Peliesitykset kaudella 2017–2018

  • 606 712
  • 4 265

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Voitko vastata kysymyksiin, joita sinulle esitetään? Ja jos luet sen viestini oikein sana sanalta uudestaan saatat huomata, että minä en ”lyönyt peliä paskaksi ensimmäisen kympin jälkeen”, vaan totesin tasoeron olevan järkyttävä. Ensimmäisessä erässä. Mutta kaiva sinäkin ihmeessä jälkikäteen esiin niitä viestejä, jotka on kirjoitettu tappion hetkellä. Kaiva ne mieluusti esille sillä hetkellä, kun ottelu on kääntynyt 180 astetta. Älä suinkaan aiemmin, koska silloinhan et voi vielä varmuudella ”olla oikeassa”, omasta mielestäsi. Jälkiviisaus on viisauksista paras ja kunnioitettavin.

Kun jälkiviisauksista puhutaan, niin joko se loppukeväästä tai alkukesästä lupaamasi pelaajasopimus on julkistettu? Siis se joka oli jo ihan varma.
Aijjaij kun käänsit hienosti kelkan! Kyseisestä keissistä olen jo tarpeellisen maininnut, että se on ilmeisesti kuivunut kasaan ja kirjoittelinkin huhuketjuun, jonne sain vihjeen kyseisestä sopparista. En mä jaksa sun kanssa kinata! Onko susta väärä tapa analysoida koko ottelu puhtaasti läpi koko 60min ja vasta sitten miettiä oliko viihdyttävää ja voittavaa. Sun logiikalla, kun avaa uuden sarjan netflixistä illalla jätän sarjan kesken, kun ensimmäinen jakso oli puuduttavaa ja epäviihdyttävää! Vastasin sulle, että saat analysoida vaikka joka helvetin sekunttia ja mailan puristusta, mutta älä ota itseesi jos joku vastaa sulle kun suu vaahdossa hikeennyt täällä joka ilta kuinka peli on paskaa! Toisaalta onhan tuokin tapa olla joka tapauksessa oikeassa, kun voi jälkikäteen ilmoittaa, että analysoi ja kommentoi realiajassa, vaikka peli kääntyykin. "Mitä mä sanoin" "kommentoin realiajassa" jaxuhalit ja hyvää viikonloppua, huomenna jatkuu! <3
 

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Skidin kanssa matsissa ja jouduttiin lähtemään 3:n erä kympin jälkeen ja mitä jäätiin paitsi? Salmen byyri!! En nähnyt Kurvisenkaan byyriä, sen muistan kun pani jalkakynällä pari kaveria vipuun ja laittoi yläputkeen. Vitun Topfield päätti vielä olla ottamatta matsia talteen.
Ekan erän jälkeen varsinkin aivan mallikasta peliä, vielä kun saataisiin syötöt paremmin kohdalleen olisi näyttänyt vielä paremmalta, aivan liikaa tuhraantuu tilanteita siihen että "kahden metrin syöttö menee kolme metriä ohi".
Tyrväinen kingi tänään, kuten Heiskanen, Nikke onneksi kasas itsensä, oli aivan pihalla ekan erän. Herrat Carlsson ja Malinen, kiekolliset teot zero. Kumpikin lisäksi häviää kaikki kaksinkamppailut, Malinen on ottanut Erosen paikan vuoden vätyksenä. Näistäkin huolimatta viihdyin matsissa, jopa "tiesin" että matsi viedään vaikka lähdettiinkin etuajassa, mutta Salmi!!!
 

Lindfors

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, YNWA
Ihan mukavaa pyöritystä. Saatiin mestoja luoduksi riittävästi. Oli oikeus, että voitimme. Tyrväinen, Lennu , Salmi, Heiskanen. Itse asiassa ei heikkoja lenkkejä ollut lukuunottamatta Niken epävarmaa peliä, otti tosin pari pahaa kolmannessa erässä kiinni.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ihan kiva, mutta vastassa on ollut KalPa ja HPK viimeisimpänä. Salmen maali oli kyllä loistavaa huumoria, toisaalta se oli täysin Salmen mies joka iski HPK:lle 0-2 ensimmäisessä erässä. Odotan itse vielä sitä, että nämä ns. heikommat jengit rupeavat kaatumaan myös vieraissa ja miten pärjätään kovimpia vastaan kotona ennen kuin ryhdyn sen suuremmin ilakoimaan.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Maltoit odottaa 0-2 tilanteesta 3-2 tilanteeseen ennen kommentin kirjoittamista. Hienosti tehty.
Oletko eri mieltä ensimmäisen erän osalta?
Matsi kestää 60 minsaa, joskus jatkot ja pilkut päälle. Hyvä peli toi hyvän tuloksen. Tänään IFK oli veskaripeliä lukuunottamatta kaikessa parempi.
Mutta sähän et tunnetusti väärässä ole.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Matsi kestää 60 minsaa, joskus jatkot ja pilkut päälle. Hyvä peli toi hyvän tuloksen. Tänään IFK oli veskaripeliä lukuunottamatta kaikessa parempi.
Mutta sähän et tunnetusti väärässä ole.
Peliä voi kommentoida realiajassa ja haukkua kaiken paskaksi, koska on ottelun jälkeen oikeassa joka tapauksessa!
 

444

Jäsen
Onko susta väärä tapa analysoida koko ottelu puhtaasti läpi koko 60min ja vasta sitten miettiä oliko viihdyttävää ja voittavaa. <3
Ei, missään nimessä ei. Mä kuitenkin kommentoin tähän ketjuun ”Peliesitykset kaudella 2017-2018”. Sillä hetkellä peliesitykset olivat silkkaa paskaa. Lopun ottelusta vietin otteluseurannassa, joten jäi tänne kommentointi sikseen. Toinen ja etenkin kolmas erä olivat täysin erilaista tekemistä ja tuulettelin himassa etenkin Salmen maalia aivan täysillä.

Mun kritiikki sua ja tätä toista tyyppiä kohtaan koskee lähinnä sitä, että kun jengi on täysin telineissä ensimmäisen erän ja mä käyn kommentoimassa sitä, niin teikäläiset laukkaavat valkeina ritareina paikalle kaksi erää myöhemmin, ottelun täysin käännyttyä haukkumaan paskaksi kaikki ne, jotka kehtasivat pukea totuuden sanoiksi.
Ei ole väärin arvioida peliesityksiä koko ottelun perusteella. Ei ole myöskään väärin arvioida peliesityksiä yhden erän perusteella. Ei myöskään vaikka kuukauden perusteella. Se mitä mä en arvosta on, kun tullaan lässyttämään jälkiviisauksia. ”Oisit vaan laittanut siihen lottoriviin numerot..., vitun idiootti kun laitoit jotain muuta.”
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Ei, missään nimessä ei. Mä kuitenkin kommentoin tähän ketjuun ”Peliesitykset kaudella 2017-2018”. Sillä hetkellä peliesitykset olivat silkkaa paskaa. Lopun ottelusta vietin otteluseurannassa, joten jäi tänne kommentointi sikseen. Toinen ja etenkin kolmas erä olivat täysin erilaista tekemistä ja tuulettelin himassa etenkin Salmen maalia aivan täysillä.

Mun kritiikki sua ja tätä toista tyyppiä kohtaan koskee lähinnä sitä, että kun jengi on täysin telineissä ensimmäisen erän ja mä käyn kommentoimassa sitä, niin teikäläiset laukkaavat valkeina ritareina paikalle kaksi erää myöhemmin, ottelun täysin käännyttyä haukkumaan paskaksi kaikki ne, jotka kehtasivat pukea totuuden sanoiksi.
Ei ole väärin arvioida peliesityksiä koko ottelun perusteella. Ei ole myöskään väärin arvioida peliesityksiä yhden erän perusteella. Ei myöskään vaikka kuukauden perusteella. Se mitä mä en arvosta on, kun tullaan lässyttämään jälkiviisauksia. ”Oisit vaan laittanut siihen lottoriviin numerot..., vitun idiootti kun laitoit jotain muuta.”
Täysin telineissä? Koko jengi? En nähnyt ekaa erää, joten nämä ovat vilpittömiä kysymyksiä. Mä voin kertoa toisen ja varsinkin kolmannen erän olleen täysin IFK:n hallinnassa.
t. "se toinen tyyppi"
 

444

Jäsen
Matsi kestää 60 minsaa, joskus jatkot ja pilkut päälle. Hyvä peli toi hyvän tuloksen. Tänään IFK oli veskaripeliä lukuunottamatta kaikessa parempi.
Mutta sähän et tunnetusti väärässä ole.
Totta vitussa mä olen väärässä. Mutta lue toi ketjun otsikko oikein ajatuksella. ”Peliesitykset kaudella 2017-2018.” Oliko ensimmäinen erä jotain muuta kuin mitä kommentoin? Tuliko hyvä mieli kun pääsit jälkiviisastelemaan? Jos haluat kommentoida koko peliä, kommentoi koko peliä. Mutta jos näet jonkun kommentoineen yksittäistä erää tai vaikka yksittäistä tilannetta, eikä sinulla ole mitään sanottavaa siihen, niin vapaasti omaa kommenttiasi (päivän-parin takaa) lainaten: ”Enkä sitäpaitsi kysynyt sinulta mitään.” Ei mua kiinnosta, oletko sä jälkikäteen oikeassa, kun mä itse kommentoin jotain kaksi tuntia aiemmin.
 

444

Jäsen
Täysin telineissä? Koko jengi? En nähnyt ekaa erää, joten nämä ovat vilpittömiä kysymyksiä. Mä voin kertoa toisen ja varsinkin kolmannen erän olleen täysin IFK:n hallinnassa.
t. "se toinen tyyppi"
Aikalailla telineissä. IFK sai aikaiseksi 2 laukausta b-pisteiden väliseltä sektorilta koko erän aikana. Näistä toinen meni maalille asti. Kyllä IFK oli täysin vastaantulija ensimmäisessä erässä. Jos et omaa ruutu-tunnareita, niin paiskaa yv:llä; voin lainata omiani niin pääset näkemään saman asian.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Uskon sanomasi. Tilastotkin tota tukevat täysin.
Loppu hyvin, kaikki hyvin.
Kärkiäijät onneks liidas, Miro ja Julle etunenässä. Ja sitten kohti huomista!!
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
@Ishmael Tossahan se sun ongelmasi juuri kasaantuu! Kommentoit realiajassa, joten olet oikeassa pelin loputtua oli tulos mikä tahansa, koska voit aina jälkikäteen itse tulla mainitsemaan "kommentoin realiajassa" se että joku tulee sulle vastaamaan, että voittohan sieltä tuli ja viellä jossei suvereenilla, niin kuin edellisen pelin itkupotkujesi ekan kympin jälkeen, niin vakuuttavalla esityksellä on henkilökohtainen ongelmasi ja voit lyödä lottorivisi sisään lauantaina rauhassa!
 

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK sai aikaiseksi 2 laukausta b-pisteiden väliseltä sektorilta koko erän aikana.
Ja HPK ei saanut yhtään laukasta b-pisteiden väliseltä sektorilta ensimmäisessä erässä. Kertooko tämän sen, että HPK oli vielä huonompi kuin HIFK ensimmäisessä erässä, vaikka teki kuitenkin kaksi maalia?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Huomenna mitataan IFK:n tämän hetken taso. Lauantai-ilta, vastassa 50v juhlaottelussa levännyt Ässät täyden fanaattisen kotiyleisön edessä

En yllättyisi vaikka IFK kävisi tässä ryöstöretkellä, juhlaottelut ovat monesti erittäin vaikeita klaarata pisteet kotiin....
 

444

Jäsen
Ja HPK ei saanut yhtään laukasta b-pisteiden väliseltä sektorilta ensimmäisessä erässä. Kertooko tämän sen, että HPK oli vielä huonompi kuin HIFK ensimmäisessä erässä, vaikka teki kuitenkin kaksi maalia?
Teki kuitenkin kaksi maalia siltä sektorilta. Lisäksi yksi laukaus päättyi torjuntaan. Mutta mitäpä noita laskemaan.
 
Viimeksi muokattu:

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Huomenna mitataan IFK:n tämän hetken taso. Lauantai-ilta, vastassa 50v juhlaottelussa levännyt Ässät täyden fanaattisen kotiyleisön edessä

En yllättyisi vaikka IFK kävisi tässä ryöstöretkellä, juhlaottelut ovat monesti erittäin vaikeita klaarata pisteet kotiin....
IFK:lle nämä juhlaottelut ovat olleet lähes järjestään aivan kauheaa shaissea. En tiedä mikä on muilla joukkueilla saldo näissä, mutta meillä ei ole ollut lapsille paljoa kerrottavaa "juhlapeleistä".
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Huomenna mitataan IFK:n tämän hetken taso. Lauantai-ilta, vastassa 50v juhlaottelussa levännyt Ässät täyden fanaattisen kotiyleisön edessä

En yllättyisi vaikka IFK kävisi tässä ryöstöretkellä, juhlaottelut ovat monesti erittäin vaikeita klaarata pisteet kotiin....

Ei siinä mitata mitään muuta kuin huomisen vire. Yksi 60 ottelusta. En nimittäin usko, että tuo on IFK:lle millään tavalla erityinen matsi. Varmaan tietysti osalle jätkistä ihan kiva pelata fyysistä jengiä vastaan hyvässä tunnelmassa, mutta ei se nyt muuten mikään erityinen tapahtuma ole.

Toivottavasti on viihdyttävä, fyysinen kamppailu. Pistekin olisi hyvä tuosta matsista kahden kotivoiton perään.
 

Punanuttu_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
IFK:lle nämä juhlaottelut ovat olleet lähes järjestään aivan kauheaa shaissea. En tiedä mikä on muilla joukkueilla saldo näissä, mutta meillä ei ole ollut lapsille paljoa kerrottavaa "juhlapeleistä".
Suurin osa tosiaankin on "juhlapelejä". Oikeasti tärkeät talviklassikot voitettiin kaikki, mutta toisaalta Hakin muistomatsin vitutus ei varmaan monella tasaannu ikinä.
Aika hurja on tasoero sarjan 10:nnen ja 11:nnen välillä, taulukossa alemman sekä vierasjoukkueen hyväksi. Vaan eiköhän Selin taas kerro, että pelaajat eivät edes yritä.
Eikö (itse) boldattu osa viittaa pelin jälkeiseen haastatteluun? Kyllä tuon lukemalla saa kuvan, että sun mielestä matsi on jo hävitty ekan erän jälkeen. HPK ei muutenkaan edes ollut mitenkään ylivoimainen ekassa erässä, vaikka tulostaulu muuta vihjaisi. Toinen ja varsinkin kolmas erä sitten tanssittiinkin meidän pillin mukaan. Mukavampaa se on olla tällä puolella.

Kiva muuten nähdä, että yksikään HIFK:n hyökkääjä ei pelaa yli 20 minuuttia peliä kohden. Seniili oppinut jotain TPS:n vuosista vai onko meidän koutsilla ekaa kertaa mahdollisuus peluuttaa näin?
 

444

Jäsen
Eikö (itse) boldattu osa viittaa pelin jälkeiseen haastatteluun? Kyllä tuon lukemalla saa kuvan, että sun mielestä matsi on jo hävitty ekan erän jälkeen.
Kyllä viittaa. Peli myös oltaisi hävitty, ellei muutosta olisi tapahtunut. Ja jos oikein tarkkaan katsot sarjataulukkoa saatat saada kuvan, että niin on käynyt jossain vaiheessa ennenkin tämän kauden aikana.

Edelleen olen ottelun jälkeen erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Ensimmäinen erä oli katastrofi ja vain aidosti debiili vatipää voi olla tyytyväinen näkemäänsä, sen kuuluisan ensimmäisen erän osalta.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eka erä oli minusta melko tasainen, mutta vaaralliset maalipaikat HPK:lle ehkä 2-1 tai 3-1, ja tietty ne maalit 2-0. Kyllä tuo myös minusta oli aika sysipaska erä. Vitutti olla paikanpäällä katsomassa.
Olen siis aika lailla samaa mieltä kirjoittajan @Ishmael kanssa, kuten olen huomannut olevani muulloinkin.

Kovin suuret eivät olleet odotukset tokaa erään lähdettäessä, IFK ei ollut kertaakaan tällä kaudella noussut johtoasemaan saati voittoon kahden maalin takaa-ajoasemasta.

Kiitokset erityisesti Heiskasen yksilösuoritukselle, sekä Salmen yllätysmaalille, joka kyllä suht helposti meni.
Joka tapauksessa, lopputulos lämmitti ja iltaa oli mukava jatkaa.
 

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Teki kuitenkin kaksi maalia siltä sektorilta.
Ensimmäinen maali oli veto siniviivalta. Kiekko jää pyörimään maalin kulmalle, josta HPKn pelaaja sorkkii sen sisään. Toinen maali tuli poikkittaisyöttöstä takatolpalta. Määrittelemäsi 2 laukausta b-pisteiden väliseltä sektorilta suorastaan ihmetytää, kun kummatkin maalit tehdään takatolpalta sorkkimalla kiekko maaliin, mutta mitäpä noita laskemaan.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Peräänkuulutin pakistosta taidollista esiinmarssia (fyysisen lisäksi) ja epäilin, että Heiskanen ei vaan riitä - on ilo olla väärässä.

Ja hajahuomiona: tyrväisen vedostahan tulee elävästi mieleen mun yksi suosikkipelaajista kautta aikojen, eli Ilkka pikkarainen, taisteli jäähypörssin voitosta mutta samalla myös parhaan maalintekijän tittelistä skodeilla, jotka lähti järjettömän kovaa suoraan syötöstä lämäreillä. Ihmettelin, kun diiliä ei aikanaan saatu jatkettua.
 

444

Jäsen
Ensimmäinen maali oli veto siniviivalta. Kiekko jää pyörimään maalin kulmalle, josta HPKn pelaaja sorkkii sen sisään. Toinen maali tuli poikkittaisyöttöstä takatolpalta. Määrittelemäsi 2 laukausta b-pisteiden väliseltä sektorilta suorastaan ihmetytää, kun kummatkin maalit tehdään takatolpalta sorkkimalla kiekko maaliin, mutta mitäpä noita laskemaan.
Ensimmäisestä maalista merkittiin kirjoihin kaksi laukausta, joista toinen johti torjuntaan ja toinen maaliin. Toinen maali tuli laukauksesta poikittaissyötön jälkeen. Sinä ilmeisesti määrittelet laukauksen eri tavalla kuin virallinen tilastojärjestelmä? Pitääkö olla oikein lyöntilaukaus vai armoton rannepiiska, jotta lasketaan laukaukseksi? Mikäli Bäckström olisi torjunut molemmat, niin logiikallasi noista ei varmaan olisi merkitty myöskään torjuntoja?

On taas kohtalaisen turhaa lässytystä yrittää väittää, että nuo eivät olisi olleet virallisesti laukauksia. Mutta saahan ihmisillä mielipiteitä olla.
 

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On taas kohtalaisen turhaa lässytystä yrittää väittää, että nuo eivät olisi olleet virallisesti laukauksia. Mutta saahan ihmisillä mielipiteitä olla.
Olet kyllä mestari saivartelemaan ja viemään pois keskustelun olennaisesta, kun argumentit loppuvat. En ole missään väittänyt, että ne eivät olisi virallisia laukauksia vaan siitä, että niitä ei tehty b-pisteiden väliseltä sektorilta vaan maalinedestä takatolpalta, mutta jatka vaan vääntämistä. Senhän sinä parhaiten osaat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös