. Mutta se että Santala joukkueessa pelaa ei suoranaisesti estä HIFK:n menestymistä, odellyttäen ettei sillä ole vaikutusta siihen etteikö muita voisi esim. taloudellisten syiden vuoksi enää palkata. Mutta jos Santalan liksa on niin iso ettei lisähankintoja voida enää tehdä, niin sitten asia on eri.

Mínun mielestäni isoimmat mokat ovat olleet:

1. Kiekollisen ykkössentterin puute. Tämän puute vaikuttaa kaikkeen, nyt kaikki muut sentterit ovat joutuneet pykälää liian suureen rooliin.
2. Maalivahdit. Aika riskillä mentiin ja lopputuloksena on paska tuulettimessa.
3. Kiekollinen kärkiketjujen laituri. Lessio se kaiketi piti olla mutta ei sitten ollutkaan, joten taas kerran muut pelaajat ovat aivan liian suuressa roolissa.

Jos nuo olisi ollut kunnossa jo kauden alussa ei parin pelaajan poissaolo olisi hetkauttanut paattia samalla lailla kuin mitä se nyt teki. Tällä hetkellä tilanne on melko karmea, jengistä puuttuu käytännössä 3 kiekollista pelaajaa kahdesta kärkiketjusta (Thorell, XXX/Suomela, XXX/Lessio) ja jäljellä on ainoastaan Kangasniemi. Lisäksi on pari kolme pelaajaa alemmista ketjuista loukkaantuneina. Tähän kun lisätään se ettei Salmelaisen ole kyennyt korjata puutteita niin lopputulemana on ollut Ilmari Pitkänen kakkosessa. Mutta eihän isoin ongelma ole suinkaan se, että Santala jengissä pelaa. Olettaen siis ettei se poista muiden pelaajien hankintaa ja ettei Santalaa ole hankittu suoraan Suomelan korvaajaksi.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Ai että Halonen olisi pahoillaan, jos käsky kävisi Liigaan? Ja kuinka iso miinus se olisi Jokipojille, jos Ruusu menisi tilalle siksi aikaa? Salmelainen taisi sanatarkasti tuossa Halosen komennukseen liittyvässä tiedotteessa kertoa, että lähtökohtasesti Halonen pelaa koko kauden Joensuussa.

Sen sijaan että Halosen kehittäminen tehtäisiin suunnitelman mukaisesti, niin mielummin siis otettaisiin ukko Stadiin keskelle kaaosta kokeilemaan siipiään? Tottakai hän itse haluaisi pelata Liigassa eikä Mestiksessä, mutta varmaan hänkin lopulta haluaa että se tapahtuu hallitusti ja pitkäaikaiseen menestykseen tähdäten. Sen takia meillä on maalivahtivalmentaja, että hän voi kokemuksellaan ja ammattitaidollaan rakentaa näille nuorille lupauksille tietä menestykseen. Luulisi että Lunkkaakin alkaisi vituttamaan jos joku muu kävelisi hänen ylitseen näissä suunnitelmissa. Halonen diggaa jälkeenpäin varmaan ihan hitosti jos hänet nyt otetaan paniikissa tänne pelaamaan ja homma ei välttämättä menekään kuin elokuvissa, jonka seurauksena itseluottamus moukaroidaan maanrakoon niin kuin täällä on tapana. Kesällä fanit itkee että Halonen ei riitä ja sitten ollaan taas samassa vitun kierteessä täällä kuten nytkin.

Toivon että Lunkka on se joka tässä tekee päätöksen ja välittämättä paskaakaan ulkoisesta paineesta. Voi toki olla että hän on kanssani täysin eri linjoilla ja Halonen tänne lopulta kutsutaankin. Silloin kannattaa varmaan mennä sillä, koska luotan hänen näkemykseensä. Toivottavasti se päätös on sitten vaan tehty yhteisymmärryksessä eikä millään IFK:n mahtikäskyllä.

Jos täällä koetaan että Halonen on parempi maalivahti kuin Ruusu ja Ruusu taasen ihan paska josta joutaisi päästä eroon, niin kyllä mä nyt olettaisin että tuo vaihdos olisi Jokipoikien näkökulmasta hieman miinusmerkkinen. Varsinkin kun muuta lupailtiin kauden alla.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen sijaan että Halosen kehittäminen tehtäisiin suunnitelman mukaisesti, niin mielummin siis otettaisiin ukko Stadiin keskelle kaaosta kokeilemaan siipiään?
Näinhän Hussollekin tehtiin ja hyvin meni. Aika paineetta saisi Halonen olla, eihän hänellä tuossa tilanteessa olisi muuta kuin voitettavaa.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Näinhän Hussollekin tehtiin ja hyvin meni. Aika paineetta saisi Halonen olla, eihän hänellä tuossa tilanteessa olisi muuta kuin voitettavaa.

Tuo on totta ja jos tarina ei kertoisi enempää niin mitäs tässä olisi edes mietittävää (paitsi lupaukset Jokipojille, mutta nehän on böndejä joten suksikoot vittuun) Halosen noston kanssa. Mukaan vaan koska paineita ei ole ja olishan se kiva nähdä miestä vähän täälläkin ennen kun lähtee änäriin.

Muistaako kukaan kuitenkaan että mitenkäs sen Husson seuraava kausi meni? Tehtiin nuoresta kollista starba ja lähdettiin Stadin yöhön kingeinä. Lähellä oli että kiekkoilijan ura olisi mennyt suoraan viemäristä alas. Tuon tokan kauden tilastot ovat itse asiassa yllättävänkin hyvät kun muistelee missä kunnossa mies silloin oli. Kertoo ehkä enemmän siitä että millaisesta lahjakkuudesta tässä oli kyse.

Propsit Lunkalle ja lopulta itse Hussolle, että suunta saatiin korjattua.
 

Nagiri

Jäsen
Hussohan oli tietääkseni jo valmiiksi melko kukkoilija ja osoitti hyviä edarin piirteitä jo junnuissa. Hyvä että ymmärsi ajoissa, että pelkästään lahjakkuudella ei pärjää pitkälle..
 

F#21

Jäsen
Propsit Lunkalle ja lopulta itse Hussolle, että suunta saatiin korjattua.
Ja Husson tyttöystävälle, joka oli ja on varmaan edelleen urheilijana ahkerampi.

Kyllä mä pitäisi Halosen edelleen Jokipojissa, saisi rauhassa nyt kehittää puutteitaan ja ensi kaudelle hypätä Nordikselle. Toivottavasti homma ei silloin ole näin sekaisin vaan pääsisi pelaamaan kurinalaisen jengin takana.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistaako kukaan kuitenkaan että mitenkäs sen Husson seuraava kausi meni? Tehtiin nuoresta kollista starba ja lähdettiin Stadin yöhön kingeinä. Lähellä oli että kiekkoilijan ura olisi mennyt suoraan viemäristä alas. Tuon tokan kauden tilastot ovat itse asiassa yllättävänkin hyvät kun muistelee missä kunnossa mies silloin oli. Kertoo ehkä enemmän siitä että millaisesta lahjakkuudesta tässä oli kyse.
Miten tuo Husson seuraavan kauden edariperseily tähän liittyy? Sun alkuperäinen perustelu oli ettei Halosta kannata tuoda tähän kaaokseen, joka on ihan eri asia. Halosen breikkaaminen tällä kaudella ei kuitenkaan ole yhtä kuin huono seuraava kausi, koska Hussokin. Ja vaikka olisikin, niin siihen pitää sitten silloin reagoida. Nyt pitää reagoida tämän kuluvan kauden huonoon maalivahtipeliin ja tehdä asialle jotain.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Miten tuo Husson seuraavan kauden edariperseily tähän liittyy?

