Jos kuitenkin avaisit vähän perusteluita tähän? Mitkä 5 asiaa ovat Santalaa heikommin tällä hetkellä pelillisesti? Santala on tällä hetkellä alisuorittavin, huonoin ja jengin hitain pelaaja, pelaaja jonka roolin kuuluisi olla aivan jotain muuta. Kankaanperä luisteli eilen ainakin kolme kertaa Santalan ohi hyökkäyssuuntaankin.
Voin toki avata.
1. Pelillinen kurittomuus. Toki ilmeni selkeästi vasta eilen, mutta joukkue pelasi kyllä kollektiivisesti aivan liian kurittomasti, josta johtuen Ässät sai valtavasti ylivoimahyökkäyksiä. Hyökkääjien ja pakkien väliset etäisyydet olivat ajoittain karmeat.
2. Maalivahtitilanne. Liikaa kysymysmerkkejä, joka johtuu Engrenin ailahtelevuudesta alkukauden aikana sekä nyt hänen loukkaantumisestaan. Ruusu ei voi pelata ykkösenä, mikäli Engrenin saikku jatkuu.
3. Kärkisentterin puute. Matti&Teppo kirjoitti tästä tuossa ylempänä, ja olen täysin samoilla linjoilla.
4. Laitureiden puute. Eikä vastaus ole, olisi pidetty Lessio, koska silloin osoittaisin kohtaa yksi, jolla osa-alueella Lessio oli jatkuvasti ongelmissa. Olen suorastaan hämmästynyt, miten Lessiota on täällä ylistetty, vaikka on kiistatonta, ettei hän osannut sitoutua joukkueen sapluunaan millään tavalla. Ei se voi olla vastaus, että "kun se teki maaleja". Joukkueen pelin tulee olla kollektiivisesti kasassa, ja kun se on, niitä maaleja iskee vaikka Ilmari Pitkänen. Ei toki iske yli kymmentä häkkiä hänkään, mutta toisaalta, ei Lessiokaan pelaa mestarijengeissä, koska peliäly on olematon.
5. Ylivoimalla ei tule tehoja. Okei, tähän liittyy Santalakin osaltaan, koska pelaa ylivoimaa, mutta se on kyllä muutenkin heikkoa kuin vain Santalan vuoksi. Kätisyydet pidettiin väärinä monta matsia, kunnes eilen vaihtoivat lopulta Santalan järkevälle puolella. Mutta yv paljon kiinni itseluottamuksesta, jota ei nyt kyllä ole kellään tossa jengissä.
Eli noi on mun mielestä isompia ongelmia kuin Santala. Ehkä vaihtaisin vielä vitos- ja neloskohdat päittäin. Sulla toki saa olla oma mielipiteesi, enkä usko, että sitä muutat, mutta kun nyt kysyit, niin vastasin.