Sillä että meillä on jo kokemusta näistä nuorista kavereista ja heidän haasteista. Siksi niitä suunnitelmia on tehty ja siksi niissä olisi kai hyvä myös pysyä eikä lähteä sooloilemaan heti kun on paska lahkeessa.

Sun alkuperäinen perustelu oli ettei Halosta kannata tuoda tähän kaaokseen, joka on ihan eri asia.

Totta. Sitten annoin toisenkin perustelun. Olen täten entistä vakuuttuneempi.

Halosen breikkaaminen tällä kaudella ei kuitenkaan ole yhtä kuin huono seuraava kausi, koska Hussokin. Ja vaikka olisikin, niin siihen pitää sitten silloin reagoida.

Totta tämäkin. Mutta koska olemme edellistä kokemusta rikkaampia, niin nyt on kaiketi tarkoitus toimia erilailla ja suunnitelmallisemmin, jottei tosiaan lähtisi uudestaan nuoren kaverin kanssa homma väärään suuntaan. Voi olla ettei lähtisikään vaan Halonen olisi kurko alusta loppuun Stadissa, mutta me emme voi tätä etukäteen tietää. Siksi on tehty suunnitelma ja siksi siitä tulisi pitää kiinni.

Nyt pitää reagoida tämän kuluvan kauden huonoon maalivahtipeliin ja tehdä asialle jotain.

Olen asiasta täysin samaa mieltä. Mielestäni Halonen ei vaan ole tässä kohtaa se vastaus, vaan se pitäisi löytää jostain muualta.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Jos kuitenkin avaisit vähän perusteluita tähän? Mitkä 5 asiaa ovat Santalaa heikommin tällä hetkellä pelillisesti? Santala on tällä hetkellä alisuorittavin, huonoin ja jengin hitain pelaaja, pelaaja jonka roolin kuuluisi olla aivan jotain muuta. Kankaanperä luisteli eilen ainakin kolme kertaa Santalan ohi hyökkäyssuuntaankin.

Voin toki avata.
1. Pelillinen kurittomuus. Toki ilmeni selkeästi vasta eilen, mutta joukkue pelasi kyllä kollektiivisesti aivan liian kurittomasti, josta johtuen Ässät sai valtavasti ylivoimahyökkäyksiä. Hyökkääjien ja pakkien väliset etäisyydet olivat ajoittain karmeat.
2. Maalivahtitilanne. Liikaa kysymysmerkkejä, joka johtuu Engrenin ailahtelevuudesta alkukauden aikana sekä nyt hänen loukkaantumisestaan. Ruusu ei voi pelata ykkösenä, mikäli Engrenin saikku jatkuu.
3. Kärkisentterin puute. Matti&Teppo kirjoitti tästä tuossa ylempänä, ja olen täysin samoilla linjoilla.
4. Laitureiden puute. Eikä vastaus ole, olisi pidetty Lessio, koska silloin osoittaisin kohtaa yksi, jolla osa-alueella Lessio oli jatkuvasti ongelmissa. Olen suorastaan hämmästynyt, miten Lessiota on täällä ylistetty, vaikka on kiistatonta, ettei hän osannut sitoutua joukkueen sapluunaan millään tavalla. Ei se voi olla vastaus, että "kun se teki maaleja". Joukkueen pelin tulee olla kollektiivisesti kasassa, ja kun se on, niitä maaleja iskee vaikka Ilmari Pitkänen. Ei toki iske yli kymmentä häkkiä hänkään, mutta toisaalta, ei Lessiokaan pelaa mestarijengeissä, koska peliäly on olematon.
5. Ylivoimalla ei tule tehoja. Okei, tähän liittyy Santalakin osaltaan, koska pelaa ylivoimaa, mutta se on kyllä muutenkin heikkoa kuin vain Santalan vuoksi. Kätisyydet pidettiin väärinä monta matsia, kunnes eilen vaihtoivat lopulta Santalan järkevälle puolella. Mutta yv paljon kiinni itseluottamuksesta, jota ei nyt kyllä ole kellään tossa jengissä.

Eli noi on mun mielestä isompia ongelmia kuin Santala. Ehkä vaihtaisin vielä vitos- ja neloskohdat päittäin. Sulla toki saa olla oma mielipiteesi, enkä usko, että sitä muutat, mutta kun nyt kysyit, niin vastasin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
2. Maalivahdit. Aika riskillä mentiin ja lopputuloksena on paska tuulettimessa.

Sulla oli hyvä top 3, samat kuin mulla, mutta mv-tilanne on mulla se akuutisti heikoin. Huono mv-peli heijastuu kenttäpelaajiinkin, se on tunnettu joukkuelajien fakta ja jos veskaritilanteelle ei pikaisesti tehdä jotain, kaikki tulee menemään päin helvettiä. Ottaisin ilman muuta Halosen testiin. Ruusulla ei voi jatkaa ja Toivonen on ilmeisesti vain muodon vuoksi jengissä. Jos nyt leikisti HIFK saisi mv-pelinsä liigan top 3 -tasolle, niin pisteitä tulisi vääjäämättä paskemmallakin pelillä. Toki tuon paskemman kenttäpelinkin pitää muuttua paremmaksi, mutta akuuteinta on juuri nyt käsittämättömän surkeasti pelattu mv-tilanne. Nybasta voidaan ja saa olla montaakin mieltä, mutta kyllä hän yleisesti ottaen klaarasi mv-kuvion.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Totta tämäkin. Mutta koska olemme edellistä kokemusta rikkaampia, niin nyt on kaiketi tarkoitus toimia erilailla ja suunnitelmallisemmin, jottei tosiaan lähtisi uudestaan nuoren kaverin kanssa homma väärään suuntaan. Voi olla ettei lähtisikään vaan Halonen olisi kurko alusta loppuun Stadissa, mutta me emme voi tätä etukäteen tietää. Siksi on tehty suunnitelma ja siksi siitä tulisi pitää kiinni.
Et kai sä nyt tosissasi voi olla, että yksittäisen pelaajan holhoaminen menee joukkueen edelle. Etenkin tässä tilanteessa, jossa jotain on pakko tehdä eikä vaihtoehtoja juurikaan ole. Yhtä voidaan jättää kaikki pelaajat hankkimatta ja laittaa hanskat tiskiin, kun aina löytyy niitä "hank pikkaraisia" joilla lähtee laukalle Stadin yöelämässä.
Aikamoista holhoamista. Jos olisit valmentaja, sen joukkueen nimi voisi olla SDP.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä, olen tietoinen sopimustilanteista. Mikä signaali annetaan Haloselle sillä, ettei edes näin kusinen maalivahtitilanne anna hänelle näytönpaikkaa? Tuskin Haloselle olisi tehnyt hallaa päästä näyttämään kyntensä nyt muutamaan peliin. Kyllä ne junat kulkee takaisinkin Joensuuhun, jos joutuisi takaisin luukkua avaamaan. "Peluutus täysin sovitusti" on juuri ifklaista skeidan jauhantaa. "Olen kyllä sataprosenttisen tyytyväinen siihen, että pelaan Mestiksessä, kun seuran omat vahdit ei saa kiekkoja kiinni, ja minun sijastani sinne tilattiin joku kehäraakki".

Olen ymmärtänyt asian aivan toisin - Nippe Halonen pelaa Joensuussa täyden kauden, huolimatta siitä, mitä edareissa tapahtuu. Hänestä kasvatetaan hyvä maalivahti meille ensi kaudeksi, ilman näitä edareiden ees-taas-häröilyjä.
HIFK:n ja Jokipoikien välinen yhteistyö
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Et kai sä nyt tosissasi voi olla, että yksittäisen pelaajan holhoaminen menee joukkueen edelle. Etenkin tässä tilanteessa, jossa jotain on pakko tehdä eikä vaihtoehtoja juurikaan ole. Yhtä voidaan jättää kaikki pelaajat hankkimatta ja laittaa hanskat tiskiin, kun aina löytyy niitä "hank pikkaraisia" joilla lähtee laukalle Stadin yöelämässä.
Aikamoista holhoamista. Jos olisit valmentaja, sen joukkueen nimi voisi olla SDP.

Olen tosissani.

Miksi sä koet että sun tarttee mollata mun mielipiteitä ja ottaa noin hyökkäävä asenne? Rauha vaan, me voidaan olla eri mieltäkin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Nybasta voidaan ja saa olla montaakin mieltä, mutta kyllä hän yleisesti ottaen klaarasi mv-kuvion.

Paitsi ensimmäisellä kaudellaan, jolloin IFK:n maalia vartioi Juha "Pöksy" Pitkämäki. Saattoi se tosin olla Penankin nouto. Tai Kojon; mistä näistä tietää. Keklukin katseli pari vuotta Sakkea, ennen kuin totesi, että pakko hommata timanginen veskari - #35 ei vaan riitä, vaikka seuralegenda onkin. Penan maalivahtisekoiluja ei varmaan kukaan halua muistella? Ilmeisesti jokaisen IFK:n UTJ:n täytyy säätää vähän aikaa noiden joukkuelajin yksilöurheilijoiden kanssa, ennen kuin juna saadaan raiteilleen.

Engrenistä ei vielä osaa sanoa varmasti, onko äijä aivan toivoton imuri vai saako juonesta vielä kiinni. Ennen loukkaantumista näytti siltä, että viime syksyn Atte oli löytymäisillään. Toivottavasti se löytyy.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sulla oli hyvä top 3, samat kuin mulla, mutta mv-tilanne on mulla se akuutisti heikoin. Huono mv-peli heijastuu kenttäpelaajiinkin, se on tunnettu joukkuelajien fakta ja jos veskaritilanteelle ei pikaisesti tehdä jotain, kaikki tulee menemään päin helvettiä. Ottaisin ilman muuta Halosen testiin. Ruusulla ei voi jatkaa ja Toivonen on ilmeisesti vain muodon vuoksi jengissä. Jos nyt leikisti HIFK saisi mv-pelinsä liigan top 3 -tasolle, niin pisteitä tulisi vääjäämättä paskemmallakin pelillä. Toki tuon paskemman kenttäpelinkin pitää muuttua paremmaksi, mutta akuuteinta on juuri nyt käsittämättömän surkeasti pelattu mv-tilanne. Nybasta voidaan ja saa olla montaakin mieltä, mutta kyllä hän yleisesti ottaen klaarasi mv-kuvion.
Totta, mutta tuo on eskaloitunut vasta kauden aikana. Tarkoitin että kun kauteen lähdettiin oli ykkössentterin puute selkeästi isoin ongelma, eikä silloin oikeastaan mitään muita isompia ongelmia ollutkaan. Riskivetoja oli selkeästi kaksi, eli maalivahti ja kiekollinen laituri. Ne karahtivat molemmat kiville, mutta kyllä ainakin itselle Engrenit otteet ovat olleet todella iso yllätys.
 

Binisteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Minnesota Wild, Real Madrid C.F., LA Lakers
Missä vaiheessa sanoin että Santalan pitäisi pelata kakkossentterinä? Tai tulosyksikössä? Tai edes ylivoimassa? Sanoin että Santala olisi todella hyvä lisä jengiin jos vain rooli olisi oikea, nyt se ei sitä ole.

Huomatkaa nyt kuitenkin se, että Santalan plusmiinus-tilasto on +5. Nämä Petrellit, Åstenit ja Nykoppit vetelevät komeasti pakkasella. Olisi lopputuloksen kannalta paljon parempi jos nuo alempien ketjujen nolla-nollaa pelaavat kaverit pääsisivät plussalle.
Ei tuo +5 kerro mitään ilman kunnon kontekstia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös